تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۹۲۶۵۱

بنیاد نخبگان استان جوابگوی ضعف خود باشد/ بودجه‌های که بدون خروجی خرج شدند

۱۰
۰
کبنا ؛دبیر پنجمین جشنواره علم تا عمل در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در زمینه شرکت‌ها و محصولات دانش بنیان فقیر و کم بضاعت است.

*توضیحات رشیدی پیرامون چگونگی برگزاری جشنواره علم تا عمل

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، شمس الله رشیدی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به وقت محدود ۱۴ روزه برای شروع کار، داوری و اعلام شرکت‌های دانش‌بنیان به پنجمین جشنواره ملی علم تا عمل، جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد بعنوان دبیر این جشنواره با بکار گرفتن حداقل شش نفر از اعضای خود برای برگزاری این جشنواره، شواری سیاست گذاری و اجرایی پنجمین جشنواره ملی علم تا عمل را در استان با ترکیب دانشگاههای و دستگاههای اجرایی در صبح مورخ ۲۴دی ماه در ساختمان جهاد دانشگاهی تشکیل داد.rashide (15)

وی اظهارکرد: در این شورا مقرر شد اطلاع رسانی لازم از طرف دبیرخانه بصورت تبلیغات تلویزیونی در شبکه استانی صورت گیرد و اعضای این شورا نیز مکلف شدند، هر کدام جداگانه اطلاع رسانی لازم را به گروه های هدف زیرمجموعه خود به نحو مطلوب از طریق چهره به چهره و حتی ملزم کردن شرکت های مرتبط با سازمان خود برای شرکت در این نمایشگاه و جشنواره را به انجام برسانند و کاربرگ هایی را که از طرف دبیرخانه استانی برای آنان ارسال می شود را حداکثر تا یک هفته بعد با توجه به وقت کم، تکمیل و برای دبیرخانه استانی ارسال کنند که متأسفانه آنطور که انتظار می‌رفت همکاری لازم در این خصوص صورت نگرفت.

دبیر پنجمین جشنواره علم تا عمل در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برگزاری نشست خبری، ساخت تیزر اطلاع رسانی این جشنواره در سریعترین زمان ممکن و ۲۱ بار پخش تلویزیونی قبل از پربیننده ترین برنامه های شبکه استانی دنا و ۱۵ بار پخش رادیویی، دو بار پخش اطلاعیه مربوط به جشنواره در برنامه شویل دنا که پربیننده ترین برنامه شبکه استانی دنا می باشد، نصب بنر در شهر یاسوج، درج تبلیغات در سایت ها و نشریات محلی و توزیع و نصب بیش از ۵۰۰ نسخه اطلاعیه مربوط به این جشنواره در دانشگاهها و ادارات مختلف استان و مراجعه چهره به چهره و تماس با اغلب شرکت ها و افراد نخبه ای که احتمال داشتن چنین محصولاتی را داشتند، از جمله اقدامات دبیرخانه استانی پنجمین جشنواره ملی علم تا عمل در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

رشیدی تصریح کرد: امسال برای حضور در نمایشگاه و جشنواره ملی علم تا عمل پیش شرط هایی از جمله اینکه محصول باید دانش بنیان باشد، تجاری سازی شده باشد، بصورت یک شرکت ثبت شده باشد، حداقل فروش سالیانه ۱۰۰ میلیون تومان برای شرکت در نمایشگاه و ۴۰۰ میلیون تومان برای شرکت در جشنواره داشته باشد، وجود داشته که باتوجه بهاین شرایط تنها شش شرکت و محصول دانش بنیان به دبیرخانه استانی کهگیلویه و بویراحمد، معرفی شدند.
*کهگیلویه و بویراحمد در زمینه شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان فقیر است
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمیته ارزیابی و داوری استانی جشنواره، طبق دستورالعمل دبیرخانه مرکزی جشنواره با ترکیب تعدادی از دانشگاهها، اساتید هیئت علمی، بخش خصوصی، بنیاد نخبگان، مدیر پژوهش استانداری و مرکز رشد و پارک علم و فناوری استان و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، در پایان مهلت دو هفته ای جشنواره در جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، طبق شرایطی که از طرف دبیرخانه مرکزی برای معرفی محصولات و شرکت های دانش بنیان وجود داشت، در پایان داوری شرکت های مذکور توسط کمیته ارزیابی استان کهگیلویه و بویراحمد، تنها دو شرکت نوآوران عسلوک یاسوج و بویرصنعت بعنوان برگزیدگان استان کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در نمایشگاه و جشنواره ملی علم تا عمل انتخاب شدند.

