تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۸۴۷۹۳

شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد/تصاویر

۵
۰
کبنا ؛همایش شوراهای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی دهدشت برگزار شد.
همایش شوراهای مناطق ۱۲ گانه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با حضور ائمه جمعه، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانداران و اعضای شوراهای آموزش و پرورش در سالن دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت برگزار شد.
هادی زارع‌پور در این همایش با تبیین نقش و جایگاه شوراهای آموزش و پرورش به‌عنوان ظرفیت بزرگ در جامعه نهاد آموزش و پرورش را فرآیند تعاملی تعاونی، اجتماعی و پر هزینه نامید و با بیان این‌که آثار این نهاد در بلندمدت ظاهر می‌شود، اظهار کرد: اگر نگاه مشارکت در آموزش و پرورش حاکم شود بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش، بهره‌گیری از منابع و امکانات جهت تجهیز و توسعه فضاهای آموزش را از جمله اهداف شوراهای آموزش و پرورش برشمرد و گفت: سیاست‌های راهبردی دولت تدبیر و امید در تمرکززدایی مسیر رسیدن به اهداف شورا را هموار کرده است.
زارع‌پور عملکرد شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۲ را مطلوب خواند و با اشاره به مصوبات شوراهای مناطق ۱۲ گانه و شورای آموزش و پرورش استان از اجرایی شدن ۸۸ درصد مصوبات این شوراها خبر داد و تصریح کرد: از مجموع ۹۱۷ مصوبه شوراهای آموزش و پرورش در ۱۲ منطقه و نیز شورای آموزش و پرورش استان ۷۷۷ مصوبه اجرایی شده است.
این مسئول ارزیابی عملکرد شوراهای آموزش و پرورش در سطح استان در ۲۸ شاخص و انتخاب شورای آموزش و پرورش دهدشت به‌عنوان برتر استانی را نشان‌دهنده موفقیت این شورا دانست و گفت: این موفقیت حاصل تلاش اعضای شورا، مسئولان و مردم است.
به گفته زارع‌پور آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در یک سال گذشته عملکرد بی‌نظیری از خود داشته است و کسب ۷۶ رتبه برتر کشوری در حوزه پژوهشی، کسب پنج مقام برتر کشوری در مسابقات ۹ گانه قرآن و عترت، کسب رتبه برتر کشوری در اقدام‌پژوهی و ۳۹ رتبه کشوری در رده‌های مختلف ورزشی نمونه‌هایی از عملکرد موفق این نهاد در سال ۹۲ به‌شمار می‌آید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد
ضرورت جهت‌دهی به منابع مردمی برای تحقق اهداف آموزش و پرورش
استاندار کهگیلویه و بویراحمد استفاده از ظرفیت مردمی برای جبران کمبود منابع و کمک به دولت در تحقق اهداف آموزش و پرورش را یک ضرورت خواند.
موسی خادمی در همایش یک روزه شوراهای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به استناد قرآن و روایات علم و دانش را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: هر علمی که به رفاه، بهبودی، رشد و تعالی مردم کمک کند مایه فضل و برتری است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید اسناد اصلی و سند چشم‌انداز به علم و معرفت را نشانه جایگاه خطیر این حوزه خواند و افزود: تربیت انسان و تولید نیروی انسانی کارآمد از اهداف اصلی در سند چشم‌انداز است و در این‌که این حوزه مهم و مورد توجه در سندهای بالای کشور قرار دارد هیچ شکی وجود ندارد.
رئیس شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از نیروی انسانی به عامل توسعه‌یافتگی نام برد و با بیان این‌که اقتصادهای مبتنی بر منابع فیزیکی به سمت دانش پایه حرکت می‌کند تفاوت اقتصاد دانش پایه با اقتصاد بر پایه منبع را در شکافتن مرزهای دانش عنوان و تصریح کرد: تربیت نیرو به‌عنوان پایه‌های اصلی اقتصاد دانش پایه وظیفه سنگین آموزش و پرورش است.
خادمی با مهم عنوان کردن تعلیم و تربیت در سند چشم‌انداز و قانون اساسی خاطرنشان کرد: نهاد آموزش و پرورش هزینه بالایی دارد و به رغم بالا بودن بازدهی سرمایه‌گذاری در این نهاد اما گاهاً دیر به جامعه بر می‌گردد به همین خاطر لازم است منابعی برای سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نگاه دولت به حوزه‌های مختلف را کارشناسی و مبتنی بر عقلانیت و نه احساسات دانست و گفت: دولت در این مسیر بر مبنای تدبیر حرکت می‌کند و تدبیر دولت نمی‌تواند در مقوله آموزش و پرورش بی‌توجه باشد.
خادمی با بیان این‌که کشور در حال حاضر به دلیل افزوده شدن هزینه‌ها در سایر بخش‌ها دچار کمبود منابع شده است، ابتکار شوراهای آموزش و پرورش را راه غلبه بر مشکلات عنوان و تأکید کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های این شورا راه جبران کمبودها و کمک به دولت است.
به گفته خادمی سهیم شدن مردم در سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای کمک به آموزش و پرورش یک ضرورت است.
در پایان این همایش از رؤسای شوراهای آموزش و پرورش مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد و اعضای شوراها با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
امام جمعه دهدشت:
آموزش و پرورش دانش‌آموزان را برای حضور در سنگر نماز جمعه ترغیب کند
امام جمعه دهدشت گفت: آموزش و پرورش دانش‌آموزان را برای حضور در سنگر نماز جمعه ترغیب کند.
سید نصیر حسینی عصر امروز در همایش شوراهای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی دهدشت برگزار شد، آموزش و پروش را محل تعامل و شکوفایی انسان‌ها عنوان و اظهار کرد: بی‌توجهی جامعه انسانی به آموزش و پرورش موجب دوری از آموزه‌های انسانی می‌شود.
امام جمعه دهدشت فلسفه بعثت انبیاء را دو کلمه آموزش و پرورش دانست و با بیان اینکه معرفت و حیثیت انسان‌ها هم در همین دو کلمه خلاصه می‌شود، افزود: آموزش و پرورش خانه انسان برای خلاصی از جهالت و نادانی است.
حسینی در ادامه عنوان کرد: انسان صاحب اندیشه بدون در نظر گرفتن علم الهی به جای خدمت به جامعه به بشریت خیانت کرده است.
این مسئول با اشاره به وضعیت سخت تحصیل علم در گذشته علم را مایه پیشرفت جامعه عنوان کرد و افزود: دانش و علم در جامعه امروزی مایه سعادت و از بین رفتن مشکلات شده است.
امام جمعه دهدشت پرورش  را در کنار آموزش مهم خواند و با بیان این‌که اگر پرورش نادیده گرفته شود عنوان کرد: سلاح‌ها برنده‌تر و جنگ‌ها خونین ‌‌‌‌‌تر خواهند شد.
وی با اشاره به شبیخون فرهنگی از سوی رسانه‌های دشمن نیروی انسانی را سرمایه یک ملت دانست و خواستار توجه هر چه بیشتر در امر تربیت از آموزش و پرورش شد و افزود: سرمایه‌گذاری امروز در آموزش و پرورش سرمایه ماندگار برای فرداها و نسل آینده خواهد بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت پوشش دانش‌آموزان التزام آنان به رعایت حجاب و نیز فرهنگ‌سازی حضور گروهی دانش‌آموزان در نماز جمعه و جماعت را ضروری عنوان کرد.


نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای زارع پور کاسب کار که نمی گوید دوغ من ترش است .کدام افتخار به گذشته نگاه کن آن وقت بر طبل بکوب۰
داشاکل
Iran, Islamic Republic of
باسلام به خوانندگان وتشکر از سایت کبنا. جا داشت که مدیران فعلی اموزش وپرورش در این اطلاع رسانی حقوق افراد رعایت می کردند و به رسانه ها می گفتند که این رتبه اول دهدشت مربوط به سال ۹۲ است وعملکرد اعضای قبلی شورا وفرماندار ورییس قبلی . وعملکرد مدیران جدید نیست. بابا نباید زحمات دیگران را به نام خود سند بزنی.
داشاکل
Iran, Islamic Republic of
سلام. کبنای عزیز به اموزش وپرورش بگو این رتبه دوم دهدشت و شورای برتر ان مربوط به عملکرد مدیر قبلی وفرماندار پیشین است نه اقایون جدید. این حق الناس است . عملکرد دیگران را به نام خود نکنید.
داشاکل
Iran, Islamic Republic of
امزش وپرورش دهدشت در بنر تبلیغی خود مبنی بر کسب رتبه دوم سال ۹۲ را ننوشتند تا بگن کار خودمونه نه مدیران قبلی.
محسن زارع پور
Iran, Islamic Republic of
آقای زارع با عملکردش تیشه به ریشه ... میزند ایشان برای... بودن عالی هستند ولی برای مدیریت در حد یک ... هم نیستند متاسفانه...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1