تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۹۳۱۹۶

عملیات عمرانی در ۶۸ امامزاده استان/ بی‌بی حکیمه(س) رتبه اول درآمدزایی

۶
۰
کبنا ؛

بی‌بی‌ حکیمه رتبه اول درآمد زایی را دارد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰۰ بقعه متبرکه در کهگیلویه و وبویراحمد وجود دارد.


سید نورالله جنتی‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۰۰ بقعه متبرکه امام‌زاده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها نیازمند بهسازی و بازسازی هستند.

وی با اشاره به اینکه امام‌زاده‌های ما شامل دوگروه در آمدزا و بدون درآمد یا کم درآمد هستند، افزود: تا زمانی که امام‌زاده‌ای نیازمند هزینه باشد برای رفع نواقص موجود درآمدهای آن را تنها صرف خود امام‌زاده می‌شود.

این مسئول استانی با بیان این‌که امام‌زاده‌ها در عمق باورهای مردم جای دارند و باید به آن‌ها توجه شود، تصریح کرد: برخی از امام‌زاده‌هایی نیز که درآمدی ندارند باید از طریق خیرین، مردم و دستگاه‌های دولتی که می‌توانند به هر طریقی به بازسازی و بهسازی امام‌زاده‌ها کمک کنند، اقدام کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد همچنین در خصوص شاخص‌ترین امام زاده‌های استان در زمینه درآمدزایی، گفت: امام‌زاده جعفر گچساران،امام‌زاده شاه قاسم، امام‌زاده شاه مختار و تعدادی دیگر که در سایر شهرستان‌های استان پراکنده‌اند پس از امام‌زاده بی‌بی حکیمه خاتون گچساران که رتبه اول در درآمدزایی در استان را دارا است، قرار دارند.

عملیات عمرانی در ۶۸ امامزاده کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال جاری در ۶۸ امامزاده استان عملیات عمرانی انجام شد.
روح‌الله عبداللهی‌اصل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای طرح‌های عمرانی در امامزادگان استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: سال جاری در ۶۸ امامزاده استان عملیات عمرانی انجام شد.
رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: کار ساخت امامزاده اسماعیل شهرستان چرام در مرحله کاشی‌کاری، تربت‌خانه و شبستان بوده که با هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی استان ۱۱ آلاچیق برای رفاه زائران و مسافران در این مکان در نظر گرفته شده است.
وی به انجام عملیات عمرانی در شهرستان باشت اشاره کرد و گفت: در امامزاده‌های میرخدوش، فاطمه خاتون و سیدمحمد سرآبیز عملیات عمرانی در حال انجام است که ساخت اسکلت و سقف حرم مطهر امامزاده میرخدوش این شهرستان در متراژ ۲۵۰ مترمربع فروردین‌ماه سال آینده به اتمام می‌رسد.
این مسئول به اجرای عملیان رسم‌بندی و نقرس‌بندی گنبد حرم مطهر امامزاده مختار (ع) اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت خوب اعتباری پیش‌بینی می‌شود ساخت گنبد حرم مطهر این امامزاده بزرگوار سال آینده به اتمام برسد، ضمن اینکه ساخت سرویس بهداشتی و مجتمع رفاهی تفریحی امامزاده قاسم (ع) در مرحله تکمیل است.
عبداللهی‌اصل تصریح کرد: اجرای فونداسیون امامزاده عبدالله (ع) تنگ ماغر شهرستان بهمئی در حال انجام است که امیدواریم عملیات عمرانی این امامزاده هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.
رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هزینه ساخت فونداسیون، کار سفت‌کاری، دیوارچینی و ضریح امامزاده امیر شهریار چرام توسط یک خیر پرداخت شده و در ماه جاری ضریح این امامزاده بزرگوار نصب می‌شود.
وی با بیان اینکه نصب پل رودخانه فصلی امامزاده ابوطالب شهرستان گچساران با اعتبار ۸۰ میلیون تومان در حال انجام است، افزود: طرح جامع ۱۱ امامزاده استان توسط سازمان اوقاف و امور خیریه به تصویب رسیده است که امامزاده بی‌بی خاتونین (س)، امامزاده عسگر (ع) کریک، سیدمحمد سی‌سخت، نورالدین عباس (ع) کهگیلویه و امامزاده عبدالله روستای ماغر از جمله این امامزادگان هستند.
این مسئول از انجام عملیات سفت‌کاری به متراژ ۹۵۰ مترمربع در امامزاده جعفر (ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: برای رفاه حال زائران حرم مطهر بی‌بی حکیمه خاتون (س) تعدادی مغازه و بازارچه در اطراف حرم این بانوی بزرگوار احداث شده است.