دبیر پنجمین جشنواره علم تا عمل در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مخترعین و تولیدکنندگان محصولات دانش بنیان تجاری سازی شده قابلی در استان وجود دارد اما شرایط و محدودیت های جشنواره امسال از جمله همان حداقل فروش سالیانه ۱۰۰میلیون تومان در سال، اجازه حضور بیشتر آنان در این جشنواره را نداد.

رشیدی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه شرکت ها و محصولات دانش‌بنیان فقیر است.

*ارمغان بنیاد نخبگان برای استان کهگیلویه و بویراحمد چیست؟

وی ادامه داد: وقتی می گوییم جشنواره سالانه ملی علم تا عمل، یعنی اینکه قرار است در این جشنواره حاصل تلاش های دانشگاه ها، مراکز رشد، پارک علم و فناوری، شرکت های بخش خصوصی، بنیاد نخبگان و سایر دستگاهها در این جشنواره شرکت کنند و وظیفه دبیرخانه و دبیر اجرایی جشنواره تنها هماهنگی لازم برای معرفی محصولات دانش بنیان این موسسات و شرکت ها در جشنواره است.

دبیر پنجمین جشنواره علم تا عمل در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: دبیرخانه اجرایی، دبیر و رییس جشنواره در مدت تنها ۱۴روز که وظیفه هماهنگی و اطلاع رسانی به موسسات، دانشگاهها و شرکت های استانی را داشتند تا در صورتی که محصولی با خصوصیات مورد نظر جشنواره دارند، به دبیر خانه جشنواره معرفی کنند.

*بنیاد نخبگان پاسخگوی ضعف و کم‌کاری استان باشد/ بودجه‌های که بنیاد نخبگان بدون خروجی خرج کرده است

رشیدی افزود: باید پاسخگوی کم کاری و ضعف در زمینه فقر استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص محصولات دانش بنیان دانشگاهها، مراکز و شرکت هایی باشند که طی سالیان گذشته از اعتبارات و بودجه های این استان استفاده کرده اند اما محصول و خروجی متناسب با خواست این جشنواره نداشته اند.

وی ادامه داد: بنیاد نخبگان استان یکی از اصلی ترین کسانی است که باید پاسخگوی کم کاری و عملکرد خود باشد چرا که متولی نخبگان استان و یکی از کسانی است که با راه اندازی شرکت های دانش بنیان باید فرآیند ایده تا عمل را در استان به سرانجام برساند. باید از این بنیاد در استان پرسید که در یک سال گذشته در راستای فرآیند تبدیل علم تا عمل است، چند شرکت و محصول دانش بنیان برای این استان به ارمغان داشته اید.

دبیر پنجمین جشنواره علم تا عمل در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: رییس بنیاد نخبگان استان ۱۸دی ماه سالجاری در اولین جلسه ای هماهنگی جشنواره علم تا عمل در استانداری اعلام کرده که استان کهگیلویه و بویراحمد در سال های گذشته نیز در این جشنواره شرکت کرده اما در رتبه های آخر کشور قرار گرفته بود.

