تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۵۶
کد مطلب : ۹۳۲۷۱

بی‌توجهی شهرداری باشت به پیاده‌روها

۵
۰
کبنا ؛در پیاده‌روهای شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد مقوله‌های از جمله هم‌سطح بودن، روشنایی، طراحی زیبا و متناسب، عرض کافی و ... را ندارند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، پیاده‌رو در دنیای امروز به عرصه و جایگاهی برای تعامل اجتماعی تبدیل کاربری داده است و بر خلاف کذشته‌های دور که پیاده‌روها فقط فضای عبور و مرور تعریف می‌شدند، به فضایی برای گفت‌وگو و ملاقات، فضاهای تجمع بدل گشته است و از نظر جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی و شهری نقش بسزایی را ایفا می‌کنند. در طراحی‌ شهری به منظور افزایش زیبایی شهر، پیاده‌روها را بزرگ و تزئین شده در نظر می‌گیرند چرا که بخشیدن هویت انسانی به شهرها به مراتب با ارزش‌تر از  صنعتی بودن شهرها است و همین مسئله همواره مدنظر طراحان شهری قرار گرفته است.
* حلقه‌های مفقوده در پیاده‌روهای شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد
پیاده‌روهای شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد از استانداردهای لازم و طرح‌های مدرن و جذاب بهره کافی نبرده‌ و در حالی که باید پیاده‌روها به عنوان مهم‌ترین فضا و شریان‌های اصلی شهر از اصولی پیروی کند، مهمترین هدف در ایجاد پیاده‌روها ارتقای امنیت است که در پیاده‌روهای شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد مفقود شده است.
هم سطح بودن مسیر پیاده‌رو، سنگفرش‌های جذاب و مختلف، روشنایی پیاده‌رو در شب، عرض کافی برای دسترسی به مراکز خرید و تجاری مختلف از جمله مواردی است که در اکثر پیاده‌روهای شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد دیده نشده است.
mivefrosh_basht1
*بی‌توجهی مسئولان شهری کهگیلویه و بویراحمد به پیاده‌روها و فضای شهرها
مسئولان شهری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون برنامه‌ای برای افزایش علاقمندی مردم به پیاده‌روها ارائه نداده‌اند، درحالی که پیاده‌روها از نظر اجتماعی و فرهنگی و حتی اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، به طور مثال به کاهش تردد وسایل حمل و نقل، آلودگی‌های زیست محیطی، صرفه‌جویی در سوخت، فروش مغازه‌ها و رونق اقتصادی می‌توان اشاره کرد.
شهر باشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد پیاده‌روهای بسیار ناهمگون دارد و شهروندان باشتی از وضعیت بد پیاده‌روها در این شهر گلایه مند هستند.
پیاده‌روهای این شهر توسط مغازه‌داران و فروشندگان مختلف تسخیر و شهروندان باشتی برای عبور و مرور با مشکل مواجه هستند.
*شهردار باشت: با سد معبران در پیاده‌روهای شهر باشت برخورد جدی می‌شود
بهنام برازنده شهردار باشت در این‌باره گفت: سد معبر میوه‌فروشان در پیاده‌روهای شهر باشت معضل بزرگی است که شهرداری طبق ضوابط با متخلفین در این زمینه برخورد جدی خواهد کرد.
برازنده در ادامه تصریح کرد: به صنف میوه‌فروشان تذکر دادیم که در راستای ساماندهی بازار میوه‌ فروشان اقدامات لازم را انجام و چنانچه این کار را  نکنند شهرداری باشت با فروشندگانی که پیاده‌روها را در تسخیر خود درآورده‌اند، برخورد می‌کند.
mivefrosh_basht
*وضعیت پیاده‌روهای شهر باشت مناسب نیستند
جعفر کرمیان عضو شورای اسلامی شهرستان باشت در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، اظهار کرد: شهرداری باشت هر چه سریعتر جلوی سد معبرها را در پیاده‌روهای شهر باشت بگیرد و بر اساس ضوابط با آنها برخورد کند.
کرمیان وجود دست‌فروشان را در پیاده‌روهای شهر باشت را معضل دانست و افزود: وضعیت پیاده‌روهای شهر باشت به هیچ وجه مناسب با فضای شهری طراحی نشده است و از طرفی مغازه‌داران بخشی از آن و بخش دیگری را دستفروشان سد معبر کرده‌اند، که برخورد قاطعانه از سوی شهرداری ضرورت و الزامی دارد.
عضو شورای اسلامی شهرستان با بیان اینکه شهرستان باشت از شهرستان‌های نوپا و جدید است، اظهار داشت: مسئولان شهرستان باشت باید برای توسعه فضای شهری مرکز این شهرستان از هم‌اکنون چاره‌اندیشی کنند.
کرمیان یادآور شد: شهر باشت به لحاظ مبلمان شهری در محرومیت عمیقی به سر می‌برد، بویژه پیاده‌روهای این شهر بسیار نامناسب به لحاظ عرض‌کم، غیرهمسطح و عدم طراحی مناسب است.
انتظار می‌رود که مسئولان امر تدابیری برای توسعه فضای شهری، شهر باشت با اجرای قوانین و طراحی‌های زیبا بیندیشند.
-------------------------
گزارش: سحر رشیدی
------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