بازدید مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد از امام‌زاده سلطان محمودشاه باشت
امام‌زاده سلطان محمود شاه از امامزادگان با کرامت است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از امام‌زاده سلطان محمودشاه باشت بازدید کرد.


ظهر امروز طی آئینی سید نورالله جنتی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد و تعدادی از پرسنل به همراه مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت از امامزاده سلطان محمودشاه بیدک واقع در شهرستان باشت بازدید کردند.

در این آئین مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ضمن بررسی وضعیت امام‌زاده از نزدیک با تعدادی از هیئت امنای امامزاده سلطان محمود‌شاه صحبت و پیرامون مشکلات امام‌زاده گفت‌وگو کرد.

 


 
سید نورالله جنتی‌پور در حاشیه این بازدید اظهار کرد: هم‌اکنون قریب به ۳۰۰ امام‌زاده در سطح کهگیلویه و و بویراحمد وجود دارد که تعدادی نیز در شهرستان باشت واقع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و و بویراحمد افزود: تلاش داریم با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب اقدامات ارزشمندی را بر روی بقعه‌های متبرکه امام‌زادگانی که تخریب شده و یا در حال ساخت و ساز هستند انجام داده و نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام کنیم.

 


 
وی ادامه داد: هزینه‌هایی که برای امام‌زاده‌ها مصرف می‌شوند از محل درآمدهای آنان بوده و بخشی از امام‌زاده‌ها نیز که درآمدی ندارند را از طریق رایزنی با دستگاه‌های دولتی و خیرین تأمین اعتبار می‌شوند.

 


 
امام‌زاده سلطان محمود شاه واقع در روستای بیدک از توابع شهرستان باشت از امام‌زادگان با کرامت این شهرستان محسوب می‌شود که جایگاه ارزشمندی در باورها و اعتقادات مردم داشته و هرساله زائران بسیاری جهت زیارت این امام‌زاده به منطقه بیدک سفر می‌کنند اما به علت فاصله بسیار از مرکز شهر باشت تاحدی ناشناخته مانده است.

نوادگان آن امام‌زاده به نام سادات بیدک در این شهرستان شناخته شده‌اند.

راه و آب اساسی‌ترین مشکل بقعه متبرکه نورالدین(ع)
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: راه و آب اساسی‌ترین مشکل بقعه متبرکه نورالدین(ع) است.
حجت‌الاسلام سید مهدی رضویان عصر امروز در حاشیه همایش امامزاده نورالدین(ع) چاروسا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید قدردان وجود بقاع متبرکه در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم، اظهار داشت: این مراکز مهم دینی، مکان‌هایی امن برای کسب فیض هستند و باید همواره تقویت شوند.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آشنا کردن اقشار مختلف جامعه با بقاع متبرکه می‌تواند زمینه شناخت عقاید، رفتار و سیره اهل‌بیت‌(ع) را نیز فراهم کند.
وی افزود: بقاع متبرکه، مکان‌هایی مناسب برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و عرصه بسیار مطلوبی برای تبدیل شدن به مرکز و محور فعالیت‌های دینی و مذهبی هستند.
رضویان متذکر شد: اگر می‌خواهیم روحیه معنوی در ما تقویت شود و مشکلات مادی و معنوی برطرف شود، بقاع متبرکه را باید وسیله‌ای برای رسیدن به خداوند متعال قرار دهیم.
این استاد حوزه، نگاه معنوی مردم ولایتمدار استان به اماکن متبرکه را از خصوصیات بارز آنان عنوان کرد و افزود: همه مردم نگاه معنوی بر بقاع متبرکه دارند.
رضویان تأکید کرد: بقاع متبرکه بهترین مکان در راستای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) و تقویت روحیه معنویت در سطح جامعه اسلامی هستند و باید از این ظرفیت‌های عظیم نهایت استفاده را برد.
وی با اشاره به پتانسیل‌های منطقه امامزاده نورالدین(ع)، عنوان داشت: وجود طبیعت بکر، دست‌نخورده و صفا و صمیمیت مردم این بقعه متبرکه موجب شده مسافران زیادی به این آنجا سفر کنند، اما با این وجود راه و آب دو مشکلاتی اساسی مردم است.
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان یادآور شد: باید اوقاف و امور خیریه شهرستان چاروسا و فرماندار نسبت به برطرف شدن مشکل راه و آب این بقعه متبرکه چاره‌ای بیندیشند.