رشیدی گفت:‌ رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با اطلاع از وضعیت استان، چطور امسال که خود هم از اعضای شورای سیاستگذاری و هیئت داوری این جشنواره بوده است، حضور استان کهگیلویه و بویراحمد را در این جشنواره بسیار ناامید کننده خوانده است؟

*کاش رییس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخ می‌دادند

وی تصریح کرد: ای کاش رییس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخ می‌دادند از تعداد طرح‌هایی که سال گذشته بدون وجود محدودیت‌های فوق‌‍العاده‌ای که امسال برای ورود محصولات و شرکت‌های دانش بنیان وجود داشته است، از طرف بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد بعنوان دبیرخانه استانی در این جشنواره شرکت کردند، چند مورد آنها مربوط به استان بوده و چند طرح از خارج از استان اما با نام استان کهگیلویه و بویراحمد به این جشنواره ارسال شده است؟ چرا از دانشگاه‌ها و سازمان های دیگر پرسیده نمی‌شود که عملکردشان در یک سال گذشته در این خصوص چه بوده است؟ آیا می‌دانید با کمال تأسف همین یک محصول دانش بنیان به نام عسلوک هم توسط فردی ارائه شده است که هیچ گونه تحصیلات دانشگاهی نداشته است؟

دبیر پنجمین جشنواره علم تا عمل در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در مدت کمتر از ۱۴ روز، قرار نبوده انقلابی در این خصوص اتفاق بیافتد، یا قرار نبود در این مدت جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد بجای دیگران، شرکت ثبت کند و محصولات دانش بنیان تولید کند و به این جشنواره بفرستد. قرار بوده بنده و همکارانم بعنوان دبیر اجرای این جشنواره اطلاع رسانی و هماهنگی‌های لازم را با دانشگاه‌ها، سازمان ها و شرکت هایی که محصولات دانش بنیانی متناسب با پیش شرط هایی که امسال برای نخستین بار از طرف مسئولان برای حضور در این جشنواره قرار داده شده بود، را به نحو مطلوب انجام دهیم که به گفته همه اعضای شورای سیاستگزاری این جشنواره، جهاد دانشگاهی استان بیش از وظیفه خود در این خصوص عمل کرد و کلیه هزینه های برگزاری این نمایشگاه و جشنواره را به تنهایی خود متقبل شد.

*ضعفی در اجرای جشنواره علم تا عمل نبود

رشیدی افزود: با روحیه جهادی ضمن ایمان به خود و همکارانم، نه تنها ضعفی را برای خود در اجرای این جشنواره احساس نمی‌کنیم بلکه سربلندانه به خود می‌بالیم که به وظایفی که بر عهده ما بعنوان دبیرخانه اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده بود، به نحو احسن عمل کردیم و آمادگی خود را برای انجام مأموریت ها و وظایف بسیار دشوارتر از این مسأله اعلام می‌کنیم.

وی گفت: یکی از دلایل حضور کم رنگ استان کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه امسال، پیش شرط‌هایی بوده است که برای اولین بار از طرف دبیرخانه مرکزی برای حضور شرکت‌ها و محصولات دانش بنیان در این جشنواره، قائل شده بودند. از طرفی شرکت های دانش بنیان موضوع جدیدی در کشور است و به تبع از آن در استان ما خیلی جدید است.

دبیر پنجمین جشنواره علم تا عمل در استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: شرکت های دانش بنیان از دل مراکز رشد و پارک های علم و فناروی بیرون می آیند و اینکه گفته می‌شود این استان در زمینه محصولات دانش بنیاد ضعیف است به این علت است که تنها استانی که پارک علم و فناوری ندارد، استان کهگیلویه و بویراحمد است پس نباید انتظار داشته باشیم همچون استانهای برخوردار از مراکز رشد و پارک های علم و فناوری محصولات یا شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

رشیدی عنوان کرد:‌ این یک بی‌انصافی ‌بزرگ از سوی یک عده‌ای است که بدون ریشه‌یابی علت و علل حضور کم رنگ استان کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه، تمامی ضعف‌ها را به دبیرخانه استانی و دبیر آن ربط می‌دهند.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود منتقدان با نقد منصفانه و مطابق با واقعیت صحبت کنند و مطالب را انعکاس دهند که هدف کمک به رفع نقایص و کاستی های موجود در این زمینه بصورت علمی باشید نه اینکه یک نهاد انقلابی و تلاشهای صورت گرفته زیر سوال برده شوند.

