تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۸۴۹۴۳

۷۰۰۰ هکتار اراضی مستعد کهگیلویه در انتظار آب

۰
کبنا ؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: بیش از هفت هزار هکتار از اراضی مستعد این شهرستان در انتظار نهایی شدن چهار پروژه کلان آبرسانی هستند.
به گزارش کبنا از یاسوج، عبدالله قیصری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری شورای کشاورزی شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: چهار پروژه کلان برای آبرسانی به اراضی کشاورزی در این شهرستان تعریف شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه افزود:‌ تأمین آب اراضی بهمئی سرحدی غربی اسفندان دیشموک، سد خاکی چاروسا، سد خاکی کوهبرد و آبرسانی به اراضی دهدشت غربی چهار پروژه کلان بخش کشاورزی این شهرستان است.
وی متذکر شد: فاز نخست و دوم مطالعات همه این پروژه‌ها به اتمام رسیده و در مرحله شروع عملیات فیزیکی هستند.
قیصری با بیان اینکه عزم جدی در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان استانی و شهرستانی برای اجرای این پروژه‌های مهم وجود دارد، تصریح کرد:‌ تأمین اعتبار این پروژه‌ها قدم نخست در شروع عملیات اجرایی این چهار پروژه است.
متولی بخش کشاورزی در شهرستان بزرگ کهگیلویه ابراز داشت: برنامه ما این است که در طی یک برنامه پنج ساله در صورت تأمین اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی این طرح‌های اساسی بخش کشاورزی را به اتمام برسانیم.
سالانه ۶۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بخش کشاورزی تزریق شود
وی تأکید کرد: اگر هر سال، ۶۰ میلیارد ریال به این طرح‌ها اختصاص داده شود، به راحتی و در طی پنج سال آب مورد نیاز بیش از هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی تأمین می‌شود.
قیصری، تبدیل اراضی دیم به آبی را از سیاست‌های کلان بخش کشاورزی در این استان دانست و تصریح کرد:‌ این استان آب‌های روان و میزان بارندگی قابل قبولی دارد که باید برنامه‌ریزی لازم به منظور استفاده از این‌ آب‌ها در بخش کشاورزی انجام شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه تحقق سیاست‌های بخش کشاورزی مستلزم حمایت مسئولان ارشد استانی و کشوری است، یادآور شد: نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون کشاورزی هستند که وی قول مساعدی برای تأمین اعتبار اجرای این چهار پروژه اولویت‌دار بخش کشاورزی دادند.
مسئولان با سیاست‌های بخش کشاورزی همراه هستند
قیصری ادامه داد: فرماندار، نماینده مردم در مجلس و مسئولان ارشد این استان در تأمین منابع مالی این پروژه‌ها همراه هستند و مدیریت ارشد بخش کشاورزی این استان نیز حمایت و پیگیری‌های مؤثری در این زمینه دارند.
وی بیان کرد: تخصیص آب نیز از موارد مهمی است که انتظار می‌رود با تلاش‌ها و هم‌افزایی همه مسئولان به ویژه امور آب و جهاد کشاورزی بتوانیم قدم مؤثری را در تبدیل اراضی دیم به آبی برداریم.
قیصری تأکید کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های تأمین آب اراضی بهمئی سرحدی غربی اسفندان دیشموک، سد خاکی چاروسا، سد خاکی کوهبرد، و آبرسانی به اراضی دهدشت غربی تحولات زیربنایی و اساسی در بخش کشاورزی به وجود خواهد آمد.
متولی بخش کشاورزی در شهرستان بزرگ کهگیلویه، افزایش تولید، افزایش اشتغال‌زایی و رفاه کشاورزان را از جمله نتایج اجرای این طرح‌ها دانست.
تشکیل اتاق فکر کشاورزی در شهرستان کهگیلویه اثرات بسیار خوبی در تصمیم‌گیری‌های این بخش داشته که مورد تحسین فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه یادآور شد: بیش از هفت هزار هکتار از اراضی مستعد این شهرستان در انتظار نهایی شدن چهار پروژه کلان آبرسانی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1