کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جهاد مرد بویراحمدی بدون اسلحه (+عکس)

5 بهمن 1395 ساعت 11:27


photo_2017-01-21_11-39-58گروه اجتماعی - غریب سجادیان یک شهروند معمولی که خود شغلش را حفاظت از محیط زیست  تعریف کرده است. این مرد بویراحمدی سال‌هاست که هر روز بدون شکار به طبیعت می‌رود.
دلاور مرد بویراحمدی کسی‌ که هیچ‌ مسئولیت رسمی و تعریف شده‌ای در قبال طبیعت و شهرش ندارد، مگر مسئولیت اجتماعی، اخلاقی و علاقه انسانی وی به طبیعت است که سبب گردیده او سال‌ها از عمرش را در مسیر حفاظت از محیط زیست هزینه کند.
سجادیان بازنشسته جهاد، که به تنهایی چندین هکتار نهال بلوط و درخت در بویراحمد و دنا کاشته است. وی موسس تشکل زیست محیطی «نهضت سبز زاگرس» می‌باشد که آموزش جوامع محلی و دانش‌آموزان، پژوهش‌های محیط‌زیستی، صیانت و کاشت عرصه جنگلی، ایجاد رویشگاه‌های طبیعی گیاهان در حال انقراض، برپایی نمایشگاه‌های محیط زیستی، پیگیری پویش‌های مردمی، بررسی معضلات محیط زیستی و شهری، تهیه پوستر و بنرهای آموزشی برای سازمان‌های دولتی، ایجاد نهالستان بلوط و کاشت بلوط در عرصه و گلدان در مدارس، برگزاری کارگاه‌‎های آموزشی، اجرای برنامه‌های درخت‌کاری و بلوط کاری، فعالیت در فضای مجازی، رسانه و برگزاری جلساتی با مسئولین برای پیگیری معضلات زیست محیطی از جمله فعالیت‌های این تشکل است.
و اما فقر فرهنگی یعنی اینکه تو طبیعت آشغال بریزی و از تمیزی طبیعت کشور دیگری تعریف کنی. چگونه است که برخی افراد وقتی محیط‍‌زیست را پر از آشغال می‌کنند، و به محیط زیست فکر نمی‌کنند ولی با نظریات روشنفکری که کشورهای دیگر تمیز هستند را توصیه می‌کنند. و صرفاً در حرف یاد پاک‌بانها می‌افتند؟ چقدر قوانین رانندگی را رعایت می‌کنیم و انتظار ایجاد کردن ترافیک را داریم؟ بهتر نیست با عمل‌مان برتری تفکرمان را نشان دهیم؟ بهتر نیست به جای لعنت فرستادن به تاریکی شمعی روشن کنیم؟
تلاش برای تربیت فرزندان بی‌فایده است! زیرا آنها شبیه ما خواهند شد، بهترین راه حل برای تربیت صحیح فرزندان، این است که اول خودمان را تربیت کنیم.
سجادیان‌ها را قدر بشناسیم


کد مطلب: 224887

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/224887/جهاد-مرد-بویراحمدی-بدون-اسلحه-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1