تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : ۹۹۳۸۰

شرایط مشقت‌بار زندگی در روستای مهد کهگیلویه/تنش آبی در دهدشت

۳
۰
کبنا ؛مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد، تأمین آب مورد نیاز دهدشت و سوق را مشکل خواند و گفت: در شرایط تنش آبی مشارکت مردم در صرفه‌جویی آب ضروری است.
فرماندار این شهرستان، مدیران عامل آب و فاضلاب شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز از وضعیت آبرسانی به دهدشت و روستاهای تابعه بازدید و از نزدیک مشکلات این حوزه را رسیدگی کردند.
سید علی لدنی‌نژاد در نشست هم‌اندیشی بررسی وضعیت آب کهگیلویه با اشاره به شرایط خاص منابع آبی کشور در دو سال اخیر اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ شهر در وضعیت تنش آبی قرار دارند که از این تعداد شش شهر از کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد، دهدشت و سوق را از جمله شهرهای مواجه با تنش آبی در سطح استان برشمرد و افزود: با توجه به وضعیت موجود لازم است تامین، توزیع و تقاضای آب به صورت ویژه و با جدیت دنبال شود.
وی افت میانگین بارندگی، پیش‌بیی افزایش دمای هوا و قرار گرفتن در میانه یک دوره خشکسالی ۳۰ ساله را از تهدیدهای پیش‌رو عنوان و تاکید کرد: با در نظر گرفتن این وضعیت تصمیماتی به متولیان امر دیکته شده و رسالت همه ما را خطیرتر می‌کند.
لدنی‌نژاد کاهش بارندگی در سطح استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: دو بارش با میانگین حداقل ۴۵ میلی‌متر مورد نیاز است تا میزان بارندگی ما به سال گذشته برسد.
وی، متوسط سرانه مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کشور را ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز به ازای هر نفر و ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر دانست و افزود: این در حالی است که وضعیت آب مطلوب نیست.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که تاسیسات شهری آب و فاضلاب نیاز اساسی به بازسازی دارند قدمت شبکه آب را بیش از ۲۵ سال عنوان و تصریح کرد: این مشکل در بخش عمده‌ای از شبکه آب وجود دارد و در توزیع آب شرایط را سخت می‌کند.
این مسئول در عین حال و با وجود همه مشکلات آبرسانی به مردم را یک ضرورت خواند و با بیان این‌که در تامین آب شهرها به ویژه شهرهای دارای تنش آبی مشکل داریم خواهان مشارکت مردم در صرفه‌جویی آب شد و تصریح کرد: تلاش داریم در پیک مصرف بتوانیم جوابگوی نیاز مردم باشیم.

فرماندار کهگیلویه:
دوگانگی مدیریت در آبرسانی به حومه شرقی دهدشت رفع شود
فرماندار کهگیلویه، خواستار رفع دوگانگی مدیریت در آبرسانی به روستاهای حومه شرقی دهدشت شد و گفت: آب و فاضلاب شهری یا روستایی به تنهایی متولی این امر شوند.


سیدکرامت کریمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید میدانی مدیران کل آب و فاضلاب شهری و روستایی از وضعیت آب در شهرستان اظهار کرد: در جلسه شورای اداری بر حضور ماهیانه مدیران کل در سطح شهرستان و بررسی مشکلات تاکید شده بود.
وی تصریح کرد: حضور مدیران استانی در شهرستان می‌تواند در رفع مشکلات حوزه‌های مختلف موثر باشد.

فرماندار کهگیلویه، وضعیت نامطلوب آب در شهرستان را مورد اشاره قرار داد و با بیان این‌که کمبود بارندگی شهرهای دهدشت و سوق را در وضعیت تنش آبی قرار داده است دعوت از مدیران کل آب و فاضلاب شهری و روستایی را بر همین اساس و در راستای رسیدگی به وضعیت موجود خواند و گفت: مصوباتی که در نشست با این مدیران شکل گرفت به رفع مشکلات تا حدودی کمک خواهد کرد.

کریمی با اشاره به معضل فاضلاب رها شده در ورودی روستای مهد شرایط زندگی در وضعیت موجود را طاقت‌فرسا و مشقت‌بار خواند و گفت: این معضل بارها در بازدید مسئولان استانی و نشست‌های مکرر مورد بحث و بررسی قرار گرفته اما تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: رها شدن فاضلاب در مسیر این روستا ضمن تهدید سلامت ساکنان چهره خروجی شهر را نامطلوب کرده است.

وی، موازی‌کاری بین ادارات مرتبط را از مشکلات دامنه‌دار در حل معضل فاضلاب دانست و افزود: تلاش داریم در حد ممکن مصوباتی در رفع معضل اساسی و دیرینه روستای مهد شکل گیرد.

