تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۹۹۲۸۵

همه در کمین نیامدن موحد هستند

۵۳
۰
کبنا ؛اشاره؛ گروه سیاسی کبنا نیوز در خصوص مسائل مختلف سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبی را به صورت گزارش میدانی و تحقیقاتی برای اطلاع مخاطبین گرامی انتشار می‌دهد، این مطالب بدون شک با نقص و ایراد همراه است، مخاطبین گرامی می‌توانند با انتشار یادداشت‌های خود نوشتارهای که در پی می‌آید را نقد یا تأیید نمایند.

در بخش قبلی این مطلب «اگر موحد نیاید» [کلیک کنید]  از منظر خوانندگان گرامی گذشت و هم‌اکنون قسمت بعدی این یادداشت را مطالعه می‌کنید.

گزینه دیگری که در این طیف صحبت از آمدن او می شود مصطفی تقوی مورخ معروف استان می باشد. وی فرزند آمیر احمد تقوی است. کتاب تاریخ سیاسی کهگیلویه او علی رغم پاره ای ایرادات و ملاحظات غیر علمی از بهترین کتاب های حوزه تاریخ استان می باشد. تقوی چند صباحی است در نشست های کهگیلویه و بویراحمدی های مقیم تهران حاضر می شود و ۲۲ بهمن امسال به عنوان سخنران درشهر سی سخت سخنرانی کرد. طرفدارن سنتی موحد که نگاه قومی و منطقه ای دارند مصطفی تقوی را بر سایر گزینه ها ترجیح می دهند. movahdشکی نیست که اگر او فشار بیاورد و بتواند رضایت ابوی اش را برای حضور جلب کند آن وقت راه اقناع حاج عدل برای کناره گیری هم مهیا خواهد بود. در صورت حضور تقوی در صحنه بر خلاف سایر گزینه ها موحد ناگزیر است از او حمایت کند. تقوی سابقه سیاسی و اجرایی ندارد او اگر احیانا به محلس برود بیشتر شاید بتواند نماینده خوبی از طرف مجلس برای حضور در صداوسیما و اظهار نظر در مورد مناسبت های تاریخی باشد. تقوی در اوایل انقلاب در دهدشت و برخی تحولات آن حضور داشت اما بعد به تهران رفت و بیشتر به نوشتن و تحقیق مشغول بوده است ولی حالا در آشفته بازار سیاسی کهگیلویه او هم بدش نمی اید شانسش را امتحان کند.
تقوی قطعا ویژگی هایی برای خود متصور است که او را مصمم به حضور می کند او خود را از برخی جهات بالاتر از رقبای درون طیفی اش می داند او هم تحصیلات آکادمیک بالایی دارد و در سطح کشور و مجامع علمی شناخته شده می باشد، هم اینکه از یک خانواده معروف و صاحب نام در استان و حتی جنوب کشور هست و هم اینکه طرفداران سنتی و متعصبی دارد.
مصطفی تقوی در این طیف بعد از عدل هاشمی‌پور ظرفیت بالاتری برای رای آوری دارد اما او برخلاف حاج عدل بدون حمایت موحد هیچ شانسی ندارد.
سید توکل کریمیان هم در تقلای کاندیداتوری می باشد او برای پا به سن گذاشته‌ها آشناست ولی جوان تر ها اصلا او را نمی شناسند و برای شان سوال است که چنین گزینه ای رو چه حسابی می‌خواهد در انتخابات شرکت کند. سید توکل شخصیت متین و محترمی دارد او از همان سادات منطقه موحد و مصطفی تقوی می باشد و در دور سوم انتخابات مجلس در کهگیلویه و گچسارن رقیب بهرام تاجگردون بود و از او شکست خورد. کریمیان چهار سال بعد و در دور چهارم در کنار موحد بود وبرای او در قلعه رئیسی سخنرانی کرد. تاجگردون در جواب او گفته بود اینها سیلی خورده های دوره ی قبلی هستند. ریاست سازمان بنیاد شهید در کارنامه سید توکل دیده می شود با همه این اوصاف و با توجه به واقعیات سیاسی شهرستان او در هیچ صورتی شانسی در انتخابات نخواهد داشت.
شرایط تقریباً مشابه سید توکل برای شیخ نظری نیز حاکم است او اگر چه دارای جایگاه خوبی در حوزه علمیه قم می باشد اما در دور قبل رد صلاحیت شد و حالا هم ظاهرا قصد حضور مجدد دارد. البته محال است که اگر هم بیاید در این طیف روی او اجماع شود و حتی در جلسات این گروه دعوت نمی شود و احتمالا این گروه شیخ را از خودشان نمی دانند ولی در هر صورت او ارایی هر چند اندک در شهرستان لنده دارد.
