تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : ۸۳۷۵۱

پاسخی به مخالفان سخن فرماندار بویراحمد

۴۴
۰
کبنا ؛زیبا خسروی*

 فرماندار باید در چارچوب هنجارهای نظام مواضع خود را بیان نماید این در حالیست که از چارچوب های مهم نظام جمهوری اسلامی و یکی از ارکان اساسی و اهداف انقلاب اسلامی آزادی بیان بوده است و شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی ماندگارترین و تاثیرگذارترین شعار انقلاب اسلامی است و در اصول مختلف قانون اساسی قرار گرفته است.yaripoor

اما متاسفانه برخی نشان داده‌اند که اعتقاد چندانی به اصل آزادی بیان ندارند و مدعای این صحبت نیز مقالات، نوشته‌ها و هجمه سراسری برخی است که در مدت  چند روز پس از مصاحبه فرماندار بویراحمد که تنها به بیان عقاید و نظریاتش پرداخته است انجام داده‌اند.

اصل آزادی بیان هم در اسلام و هم در قانون جمهوری اسلامی ایران محترم شمرده شده و قابل ذکر است که قانون اساسی ایران در کنار قوانین اساسی معدودی از کشورهای پایبند به رعایت اصول آزادی قلمداد می گردد.

در بخشی از اظهارات‌شان صحبت‌های فرماندار را موجب تخریب وجهه سیاسی و اجتماعی وی عنوان کردند و توانایی ایشان را در اداره امور فرمانداری زیر سوال برده‌اند، حال جای سوال است در عصری که صحبت کردن و نتیجه‌گیری در خصوص هیچ موضوعی در میان عموم بدون استناد به مدرک و تحقیق علمی شایسته نیست، آنها با استناد به چه مدرک و یا سندی رای ناتوان بودن فرماندار در جایگاه فرمانداری و تخریب وجهه سیاسی و اجتماعی داده اند؟ از کدام اجتماع حرف می زنند و از جانب کدام مردم سخن می گویند و با استناد به چه مدرکی مدعی شده اند که ایشان به تقابل با مردم و آرمان های نظام اسلامی خیز گرفته؟

اتفاقا مواضع صریح فرماندار نشانگر عدم وابستگی ایشان به قدرت و در دام دنیا نیافتادن و نشان دادن شفافیت و صداقت ایشان است، آنچه به استحکام نظام سیاسی ضربه می زند اظهارنظر و بیان عقیده نیست بلکه نفاق و تفرقه افکنی و عدم همدلی و وفاق است و استحکام و پویایی نظام اسلامی در تضارب آراء و اندیشه ها، حفظ مشارکت همگانی، سرمایه اجتماعی و دوری از استبداد فکری است.

این گونه سخنان و هجمه ها از نگاه هر فرد فرهیخته و دور اندیش دور نیست که هدفی جز تفرقه افکنی و نفاق ندارد و آن کس در دل مردم جاودانه باقی خواهد ماند که صداقت و شفافیت در نظر، بیان و عملش دارد.

زیاده خواهانه ترین اظهارات آنها که مشخص نیست از چه جایگاهی به خود اجازه تصمیم گیری از طرف مقامات ارشد کشوری و استانی داده، خواستار لغو ابلاغ فرماندار می‌شوند.