کریمی، رسیدگی به وضعیت آبرسانی به روستاهای حومه شرقی و دهدشت غربی، را از جمله برنامه‌های این بازدید عنوان و خاطرنشان کرد: آبرسانی سیار به روستای ذولفقاری با ۱۰ خانوار نارضایتی در بین مردم و بروز مشکلاتی در تامین آب مورد نیاز این روستا را در پی داشته است.

این مسئول از دوگانگی مدیریت در آبرسانی به روستاها به معضل دیگر یاد کرد و افزود: تامین آب روستاهای حومه شرقی بر عهده آب و فاضلاب شهری و توزیع آن بر عهده آب و فاضلاب روستایی است.

به گفته فرماندار کهگیلویه، این امر منجر به بروز مشکلاتی در آبرسانی به روستائیان و نارضایتی مردم شده است.

مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد
فرسودگی ۵۰ درصد شبکه آبرسانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ درصد شبکه آبرسانی روستاهای استان فرسوده است.
فیض‌الله پاسره  در سرکشی از وضعیت آبرسانی به روستاهای دهدشت با مهم خواندن خدمات‌رسانی در حوزه آب اظهار کرد: پراکندگی جمعیت روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وضعیت آبرسانی به این مناطق را مشکل می‌کند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که به‌ازای هر خانوار ۱۰۰ میلیون ریال صرف آبرسانی می‌شود افزود: عدم نظارت بر ساخت‌و‌سازها شبکه‌های آبرسانی را دچار مشکل کرده است.
وی عدم توجه مردم به مصرف صحیح آب را باعث تشدید بی‌آبی در روستاها دانست و تصریح کرد: در حالی که استاندارد فعالیت پمپاژ آب هشت ساعت است اما در روستاهای ما ۲۴ ساعته فعال و در حال آبرسانی است.
پاسره با بیان این‌که مردم به مقوله مصرف توجهی ندارند صرفه‌جویی در مصرف آب را باعث جلوگیری از بحران آبی خواند و گفت: در شرایطی که به‌علت کمبود بارندگی تنش آبی به‌وجود آمده است مشارکت مردم در بهبود وضعیت آب ضروری است.
وی از تغییر شاخص اعتبارات در حوزه آب نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: اعتبارات بین شاخص‌ها بر اساس عواملی مانند اقلیم‌سازی صورت می‌گیرد.
پاسره در ادامه وضعیت اعتباری حوزه آبفار عنوان کرد: اعتبار کلانی از محل ماده ۱۸۰ در اختیار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفته بود که متاسفانه در بخش‌هایی که مورد نیاز بود به‌درستی توزیع نشد.
به‌گفته پاسره از مجموع اعتبارات ماده ۱۸۰ در سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در اختیار آبفار قرار گرفت.
مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد از احداث هشت مجتمع آبرسانی در سطح استان از جمله القچین چرام و دهدشت شرقی خبر داد و گفت: این مجتمع‌ها قرار است ۱۴۱ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۴ هزار نفر را زیر پوشش آبرسانی قرار دهد.
پاسره ۵۰ درصد شبکه آب روستایی استان را فرسوده دانست و تصریح کرد: مجاورت دهدشت با سد کوثر فرصت ویژه‌ای برای این شهر در برخورداری از منابع آبرسانی پایدار است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
یکی به فکر روستای مهد هم افتاده باز جای شکر داره والاااااااااااا من که بعض یوقتا میزم این روستا بوی تعفن فاضلاب همه را بیچاره کرده تا الان چند نفر در این روستای کوچک سرطان گرفتند و مردند که کارشناسان میگن ممکنه بخاطر همین فاضلاب و بوی متعفن آن باشد
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اقای پاسره :با تغیراتی که این اواخر انجام دادی دیگر جایگاهی نه بین کارمندان ونه حمایت نماینده را داری فکری به حال خودت کن
میهمان
Iran, Islamic Republic of
ما نمی دونیم اگه این فرسودگی نبود شما چه چیزی برای توجیه کردن داشتید . البته اقای پاسره کمترازاین موضوع استفاده میکنن چون ادم علمیه وعلمی برخورد میکنه ولی لدنی که فقط د ر موقع کنتور خونیهاش در تهران یه چیزهایی یادشه وچون دیگه از هیچی سر در نمیاره همیشه میگه شبکه فرسوده است .عزیزم تلفات وهدرروی اب هزار علت دیگه داره برو مطالعه کن وخودتو مجهز کن به مسائل روز .البته کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد ومرد کهن
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1