تاریخ انتشار
جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۹۲۱۷۷

امروز؛ آب سالم به ۱۷ روستای باشت رسید

۷
۰
کبنا ؛ 
با حضور مسئولان ارشد آب و فاضلاب کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده گچساران و باشت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان گچساران افتتاح شد.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، در این آئین طرح آبرسانی مجتمع بوسنگان باشت، دو طرح اصلاح و توسعه شبکه آب  شهر دوگنبدان و بازدید از تصفیه خانه گچساران انجام گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در آئین افتتاح طرح آبرسانی مجتمع بوسنگان گفت: ۲۴درصد آب آشامیدنی کشور به دلیل فرسوده بودن شبکه و آبیاری فضای سبز، هدر می رود، ۱۳ درصد از این هدرروی آب ناشی از فرسودگی شبکه و ۱۱ درصد نیز به علت استفاده از آب آشامیدنی برای فضای سبز است.
با افتتاح طرح آبرسانی به ۱۷ روستای مجتمع بوسنگان در شهرستان باشت، ۳۵۲ خانوار با جمعیتی افزون بر هزار و ۴۰۰ نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
آب آشامیدنی سالم به ۱۷ روستای باشت رسید

 
مجتمع آبرسانی بوسنگان باشت برای رساندن آب آشامیدنی سالم به ۱۷ روستای شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی روز جمعه در آیین افتتاح این طرح گفت: با افتتاح طرح آبرسانی به ۱۷ روستای مجتمع بوسنگان۳۵۲ خانوار با جمعیت یکهزار و ۴۲۵نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
غلامرضا تاجگردون افزود: روستاهای بوسنگان، تلچگاه، آبدهگاه، نارگ موسی، پنبه زار، نازنگون و گزنگان از جمله مناطقی است که از مزایای اجرای این پروژه بهره مند می شوند.
وی ابراز کرد: برای اجرای این طرح۲۰ کیلومتر لوله گالوانیزه،۲۵ کیلومتر لوله پلی اتیلن، شش باب مخزن ذخیره آب و سه ساختمان موتورخانه و شبکه برق، چهار ایستگاه پمپاژ و جاده دسترسی اجرا شده است.
وی اعتبار طرح آبرسانی به مجتمع روستاهای بوسنگان را ۱۸ میلیارد ریال ذکر کرد .
تاجگردون عنوان کرد: حجم هفت باب مخزن ذخیره آب این پروژه ۵۰۰ مترمکعب و دبی چاه آن نیز ۴۰ لیتر بر ثانبه است.
وی با اشاره به اهمیت وجود آب آشامیدنی سالم برای سلامت انسان بیان کرد: اجرای این طرح نقش اثرگذاری در ارتقای شاخص های رفاهی و بهداشتی مناطق روستایی دارد.
آیین افتتاح این مجتمع آبرسانی با حضور حمید رضا جانباز؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور ، علی اصغر قانع؛ معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور، غلامرضا تاجگردون؛ نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مردم این منطقه و مسوولان محلی و استانی برگزار شد.
در این آیین فیض‌الله پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از توجه مسئولان آب و فاضلاب کشور به توسعه مجتمع‌های آبرسانی روستایی اظهار داشت: اعتبارات قابل توجهی برای سال آینده در بخش توسعه و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی در نظر گرفته شده که تحولی بزرگ در این خصوص ایجاد می‌شود.
وی یکی از مشکلات اصلی مردم را در روستاها و در سال‌هایی که خشکسالی است مربوط به نبود آب پایدار دانست و گفت: با راه‌اندازی مجتمع‌های آبرسانی از این دست، شاهد برقراری آب شرب پایدار در روستاهایی هستیم که تا این زمان مردم آن‌ها با مشقت آب را از چشمه‌های دور دست برای آشامیدن و کارهای دیگر فراهم می‌کردند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد به مشخصات فنی مجتمع بزرگ آبرسانی بوسنگان واقع در منطقه باوی بالای شهرستان باشت اشاره کرد و گفت: حفر یک حلقه چاه اولین اقدام در این راستا بود.
این مسئول گفت: حفر این حلقه چاه آهکی به عمق ۲۰۸ متر با آبدهی ۲۴۰ لیتر در ثانیه یکی دیگر از مشخصات مجتمع آبرسانی بوسنگان یا مله باشت محسوب می‌شود.
پاسره ادامه داد: خط انتقال و لوله‌گذاری این پروژه ۴۵ کیلومتر و اجرای شبکه برق آن در حدود هزار و ۲۰۰ متر بوده است.
وی گفت: نصب سه دستگاه ترانسفورماتور و احداث ۶ باب مخزن با حجم ۶۵۰ متر مکعب و با دیوار کشی حریم چاه به متراژ ۱۵۰ متر از دیگر مشخصات این پروژه است.
مدیرعامل آبفار استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نصب یک دستگاه کلرزنی و همچنین نصب یک دستگاه فلومتر هوشمند از دیگر اقدامات در این پروژه بزرگ آب روستایی بوده است.
پاسره بیان داشت: تعداد ۱۷ روستای شهرستان باشت در منطقه باوی بالا با تعداد هزار و ۴۵۲ نفر و در قالب ۳۵۲ خانوار از مزایای این پروژه آبرسانی استفاده خواهند کرد که کل اعتبارات آن ۱۸ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.
این مسئول بیان داشت: آغاز کار پروژه در سال ۹۲ بوده که اکنون با حضور مسئولان کشوری افتتاح ‌شد.
وی با بیان اینکه تعداد ۹ پروژه مجتمع آبرسانی روستایی را در کل استان در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: هفته گذشته نیز کلنگ فاز چهارم مجتمع آبرسانی لوداب به زمین زده شد و سپس مجتمع آبرسانی منطقه چین را در همان بخش لوداب در دستور کار قرار می‌دهیم.
پاسره از اعتبارات ۲۳ میلیارد تومانی آب و فاضلاب روستایی استان در سال آینده خبر داد و متذکر شد: با این حجم از اعتبارات، بسیاری از مشکلات آبفار استان برای تأمین آب روستایی برطرف می‌شود.
 