از قیاسش خنده آمد خلق را /کو چوخود پنداشت صاحب دلق را


*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

افتخاری
Iran, Islamic Republic of
فرماندار بویراحمد ظ.....ت
ژورنالیست
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم شیوای خ.خسروی
Iran, Islamic Republic of
آیادفاع ازفتنه گران درچهارچهارچوب نظام است ? آیاهنجارشکنی آزادی بیان است .? متاسفم برات لابددفاع ناشیانه شماهم بخاطرتملق نیست من که میدانم بین تو وفرماندارچه قولی رد بدل شده است ?!!!
لر با غیرت
Iran, Islamic Republic of
خندیدم.
خانم خسروی .هیج کس مخالف خرف زدن فرملندلر نیست اکه بدونی ت این مدت متصبش کسی نقدش نکرد ولی ایشون دقیقا بعد از حضور باشکوه مردم در مراسن بزرگ داشت ۹ دی در مصلی میره تو دفتر یک سایت اصلاح طلب و یه نشت حرف مفت میزنه و از خطوط قرنز نظان عبور می کند.اخه تو که .........
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
آزادی بیان آری ولی آب در آسیاب دشمن ریختن خیرررررر
منصف
Iran, Islamic Republic of
یک دامپزشک خوب به هیچ وجه یک فرماندار خوب نمیشود فرماندار باید یک سیاستگذار و سیاستمدار باشد سابقه تجربه سیاسی داشته باشد نه آمپول زدن خوب!!!!!
تقي
Iran, Islamic Republic of
واقعا زیبنده مردم بویراحمدومرکزاستان نیست که متخصص دام فرماندارشان باشد
تقي
Iran, Islamic Republic of
متخصص دام و!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قوام
Iran, Islamic Republic of
آخ از بخت فرمانداری که خانم زیبا خسروی مدافعش باشد.
قوام
Iran, Islamic Republic of
آخ از بخت فرمانداری که خانم زیبا خسروی مدافعش باشد
همکار
Iran, Islamic Republic of
خانم خسروی شما از ضعیف بودن فرماندار واقف هستید واین موضوع را همکاران چندین بار از زبان خود شما شنیده اند . شایداکنون مصلحت ایجاب کرده مطلب فوق را بنویسید .
همكار فرمانداري
Iran, Islamic Republic of
البته از همکار ما خانم خسروی که کارمند فرمانداری هست این خودشیرینی بعید نبود با توجه به حمایت های ویژه از ایشان ...
زریر
Iran, Islamic Republic of
اظهارات ساختار شکنانه فرماندار بویراحمد و بروز رفتاری دون شأن جایگاه فرماندار که از مصادر کلیدی نظام اسلامی است و طبق شرح وظایف می‌بایست در چارچوب هنجارهای نظام، مواضع خود را بیان نماید قبل از این که حاوی نکته مفیدی به جامعه و شهروندان باشد، موجب تخریب وجهه سیاسی و اجتماعی خود وی و تنزل جایگاه فرماندار گردید.



فرماندار در ساختار سیاسی نظام اسلامی یک شخص عادی نیست بلکه نماینده عالی حاکمیت در شهرستان و به عبارت روشن‌تر، بالاترین مدیر اجرایی، رییس شورای تأمین است که مهم‌ترین عنصر تصمیم گیرنده در تأمین امنیت و توسعه پایدار است، بنابراین اعلام مواضع فرماندار در مسایل سیاسی، امنیتی و اجرایی، اعلام مواضع کلیه مدیران شهرستان مرکز استان محسوب می‌گردد در حالی که مدیران متعهد، انقلابی و آرمان خواه ما، موضع گیری فرماندار در حمایت از سران فتنه و ساختار شکنان و مهاجمین به خیمه‌های عزاداری سالار شهیدان را بر نتافته و حتی برخی از مدیران، کارشناسان و بدنه مردمی که حماسه آفرین ۹ دی بوده‌اند، معتقدند به دلایل گوناگون از ابتدا مشخص بود که توانایی وی در حد چنین جایگاهی نبوده و تنها تدبیر، کفایت و کاردانی معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری بویراحمد عامل پیشبرد امور فرمانداری گردیده است



متأسفانه اکثر انتصابات در استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران مختلف مدعیان سازندگی، اصلاحات، عداالت و اعتدال مبنای شایستگی آن چنانی نداشته و آنچه تعیین کننده نهایی در پازل قدرت بوده، خط و باند و قوم گرایی بوده و بس.