اخیرا در برخی محافل صحبت از یک چهره جدید و نزدیک به همین گروه نیز به میان امده است. کرم اله دانش معاون فرهنگی دانشگاه علوم تحقیقات تهران و برادر شیخ دانش که در دوره هفتم مجلس در صحنه حاضر بود و بعد از موحد، منطقیان و لاهوتی چهارم شد. هنوز خود او اظهار نظر رسمی نکرده است و هیچ بعید هم نیست او هم سودای آمدن داشته باشد ولی او هم شانس چندانی در شرایط فعلی نخواهد داشت و در بهترین حالت شاید بتواند همان رای شیخ را تکرار نماید. بعد از نشست شیراز سید توکل پیرامون این نشست گفت: قرار بود شیخ دانش هم در این جلسه حضور داشته باشد ولی شیخ عذرخواهی کرد و گفته که کاری برایش پیش آمده و نیامد. اینکه شیخ به عنوان یک هم جناحی می خواسته حضور داشته باشد و یا مدعی و یا هم از طرف کسی ،فعلا چیزی معلوم نیست و شاید در یکی از بیانیه های آینده فیاض بخش این موضوع روشن گردد فیاض بخش در ایام تعطیلات نوروز و بعد از یک نشست بی تنیجه ی دیگر در دهدشت قول داده است به زودی نتایج را به مردم اعلام کند.
فعلاً این گزینه ها به امید یک ائتلاف نشسته اند. ائتلافی که اگر نگوییم محال است حداقل بسیار سخت خواهد بود. تجربه ائتلاف‌ها در ایران همیشه شکست خورده است و تنها مورد موفق ائتلاف بین روحانی و عارف بود که منجر به آن اتفاق بزرگ گردید. در قبل از انتخابات معمولاَ همه از ائتلاف و اجماع می‌گویند اما همین که نظر بر خودشان نباشد زیر همه چیز می‌زنند. ایرادی دیگری که بر ائتلاف ها وارد است اینکه در سال‌های اخیر ائتلاف ها در شهرستان سیاسی نیستند و مسائل قومی تعیین کننده است امری که پیشتر در انتخابات شورای شهر مسبوق به سابقه بوده است و حالا به نظر می رسد دارد وارد فضای انتخابات مجلس می شود.
ائتلاف در تعریف علم سیاست یک رفتار سیاسی است ولی متاسفانه گاهی به مسائل کثیف دیگر نیز امیخته می شود و گاهی در برخی ائتلاف ها به گوش می رسد که صحبت از میلیاردها پول هم می شود.
یک نکته دیگر پیرامون این طیف به عنوان بخشی از راست سنتی کشور ان است که باید پذیرفت تحولات سیاسی سال های اخیر کشور راست سنتی را به حاشیه برده است و انها شانسی برای ادامه حیات ندارند و شاید به همین خاطر باشد که صحبت از ائتلاف افرادی همچون ناطق نوری و لاریجانی با اصلاح طلبان به میان می‌آید. البته دولتی ها نیروهایی از این جریان را بر پایداری ها ترجیح می دهند ولی هرچه باشد اولویت اول انها نیروهای اصلاح طلب خواهد بود.
در کهگیلویه به غیر از محمد موحد هیچ راست سنتی دیگری حتی هاشمی پور شانسی چندان برای رفتن به مجلس نه در این دور که در آینده هم نخواهند داشت.
‌دیگران بیشتری در کمین آمدن هستند و همه هم از نام موحد و هیمنه‌ی او می‌ترسند و می‌خواهند اول از نیامدن موحد مطمئن شوند و بعد تصمیم بگیرند. خیلی هایی که البته نگارنده ترجیح می دهد نامی از آنها نبرد و قرار هم نیست هر کس صحبت کاندیداتوری کرد به تحلیلش پرداخت. به هر حال انتخابات یک اتفاق سیاسی و مهم است و آدم های خودش را می‌طلبد و اینکه برخی به اتکا یک مسئولیت کوچک و گاهی داشتن یک طایفه بزرگ و یک آپارتمان چند طبقه و یک ماشین شاسی بلند فیل شان هوای بهارستان می کند نمی‌تواند نشانه خوبی از توسعه سیاسی باشد. هر چند هر کسی برای حضور آزاد است. اما متاسفانه فقدان احزاب و تشکیلات سیاسی سبب می‌شود برخی به اتکا دو بیت شعر و یا یک مجری گری در یک تشییع جنازه هم ادعای کاندیداتوری کنند.
انتخابات تعارف بردار نیست صحبت رای دو سه هم محله ای و یا شاگردان یک کلاس نیست صحبت هزاران هزار رای در گوشه گوشه این چهار شهرستان بزرگ می باشد پس باید واقع بین و منطقی بود و بی جهت اولا ساحت انتخابات را خدشه دار نکینم و ثانیا اعتبار خود را راحت و بی نتیجه هزینه ننماییم.
انتخابات مردان خاص خود را می خواهد، تجربه هم نشان داده است سیاسی بودن و مردم داری شرط اول این مسیر پر ظلمات است. مردم افراد شناسنامه دار را خوب می شناسند و بیشتر از همه از کسانی الحذر دارند که مدام دچار چرخش سیاسی می شوند.
