تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۹۹۱۴۴

دل‌نوشته‌ای برای مادر

۱
۰
کبنا ؛مظفر عدالت نسب
ذکر سحرگاهی‌ات هنوز درگوش کودکانه‌ام نجوامی شود، مادرم چروک گونه های نجیبت عقده دلم شده و رنجواره لحظه های است که به تو می‌اندیشم،
مادرم، روزت مبارک باد.
مادرم: مرصع کلامی و گوهرنشان عبارتی را کجا توان جست تا بیانگر نجابتی شود که فخر داشتنش کمال افتخار است. تو به بهار می مانی من بی تو پاییز خزان زده، خزان مرا با التفاطی طراوت بخش، ای بهار جاودانه ام.
مادرم: هنوز ذکر سحر گاهانه ات آنگاه که چشم شب زدگان را خواب ملس صبح ربوده بود، در گوش کودکانه ام نجوا می شود. تو بهانه بودنی برای بودنم و بی تو هیچ نباشد بودنم، زیرا به قول زنده یاد «حسین پناهی»ˈ هنرمند فقید: ˈبهشت نمی روم اگر مادرم آنجا نباشد.ˈ
مادرم: رود همیشه جاری محبت از اقلیم وجود سراسر مهر تو جاری است و کویر جان را جان مایه حیات و مانایی می بخشد. از این زیباترین عبارت ˈمادرم ˈ معدنی از مهر و محبت، امید به زندگی،دریای بی کرانی از عشق ناب، رودی از جنس دوست داشتن بی ریا و مهتابی از نماد همه خوبی ها و کمالات انسانی در زندگی جاری است.
مادرم: ای کوه استوار صبر ،چه خستگی ها،مشقات و ناگفته ها که هرگز حیای تو اجازه لب گشودن از آن را نداد و این همان میراث گرانبهای کوثر پهلو شکسته است، که رنج زخم را به سینه دل گرفت و از آن با علی (ع) لب نگشود. ای نماد داغدار همه داغ ها، آنگاه که سروقامتان را راهی قیامت ایثار دنیا (عملیات بیت المقدس )کردید،اما آلاله ها را شکسته قامت تحویل گرفتید تا سرو قامت به قیامت باقی بمانی . مادرم: ای اول معلم نجابت،حیا، شرم، عطوفت و مهربانی، هرگز گل روی تو بی غنچه لبخند مباد، زیرا باران مهر ، شادابی و سرزنده بودن را از گل روی تو دارم.
ای نمادی همه شادی ها،خورشید پرفروغ مهر، عاطفه و همراه همیشگی لحظه ها،همه لحظه هایت شاد. مادرم: به ققنوس می مانی که بال و پرش را شعله های سوزان عشق خاکستر می کند و دوباره از خاکسترش ققنوس عاشق زاده می شود.
مادر: امید، تکثیر نگاه توست که هر سپیده به جستجوی آفتاب می رود. عشق تنها واژه‌ی قاموس رندگی ات و ایثار قانون همیشگی توست، مادر
مادرم : موج موج اقیانوس چشمانت، وسعت دلی است که چون صدف، مروارید مهر، می پرورد. وقتی نگاهت می کنم آرامش عمیقی در تار و پود جانم ریشه می دواند و آنگاه که صدایت در کوچه های پر پیچ و خم وجودم می پیچد، گرمای آفتاب زندگی بخش بهار را حس می کنم. فهم من کی رسد به وصف مقام ومنزلت تو، تو که بهشت را زیرقدم هایت داری. میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن مبارک باد.

 
*رییس ایرنا مرکز یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا سبزواری
Iran, Islamic Republic of
درود بر برادر عزیزم
همچون همیشه حرفه ای ، زیبا، دلنشین و جذاب
انشالله جد مادر نگهدار و یاورت باشد
خداوند عمر با عزت و احترام به مادر عطا فرماید
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1