تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۹۳۰۷۹

مشک سوراخ مغرضان و اشک شوق وکیل مردم

۱۳
۰
کبنا ؛Untitled-01-150x150
مشک دختران ایل به زیر آمد و همچنان مشک سوراخ حسدورزی بر دوش مغرضان سنگینی می‌کند.
مشکی به زیر آمد و بر هیچ کس پوشیده نیست بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی، دختران ایل را سایه وار همراهی نمی‌کند.
سنگلاخ هایی که زیر گام های استوارشان همواره در کوششی جهت زود‌تر رسیدن به سقف های برقرارشان به قعر دره‌ها می‌لغزید، اینک بردیدگان مغرضانی نشسته که تاب دیدن اشکهای مردی از دیار مردپرور باشت وباوی را ندارد.
این اشک از سر شرمساری نبود که کاسهٔ چه کنم‌های تکراری را خالی تر از گذشته پیشکش مسگرانی لاف زن نماید که از سر همتی بلند و خدمتی بی‌منت است.
قلم را رسالتی دیگر بردوش است که همواره در خطبه‌های جاودانش بر آن پافشاری داشت آن سرسلسلهٔ خوبان، مولای متقیان حضرت علی (ع): نویسندگان آنچه به سود مسلمین است فراهم آورند.
و این یک نگرش و دوراندیشی جهت اتحادی در بینش اسلامی است.
پندی از هزاران اندرز نهج البلاغه را خطاب به آنان که می‌دانند و می‌گویند می‌آورم، برای خواندن از سوی آنان که نمی‌دانند و بر سر هیچ، خدمتی بی‌منت را هیچ می‌انگارند: مولای متقیان در نامه‌ای به مالک اشتر در زمان انتصاب فرمانداری مصر آورده است:  «دوست داشتنی چیز‌ها در نزد تو، در حق میانه‌ترین، درعدل فراگیر‌ترین، درجلب خوشنودی مردم گسترده ترین باشد. که همانا خشم مردم، خشنودی «خواص» را از بین می‌برد، اما خشم «خواص» را خشنودی همگان بی‌اثر می‌کند.
«خواص جامعه»، همواره بار سنگینی را بر حکومت تحمیل می‌کنند، زیرا در روزگار سختی یاری شان کمتر، و در اجرای عدالت از همه ناراضی‌تر، و در خواسته‌های شان پافشار‌تر، ودر عطا و بخشش‌ها کم سپاس تر، و به هنگام منع خواسته‌ها دیر عذر پذیر‌تر، و در برابر مشکلات کم استقامت‌تر می‌باشند. در صورتی که ستون های استوار دین، و اجتماعات پرشور مسلمین، و نیروی ذخیره دفاعی، عموم مردم می‌باشند، پس به آنان گرایش داشته و اشتیاقت به آنان بیشتر باشد.»
آری!!
این هشداری است از اولین روزهای والی شدن بر مردی که مردانه در برابر کفار ایستادگی می‌کرد. و هنوز هم چهرهٔ در همش، و مشت گره کرده‌اش که تنها هشدار فروبردن خشمش در درون پر تلاطمش بود درقلب تاریخ ثبت مانده است، در برابر آنان که زباله‌های کوچه و بازار را برسرش می‌ریختند و به سخره‌اش می‌گرفتند صبر پیشه نمود آنقدر که خواص هم دلیل ثبات اسلام را صبر پیروان حضرت محمد (ص) می‌دانستند و بس.
مشک‌ها از دوش دخترکان ایل یکی پس از دیگری به زیر خواهد آمد و برغونی‌ها دیگرباره و دیگرباره گوشه‌ای از رنجنامهٔ وکیلی دلسوز است و دستان پینه بستهٔ روستاییان محروم از دکتر و دارو، سرلوحهٔ تلاش بی‌وقفهٔ وکیل مان، جهت تعالی سلامت همگانی در منطقه خواهد بود. مرز و بومی که پاره‌ای از پیکره‌اش در آرزوی خنکای آب و نوازشی از سر مهر قدر‌شناس مهرورزی مدیرانش هستند و پارهٔ دیگرش در حسرت بی‌مهری آرزوی پیوند به استانی دیگر دارد.
تفاوت‌ها را دریابیم و زحمت های دیگران پیش‌تر را هم ارج نهیم زیرا سعادت نردبانی است که پله پله جامعه را به سرمنزل مقصود می‌رساند و همواره یاد عزیزان و زحمت وکیلان پیش‌تر نیز مرحمتی است بر دل آنان که سختی راه را می‌دانند و همواره صبر پیشه می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ش.د
United States
سر کار خانم احمد پور
برای کسانی که برای مردم دل نسوزانده اند و کار نکرده اند اشک ریختن قابل درک نیست چون تجربه نکرده اند که وقتی قدمی بر میداری تا دلی را شاد کنی و وقتی که دلی شاد شد اشکت بی اختیار سرازیرخواهد شد .بی اختیار و بی دغدغه .خصمان تاجگردون هزار و یک کار او را نادیده گرفته و تنها بیکاری جوانان گچساران را پتکی کرده اند بر سر او .غافل از اینکه بی کاری جوانان گچساران معضلی است که نه مربوط به تاجگردون بلکه نتیجه عمل نابخردانه بی برنامگی امثال آقایان در دوره سی و اندی ساله پس از انقلاب است. آقایانی که به اسم رئیس جمعیت موءتلفه فتوائیه می دهید و مطمئنم که این کامنت را میخوانید شما تا به حال برای این مردم چه کرده اید . برای این جسم نیمه جان گچساران که درواپسین لحظه حیاتش ناجی به نام نماینده به یاری اش شتافت. دم فرو بندید که اگر حرف نزنید نمی گویند لالید.