همایش امامزاده نورالدین(ع) چاروسا برگزار شد
با حضور فرماندار کهگیلویه، بخشدار و مسئولان شهرستان کهگیلویه و با حضور اقشار مختلف مردم همایش امامزاده نورالدین(ع) چاروسا برگزار شد.

 


 


 
 


 
سیدعبدالنبی صمدیان در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بقاع متبرکه مکان‏‌هایی امن برای کسب فیض و اماکنی هستند که در آنها برکات خداوند نازل می‏‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه بیان کرد: مردم مؤمن و خداجوی ایران اسلامی از طریق توسل به این بزرگواران که یادگاران ائمه اطهار (ع) هستند، با خداوند انس می‏‌گیرند و با اولیای خدا مرتبط می‏‌شوند.

وی افزود: بقاع متبرکه در شاخصه‌های فرهنگی از جایگاه وسیعی برخوردار است، بنابراین ارتباط با امامزادگان باعث ارتقای سطح فرهنگ در جامعه می‌شود.

صمدیان، حاکمیت جور و ظلم را علت هجرت این بزرگواران از شهر و دیار خود ذکر و تصریح کرد: با عنایت به علاقه و ارادت مردم این دیار به خاندان اهل بیت (ع)، امامزادگان سرزمین ما را برای ادامه زندگی خود انتخاب کردند.

این مسئول با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین مکان در راستای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) و تقویت روحیه معنویت در سطح جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه مأمن امن مردم و ظرفیت‌های عظیم دینی و فرهنگی جامعه اسلامی هستند و شناساندن آن‌ها به اقشار مختلف جامعه به‌ ویژه نسل جوان در راستای نهادینه کردن فرهنگ اهل‌بیت(ع) امری لازم و ضروری است.


نام شما

آدرس ايميل شما

نظر
Iran, Islamic Republic of
سلام
پیگیر باشید چرا مدیرکل اوقاف قصد دارند از برگزاری کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه (س) جلوگیری نمایند؟
چه اهدافی از این کار خود دارند؟
چه کار فرهنگی از این مهمتر وجود داشته یا دارد؟
غریبه
Iran, Islamic Republic of
. کنید این .. را.خداازرگ گردن به انسان نزدیکتره.بخوانید خداراتااجابت کنه خواسته وحاجتتون ...پولی که می خواهید بندازید تواین مکان ها بدید به ایتام وفقرایی که می شناسید.وا...قسم هم خداراضی تره هم ایمه.
ارسلان عرب پور
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت مسئولین عزیز اوقاف لطف بفرمایید به امام زاده میرعزیز لیشتر هم به اندازه یک چهارم امام زاده های بویراحمد وباشت توجه کنید حتی درساخت امام زادگان هم بی عدالتی میکنید واقعا که ......به امید تحولاتی بهتر ..........
مارین
Asia/Pacific Region
لطفا پیگیری کنید چرا امام زاده بی بی حمیده خاتون روستای مارین زیر نظر اوقاف نیست؟ .
علي
Iran, Islamic Republic of
بجای هزینه امامزاده ها مدارس را تجهیز کنید که موجب رشد و شکوفایی و پویایی جامعه شود اعتقاد ده خدا بهترین و واجبترین اعتقاد است و ما بجز خدا به هیچ کس نیازمند ...
سید علی موسوی اصل از شهر یاسوج
Iran, Islamic Republic of
باسپاس و تشکر فراون از حضور مدیر کل محبوب و مردمی اوقاف و امور خیریه استان حاج آقا جنتی پور به روستای سرتنگ بیدک ،حضور جنابعالی را به فال نیک گرفته
امید است با عنایت حضرتعالی شاهد تکمیل و بهسازی این امام زاده مظلوم باشیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1