کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنگوی جبهه مردمی «نجات» در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح کرد

اعلام رسمی فعالیت جبهه مردمی نجات در بویراحمد / پیروز: جبهه مردمی نجات معتقد به بویراحمد واحد است / خرامین را به این 14 دلیل به عنوان کاندیدای این جبهه در حوزه بویراحمد و دنا انتخاب کردیم

23 دی 1401 ساعت 21:23

حجت الاسلام دکتر محمدحسین پیروز سخنگوی جبهه مردمی «نجات»، مبلغ دینی و مدیر اسبق یکی از حوزه‌های علمیه یاسوج و دارای مدرک دکترای علوم قرآنی در گفت‌وگو با کبنانیوز در خصوص تشکیل این جبهه توضیحاتی ارائه کرد و معتقد است که استان یزد در کویر واقع شده و پتانسیل‌های استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد را نداشته و کمترین میزان بیکاری را دارد، ولی ما که پتانسیل‌های بالایی داریم و نعمات خدادادی زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم ولی جوانان بیکار زیادی داریم. این جبهه تلاش می‌کند این دریچه‌ها را باز کند، و گام‌های مؤثر و مفیدی را در این زمینه برداریم. سایر تشکل‌ها و احزاب سیاسی تلاش‌های فراوانی کرده است، اما این جبهه معتقد است با نهضت نخبه‌گرایی که اندیشه اساسی این جبهه می‌باشد، بتواند این تلاش‌ها را تکمیل و بسیاری از این معضلات را در حد قابل قبول رفع نمود. 


حجت الاسلام دکتر محمدحسین پیروز سخنگوی جبهه مردمی «نجات»، مبلغ دینی و مدیر اسبق یکی از حوزه‌های علمیه یاسوج و دارای مدرک دکترای علوم قرآنی در گفت‌وگو با کبنانیوز در خصوص تشکیل این جبهه توضیحاتی ارائه کرد و معتقد است که استان یزد در کویر واقع شده و پتانسیل‌های استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد را نداشته و کمترین میزان بیکاری را دارد، ولی ما که پتانسیل‌های بالایی داریم و نعمات خدادادی زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم ولی جوانان بیکار زیادی داریم. این جبهه تلاش می‌کند این دریچه‌ها را باز کند، و گام‌های مؤثر و مفیدی را در این زمینه برداریم. سایر تشکل‌ها و احزاب سیاسی تلاش‌های فراروانی کرده است، اما این جبهه معتقد است با نهضت نخبه‌گرایی که اندیشه اساسی این جبهه می‌باشد، بتواند این تلاش‌ها را تکمیل و بسیاری از این معضلات را در حد قابل قبول رفع نمود. 
به گزارش کبنا، در ادامه گفت‌وگوی «کبنا نیوز» با دکتر محمدحسین پیروز را می‌خوانید:
کبنا: فلسفه تشکیل جبهه مردمی نجات چه بوده است؟
-ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، در خصوص حضرت فاطمه همین بس که روایت قدسی می‌گوید «ای پیامبر اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم، و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم»، این بدان معنا است که هستی را خداوند بخاطر حضرت فاطمه (س) خلق کرده، حضرت فاطمه مادر همه مسلمین و جویندگان حق است.
جبهه مردمی نجات برای تقویت بنیه همه جانبه عمرانی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، کشاورزی و صنعت تشکیل شده است. شورای مرکزی این جبهه در چند ماه گذشته شروع به کار کرده و الان فعال است، هر دو هفته یا ماهی یک بار تشکیل جلسه می‌دهد و بحث و تبادل نظر داریم. اعضای این جبهه از جوانان تحصیل کرده، روحانیون و اساتید دانشگاه‌ها، پزشکان و مهندسین و همچنین ریش سفیدان طوایف تشکیل شده است. دَر این جبهه به روی همه نخبگان و اقشار مردم باز است، چون تغییر و توسعه و پیشرفت همه جانبه با همکاری مسوولین و مردم اتفاق می‌افتد و همچنین همکاری مسوولان را در این جبهه پذیرا هستیم.
اهداف ما نجات کشاورزی، صنعت و حوزه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و معتقدیم درصد بالایی از این معضلات ناشی از سوء مدیریت‌ها، بی‌برنامه‌گی‌ها و هدر روی منابع عظیم این استان در این سه حوزه است، صنعت داریم ولی رونق آنچنانی ندارد، مشکلات اجتماعی وجود دارد. جوانان در این جبهه جایگاه مهمی دارند، همانطوری که در بیانیه گام دوم 40 بار از کلمه جوانان استفاده شده، دلالت بر این دارد که جوانان از جایگاه خاصی در مدیریت کشور برخوردار هستند، 8 سال دفاع مقدس را جوانان زیر 20 سال اداره کردند و اکنون نیز جوانان باید پای کار بیایند.
سومین موضوعی که در اهداف جبهه داریم شایسته سالاری و نهضت نخبه‌گرایی است و معتقدیم که تنها را نجات این استان از کانال نگرش علمی و نخبه‌گرایی خواهد بود. ان شاء الله راهکار خواهیم داد و به نقطه قابل قبولی دست پیدا خواهیم کرد.
چهارم؛ توجه جدی به مشکلات فرهنگی و اجتماعی به ویژه آسیب‌های اجتماعی با میدان دادن به جوانان، حداقل رساندن بیکاری، گسترش صنعت به درون خانواده‌ها و برنامه ریزی فرهنگی، اجتماعی و علمی است.
مورد دیگر توجه به زیرساخت‌ها و گذر از برنامه‌های سطحی است. متأسفانه برنامه‌ها مقطعی و زودگذر هستند. باید به برنامه‌های زیرساختی برای درازمدت توجه خاصی شود.