جوادپور
Iran, Islamic Republic of
نه خواهرم شما جنبه انتقاد ندارید وگرنه اشک تمساح بر هیچکس پوشیده نیست . اصولگرایان هیچگاه سنگ اندازی نکردند . اما همین تاجگردون در زمان نبی زاده بدلیل حضور دوستانشان در مجلس ششم اجازه ندادند نبی زاده شش ماه حق رای داشته باشد . همین سنگ اندازی را اصولگرایان میتوانستند انجام دهند اما برعکس شاهد حمایت هم بودیم . اکنون وقت بازگو کردن واقعیات. است . و البته کارسکنی های دیگر . پز دادن چه سودی برای مردم دارد?? همین طرح ها هم قبلا اجرا میشد شماها بروید در سوابق گذشته مطالعه کنید . امیدوارم همه متن ها چاپ شود و نه یک به صد
برما
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما . جواب خوبى به این ... دادید
لیشتری ناب
Iran, Islamic Republic of
اگر امروز شاهد پیشرفت کارهای عمرانی وخدماتی و در کنار اینها کارهای فرهنگی و ورزشی در شهر، دیارمان هستیم نشانه بارزی دارد و نیاز به هیچگونه آدرسی نیست فقط وفقط چشم بصیرت میخاهد و قلبی عاری از حسادت واینها بهترین نشانه از تلاش نماینده مقتدر دکتر تاجگردون و فرمانداری متدبر حاج رحیمی و بخشدار پر تلاش شهرمان می باشد درود و سپاس بر این همت بلند تان
لیشتری ناب
Iran, Islamic Republic of
دروغ نگو برادر جوادپور عزیز اونا وقتشون را میفرختن و اینها وقت میخرن جهت دفاع از شهر و استان و روستا وکوچه و پس کوچه ها
علی ا
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت خواهران عزیزم و همه مردم استان کهگلویه و بویراحمد بخصوص حوزه گچساران و باشت اولا همه نمایندگان از اوایل انقلاب تا کنون برای استان و شهرستان خیلی زحمت کشیداند و لی خدا شاهد هست دکتر غلامرضا تاجگردون هر چی در توان داشته برای استان و حوزه انتخابیه اش کم نذاشته و این را همه مردم می دانند نمونه بارزش هم این کار های عمران و آبادانی هست دکتر تاجگردون مایه افتخار ایران واستانمان هست پس باید به جای تخریب به چنین شخصیتی که این همه اعتبار و ارزش نزد مسئولان بالای کشوری دارد باید دست به دست هم دهیم و با کمک دکتر تاجگردون میهن خویش را کنیم آباد باید ما به چنین کسانی افتخار کنیم واقعا دکتر تاجگردون از ذخایر این انقلاب هست جهت اطلاع کسانی که بی دلیل هر حرفی میزنند باید بدانند که در فردای قیامت باید پاسخگو باشند به امیدپیروزی دکتر تاجگردون انشالله
از گچساران
Iran, Islamic Republic of
خداییش تو کدوم روستا گچساران با مشک اب میارن ؟
اگر منظور شما بحران کم ابیه که این همه جا هست
شجاعی بوستان
Iran, Islamic Republic of
واقعا جالب بودامیدوارم که آنان که چشم بینا دارندبخوانند.وعینک تزویروریا رابه دوراندازندوعوام فریبی نکنند.
جوادپور
Iran, Islamic Republic of
در جواب لیشتر ناب باید عرض کنم شما کجا بودی اونموقع که یاسوجی ها زمینهای لیشتر رو بالا کشیده بودن و اون جنجال رو جعفری به راه انداخت تا لیشتریها به حق خودشون رسیدن. . اصولگریان صادقانه کار کردند و بدون تبلیغات نه ریاکارانه
حامی
Iran, Islamic Republic of
و امروز وجود گوهری ارزشمند به نام "غلامرضا تاجگردون" در مجلس شورای اسلامی، نه تنها برای نخبگان و انسانهای آزاداندیش و روشنفکران شهرستانهای گچساران و باشت، که برای این عزیزان در سایر نقاط استان و در مقیاسی بزرگتر برای مردمان جنوب غربی کشور و استانهای زاگرس نشین به ویژه لر زبانان این خطه، روشن و مبرهن است و بطور قطع این قوم به داشتن چنین فرزندی به خود میبالد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من معتقدم توان کاری نمایندگان دودهه گذشته شهرستان درمجلس به ترتیب اقایان تاجگردون.مرحم نبی زاده.حسینی. وجعفری بوده.ولی اقای تاجگردون بدلیل برخورداری ازسوابق اجرایی مفید درهیاتهای مختلف دولت.وارتباط تنگاتنگ با روسای جمهور اسبق وفعلی وخصوصا توان اجرایی برنامه ریزی درکشور موفق تر ازدیگران بوده.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
خانم احمدپور ... کافیه .بس کن
Iran, Islamic Republic of
بدبختی ما شهر به دست کیا افتاده حیف دکتر نیست اینا جواب بدن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1