رای قومی در کهگیلویه را نیز نباید نادیده گرفت. رای قومی در استان کهگیلویه و بویراحمد و بالتبع در شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی رای بالایی است و با توجه به اینکه در سال های اخیر کمتر فرصت ایجاد یک دو قطبی سیاسی بوجود آمده است این نوع نگاه تشدید گردیده است. متاسفانه همیشه ی احوال و در کوران انتخابات نخبگان سیاسی علی رغم شعارهای قبلی خود به سراغ احساسات قومی مردم می روند و دنبال زنده کردن نگاه های ملوک الطوایفی هستند و اتفاقا موحد و برخی از اعضای همین طیف نیز از جمله کسانی بوده اند که مسائل قومی در برنامه های سیاسی شان نمود داشته است. البته این طیف وابستگان انها نیز معتقدند در سال های اخیر تیم اجرایی استان و در تشدید این مسئله مقصر بوده است.
طایفه و ایل هرگز به تنهایی تعیین کننده نیستند و هیچ طایفه و ایلی هم نیست که آنقدر جمعیت داشته باشد که بتواند آرای کافی را موجب شود کسی به مجلس برود هر چند هیچ گاه یک ایل و طایفه مطلقاً قومی رای نداده و نمی دهند و سرمایه گذاری صرف روی این موضوع برگشت عبثی به گذشه است.
الاایحال همه تحلیل‌های بالا در گرو نیامدن موحد است او که بیاید همه تحلیل‌های بالا را باید پیشاپیش کان لم یکن تلقی کرد. موحد خودش قطعا دوست دارد بیاید او حالا بیشتر از گذشته دلش برای بهارستان تنگ شده است هر چه نباشد او بیش از هر جای دیگری حتی خانه پدری عمرش را در بهارستان سپری کرده است. او دوست دارد دوباره نوستالژی پاترول های(در این عصر پرادوهای) پشت سر هم و شعار «په خّش چِشه بازم خِشه»...... زنده گردد.. ....
ولی خیلی بعید است این گونه شود خیلی. .....
نام شما

آدرس ايميل شما

لهراس کر عیدی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
سیاسی
United States
اولا
با اطلاع دقیق عرض میکنم که امیر احمد با حضور جناب استاد دکتر تقوی در صحنه ی انتخابات موافقت نموده اند.
دوما
بر خلاف گفته ی شما ایشان بیش از اینکه یک چهره ی تاریخ دان باشد یک مغز متفکر سیاسی هستند و از چهره های اصلی تاسیس جریان قدرتمندی هستند که آقای موحد عزیز سالها نماینده ی آن بود. سخنرانی های طوفانی او در دهه ی شصت از خاطره ی ما محو نمیشود.
سوما
اقای موحد عزیز به چند دلیل از آقای دکتر حمایت خواهند کرد:
۱-بخاطر جبران بخشی از دینی که آمیر احمد بر گردن ایشان دارند
۲- ایشان با توجه به جایگاه خانوادگی و ویژگی های شخصی خودشان نسبت به سایرین از پتانسیل بالایی برای جمع آوری رای های سنتی و روشنفکر برخوردارند و به نسبت دیگران سبد رای بسیار گسترده تر و متنوع تری از سلایق و طوایف گوناگون خواهند داشت.
۳- جناب دکتر تقوی به دلیل وسعت نظر و دانش بالا و ارتباطات مستمر و صمیمی با قشر روشنفکر و تحصیلکرده در بین این قشر محبوبیت بالایی دارند و قطعا مورد توجه بخش قابل توجهی از اصلاح طلبان نیز خواهد بود . ۴- مهمتر از همه اینکه سرمایه گذاری روی ایشون ، سرمایه گذاری روی گزینه ی برنده است و در صورت برنده شدن ایشان، یک برد استراتژیک و تاریخی دیگر برای موحد محسوب می شود.
۵-گذشته از این نباید فراموش کرد که دکتر تقوی از چهره های مورد وثوق نظام هستند در حالی سایر گزینه های محتمل برای جذب حمایت جناب موحد، بخاطر فعالیتهایی که در گذشته داشتند به شدت در معرض جدی رد صلاحیت و آسیب زدن جدی به وجهه ی موحد و نابودی او هستند!
/// پس بدانید بنا به هر تحلیل عقلانی بهترین انتخاب برای آقای موحد جنای دکتر تقوی هستند، مگر اینکه روابط دیگری در کار باشد ....
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اینکه گفتی دکتر تقوی سابقه ی سیاسی و اجرایی نداره ، نصفش اشتباه بود و نصف دیگه اش هم بی معنی!
سابقه ی سیاسیش برای سابقون سیاسی روشنه. ایشون از جریان سازان سیاسی اولیه و مطرح کهگیلویه هستند. همین الان طیف بزرگواری بخاطر خاطرات تلخی که از دکتر خوش فکر ما دارند بیشترین ترس و واهمه رو از حضور ایشون احساس میکنند و موج تخریبهای خاموش رو علیه ایشون شروع کردند.