هدف بعدی جبهه مردمی نجات برپایه این باور شکل می‌گیرد که مهمترین راه نجات استان کهگیلویه و بویراحمد، انتقال نیرو‌های شایسته به مرکز و وزارتخانه‌ها و کانالیزه کردن، امکانات، کارخانه‌ها، صنعت، شرکت‌ها از تهران به به استان می‌باشد. ما نیرو‌های نخبه و با کارایی بالا داریم که می‌توانند خود را نشان دهند و همچنین جوانان منطقه را به مرکز و پایتخت معرفی کنند و مشغول شوند، چرا با وجود این همه امکاناتی که ما داریم جوانان ما بیکار هستند، ما پتانسیل‌های خیلی زیادی داریم.
مورد دیگر توسعه محیط زیست و توجه به بهداشت و معیشت مردم و آسیب‌شناسی و حل مشکلات مردم است.
کبنا: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتها و پتانسیلهای خوبی دارد، جبهه مردمی میتواند پتاسیلها را بکار گیرد و در جهت رفاه حال مردم باشد؟
ما در این استان تولید 24 درصد نفت و 25 درصد گیاهان دارویی کشور را داریم، در حالی که دارو‌ها را در خارج از استان بسته‌بندی و به نام خودشان به فروش می‌رسانند. دومین استان از نظر بارش هستیم، جاری بودن سه رودخانه در اطراف شهر یاسوج پتانسیل بالایی برای این شهر است. کریدور شمال به جنوب هستیم در حالی که آزادراه نداریم، پتانسیل گردشگری سی سخت را داریم و البته همه جای استان را می‌توانیم از نظر گردشگری فعال کنیم. ذخایر نفت و گازی داریم که بعضی جا‌ها حتی پلمپ شده و می‌توانیم از این ذخایر استفاده خوبی کنیم. به راه آهن که مهمترین راه ترانزیتی کالا و مسافر در کشور است دسترسی نداریم و از آن بی بهره هستیم.
یک درصد جمعیت کل کشور را داریم ولی 10 درصد آب‌ها در استان وجود دارد. جنگل‌های انبوهی داریم، از نظر کشاورزی و صنعت می‌توانیم کار‌های خوبی کنیم ولی هنوز اتفاق نیفتاده‌اند.
استان یزد در کویر واقع شده و پتانسیل‌های استان‌هایی مثل ما را نداشته ولی هیچ بیکاری ندارد، ولی ما که پتانسیل‌های بالایی داریم و نعمات خدادادی زیادی در این استان داریم ولی جوانان بیکار زیادی داریم. این جبهه تلاش می‌کند این دریچه‌ها را باز کند، و گام‌های مؤثر و مفیدی را در این زمینه برداریم.
کبنا: تفاوت و تمایز این جبهه با دیگر تشکلها و جبههها در چیست؟
سایر تشکل‌ها و احزاب سیاسی تلاش‌های فراوانی کرده است، اما این جبهه معتقد است با نهضت نخبه‌گرایی که اندیشه اساسی این جبهه می‌باشد، بتواند این تلاش‌ها را تکمیل و بسیاری از این معضلات را در حد قابل قبول رفع نمود. 
کبنا: برنامه‌ جبهه مردمی نجات برای انتخابات آینده چیست؟ چرا آقای دکتر علی خرامین را به عنوان کاندیدای مورد نظر خود انتخاب کردهاید؟