دبیر پنجمین جشنواره علم تا عمل در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ماحصل حضور و شرکت استان کهگیلویه وبویراحمد در جشنواره علم تا عمل برخورداری  شرکت نوآوران عسلوک از کمک های مالی و تسهیلاتی معاونت علمی ریاست جمهوری در اینده نزدیک بود.

رشیدی اظهارکرد: استان‌هایی که بیش از یک شرکت در این جشنواره حضور پیدا کردند و این استان کهگیلویه و بویراحمد که یک شرکت داشت قرار شد که از هر استان یک شرکت از حمایت های مالی معاونت علمی ریاست جمهوری برخوردار شود.

به گزارش کبنا نیوز، بزودی گزارشی از عملکرد بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد  انتشار خواهیم داد و در آن گزارش ضعف‌ها و قوت‌های این بنیاد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


نام شما

آدرس ايميل شما

اهورا
Iran, Islamic Republic of
مهندس رشیدی ، مدیری توانمند ، صادق و دلسوز است.
حق
Iran, Islamic Republic of
درود بر رشیدی حق را گفتی بد خواهان بد میگویند
انحصار طلبی و رانت اصلاح طلبان گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه دوستان اصلاح طلب گچسارانی عرصه را خالی میپندارند و به هر طریقی سعی دارند تا اصولگرایان اصیل را تخریب کنند . قصد دارم تا انحصار طلبی و رانت خواری را در این متن به صورت خیلی مختصر بیان نمایم.به مستندات ویژه خواری آقای ت که در سطح کشور انجام شده است در این متن اشاره نخواهد شد فقط کمی رانت خواری و انحصار طلبی را در استان به سمع و نظرتان میرسانم. آیا رانت جز این است که آقای الف وام میلیاردی دریافت کند چون آقای الف فامیل نماینده است?? و البته با آپشن های خاص. این در حالی است که مردم درگیر وام پانصد هزارتومانی هستند . به چه چیزی رانت میگویند لابد دوستان اصلاح طلب نمیدانند. رانت یعنی چند صد میلیون به حساب فرزند یکی از نزددیکان آقای ت واریز شود با عنوان تعمیرات خیابان بلادیان . رانت چیست??!! جز این است که از نزدیکان آقای ت ورشکست شده بود و حالا مسولیتی در دست دارد با بودجه ای چند صد میلیونی و از این راه زندگی اش متحول شده است. رانت را در چه چیزی تعریف میکنید بگویید ما هم بدانیم و اگر لازم باشد با مستندات, مطالبی فراتر از اینها ذکر خواهد شد. انحصار طلبی را در مورد پتروشیمی نگاه کنید . قطعا به عدالتی شگفت انگیز خواهید رسید. آری عدالت . آنها یعنی آقای نماینده به عدالت پتروشیمی را در میان خود تقسیم کرده اند . به نظر میرسد نمایندگان پیشین (نبی زاده ,جعفری و حسینی ) ندانسته برای این فامیل کار کرده اند . زیرا آنها به این فکر میکردند که پتروشیمی راه اندازی بشود و برای جوانان گچساران و باشت اشتغال زایی کنند شاید نمیدانستند یا مشغله فکری زیاد به آنها اجازه نمیداد که باید این پتروشیمی را حذف کنند و یک پتروشیمی عام راه اندازی کنند. در هر صورت در مورد پتروشیمی گچساران گزینه های عدالت ,رانت و انحصار طلبی بطوری شگفت انگیزی وجود دارند. در خصوص مسولیت های مالی و بانکی آقای نماینده برای دوستان و آشنایان خود از هیچ تلاشی دریغ نکرده است . نمونه آن بانک ملت استان... از این قبیل موارد فراوان یافت می شود. اصلاح طلبان سکوت اصولگرایان را به حساب بی اطلاعی اصولگرایان ننویسند . این سکوت و آرامش برای آن ایجاد شد تا گچساران و باشت اگر قرار باشد پیشرفت کنند سنگ اندازی که قبلا اصلاح طلبان در زمان نبی زاده و جعفری انجام داده بودند در این زمان انجام نشود جایی که باید تفاوت ها نشان داه میشد. مردم میدانند داشتن مسولیت های شخصی هیچ دردی از دردهایشان را مداوا نخواهد کرد . گچساران نماینده میخواهد به فکر مردم باشد نه در فکر تصرف صندلی هایی برای نشان داده شدن در رسانه ها. حتی آنجا که در رسانه صحبت از مثال استانی باشد نام استان کهگیلویه و بویراحمد به میان نیاید و از استان فارس صحبت کند . اصولگرایان چنانچه به اتحاد بیندیشند قطعا پیروز خواهند شد چرا که مردم شایسته سالاری را بر رانت خواری و انحصار طلبی و فامیل گرایی ترجیح خواهند داد .
دوست
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی شماهم بیکارید ،این بنده خدا خودش تیکه تیکه کنه بکه کار کردم راضی میشین ،خیلی د.. ...دلم سوخت براش
مهمان
Iran, Islamic Republic of
جهاددانشگاهی یکی از نهادهای پیشرو وتاثیر گذار انقلاب است ومهندس رشیدی فردی تلاشکر و علمی است . بنیاد نخبگان برای رشد استان تا حالا چکار کرده است
بهلول
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به ان.. اصلاح طلبان گچسارانی