مورد دومی هم که گفتید ایشون سابه ی اجرایی نداره هم ناشی از برداشت غلط مردم منطقه ی خودمون از نماینده ی مجلسه. الان شما به من بگید آیا نماینده ی شاخص تر از "دکتر علی مطهری" هم در مجلس داریم؟؟!!
میشه به من بگید سابقه ی اجرایی دکتر مطهری چیه؟؟
برادر من! نماینده ی مجلس باید مغز متفکری باشه که بتونه در سطح ملی حرفی برای گفتن داشته باشه. ماکه قرار نیست ماشین امضا بفرستیم مجلس. این کارهایی که تا الان نماینده های ما انجام میدادند رو یک دیپلم و حتی سیکل هم میتونه انجام بده (هر چند که اینقدر سطح نمایندگی مون رو آوردیم پایین که این دوره کسانی که تا چند سال پیش سیکل بودند هم به واسطه ی پول میخوان بیان ثبت نام کنن! ننگ برما!! ننگ بر جامعه ی تحصیلکرده ی ما اگر چنین افرادی رو به مجلس بفرستیم)
قطعا اگر ما یک نماینده در تراز ملی به مجلس بفرستیم، علاوه بر اون کارهایی تا حالا انجام میشد (و از عهده ی هر کسی هم بر میومد) میتونیم کارهای بسیار بزرگتری انجام بدیم.
الان جناب دکتر تاجگردون مصداق بارز این حرف هستند که علاوه کارهای عادی نمایندگان دیگر میتوانند بعنوان یک نماینده ی شاخص ، کارهای بزرگتری انجام بدهند.
قطعا اگر در کهگیلویه یک نفر باشد که میتواند در سطح ملی چهره ای متفاوت و شاخص از خود نشان بدهد و باعث افتخار و سربلندی حوزه ی انتخابیه اش باشد، کسی نیست جز جناب دکتر تقوی که نه تنها حامیان سنتی آقای موحد را خواهند داشت، بلکه ما اصلاح طلبان مستقل و جامعه ی دانشگاهی نیز با افتخار ، تمام قد پشت سر ایشان خواهیم بود تا آبروی رفته ی کهگیلویه را به جوی بازگرداند.
به امید آن روز ....
تقوی واس ماس ...
Iran, Islamic Republic of
تقوی شانسش را امتحان نمیکند! بلکه با حضور او دیگران شانس خود را امتحان میکنند ...
فراموش نکنید که:
.
.
.
.
.
.
.
.
تقوی واس ماااااااس
یعنی مجلس ماس مااااااس (:
امید
Iran, Islamic Republic of
دکتر تقوی برعکس بعضی برادران پر تلاش که فاتحه به فاتحه میگردند هنوز یه "اهم" نگفته و هیچ حرکتی نکرده ولی بیشتر مطرحه
دکتر یه حرکتی بکن
مردم و جوونا و تحصیلکرده ها خسته شدن از بی سوادا و...
چرام سبز
United States
مقاله خوبی بود.اما انصافا کدوم یک از این آقایان در چرام رای دارند ،آنطور که من میدانم و میبینم چرام پر است از لیدرها موحد که به غیر از موحد به هیچ کس دیگری رای نخواهند داد این آقایان اگر خودشون را می خوان مسخره کنند بیان تو انتخابات،این موحدیهای چرام اگر هم موحد تابید نشود یا نیاید به کاندید اصلاحات رای می دهند.همه این هایی که در کنار موحد نشان داده ای یا منتظر نیامدن موحد هستند،هیچ شانسی برای رقابت ندارند چه برسد به پیروزی. همه آنها روی هم بذارند ۱۰۰۰رای در چرام ندارند حتی اگر موحد هم از آنها حمایت کند.طرفداران موحد هیچ کس به غیر از موحد رانمیبینند،
انصاف
Iran, Islamic Republic of
انصاف را در قلمت رعایت نکردی... ننوشتی که موحد هست و نیستش را مدیون خانواده تقوی و آمیراحمد است و این موحد است که نیازمند تقوی است. سرمایه اجتماعی ۸۰ ساله آمیراحمد خرج موحد شد و او راموحد کرد... دکتر تقوی نه از دید خودش بلکه از دید بسیاری از فعالان سیاسی استان ویژگی های دارد که می تواند سیاستمدار موفقی باشد چه باموحد چه بی موحد...