تدوین طرح جامع تامین آب آشامیدنی و صنعتی ۱۷ استان کشور
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طرح جامع تامین آب آشامیدنی و صنعتی ۱۷ استان کشور برای اجرای یک برنامه بلندمدت تدوین می شود.
علی اصغر قانع افزود: در این طرح، تامین آب آشامیدنی و صنعتی این استان ها که ۶۵ درصد جمعیت ایران را تشکیل می دهند در یک برنامه بلندمدت برنامه ریزی و اجرا می شود.
وی با بیان این که ۱۰۳ شهر بالای یکصدهزار نفر جمعیت ایران با کمبود آب مواجه است ابرازداشت: طرح مطالعاتی تامین آب این شهرها از خلیج فارس در ابتدای سال جاری شروع شده است و ظرف سه سال آینده انجام خواهد شد.
قانع، استان های فارس، خراسان،سیستان و بلوچستان، کرمان، تهران و اصفهان را از مهمترین مناطق کم آب ایران ذکر کرد.
وی با اشاره به این که امسال میزان اعتبارات بخش آب نسبت به سال گذشته ۳۳ در صد افزایش یافته است تصریح کرد: این امر شرایط بهره گیری از توانمندی های بخش خصوصی را برای ورود به این بخش و خرید تضمینی آب فراهم می کند.
افتتاح دو پروژه آبفای شهری در دوگنبدان
دو طرح اصلاح و توسعه شبکه آب در شهردوگنبدان مرکز شهرستان گچساران با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
نماینده مردم در آیین بهره برداری از طرح اصلاح شبکه توزیع آب شهر دوگنبدان و مخزن و خط انتقال دانشگاه آزاد گفت: این طرح ها با هدف بهره مندی مردم مناطق ۵۰۰ دستگاه، جزیره، باغ فردوس، خیابان بلادیان، مسکن مهر، دانشگاه پیام نور و شرکت نفت از آب سالم و بهداشتی اجرا شده است.
تاجگردون افزود: این پروژه ها با ۴۸ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرسوده بودن شبکه آب مرکز شهر دوگنبدان و نیاز به توسعه شبکه توزیع آب در مناطق نوساز این شهر نفتخیز ابراز داشت: بهره برداری از این پروژه ها نقش ارزنده ای در بهبود دسترسی مردم به آب سالم و بهداشتی دارد.
  تلاش دولت درشتاب دادن به پروژه های راکد
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش و رویکرد دولت یازدهم در شتاب بخشی به پروژه های راکد ستودنی است.
غلامرضا تاجگردون عصر پنجشنبه در بازدید از طرح تصفیه خانه در حال احداث شهر دوگنبدان که با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور انجام شد، با اشاره به فعال شدن این طرح پس از سال ها انتظار افزود: تکمیل پروژه های راکد، افزون بر رفاه، افزایش رضایتمندی مردم از نظام جمهوری اسلامی را به دنبال دارد.
وی ابراز داشت: تکمیل تصفیه خانه شهر دوگنبدان در بهداشت زیست محیطی و سلامتی مردم نقش اثرگذاری دارد.
تاجگردون از افتتاح فاز نخست پروژه تصفیه خانه شهر دوگنبدان در اردیبهشت سال ۹۴ خبر داد.
تاجگردون گفت: عملیات اجرایی این طرح که از سال ۸۲ شروع شده است پس از سال ها حرکت آرام و غیرفعال بودن در دو ساله گذشته، اکنون شتاب گرفته است.
وی اضافه کرد: فاز اول این طرح در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت کاری دارد که برای اجرای آن تاکنون ۳۰کیلومتر خط انتقال و شبکه داخلی اجرا شده است.
وی اظهار کرد: پروژه تصفیه خانه شهر دوگنبدان در سال های ۹۲ و ۹۳ با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار شتاب داد ه شد.
وی ابراز داشت: در صورت بهره برداری کامل از این طرح ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت شهر دوگنبدان از خدمات سیستم بهداشتی فاضلاب بهره مند خواهند شد.
وی افزود: متوسط تولید سرانه فاضلاب در انتهای دوره طرح برای شهر دوگنبدان و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به ترتیب ۱۶۰ و ۳۵۰ لیتر برای هر نفر در شبانه روز در نظر گرفته شده است.
۱۳۰طرح آبرسانی در کشور
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: ۱۳۰ طرح آبرسانی بزرگ در کشور در حال اجرا است.
حمید رضا جانباز با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی اعتبارات فاضلاب درسال ۹۴ افزود: در ۲۶۰ شهر کشور پروژه فاضلاب در دست اجرا است.
وی با اشاره به دردست اجرا بودن ۹۲۰ مجتمع آبرسانی در سطح کشور اظهار کرد: ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق آب و فاضلاب کشور به تکمیل این طرح ها در سال ۹۴ تخصیص داده شد.
جانباز تصریح کرد: با بهره برداری از این مجتمع ها هشت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.
وی با اشاره به کاهش ۱۹ درصدی بارش در بعضی از نقاط کشور عنوان کرد: ۷۷/۹ درصد از روستاهای کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند.
جانباز کاهش ۴۵ درصدی حجم روان آبها در برخی از نقاط کشور مانند بندرعباس ، سنندج و کرمان را یک تهدید جدی دانست و ابراز داشت: جلسه شورای عالی آب برای مهار روان آبها با حضور معاون اول رییس جمهور و استانداران برگزار خواهد شد.