جناب برو کشکت را بساب بخودت فشار نیار خطر داره . با آن نماینده هایی ( نجفی ، موحد ، نبی زاده ، جعفری و حسینی ) که با .. به مجلس فرستادید ، چه ... برا گچساران کردید که حالا از نماینده فعلی انتظار دارید . برو شما و گروهک .. پشت سر هم سکته سیاسی زدید مواظب خودت باش که سکته مغزی نزنی چون ا ز مطلبت مشخص است که از دق توفیقهای تاجگردون ، تمامی رگ و اعصابت متورم شده است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
در این زمینه کل استان مقصر است...
رها
Iran, Islamic Republic of
ضمن تایید گفتار به حق و مطابق با واقعیت جناب مهندس رشیدی
.....
می گم چرا تا یه تقی به یه طوقی می خوره بعضیا بحث اصول گرایی و اصلاح طلب رو پیش می کشن؟!!
بابام جان هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد !
....
والاااااااااا
جمعه که تعطیله چه ربطی به شنبه داره؟!!!
خخخخخخخخخخخخخخ
یه رهگذر
Iran, Islamic Republic of
خب جوابگو باشند دیگه....یعنی به اندازه ی شرکت مخابرات واسه تبلیغات همراه اول در شبکه های سیما و صدای دنا هم از این بنیاد بر نمیاد ؟!!!
اگه واسه تبلیغات یه مبلمان و یا رستوران های آن چنانی بود خب خوب تبلیغ می کردن ولی الان که قراره استانمون در سطح یه جشنواره کلان و ملی مطرح بشه این نهاد انگار ک نه انگار؟!!!
واقعا جای تاسف داره که تو استان ما واسه علم و فرهنگ و تبلیغ و اشاعه ی کارها و ایده هایشان در این زمینه دارن کوتاهی می کنن؟

چرا ما می بایست جایی که قراره توانمندی های استانمون به نمایش دربیاد اونجا کوتاهی می کنیم وبلعکسش.....
بابا بای ابروی استانمون در میونه لطفا همکاری های لازمه رو با دبیر محترم جشنواره به عمل بیاوری از صدا و سیمای استان بگیر تا شهرداری و نصب بنر و سایر اداره جات .....
از ما گفتن بود ....
امید که قضیه از ماست که بر ماست سرمون نیاد !
یا حق!


همکاری کنید لطفاااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
حق
Iran, Islamic Republic of
رشیدی گفتهات حق س با توکل به خدا مو فق هستی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1