توجه
Iran, Islamic Republic of
خدایی تمام دنیا را به من بدهند حاضر نیستم به مصطفی تقوی رای بدهم. گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل
اگاه
Iran, Islamic Republic of
اقایان چ گلی ب سر استان زدند ک دوباره بزنن
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای تقوی بدون حمایت موحد هم شانس زیادی برای قبولی دارند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فقط بزرگواری مرد میدان وعمل
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
نه این طور اتفاقا شخصی وارد بهارستان می شود که آرای بیشتری در بهمئی باشد این شخص می تواند آقای حقانی باشد
تفکراصلاح طلبی
Iran, Islamic Republic of
اصلا خودتون را خسته نکنید انشاءاله بار دیگر با حمایت


اقایان به اصطلاح اصلاح طلب بزرگواری همانند دو دور گذشته به بهارستان میرود(حامیان آقای منطقیان در چرام و بهمئی)
زن روز
Iran, Islamic Republic of
دعوای زرگری و سیاست .کدام یک از این نماینده ها به فکر مردم بوده اند.همه به واسطه آراء من و شما مطرح شده اند و بر صندلی سبز تکیه داده اند .هر روز صفرهای حسابشان بیشتر و بیشتر میشود.چگونه میخواهند در محضر خداوند پاسخگو باشند .کاش مردم ما یه کم هوشیار تر بودند و وارد بازیهای سیاسی آنها نمیشدند بازی که هر دو سر باخت برا مردم ماست .فرقی نمیکند که نماینده ما چه کسی است مهم این است که هنوز ما در بن بست و رکود هستیم.
ک ب
Iran, Islamic Republic of
تقوی فقط کافیه شروع کنه
فقط یه سخنرانی
عادل
Iran, Islamic Republic of
مرد عمل موحد
شاهد
Iran, Islamic Republic of
هم مقاله و هم کامنت های حمایتی قبول و درست اما . اما . اما مردم هم بایستی اقای تقوی را قبول داشته باشند دیگر دورانی نیست که پسر به اسم پدر جایگاهی اون هم به عنوان نمایندگی مردم در مجلس را بدست بیاورد.
گرد وخاک
Iran, Islamic Republic of
مردم بیچاره ی احساساتی!!!بازم نوبته گرم گرفتنتون و هندونه زیر بغلتون نهادن رسی!!!در جواب اون دوستی که میگه مال ماس!!!بگم که آره:فقر ،بدبختی ونداری ،گردو خاک و...واس ماس یعنی کلش ماس ماس!!!!و عشق وحال مال اوناس ...بیدار بشید...
فرزند فاضل میر باخدا
United States
با تو ام ای مرد میدان در سال شصت
با تو ام ای سخنران در هر نشست
.
با تو ام ای شوریده بر این جهل سترگ
با تو ام ای کوبیده بر مغز آن "واری بزرگ"
.
با تو ام ای آنکه دارد او از تو خیلی واهمه
همان سرمست و چماق به دست قافله
.
با تو ام ای فرزند فاضل میر با خدا
بیا و باش کشتی استانمان را ناخدا
.
درد ما درد علم است و درد دین
درد ما درد حلم است و طرد کین
.
خسته ایم از دین فروشان دین لباس
خسته ایم از دنیا پرستان بی کلاس
خسته ایم از فرو مایگان نا سپاس
خسته ایم از پولداران لاس وگاس
خسته ایم از بی سوادان پر قناس
کاش باشیم این بار را اهل قصاص
.
خسته ایم از وعده های تو خالی
خسته ایم از شعارهای پوشالی
خسته ایم از دعواهای دو جناح
وارهان ما را از اصــول از اصـلاح
.
با تو ام ای فرزند فاضل میر با خدا ........
ساورز
Iran, Islamic Republic of
علی ایحال فکر کنم درست باشه!!
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع عرض کنم که شیخ نظری قطعا آرای بالایی در شهرهای سوق لنده بخش مرکزی چاروسا و قلعه ریسی و بهمیی و دیشموک دارد آنهایی که دور گذشته در انتخابات درگیر بودند دیدند که شیخ پیروز انتخابات است.
اصلا کارشکنی برای شیخ نظری و پرونده سازی برای ایشان از ترس پیروزی ایشان بود.
ایشان علیرغم دعوت مکرر برای شرکت در جلسات به قولا اجماع اصولگرایان کهگیلویه بنا به دلایل موجهی شرکت نکرد. البته با اجماع مخالف نیست اما ساز و کار جلسات و افراد دعوت شده رنگ و بوی منطقی نداشت.
اما اگر جناب ایشان بیایند خواهید دید که که چه زلزله ای به پا خواهد شد.
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شیخ شجاع خوش سخن آیت الله حاج شیخ خلیل نظری
Iran, Islamic Republic of
"اگر احیانا به محلس برود بیشتر شاید بتواند نماینده خوبی از طرف مجلس برای حضور در صداوسیما و اظهار نظر در مورد مناسبت های تاریخی باشد."

نویسنده محترم توجه داشته باشید که دکتر تقوی بدون اینکه وارد مجلس شود هم به مناسبت های مختلف تاریخی در تلویزیون حاضر می شود بنابراین حرفت دقیق نیست...مثل اینکه می خواهی بگی نهایت کاری که از ایشان برمیاد همینه که خودت خوب میدونی حرفت منصفانه نیست.