کمک ۲۴ میلیارد تومانی قرارگاه قرب خاتم‌الانبیا برای محرومیت‌زدایی در کهگیلویه و بویراحمد
فرمانده سابق قرارگاه قرب خاتم‌الانبیا از کمک ۲۴ میلیارد تومانی قرارگاه قرب خاتم‌الانبیا برای محرومیت‌زدایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
سردار عدل هاشمی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح مجتمع آبرسانی بوسنگان شهرستان باشت که با حضور حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو و همچنین رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی انجام شد با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در سال‌های گذشته کمک بسیار بزرگی برای محرومیت‌زدایی در استان کهگیلویه و بویراحمد کرده است، اظهار کرد: برای خروج استان از بن‌بست، قرارگاه خاتم نقش مهم و اساسی داشته است.
فرمانده سابق قرارگاه قرب خاتم‌الانبیا یکی از اهداف و وظایف قرارگاه خاتم‌الانبیا را محرومیت‌زدایی از کشور دانست و گفت: هر جای کشور که سایرین نتوانستند در محرومیت‌زدایی با سرعت اقدام کنند این قرارگاه خاتم بود که در وسط میدان قرار گرفت و موجب شد تا لبخند رضایت بر لبان مردم محروم بنشیند.
هاشمی افزود: در بحث ساخت جاده‌های مواصلاتی استان اعم از راه‌های اصلی و فرعی و روستایی همه می‌دانند که اقدامات قرارگاه خاتم‌الانبیا تا چه اندازه کارساز بوده است.
وی متذکر شد: برای مثال اگر بخواهیم به حجم کارهای انجام شده در سال‌های گذشته اشاره کنیم در همین دو سال اخیر قرارگاه قرب خاتم‌الانبیا در استان برای محرومیت‌زدایی ۲۴ میلیارد تومان هزینه کرده است.
فرمانده سابق قرارگاه قرب خاتم‌الانبیا بیان داشت: ساخت خانه‌های عالم و پروژه‌های فرهنگی دیگر در ابعاد فرهنگی از اقدامات خوب این قرارگاه به شمار می‌رود.
تامین آب شرب روستاها دغدغه مسئولان کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تامین آب شرب پایدار در روستاهای مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان است.
سید موسی خادمی صبح امروز در حاشیه افتتاح مجتمع بزرگ آبرسانی بوسنگان منطقه باوی بالای شهرستان باشت که با حضور حمیدرضا جانباز مدیرعامل آب و فاضلاب کشور انجام شد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر بافت جمعیتی به گونه‌ای است که بخش زیادی از مردم در روستاها زندگی می‌کنند.
وی با اشاره به پراکندگی این روستاها در مناطق مختلف که بسیاری در مناطق سخت‌گذر قرار دارند، ادامه داد: در برخی از مناطق اجرای پروژه‌های آبرسانی بسیار سخت است چراکه مناطق کوهستانی و سخت‌گذر برای اجرای شبکه‌گذاری کار دشواری دارند.
نماینده ارشد دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در سال‌های گذشته موجب کندی کار در آبرسانی روستایی شده بود کمبود اعتبارات است که دولت تدبیر و امید هم در سال ۹۳ و هم در بودجه سال ۹۴ توجه خوبی به این موضوع کرده است.
وی تصریح کرد: عزم دولت بر این است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی رقمی بسیار خوب و بالا را به آبرسانی روستایی تخصیص دهد و به همین منظور استان ما هم از این اعتبارات در سال آینده بهره خواهد بود.
خادمی گفت: با همدلی و همراهی که میان مسئولان و نمایندگان استان وجود دارد رایزنی‌های خوبی در مرکز برای تخصیص اعتبارات به آب روستایی صورت گرفته که امروز شاهد راه‌اندازی یکی از مجتمع‌هایی هستیم که مردم مناطق آن همواره از مشکل کم‌آبی و نبود آب شرب سالم و در دسترس رنج می‌برده‌اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از مناطق استان که مردم روستانشین آن در سال‌های متمادی همواره از مشکل نبود آب آشامیدنی رنج می‌برده‌اند مردم همین منطقه بوده‌اند، تصریح کرد: اکنون با موهبت نظام جمهوری اسلامی تعداد ۳۵۲ خانوار در این روستاها از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.
وی یکی از دلایل مهاجرت گسترده مردم روستاهای این منطقه به شهرهای باشت و گچساران را نبود آب آشامیدنی قابل دسترس دانست و گفت: چنین مشکلی را در سایر نقاط استان هم داشته‌ایم به حدی که اکنون شهر یاسوج از نظر حاشیه‌نشینی در کشور دارای رتبه است.
خادمی اظهار کرد: این مهاجرت‌ها ضربه بسیار زیادی به استان در زمینه تولید و اشتغال خواهد زد چراکه دامداری و کشاورزی و تولیدات این ۲ بخش با مهاجرت‌های بی‌رویه در معرض محو شدن قرار دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه تعداد قابل توجهی مجتمع آبرسانی روستایی برای سال آینده استان در دستور کار داریم، تصریح کرد: وقتی که زندگی در روستاها دوباره احیا شود باید به رشد اقتصادی استان هم امیدوار شد و از سوی دیگر با عدم مهاجرت به شهرها معضلات اجتماعی امروزی بسیار کمتر می‌شود.
 