جبهه مردمی نجات معتقد به بویراحمد واحد است، استان واحد و کشور واحد، همانطوری که در طول 8 سال دفاع مقدس سرزمینی رزمنده پرور بودیم، الان هم باید یکسان نگاه کنیم، در شورای مرکزی جبهه نجات گزینه‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفتند، سبک و سنگین کردیم، با توجه به شاخصه‌هایی که دکتر خرامین داشتند، ایشان بیشترین رأی را در میان افراد کسب کرد، و ما از ایشان خواستیم که برای خدمت خالصانه حضور پیدا کنند. ایشان با قاطعیت اعلام آمادگی کردند و ما نیز با توجه به ویژگی‌هایی که دارند ایشان را انتخاب کردیم.
چهارده ویژگی دکتر خرامین به نیت 14 معصوم را توضیح خواهم داد. اولا؛ ایشان تفکر سالم و تعهد سالمی دارد، ایشان می‌تواند پل مقتدر و واسطه میان مردم و دولت باشد.
دوم؛ ایشان آزمون داده است، مردم بویراحمد هم ایشان را به خوبی می‌شناسند و نخبگان نیز ایشان را می‌شناسد.
سوم؛ اینکه شخصیت علمی و دانشگاهی و نخبه کشوری است و روحیه نخبه پروری دارد.
چهارم؛ اینکه ایشان بسیار پر کار است، مردم شاید نمونه‌های کار ایشان را در مرکز بهداشت دیده باشند که شبانه روز کار می‌کرد و خستگی ناپذیر بود، همچنین در دانشگاه پیام نور دانشگاهیان و اساتید ایشان را بهتر می‌شناسند.
پنجم؛ تواضع و فروتنی شخصی و کوچک نفسی دارند.
ششم؛ ایشان آسیب‌ها و مسائل اجتماعی استان را می‌شناسد و برای آن راهکار دارند.
هفتم؛ تألیف بیش از 100 مقاله علمی و پژوهشی در مجلات ایرانی و خارجی، تألیف چندین جلد کتاب به زبان‌های فارسی و انگلیسی نشان از توان علمی بالای ایشان است.
هشتم؛ دکتر خرامین دارای بالاترین درجه اچ‌ایندکس یا همان زایندگی علمی هستند و در میان روانشناسان کشور رتبه اول را دارند.
نهم؛ عضو مجمع اساتید جهان اسلام هستند.
دهم؛ تسلط بر 4 زبان بین‌المللی، فرانسوی، چینی، عربی و انگلیسی از جمله ویژگی‌های ایشان است.
یازدهم؛ ایشان بر مسائل مناطق و روستا‌های مختلف استانی و شهرستانی و روستاییان اشراف دارند.
دوازدهم؛ محققی است که 400 پروژه تحقیقاتی را انجام داده و مسلط به مسائل زندگی اقلیمی مردم استان و کشور است.
سیزدهم؛ مرید و دلباخته اهل بیت و ولایت فقیه و پایبند و علاقه‌مند به ارزش‌های دینی و ولایت فقیه است.
چهاردهم؛ دارای نگرش ملی و بین‌المللی است. به عنوان نمونه طرح ایده مجمع جهانی صلیب سرخ کشورهای اسلامی و طرح تشکیل مدیریت توحیدی جهان اسلام برای اداره خانه خدا را دادند. در زمینه طرح‌های ملی می‌توان به طرح افزایش حقوق سربازان، تعیین سرانه حقوق زنان خانه‌دار، درجه بندی سیستم بیمه سلامت و ایده استانی هر خانه یک کارخانه اشاره نمود. از این رو ما از ایشان درخواست کردیم که اعلام کاندیداتوری کنند و ایشان نیز به دعوت ما لبیک گفتند.
 


کد مطلب: 456989

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/456989/اعلام-رسمی-فعالیت-جبهه-مردمی-نجات-بویراحمد-پیروز-معتقد-واحد-خرامین-این-14-دلیل-عنوان-کاندیدای-حوزه-دنا-انتخاب-کردیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1