,وجدان
Iran, Islamic Republic of
چرا نیروی توانمند ودلسوز منطقه دکتر نریمان را حمایت نمی کنید
ازسوق
Iran, Islamic Republic of
افرادی که در کامنتهایشان پیروزی های موحد را مدیون میراحمد تقوی می دونند در تحلیلشان شتابزده عمل می کنند زیرا .....در غیاب موحد از مژده ای و فیاض بخش حمایت کرد و لی با دو شکست تاریخی مواجه شد .ممکن بخشی از ارا موحد از حمایت میراحمد به دست آمده باشد اما این همه ماجرا نیست موحد تنها کاندیدی از این حوزه است که هرجای کشور ثبت نام کند حداقل ۱ده هزار رای همراه خود دارد.

فکرنکنم میراحمد با آمدن فرزندشان موافقت کند....گرفتار ...باشد زیرا حمایت ایشان از در دور گذشته از فیاض بخش منجر به ..ز ایشان شده اند بنابراین پایگاه اجتماعی ایشان در بین آنها ,,شده است.
از طرف دیگر دکترتقوی برای خیلی از فامیل خویش ناشناخته است ایشان در ارتباطات اجتماعی ضعیف است این نقطعه ضعف برای ایشان پاشنه اشیل خواهد شد.وبه جرات بیان می کنم در زادگاه سوق به سختی بتواند ۲۵ درصد ارا را کسب کند
نکته سوم این که افرادی به سخنانرانی های ایشان در دهه ۶۰ اشاره می کنند عزیزان به سرنوشت چهره های دهه شصتی ها توجه کنید وببینید این افرا در میان مردم جایگاهی دارند.رفسنجانی هم دهه شصتی است اما برای خبرگان رهبری رای نمی آورد در انتخابانت مجلس به زور نفر سی ام می شود.
حکیم
United States
اقا یا خانم "همشهری"
درسته که اقای تقوی یکی از چهره های واقعا شاخص و محبوب هستند ولی در صورتی با خیال راحت و حتی بدون حمایت آقای موحد به و حتی با وجود کاندیداتوری حاج عدل هاشمی، پیروز انتخابات خواهند بود که اصلاح طلبان به اجماع نرسند و مثل دور گذشته کاندیدشان رد صلاحیت شود. آنوقت تقریبا حتی بدون حمایت اقای موحد هم به مجلس راه خواهند یافت. چون به طور جد در بین سایر گزینه ها، آقای دکتر تقوی مورد حمایت جدی خیل عظیم اصلاح طلبان و دانشگاهیان و و روشنفکران خواهند بود. کاری که نه از حاج عدل بر می آید ، نه از مژدهی و نه از برزگواری.
اما در صورتی که اصلاح طلبان به گزینه ی واحدی برسند، آنوقت نیاز به حمایت آقا موحد جدی میشود. و در این صورت با مجدد شاهید یک انتخابات رقابتی و داغ خواهیم بود که باز هم ۶۰ به ۴۰ احتمال برد دکتر تقوی بیشتر خواهد بود.
سید فاطمی
Iran, Islamic Republic of
تقوی فرزند مرد بزرگی است که افتخارش فرسنگها رویت و شنیده میشود و شخص رهبر معظم هم کاملا با این خانواده آشنایی کامل دارد و بسیار آقا احمد تقوی را دوست دارد و احترامش میکند زیرا با وی دوستی دیرینه دارد و بیشتر ایشان را بخاطر پاکی و نجابت و مومنی و دوری از تجملات و .... دوست دارد، سید مصطفی فرزند مردی است که نامش افتخار جنوب و کهگیلویه است و در صورت شرکت بی شک برنده میدان خواهد شد زیرا از نظرخانواده شناخته تر است و از نظر تحصیلات بالاتر است و از نظر معروفیت ملی ،چهره ای شناخته تر و رسانه ای تر است و ..... پس در تمامی استان طرفدارانی دارد که در صورت شرکت ، موحد هم احتمالا در برابرش دوام نیاورد و شکست بخورد البته با توجه به احترامی که برای آقای موحد دارم ولی باید حقیقت را گفت و واقعیت را پذیرفت.
باب
Iran, Islamic Republic of
امیراحمد و موحد چه خدمتی به کهگیلویه کردند؟؟ تو رو خدا یکی بگه خدمات این دو نفر رو؟
چرام
United States
هیچ کس بدون موحد ولیدرهای موحد در جناح اصولگرا پیروز نخواهد شد،این دفعه که اصلاح طلبان قدرت نمایی می کنند تنها آنها هستند که با یک تشکیلات منسجم هنوز وجود دارند.طیف بزرگواری که ریشه اصلاحاتی داشتند به خانه بازگشتند .
ملا بنگشت
Iran, Islamic Republic of
امکان ندارد تقوی رای بیاورد . آن زمانی که مردم برا این خانواده احترام قائل بودند .... ..با دخالتهای بیجا در سیاستهای منطقه از چشم مردم رفت دیگر آن دوره هرگز فرا نمیرسد که مردم بخواهند بخاطر کسی به این یا آن رای بدهند . آقای تقوی هم بهتر است بچسبد به همان سیمای ملی و هر چه دلش میخواهد تاریخ را با طعم دروغ تحویل جامعه دهد . مورخ کسی است که وقایع را در نهایت درستی تحویل مردم دهد نه هر طور که به مذاق عده ای بویژه حاکمان خوش آید . آقای تقوی در تحریف تاریخ هیچوقت کوتاهی نکرده و به خاطر همین هم ایشون یک روایتگر تاریخ دروغین است نه مورخ.
