تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۸۳۸۲۹

توصیه مدیرکل روابط عمومی استانداری به رسانه‌ها

۰
کبنا ؛مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها با نشر اخبار مستند و موثق به توسعه کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمدرضا باقرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه به خوبی از نقش یک منبع موثق و دارای اعتبار در پذیرش اخبار از سوی مردم و همچنین افزایش اعتبار رسانه خود باخبر هستند و به خوبی می‌دانند منابع غیرآگاه و ناموثق نمی‌تواند ملاک و معیار دقیق و قابل استنادی باشند و موجب کاهش اعتبار یک پایگاه خبری نزد مردم و سایر اهالی رسانه می‌شود.
وی ادامه داد: اخبار قطعی و همچنین نظرها و مواضع مدیران یک دستگاه ستادی اجرایی از طریق پایگاه، پورتال یا سایت خبری آن دستگاه منتشر می‌شود و در یک حالت ابهام و بیان موضوعات به صورت غیررسمی، بهترین مکان برای دریافت اخبار موثق مراجعه به این پایگاه خبری است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: با این تفسیر از اصحاب رسانه که دغدغه اصلی آنان آگاهی‌رسانی به مردم و تنویر افکار عمومی است و ضمن اینکه دلسوزان نظام هستند، داعیه حرفه‌ای بودن را دارند و تاکنون نیز این ادعا را ثابت کرده‌اند در راستای ایجاد فضای همدلی، همکاری و تلاش بیشتر در راستای توسعه همه‌جانبه که خواست عموم مردم از مجموعه مدیریتی به خصوص استاندار استان است، انتظار می‌رود در زمانی که در خصوص وقوع یک رخداد ابهام یا عدم اطمینان وجود دارد به منابع رسمی خبری یا مسئولان مرتبط مراجعه کنند و در موضوعاتی که بازتاب اجتماعی دارند علاوه بر استعلام از دستگاه اجرایی در صحت خبر دقت کافی اعمال شود.
باقرزاده تاکید کرد: پایگاه خبری استانداری که در چارچوب ظرفیتش  همانند گذشته سعی در انتشار اخبار و دیدگاه‌های استاندار و مدیران ستادی دارد در واقع منبع موثق و قابل اعتمادی در این خصوص است و انتشار مطالب در آن به نقل از استاندار، معاونین، مدیران‌کل ستادی و مشاوران مواضع رسمی مدیریت ارشد استان است.
وی خاطرنشان کرد: انتشار اخبار به نقل از منابع ناموثق ممکن است در کوتاه مدت به جذب و رضایت مخاطبان منجر شود اما تجربه ثابت کرده است که در بلند مدت نتیجه‌ای جز کاهش اعتبار یک رسانه اعم از نوشتاری یا مجازی ندارد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از خبرنگاران و نویسندگان که تلاش و دلسوزی آنان برای توسعه استان بدون چشم داشت مادی است و سختی کار آنان که گاه خطراتی را نیز برای آنان در پی داشته بر کسی پوشیده نیست، انتظار می‌رود نسبت به درج اخبار غیرموثق که باعث ایجاد فضای یاس، ناامیدی، تردید و سلب انگیزه از مدیران و نهایتا وقفه در روند مطلوب امور می‌شود، خودداری کنند.
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1