هرچند که شدت و ضعف داشته و انگیزه دینی، صداقت و خدمت به جامعه و نظام اسلامی در عرصه خدمتگزاری عده‌ای مشهود بوده و این عده نیز منحصر به یک جناح سیاسی نبوده است ولی در هر حال خروجی و برآیند بی توجهی به شایسته سالاری در جهات مختلف و اتکاء صرف به حامی پروری، نتیجه‌ای چون مصاحبه فرماندار مرکز استان در پی خواهد داشت که برخلاف اهمیت جایگاه خویش چنین به نظر می رسد به تقابل با مردم و آرمان های نظام اسلامی خیز گرفته و با علم به تصمیمات شورای عالی امنیت ملی کشور در خصوص حصر سران فتنه متأسفانه آن‌ها را شجاع و انقلابی در بند می‌نامد و با این اوصاف و گریزی به سوابق خویش هر دامپزشکی را توانمند، باهوش، زرنگ، خلاق و خادم می‌داند!



این در حالی است که فرماندار محترم و مدعی «هوشمندی و زرنگی » از مواضع اصولی نماینده بویراحمد و دنا در محکومیت سران فتنه و فتنه گران بی اطلاع است و مصلحت جایگاه وی اقتضاء می‌کرد که حداقل در تعارض و تقابل با نماینده بویراحمد و دنا قرار نگیرد.



واقعیت این است که موسوی، کروبی و خاتمی تا زمانی که در مسیر اهداف متعالی نظام اسلامی و ملت شهید پرور بودند دارای حرمت و به همین دلیل تأیید یه ورود به عرصه انتخابات را دریافت کردند ولی پس از آنکه در فتنه ۸۸ علم مبارزه با نظام را به دوش گرفته و احساسات عده‌ای از مردم بی اطلاع از اتاق فکر خادمان صهیونیستی-آمریکایی را به بازیچه گرفتند و خیمه‌های سرور و سالار شهیدان و مساجد و... را به آتش کشیدند و آشوب به پا کردند و عده ای بی گناه را کشتند، همان قشر مردمی به توصیه امام راحل ملاک را حال فعلی افراد دانست و در مقابل آن‌ها صف آرایی کرده و ۹ دی را خلق نمودند و این همان الفبای سیاست است که مسوول شورای تأمین شهرستان باید بداند و در مقابل مردم موضع نگیرد زیرا رمز ماندگاری امثال غریب پورها رعایت قاعده بازی بود که ایشان صفت «پرانرژی و با برنامه» به وی داده‌اند.



آقای فرماندار در مصاحبه جنجال برانگیز خود، اصلاح طلبی امام حسین (ع) را با آن انگیزه الهی به نوعی با جریان سیاسی اصلاح طلبی کشور تسری و تنزل داده تا شاید آن را دست مایه ای برای توجیه تفکر اصلاح طلبی تلقی نموده ولی رهبر معظم انقلاب حدود و ثغور اصلاح طلب اصول گرا و اصول گرای اصلاح طلب را تعیین فرمود و چنین شخصی که در مصاحبه‌اش خود اقرار می‌کند «اصل آن است ولی به خاطر مسائل اقتصادی، سیاسی، طایفه‌ای و ... از آن می‌گذریم!!» چگونه به خود اجازه می‌دهد چنین قیاسی را ولو تلویحی بنماید در حالی که (گذشتن از آن را) کلید می‌زند! اتفاقا این نحوه تفکر عین عاشورا ستیزی و در دام دنیا افتادن است که سزاوار نیست چنین مفاهیمی را هزینه سیاست بازی‌های خود کنیم.



فرماندار باهوش و کیاست مرکز استان باید بداند که در راستای سیاست دولت مردان خویش و تقویت ارکان نظام گام بردارد و چون جایگاه امنیتی، سیاسی و اجرایی دارد در موضوعاتی که به استحکام نظام سیاسی ضربه می‌زند خودداری کند و اعلام موضع به نفع شخص یا اشخاص خاص در واقع امنیت و آرامش را که بدیهی‌ترین وظیفه اوست بهم می‌ریزد و اقتدار و مقبولیت فرماندار را به عنوان رییس شورای تأمین زیر سؤال برده و دیگر نمی‌تواند به عنوان مجری سیاسی بی طرف به اعمال مدیریت بپردازد.



