تاریخ انتشار
شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۹۶۵۰۳

در چشمه بلقیس چرام چه گذشت؟

۴
۰
کبنا ؛

اگر این روزها سری به باغ خاطره انگیز چشمه بلقیس شهر چرام زده باشید چیزهایی خواهید دید که شاید برایتان عجیب باشد. باغ دیگر آن بی نظمی و شلوغی و محیط کثیف وحوض پر از زباله و رسوبات را ندارد. خیلی چیزها عوض شده. چیزهایی که باید خیلی وقت پیش درست می شد.ولی به هرجهت که مجال بحث آن نیست به عقب افتاد تا این زمان. بعداز مدت ها‌‌ که‌همه‌ میگفتند اگر این‌ باغ‌ در یکی‌ از استان ها‌ و یا شهرهای‌ همجوار بود چنین‌ می‌شد و چنان‌،شهردار و مجموعه‌ کارگران‌ زحمت‌کش‌ شهرداری‌ با‌ تلاش‌ شبانه‌روزی‌ و حرکتی‌جهادی‌ و علیرغم‌ همه‌ فشارها‌ و محدودیت های‌مالی‌ و اعتباری‌ شروع‌ به‌ ایجاد‌ زیرساخت های‌ جدید‌ و تحولی‌ نو‌ در مجموعه‌ باغ‌زیبا‌ ودلربای‌ چشمه‌بلقیس‌ نمودند.
لایه روبی حوض و ایجاد دیواربا نمای سنگی، نصب چراغ های روشنایی و تزئینی برای اولین بار در محوطه حوض، ایجاد آبشار مصنوعی ، ساخت و تهیه پل شیشه ای و نصب تعداد زیادی سکو، تهیه و نصب تعداد زیادی سطل زباله، نصب پایه های چراغ رنگین در ورودی باغ، نصب برج نور در باغ جهت روشنایی و امنیت و رفاه حال گردشگران در باغ، تنها گوشه هایی از تغییرات عمده در این یک ماه بوده است.
تلاش شبانه روزی شهردار و مجموعه کارگران و پرسنل زحمتکش شهرداری و حمایت های مسئولان شهرستان به خصوص فرماندار ، فرماندهی نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و همچنین صبر و تحمل کشاورزان اطراف باغ، توانست کارهایی مانا و یادگاری ماندگار در این باغ تاریخی ثبت کند.
6
علی رغم انتقادات وسیعی که به عملکرد شهردار چرام در این یکساله بود که گهگاهی تند و برهنه به نظر می رسید، رحمت الله تیموری فر نشان داد چنانچه فرصت به او داده شود و همدلی و همزبانی در شهر و مجموعه مسئولان و مردم چرام فراهم گردد، می تواند کارهایی ماندگار انجام دهد. تیموری فر با تجربه گران بهایی که از شهرداری یاسوج به همراه داشت و تلفیق آن با علم آکادمیک نشان داد که روی دیگر سکه شهردار برای آبادانی و عمران در شهر چرام هنوز نمایان نشده و چنانچه شرایط فراهم گردد می توان کارهای ماندگار و پایداری برای مردم و نسل های آینده انجام داد.
کارهای انجام گرفته در باغ چشمه بلقیس به طور قطع و یقین نه تنها برای مردم چرام غافلگیر کننده خواهد بود بلکه برای گردشگران و میهمانان نوروزی نیز غافلگیر کننده است که خود نقش مهمی در جلب گردشگر به عنوان یک منبع درآمد پایدار خواهد بود.
نقش پررنگ کارگران زحمتکش و پرسنل کم ادعای شهرداری چرام در این کار ماندگار با این بازه زمانی هیچوقت از یاد نخواهد رفت.
و سخنی صادقانه با شهردار ؛
اقای شهردار ؛ با همان صداقت و توانایی و تواضع که در کنار کارگران در باغ؛ نقشی زیبا آفریدید، امیدواریم با حمایت مسئولان استانی و شهرستانی و تشویق و دلگرمی از طرف مردم ،چنین عملکردی در خود شهر چرام داشته باشید.
و در پایان سخنی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار شهرستان؛
انتظار داریم به پاس تلاش های شبانه روزی و کار جهادگونه شهردار و پرسنل زحمتکش شهرداری به خصوص کارگران این نهاد ، تقدیری در خور آن عزیزان ، برای ایجاد انگیزه در آینده، انجام گیرد.
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
 
 
8
 
9
 
10
 
7
-----------------------------------
گزارش: مرتضی فضلی زاده
-----------------------------------

نام شما

آدرس ايميل شما

choram
Iran, Islamic Republic of
salam. ba tashakor az shahrdar choram . vaghean chehrye bagh avaz shode!!
ایل باوی-
Iran, Islamic Republic of
افرین
محمدیان
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید و خداقوت به همه کسانی که در زیبا سازی این باغ تاریخی نقش دارند
گچساران
Iran, Islamic Republic of
ممنون از زحماتتون
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1