تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۹۷۶۱۸

جشن ۱۲ فروردین در ۲۵ بقعه متبرکه

۲
۰
کبنا ؛
مراسم ۱۲ فروردین در ۲۵ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مراسم ۱۲ فروردین در ۲۵ بقعه متبرکه این استان خبر داد.
begha
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید نورالله جنتی‌پور اظهار کرد: با توجه به اینکه امامزادگان آمیخته با باورها و اعتقاد مردمی هستند و جایگاه عظیمی در باورهای دینی دارند و همواره شاهد حجم زیادی زائر جهت ابراز ارادت به اهل بیت (ع) و نوادگان امامان هستیم، بنابراین بقاع متبرکه بهترین مکان جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی است.
وی افزود: همواره به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام در مناسبت‌های مختلف در بقاع متبرکه در سطح استان وجود دارند، برگزار می‌شود و طرح نوروزی آرامش بهاری یکی از این طرح‌های ارزشمند بوده که از آغاز سال جدید اجرا شده است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت روز جمهوری اسلامی ادامه داد: ۱۲ فروردین به عنوان یکی از روزهای مهم انقلاب اسلامی و روز جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و در همین راستا برنامه‌ای جهت برگزاری مراسم روز جمهوری در ۲۵ بقعه استان را داریم.
جنتی‌پور یادآور شد: تدارکات لازم جهت برگزاری این آئین در ۲۵ بقعه استان آماده شده و مبلغان ما برای زواری که در بقاع متبرکه مورد نظر حضور دارند برنامه‌هایی از جمله سخنرانی، نصب بنرها و پوسترهای مرتبط و غیره را خواهند داشت.
به گفته وی؛ دو امامزاده شاه‌زینعلی(ع) و امامزاده سید محمد(ع) سرآببیز شهرستان باشت نیز در میان این ۲۵ امامزاده عظیم‌الشأن هستند.


حضور زائران عراقی در حرم بی‌بی حکیمه(س)
مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از حضور ۲۸ زائر عراقی همزمان با طرح نوروزی آرامش بهاری در حرم بی‌بی حکیمه(س) شهرستان گچساران خبر داد.




رامین چرومی از حضور ۲۸ زائر عراقی در هشتمین روز سال ۹۴ و همزمان با طرح نوروزی آرامش بهاری در حرم بی‌بی حکیمه(س) شهرستان گچساران خبر داد.

وی با اشاره به اینکه امام‌زاده بی‌بی حکیمه(س) آمیخته در اعتقادات و باورهای مردم است، افزود: آستانه نورانی این امامزاده همواره کانون معرفت زائرانی از سراسر کشور، به ویژه استان‌های همجوار، کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه‌نشین از جمله کویت، قطر، بحرین، امارات و دیگر کشورهای عربی از قبیل لبنان، عراق، سوریه و عربستان بوده که از سده‌های پیشین تاکنون با رایحه دوستی اهل بیت(ع) و با توشه‌ای از معرفت، به زیارت و سیاحت این امامزاده می‌آیند.

چرومی با بیان اینکه ۲۸ زائر عراقی که به حرم بی‌بی حکیمه(س) مشرف شدند از دو شهر کربلا و بصره عراق بوده‌اند، گفت: در تمام فصول سال و به ویژه ایام نوروز و اعیاد اسلامی، هزاران زائر با قصد قرب الهی، اظهار مودت و توسل به ساحت مقدس این امامزاده می‌جویند.

به گفته مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد این بقعه متبرکه با کد تفضیلی ۳۰۰۰۸۳۵۱۰۰۰۰۰۰ در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

به گزارش فارس، این امامزاده بزرگوار، دختر باب‌الحوائج امام موسی کاظم(ع) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا(ع) است.

این میزبان با کرامت، مرهم دل‌های دردمند و زائران شیفته‌ای است که از اقصی نقاط ایران اسلامی و حتی کشورهای عربی و ساحل‌نشینان خلیج فارس، مقصد تبلور اعتقادی این دلدادگان می‌باشد.



اولین همایش امام‌زاده نورالدین (ع) دهدشت برگزار شد
با حضور مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد اولین همایش امام‌زاده نورالدین (ع ) و ۲۶ شهید سادات این امام‌زاده برگزار شد.


این مراسم معنوی که در یازدهمین روز از بهار طبیعت برگزار شد با استقبال بی‌نظیر مردمی، مسئولان و گردشگران این منطقه همراه شد.

























 
نام شما

آدرس ايميل شما

کلهر
Iran, Islamic Republic of
زینعلی
Iran, Islamic Republic of
زینعلی
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1