ملا بنگشت
Iran, Islamic Republic of
.هم بخاطر آن .. آن بنده خدا در ..و همچنین .که از رحیمی گرفت رد صلاحیت میشود.
سرنا
Iran, Islamic Republic of
راستی اینا میتونن را برن؟
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل اشتباهی بود
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار باشه دو تخصص اصلی برای مجلس لازم باشه یکی متخصص حقوق هست و دیگری متخصص علوم سیاسی.
با چه منطقی میشه گفت دکترای علوم سیاسی و استاد دانشگاه تهران متناسب با مجلس نیست؟؟؟!!!
تراب زرین
Iran, Islamic Republic of
اگراصلاح طلبان درس گرفته باشند.موحدباان کبکبه وتبلیغاتش .شیخ نظری باکلام برنایش.حاج عدل باپیمانکارهای پولدارش.بزرگواری باصداقتش ونیروهای حیله گرومتعصبش.فیاض بخش باکم فکریش درگذشته .مژدهی باجواب ندادن گوشیش ووعده های بی اساسش.تقوی باکتاب تاریخش وعلمش ونام نیک پدرش نتوانندجلوطوفان (اصلاح طلبان)قدرت نمایی بنمایند.اگر.اگر.اگر.....بزرگان اصلاح طلب به خودایند.که امیدوارم بیایند.
انصاف
Iran, Islamic Republic of
با سلام اگر بر این باورید که میراحمد تقوی بیست سال برای موحد آبرو گذاشت و بواسطه حمایتهای ایشان موحد نماینده شد الان هم آمیراحمد از فرزندش حمایت کنند .. اتفاقا بهترین فرصت حمایت از فرزندشان هست . البته فراموش نکنید حاج آقای تقوی دور قبل از آقای دکتر فیاض بخش حمایت کردند اگر فرض کنیم که آمیراحمد از هرکس حمایت کردند با میکنند شخص مورد نظرایشان به مجلس میروند الان هم بابد شاهد حضور آقای فیاض بخش در مجلس فعلی می بودیم نه نماینده فعلی . لازم به توضیح هست که آمیر احمد از حرمت ویژه ای برخوردار هست ولی آن چیزی که موحد را موحد نمود تلاش شبانه روزی خودش برای مردم بود و اینکه همه زندگی خود را وقف مردم کرد .
تفکر
Iran, Islamic Republic of
با سلام اگر بر این باورید که میراحمد تقوی بیست سال برای موحد آبرو گذاشت و بواسطه حمایتهای ایشان موحد نماینده شد الان هم آمیراحمد از فرزندش حمایت کنند .. اتفاقا بهترین فرصت حمایت از فرزندشان هست . البته فراموش نکنید حاج آقای تقوی دور قبل از آقای دکتر فیاض بخش حمایت کردند اگر فرض کنیم که آمیراحمد از هرکس حمایت کردند با میکنند شخص مورد نظرایشان به مجلس میروند الان هم بابد شاهد حضور آقای فیاض بخش در مجلس فعلی می بودیم نه نماینده فعلی . لازم به توضیح هست که آمیر احمد از حرمت ویژه ای برخوردار هست ولی آن چیزی که موحد را موحد نمود تلاش شبانه روزی خودش برای مردم بود و اینکه همه زندگی خود را وقف مردم کرد .
محمد
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم این طرزفکرشماواقعاریشه ازکجامیگیره ولی واقعابرای خودم متاسفم که هنوزکه هنوزه داریم گول کسانی رومیخوریم که بارهاوبارهاحرفاشون وعملشون روشنیدیم وبازهم میخواهیم اعتمادکنیم من مطمئنم شمایی که ازازاقایان موحدوبزرگواری حمایت میکنیدبهتون رسیده واین اقای تقوی اگردرگذشته اوتاریخ شهرستان بوده به قولاپس چراتواین مدت باعلم خودش به شهرستان کمک نکرده چطورخبری ازهیچکدومشون نیست ولی موقع انتخابات ظاهرمیشن من میتونم به جرات قسم بخورم تنهافردی که میتونه به داداین شهرستان برسه شیخ نظری باشه من بابیشترکسانی که الان اینجااسمشون برده شدرفیق بودم ولی تنهاشیخ نظری بودکه واقعادلسوزاین شهرستان بودوهست من فقط ازشماافرادبه ظاهرروشنفکرمیخوام قبل ازدوباره گول خوردن یکم ازاحوالات این افرادباخبربشیدوبفهمیدکه به کی رای میدید.
ش
Iran, Islamic Republic of
شعره باحال بود... مخصوصا (واری بزرگ)
بینام
Iran, Islamic Republic of
خوش چشه .خوش چپش. ..