برای مشاهده گزارش تصویری کلیک کتید.
نام شما

آدرس ايميل شما

حامی
Iran, Islamic Republic of
دو روز دیگه هم اقتدارگرایان تندرو چشماشون رو میبندن و گوشاشون رو کر میکنن و فقط حرف میزنن و میگن نماینده گچساران و باشت در مجلس چه اقداماتی داشته!
نارگ
Iran, Islamic Republic of
ای جانم سی ...زنده باد غلام تاجگردون
بویراحمدناب
Iran, Islamic Republic of
دراین طرح اززحمات وتلاشهای بی وقفه مردان بزرگ وبسیجی همچون الله کس راهی کیومرث قیطاسی یدالله مرادی بالاخص عزیزرحمانی که درموردبودجه وجمع اوری مردم تلاش زیادی کردندبایدقدردانی کرد
فتا
Iran, Islamic Republic of
سبب افتخار است اگر تعصب .حسادت .کوته نطری ریشه کن شود حقیقت جلوه پیدا می کند . دعای خیر برای تاج گردون کافی است .
فتاح
Iran, Islamic Republic of
سبب افتخار است اگر تعصب .حسادت .کوته نطری ریشه کن شود حقیقت جلوه پیدا می کند . دعای خیر برای تاج گردون کافی است .
کریم
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید نماینده محترم و آقای پاسره عزیز
خانم خاندار
Iran, Islamic Republic of
کجابیارمت منصورخان باشتی که بوینی ... چطو بی مال منال تو رژه ایره ؟.. سرتو مردم تلچگاه ای تقدیر نامیلتو مال ای پستل خوبی بی که وتو دا.اف ف ف ف ف ف سوس.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1