تاریخ انتشار
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : ۴۱۵۰۷۰
در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد؛

دانشکده دولتی نفت و گاز گچساران «بدون امکانات رفاهی حداقلی»

۱
۲
دانشکده دولتی نفت و گاز گچساران «بدون امکانات رفاهی حداقلی»
کبنا ؛
همه دانشگاه های دولتی، از طرف دولت، بودجه تحصیل دانشجویان را اخذ می کنند و سطح پایین ترین دانشگاه های دولتی نیز حداقل بودجه را دارند، با این حال دانشکده نفت و گاز به گفته دانشجویان هنوز کمترین سطح رفاهی را برای آنها فراهم نکرده است. از آنجاییکه دانشکده نفت و گاز به دلیل دولتی بودن دانشجوهایی از سراسر کشور را می پذیرد، به نوعی آبروی شهرستان است و باید از سطح خوبی از امکانات برخوردار باشد و دغدغه دانشجویانی که از سد کنکور گذشته اند و وارد این دانشکده شده اند باید از سطح رفاهی به مسائل بالاتر برود، لازم است مسئولان در این برهه زمانی به مشکلات دانشجویان توجه بیشتری کنند. 
یک صنف مهم در دانشگاه که وجود آن برای دانشجویان ضروری است «اتاق اصناف دانشجویی» است، صنف دانشجویی وظیفه پیگیری مشکلات دانشجویان را دارد و رابط میان دانشجو و مسئولان دانشگاه است، اما جلاکاظمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه نفت و گاز گچساران، در نبود اصناف دانشجویی، از مشکلات رفاهی دانشکده دولتی گچساران «دانشکده نفت و گاز» گچساران می گوید.
مجید جلا کازرونی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه نفت و گاز گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا گفت: خوابگاه مشکلات زیادی دارد، امکانات خوابگاه، امکانات دانشگاه، روشنایی مسیر، اساتید، همه این مشکلات وجود دارند. مهم‌ترین مشکل این بود که دو هفته آب گرم نداشتیم و الان این مشکل برطرف شده، وسایل گرمایشی  هم در اختیار نداریم. تا اینکه دانشجویان اعتراض کردند، کلاس‌ها را تعطیل کردند و در دانشگاه تحصن کردند.
جلاکازرونی ابراز کرد: برای اینکه تحصن و مشکلات امنیتی نشود و حل شود، مسئولان گفتند تا روز پنجشنبه و جمعه مشکل را حل کنیم، ولی روز جمعه هم مشکل را حل نکردند، یعنی خلف وعده کردند.
این دانشجوی دانشکده نفت و گاز افزود: جاده بین دانشکده و خوابگاه کاملاً سنگلاخ است، خوابگاه نداریم، خوابگاه مان ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد که به صورت اجاره‌ای در اختیار ما است، سلف و سالن ورزشی و امکانات نداریم. سلفی که داخل خوابگاه است یک اتاق بوده که تبدیل به آشپزخانه کرده‌اند و بهداشتی هم نیست. ظرف سلف هم نداریم. هر کسی که می‌خواهد ظرف را می برد و بعد می‌شوید و تحویل می‌دهد.
جلاکازرونی تصریح کرد: اداره دانشکده نامشخص هست، و طرف حساب ما در فعالیت‌ها، گرفتن بودجه و اجرای برنامه‌ها مشخص نیست! اگر بخواهیم یک برنامه اجرا کنیم، می گویند باید دانشگاه یاسوج تصویب کند و بودجه بدهد، یعنی ما هیچ اختیاری نداریم. وقتی با دکتر عریان رئیس دانشگاه یاسوج این مسائل را مطرح می‌کنیم می گویند شما بودجه‌تان جدا است. حوزه اختیارات اداره‌های دانشگاه مشخص نیست.

--------------------------------------------
خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
رئیس دانشگاه جوان باسوادیه ولی متاسفانه بودجه نداره و یاسوج باش همکاری نمیکنه
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1