با این بینش ایشان نمی‌تواند برای انتخابات آینده نیز یک عنصر امین و بی طرف باشد و کم‌ترین ارفاق در مورد وی لغو ابلاغش است.



به طور کلی مقبولیت وی به عنوان فرماندار نظام اسلامی قابل قبول نیست و چنین اظهار و نظراتی حکایت از عدم اشرافیت به شرح وظایف ذاتی خویش و برملا کننده بسیاری از وقایع پشت پرده در عرصه سیاسی استان است که هیچ دوستدار امنیتی آن را برنمی تابند.با این اوصاف باید منتظر ماند تا تصمیم مدیران بالا دستی تکلیف وی را در ابقا یا عزل بخاطر بروز رفتار سیاسی جانبدارانه و ساختار شکنانه معین کند.
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
فرماندار باید برود کار اجرایی خود را انجام دهد .ایشان در مقابل عظمت ملت عددی نیست
علي
Iran, Islamic Republic of
صحبت فرماندار منطقی بود وازصراحت ایشان سپاسگزاریم -آقای پناهی رئیس ائمه جمعه خودش پایداری است بنابراین زیاد جدی نگیرید
باانصاف
خانم خسروی سلام اگر این ازادی بیانه چرا انقلاب کردیم اگر این ازادی بیانه انهایی که الان خارج نشینن اونها راهم بیارین پست بشون بدین
حميد
Iran, Islamic Republic of
پس طراحی کاریکاتوردرفرانسه هم آزادی بیان است باتوجه به اظهارات خسروی
محرابي
Iran, Islamic Republic of
طیف شما همیشه از الفاظ زشت و دور از شان انسان استفاده میکنه و مثلا همینجا هی تکرار میکنید دام دام .تا حالا دیدید یه اصلاح طلب تو حرفاش به کسی توهین کنه یا حرف بی ادبانه ای بزنه ؟
و برعکسش شما........هرکس مخالف عقایدتون حرف بزنه فورا میشه جبهه دشمن.
کارتون فقط تفرقه افکنیه
حسن
Iran, Islamic Republic of
خانم خسروی ای کاش از فرماندار دفاع نمیکردید . چون دفاع نکردن بهتر از دفاع کردن بد است با این دفاع بی معنی شما اگر نیم آبروی بو د هم از بین رفت
حمید
Iran, Islamic Republic of
مشخصه که دامپزشک نمی تونه فرمانداربشه چون سیاست و سیاست گذاری نخوانده و نمی داند کجا چه حرفی را باید بزند و چه حرفی را نباید بزند . ببینید وضعیت نانوایی های یاسوج را ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
یک مدیر خوب بودن ربطی به رشته تحصیلی ندارد بلکه مدیر باید بینش مدیریتی , و اخلاق مدیریتی داشته باشد.البته تحصیلات دانشگاهی و مطالعات مدیریتی نیاز است.
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاٌ خانم زیبا خسروی دارای فکر و بینش سیاسی باز بوده و می تواند مدافعی خوب برای فرمانداری باشد.
غیرمقمیم
Iran, Islamic Republic of
فرماندار بویراحمد یک انسان آرام و درعین حال باسوادی است، آنچه که برخی اراد علیه آن سخن می رانند،تیتر می زنند و در این ایده هستند که ایشان فرماندار نباشد یک نگاه افراطی گری وغیرمنطقی است.
به جای این انگ زنی های غیرمنصافانه بگذارید بچه های این استان با آرامش برای توسعه استان تلاش کنند.
.
شريفي
Iran, Islamic Republic of
وصله خودشیرینی به اصلاح طلبا نمیجسبه!
عبداله پور
Iran, Islamic Republic of
!!!از واژه ها و اصطلاحاتتون پیداست که از ادب و معرفت انسانی بسیار بسیار وفاصله دارید....
واژه های دامپزشک که با تمسخر بیان شده.. حرف مفت .... و ...