بینام
Iran, Islamic Republic of
په خوش چشه.خوش چپشه
ب. کرمی
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای تقوی مرد بزرگی ست اما در این کسوت. بزارید تاریخ بخونه این برادرو
دوستدار دکتر
Iran, Islamic Republic of
تحلیل شما فاقد اطلاعات دقیق از شرایط حاکم سیاسی در این منطقه است و بصورتی واضح چه در کامنتها وچه در مطلب خواهان حمایت و معرفی دکتر تقوی بعنوان جانشین موحد بودید
برادر جان شرایط متفاوت شده است اگر ارا سنتی را که فقط گوش بزنگ صحبت میراحمد را تخمین بزنیم بسیار اندک است به دلایل متعدد.ازجمله تغیر سنی چمعیتی که به قداست میرعلی صفدر را اعتقاد داشتند.پدربزرگان وپدران پا به سن گذاشته ای که در معادلات سیاسی جایگاهی ندارند.فرزندان میراحمد تقوی بغیر از راحتی خانواده خود به هیچ چیز دیگری فکر نمیکنندکسی را سراغ دارید با کمک ایشون مشکلی از مشکلاتش حل شده باشد.؟
مشکل منطقه ما فقر ومحرومیت است نه خوب سخنرانی کردن ،نمیشود دکتر تقوی را با تاجگردون مقایسه کرد خانواده میراحمد تقوی بگویند پشت چه کسی را گرفتند و برای چه کسی هزینه کردند که حالا انتظار داشته باشند مردم دوباره پشت انها راه بفتند؟
موحد را اوردند تا شهرستان را در دست بگیرند بغیر از استفاده های شخصی امیر احمد در ساختن جدش چه کار خاصی را انجام دادند؟
همه سالهای ۶۰ که جوانی ۱۹ساله بواسطه نفوذپدر وحمایت امیرکلاهی جولان میداد وعقدههای گذشته خانوادگی خود را برعلیه عده ای ازسادات منطقه را خالی میکرد یاد دارند از زندانی کردند سید غضمان پرهیز تا تبعید دیگران...
اقای دکتر خود دسته گلهای را که از جهت مختلف در منطقه درست کردند را بیاد دارند مردم ما فراموش کار نیستند
نزدیکان ولیدرهای موحد نیز هیچ گونه دلخوشی از دکتر ندارند؟
اقای دکتر بگویند در طول دورههای گذشته چرا از موحد فاصله گرفت وحتی حامی کاندیدههای دیگرشد
من میگویم بخاطر مصالح شهرستان نبود بل بخاطر ندادن پست به خودشان.
اقای دکتر سیاسی خود را وارد این بازی خطرناک نکن .از بیرون امدن سابقه ات تا ....وزن بابای خود را با امدن خود مشخص مکن .اتفاقی که موحد مستقبل خیلی خوبی است برایش تا به تو وخانوده ات بفهماند قبولیش را مدیون شما نیست
نویسنده محترم شما در نوشته خود افرادی مثل مژدهی را فراموش کردی
صداقت
United States
آمیر احمد تقوی در انتخابات قبل از هیچ کس حمایت نکردند. ایشان هر وقت حمایت از کسی رو لازم بدانند از طریق اطلاعیه به مردم اعلام می کنند و در گذشته هم همینطور بوده.
جالبه که عده ای هم میگویند از آقای حبیبی حمایت کردند و...
صفرمحمدی گچساران
Iran, Islamic Republic of
مردم فهیم دهدشت و چرام و سوق و لنده و........ این با با دیدی باز مرد عمل تکرار میکنم مرد عمل حاج محمد موحد را انتخاب میکنند تا انشاا.. با پشتکار ی که از ایشان سراغ داریم حوزه انتخابیه اش را بعد از سالها رنج و فقر و بدبختی نجات دهد ....
صفرمحمدی گچساران
Iran, Islamic Republic of
انشاا... موحد می اید................
Iran, Islamic Republic of
اقای دوستدار دکتر ...خودتوکشتی که بگی باید ذکر اقای مژدهی در این یادداشت میرفت؟ درحالیکه در یادداشتهای قبلی درباره ایشون هم ذکر شده بود.
شاهد
Iran, Islamic Republic of
دوستدار دکتر بدجوری خودتو لو دادی! جوان ۱۹ ساله در سال ۶۰ در سوق فقط با هواداران منافقین و آنهایی که عکس شهید رجایی را پاره می‌کردند و عکس رجوی را به جای آن نصب می‌کردند مبارزه می‌کرد.
واری بزرگ
United States
کامنت ۲۰ نمره اش بیسته ۲۰
واری بزرگ........
شاهد2
Iran, Islamic Republic of
من با دوستانی مثل شهید قباد شریعتی و شهید رازنهان به حمایت از آقای تقوی در حیاط دبیرستان سوق با هواداران منافقین درگیر بودیم.
جواب 46
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز آمیز احمد در دور قبل از جناب فیض بخش حمایت کردند
دوستدار صداقت
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری خودش قبوله خودتان را اذیت نکنید.ادم صادقیه
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر بنام.....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1