تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۸۷۳۴۴

افتتاح ۲۷ پروژه در کهگیلویه

۰
کبنا ؛


افتتاح ۲۷ پروژه در شهرستان کهگیلویه
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرستان کهگیلویه ۲۷ پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح و به بهره برداری رسید.
 به گزارش کبنا نیوز از دهدشت، سید موسی خادمی ظهر چهارشنبه، یانزدهم بهمن ماه در حاشیه افتتاح ۲۷ پروژه شهرستان کهگیلویه افزود: از این تعداد ۲۵ پروژه عمرانی و دو مورد اقتصادی هستند.
وی اظهار کرد: این پروژه ها با اعتبار ۵٫۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد طرح پرورش بوقلمون را از مهمترین پروژ های اقتصادی این شهرستان و استان نام برد و خاطرنشان کرد: این طرح جزء پروژه های جدید است که این پرنده تلفیق گوشت سفید و قرمز دارد  و دولت نیز از این طرح ها حمایت می کند.
خادمی کارخانه خوراک دام و طیور را نیز از دیگر پروژه های اقتصادی این شهرستان عنوان و ادامه داد: با افتتاح این کارخانه امکان تولید خوراک دام و طیور وجود دارد و می تواند علاوه بر نیاز استان مازاد بر مصرف را به استان های دیگر صادر کند.
وی دیگر پروژه های افتتاحی این شهرستان را در حوزه عمران روستایی، بهداشت و مسجد نام برد و اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید خدمات بسیار مطلوبی در این حوزه انجام شده که در آینده نیز شاهد پیشرفت آنها خواهیم بود.
افتتاح خانه‌ بهداشت دره لبک کهگیلویه با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

مسئول روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: خانه بهداشت دره لبک به نمایندگی از ۲۱ خانه بهداشت با اعتباری بالغ ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.
صبح امروز با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تنی چند از مسئولان شهرستانی خانه بهداشت دره لبک کهگیلویه افتتاح شد.
مصیب حیدری در مراسم افتتاح خانه بهداشت دره لبک با تبریک به‌مناسبت دهه فجر اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات خوبی به مردم محروم ارائه شده است.
این مسئول تصریح کرد: امید است که سال به سال و روز به روز انقلاب ما قوی‌تر، پویاتر، سرزنده‌تر و اثربارتر به راه خود که خدمت به مردم و استقلال است، ادامه دهد.
حیدری افزود: در این ۳۶ سال که از عمر انقلاب می‌گذرد مهمترین پشتوانه این انقلاب بعد از خدا، مردم هستند و ملت ما سال به سال فشرده‌تر و گسترده‌تر از نظام انقلابی خود حمایت می‌کنند.
مسئول روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد توجه به مناطق محروم را از مهمترین اولویت‌های کمیته امداد دانست، افزود: کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در راستای رفع مشکلات محرومان گام‌های خوب و اثرگذاری برداشته است.
حیدری عنوان کرد: کمیته امداد با مشارکت دانشگاه علوم‌پزشکی برای ورود بهداشت به مناطق روستایی و محروم کارهای قابل توجه‌ای انجام گرفته است به همین منظور به نمایندگی از ۲۱ خانه بهداشت، امروز دره لبک کهگیلویه با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.
وی به تعامل دانشگاه علوم پزشکی اشاره و عنوان کرد: کمیته امداد مناطق محروم استان و روستا‌های که نیاز به توجه بیشتر در حوزه بهداشت دارند را شناسایی و با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌ها خانه‌بهداشت در این مناطق محروم احداث می‌شود.
این مسئول به بحث مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد توسعه مشارکت‌های مردمی است که در این راستا توسعه مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد مدنظر است.
حیدری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعداد ۱۲ مرکز نیکوکاری در سطح استان دایر شده که امید است این مراکز به ۵۰ مورد برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
وجود ۲۷ پروژه فعال در حوزه راه کهگیلویه با اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از وجود ۲۷ پروژه فعال در حوزه راه کهگیلویه با اعتباری ۱۱ میلیارد تومان خبر داد.
ممتاز جهانگیری در مراسم افتتاح ۲٫۵ کیلومتر راه روستای کوه برد به نمایندگی از ۱۷ کیلومتر با بیان این‌که هر چند طی این مدت کارهای خوبی در سطح استان صورت گرفته اما با شاخص جهانی فاصله بسیار وجود دارد، اظهار کرد: اعتبار تخصیص‌یافته پروژه راه روستایی چهار میلیارد و ۵۰۰ تومان است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هزار و ۲۰۰ کیلومتر جاده در کهگیلویه وجود دارد که ۷۰ کیلومتر راه اصلی و ۲۰ کیلومتر راه آن فرعی است و هزار کیلومتر هم راه روستایی دارد.
وی عنوان کرد: ۴۰۰ کیلومتر یعنی ۳۸ درصد راه‌های کهگیلویه آسفالت است و از هفته دولت به بعد ۲۷ پروژه فعال با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در حال اجرا است.
به گفته جهانگیری بهسازی جاده ده قاضی به امیرآباد شامل احداث سه دهنه پل و خاکبرداری دو کیلومتر از جاده زیرسازی شده و تا پایان سال مالی تکمیل خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جاده امامزاده میرسالار به طول دو کیلومتر زیرسازی و آماده قیرپاشی است و مصالح آسفالتی جاده مورخانی به طول ۱۰ کیلومتر تا پایان سال‌ جاری تکمیل و بهار آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 ۶۹ طرح اشتغالزایی مددجویان کهگیلویه وبویراحمدی بهره برداری شد
۶۹ طرح اشتغالزایی مددجویان کهگیلویه وبویراحمدی در چهارمین روز دهه پرمیمنت فخر در شهرستان کهگیلویه بهره برداری شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خیمینی(ره) کهگیلویه وبویراحمد در این آیین، اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرحها را افزون شش میلیارد ریال اعلام کرد.
سید غلام رضامتقی  بیان کرد: اجرای این طرحها در زمینه دامداری، زنبوداری،پرورش مرغ بومی،صنایع دستی و دیگر مشاغل خانگی با ایجاد اشتغال پایدار، خودکفایی ۶۹ خانوار مددجو را فراهم کرده است.
تهیه طرح هادی برای ۱۷۷ روستای کهگیلویه
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه از تهیه طرح هادی برای ۱۷۷ روستای بالای ۲۰ خانوادر در این شهرستان خبر داد.
سعید درخشیان ظهر امروز در آیین افتتاح طرح هادی روستای چاه‌بردی شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: این طرح مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان اعتبار داشته که با تخریب و بازگشایی معابر روستایی همراه بوده و در این خصوص هزار متر بازگشایی معابر و ۷ هزار متر نیز زیرسازی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: جدول‌گذاری به متراژ هزار متر صورت گرفته که کانال هدایت سیلاب آن ۹۵ متر مکعب و آسفالت آن نیز ۵ هزار و ۴۰۰ مترمربع بوده است.
این مسئول به روستاهای شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و با بیان اینکه تعداد ۳۴۵ روستا در این شهرستان وجود دارد که تعداد ۱۷۷ روستای بالای ۲۰ خانوار آن تهیه طرح شده‌اند، تصریح کرد: از ۱۱۷ روستا هم اکنون ۶۵ روستا در حال اجرای عملیات است.
۲۷ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در شهرستان کهگیلویه افتتاح شد

در چهارمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی ۲۷ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی با اعتبار ۵.۶ میلیارد تومان در شهرستان کهگیلویه افتتاح شد.
این آیین پیش از ظهر چهارشنبه با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونین و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه افتتاح این پروژه ها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به مناسبت دهه فجر ۲۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در سطح شهرستان کهگیلویه افتتاح شد، گفت: از این تعداد ۲۵ پروژه عمرانی و زیرساختی و دو پروژه اقتصادی بود.
سید موسی خادمی میزان اعتبارات این پروژه ها را ۵.۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این مقدار ۳.۵ میلیارد تومان عمرانی و ۲.۱ میلیارد تومان اقتصادی است.
وی دو پروژه اقتصادی کارخانه تولید مواد خوراکی دام و طیور چنگلوا و پرورش بوقلمون سربردیان را وجه برجسته این پروژه ها دانست.
خادمی با بیان اینکه طرح تولید و پرورش بوقلمون برای اولین بار در سطح استان انجام می شود، اظهار داشت: با افتتاح این پروژه یکی از خلأ های استان در حوزه پرورش طیور تا حدودی رفع شد.
وی با اشاره به اینکه گوشت بوقلمون تلفیقی از گوشت سفید و قرمز بوده و در کشور در حال پیشرفت و توسعه است، بیان کرد: امیدواریم در استان ما و در شهرستان کهگیلویه نیز این کار با سرعت بیشتری انجام گیرد و این طرح نمونه ای موفق و الگویی برای دیگر سرمایه گذاران باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد پروژه تولید خوراک دام چنگلوا را دیگر طرح اقتصادی مهم کهگیلویه نام برد و تصریح کرد: ما دنبال این هستیم که زنجیره تولید غذا را در استان تکمیل کنیم که از تولید خوراک دام، تهیه مواد اولیه خوراک دام و نهایتا پرورش، کشتار و مصرف این مواد غذایی در حوزه های مختلف شکل می گیرد.
خادمی بیان کرد: برای تکمیل این زنجیره به سردخانه، کشتارگاه، محل پرورش، تأمین خوراک دام نیاز محصولات لازم برای تأمین خوراک دام مانند ذرت و دیگر محصولات نیاز داریم که این زنجیره در حال تکمیل شدن است.
وی اضافه کرد: با افتتاح کارخانه خوراک دام و طیور چنگلوا با ظرفیت ۲۰ هزار تن کمک بسیار بزرگی به خودکفایی ما در تأمین غذا و ارزان تمام شدن هزینه تولید دام و طیور در استان و شهرستان کهگیلویه خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیگر پروژه های افتتاحی را شامل پروژه های زیرساختی مانند مسجد مسکن مهر دهدشت، طرح های آب و راه روستایی عنوان کرد و ادامه داد: این هفته فرصتی بود تا تعدادی از این پروژه ها به عنوان هدیه دولت به مردم افتتاح شود.
سهم اعتبارات کشاورزی کهگیلویه ۱۴۰ میلیارد ریال است
 فرماندار کهگیلویه گفت: در سال جاری سهم اعتبارات عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی این شهرستان ۱۴۰ میلیارد ریال بوده است.



 کرامت کریمی در آیین بهره برداری از پروژه های افتتاحی دهه فجر این شهرستان افزود: این میزان اعتبارات در بخش های مختلف دام، طیور و توسعه باغات و مزارع کشاورزی هزینه خواهد شد.

وی اظهارکرد: بخش زیادی از این تسهیلات به مرحله انعقاد رسیده و بخش زیادی نیز به متقاضیان پرداخت شده است.
کریمی با اشاره به پتانسیل های بخش کشاورزی کهگیلویه تصریح کرد: سرمایه گذاری در این بخش به توسعه و ایجاد اشتغال شهرستان کمک خواهد کرد.
در چهارمین روز از دهه فجر، ۳۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان کهگیلویه با حضور مسوولان استانی و شهرستانی با اعتباری بالغ بر۷۷ میلیاردو ۳۸۳ میلیون ریال افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1