هرکس مخالف عقاید شما حرف بزنه میشه هنجارشکن. جبهه دشمن.. ضدولایت ..و...
آقای یاری پور واقعا متدین و متواصع شما اگه به فکر قیامت بودین اینطور تفرقه افکنی نمیکردید..
تشنگان قدرت !!
اسفندیاری
Iran, Islamic Republic of
الحق و النصاف دکتر یاری پور انسانی شایسته اهل کار وخدمت گزار هست خدمات ایشان در اداره دامپزشکی و معاونت اموردام زبان زده عام وخاص هست ضمنا فرمانده نیروهای مسلح کشور یک دامپزشک هست که کل نیروهای مسلح کشور را فرماندهی میکند
احمد
Iran, Islamic Republic of
اگرایشان دفاع نکنند پس کی باید دفاع کنه واقعا متاسفم برای فرماندارمرکز استان
بابا مگه قحط الرجاله
بهلول
Iran, Islamic Republic of
لطفا محالفین فرماندار دنا سکوت کنند چون ممکن است سخنان درست و حقیقی ایشون موجب سلب سلامتیتون بشه ، پس قبل از اینکه بخواهید به حرفهای فرماندار دنا فکر کنید ختما قرص آرامبخش در دسترس داشته باشید برای لحظه ی مبادا .
بیدار
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برا فرماندر
ملانصرالدین
Iran, Islamic Republic of
شما افراط گرایان وزیاده خواهان از پایین تا بالا همه تون سر و ته یک کرباسید بزرگان بالایی شما کشور را به ورطه نیستی وفلاکت انداخته هنوز دست بردار نیستید نمیدونم اگر چماق های ضدولایتی و فتنه گر را دردست نداشتید چطور از خودتان دفاع میکردید . شما نیروهای فهیم وخدوم جامعه را با همین چماق هایتان به حاشیه راندید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
برای خودتون متاسف باشید که با علم و دانش سیاسی کم قصد دارید برای عالم و آدم تعیین تکلیف کنید. غیر خودتونم رو با این کلمات دور از شان انسان خطاب میکنید.. واقعا مکه باید همه مثل شما فکر کنن ؟؟
منصف
Iran, Islamic Republic of
ما را چی فرض کردند که یه دامپزشکو گذاشتن فرماندارمون ،اونی که نمیدونه.. ببنده ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
جوابیه مدیر مسوول روزنامه عصر انتظار به خانم خسروی
Iran, Islamic Republic of
ت . جوابیه مدیر مسئول روزنامه عصرانتظار به سرکار خانم زیبا خسروی در سایت کبنا نیز.
هر چند پاسخ به مطلب آبکی و فاقد استدلال منطقی و حقوقی کارمند محترمه فرمانداری در دفاع از مدیر بالا دستش از جهاتی برایم کسر شان است و افکار عمومی را بهترین محکمه در قضاوت به نامگذاری چنین پدیده ای می دانم ولی از آنجائیکه حس ششم هر فرد آشنای به علم حقوق از نحوه مطالب تنظیم شده به قلم وکلای عزیز در محاکم دادگستری آگاه است و البته برای اینجانب که به اسم منسوبین وی را در حوزه وکالت می شناسم اظهر من الشمس است پاسخ خود را به عقبه سیاسی فکری وی میدهم ولاغیر.
نکته اول اینکه