رها
Iran, Islamic Republic of
به موضوع خیلی خوبی اشاره کردین ولی کو گوش شنوا؟!!!
یکی دیگه از کمبودهای شهرستان باشت نصب نبودن سطل آشغال در سطح مرکز شهر می باشد و اینجانبه به شخصه بارها این مورد رو به مسیولین ذیربط تذکر داده ام ولی افسوس که کسی بهایی به حرفمون نداده.....سطل اشغال نصب کردن جدیدا ولی در سطوح خارج از مرکز شهر ....ولی ای کاش در سطح مرکز نیز نصب می کردن آخه من به عنوان یک شهروند باشتی واقعا خجالت می کشم که آشغالمو پرت کنم تو جوب جلوی درب مغازه یا...
ای کاش حداقل جلوی اداره جات و هر چند متر به چندمتر در سطح مرکز شهر سطل آشغال نصب می کردن.....

البته جا داره به خاطر روشنایی و نصب صندلی و سطل آشغال در ابتدا و انتهای شهر از شهردار شهرستان باشت تشکر کرد ولی امیدوارم که تدر سطوح مرکزی شهر نیز این وسایلو نصب کنند چرا که از واجبات می باشه .....
آسمان
Iran, Islamic Republic of
واقعا یکی از کارهای خوب شهرداری...واقعا خسته نباشید...
باشتی
Iran, Islamic Republic of
رها جان من قلمی ندارم یعنی بلد نیستم بنویسم شما خدارا شکر صاحب قلم وبا ذوق وهمجنین دلسوز زادگاه خود هستید.چیزیه که به عینه در تراوشات قلم شما میبینم بحث تعارف هم نیس.به عنوان یک همشهری ازتون تمنا میکنم ورودی باشت ازملک اباد تا انتهایی اداره جهاد کشاورزی را نیم نگاهی بیندازید.جلویی پارک شهر وتاسیسات شهرداری وجهاد کشاورزی چقد فضایی پیاده رو عالی ویک دسته وچقد جالب میشد این روند تا کمربندی ادامه میداشت ولی متاسفانه روابط وفامیل گرایی ورودی شهرمون یعنی چشم انرا نا زیبا کرد ودریغ از یک اعتراض کوچک.وجا داره به نماینده دلسوز مون گوشزد بشه تا بقیه اقدام به ساختمون نکردن ترتیبی اتخاذ کنه تا سمت راست ورودی باشت یه دس بشه.تا فردا شرمنده ب چه هامون بخاطر نازیبایی شهرمون نشیم.رها جاناز بچه های شهرداری بپرسی خواهند گفت مجوز ساخت این ساختمان در زمان چه شهردار وبراساس چه روابطی داده شد.خلاصه دست شما را میبوسه.به دادار میسپارمتان
باشتی
Iran, Islamic Republic of
ورودی باشت از سمت راست رایکی نیست فریاد بزنه چرا روبروی پارک شهر وتاسیسات شهرداری وجهاد کشاورزی با فضایی عالی ویه دست میباشه وپایین تر تو زمین کشاورزی که راحت میشد انرا عقب راند برعکس ۱۰ متر اومده جلو وشهر را زشت وبیریخت کرده اقای رشیدی لطفا یک تحقیقی کن ومسولین را متوجه کن.. شما هم همینطور
تقیپور
Iran, Islamic Republic of
سلام اگه میشه برای شهرستان رستوران کافیشاب هتل پزشک قانونی سازمان اتوبوسرانی مثل شهرستان گچساران و مسکن مهر وبه خیابان شهرستان رابزرگ ترکرده و ۲۰متری اسلام اباد را رسیدگی بکنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1