به تعبیر ژرف امام راحل، مردم ولی نعمت انقلابند و ژورنالیست بعنوان رکن چهارم دموکراسی دیده بان و نماینده افکار عمومی است بنابر این جایگاه نظارتی هر ژورنالیستی طبق قانون اساسی مورد ادعای نویسنده و قانون مطبوعات مشخص است و منتقدین را به مطالعه دقیق این موضوع درسیستم نظام سیاسی اسلام و هر نقطه دیگری از دنیا ارجاع میدهم که بدانند نیاز به کسب اجازه موردی از سیاسیون ندارد بلکه بر مبنای وظایف احصاء شده در قانون و در جایگاه تعریف شده ،منعکس کننده مشکلات جامعه،اهرم کنترل و جلوگیری از هنجارشکنی در ابعاد مختلفند و اتفاقا با مشاهده عدول و تخلف هر مسئولی از شرح وظایف قانونی وظیفه دارند اطلاع رسانی نمایند و وفق همین قانون که مبین جایگاه قانونی آنهاست هیچ مسئولی حق اعمال نظر و محدودیت ندارد.نکته دوم اینکه دم از" آزادی بیان" زده اید و نمی دانند و نمی دانی که حدود آزادی معین گردیده و آزادی در قانون اساسی مشروط و چار چوبه ای دارد و اظهارات ساختار شکنانه فرماندار عین عدول از قانون و نحوه دفاع منتقد محترم نیز در اینکه تفسیر و قرائت مطلق از آزادی بیان دارند حداقل نشانگر سطحی نگری و بی اطلاعی از عمق قانون اساسی است.آزادی بیان در نظام اسلامی قانون شکنی و هنجار ستیزی نیست .فرماندار بانی حفظ آرامش، مسئول تامین امنیت و مجری قانون است نه مخدوش کننده امنیت و تئوریسین اشخاص ساختار شکن و یا هوادار یک جریان سیاسی خاص که با این اعتقاد و مبنای قانونی وی را سزاوار لغو ابلاغ میدانیم .نکته سوم اینکه. مفهوم آزادی بیان و شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی با سخنان و تفسیرهای فائزه ای تفاوت زمین تا آسمان دارد و توصیه می شود منفعل از ترافیک حضور فائزه ها نشوید که مصداق ضرب المثل عامیانه بوی گوشت وداغ کردن الاغ است.نکته چهارم در پاسخ به مدرک ناتوانی فرماندار وخیز گرفتن در تقابل با مردم و آرمان ها باید گفت شما کدام جامعه آماری را مستند تر و گویا تر از حماسه های مکرر ۹دی یاسوج و کشور و مصداق سرمایه اجتماعی میدانید که مردم با حضورشان نشان داده اند.آیا اون مصاحبه سخیف تقابل با آرمان ها نیست که هست.آیا مفهوم توانایی و ناتوانی را به امضاء و حضور در جلسات و بازدید های اداری صرف می دانید، که نبوده و نیست.! آیا خودستایی فرماندار را با عبارت" دامپزشک زرنگ و زیرک "هستم در فرهنگ ایرانی و اسلامی شنیع و مذموم نمیدانید و به عنوان کارمند مطلع! سئوال میکنم که جایگاه فرماندار حقوقی است یا حقیقی که وی را در بیان هر مطلب ساختار شکنانه باب میل عوامل و نشخوار کننده عناصر فتنه آزاد می دانید.لابد مفهوم تحلیل و استنادات اینجانب را در پردازش جایگاه حقوقی ، سیاسی و امنیتی فرماندار نگرفته اید و به نام شما روزنامه نگاری را به تفرقه متهم می نمایند. واقعا دلم می سوزد از باغی که می سوزد.بگذار کسی به صحنه دفاع بیاید که قادر به نوشتن و فهم عبارات و تشخیص جایگاه فرماندار باشد. فرمانداری که نظریه پرداز و تحلیلگرش چون تویی باشد فرجام کارش مشخص است .زریر حجتی
ffff
Iran, Islamic Republic of
تو که کارمندشی اگه تو اینو ننویسی کی بنویسه خانم خسروی
شجاعی
Iran, Islamic Republic of
فرماندار رو اگه از نزدیک باهاش برخورد داشتین میفهمین که چه آدم باصداقت، متدین و متواضعیه
واقعا شما چطور مردمی هستید که بیشتر از همه ادعای دینداریتون میشه و هرکس مخالفتون فکر کنه رو بی دین و ضد ولایت می دونید اما به این راحتی برچسب های خلاف ادب به این و اون میجسپونید
وقتش نیست به خودتون بیایید و کمی هم خدارودر نظر بگیرید؟
منصف
Iran, Islamic Republic of
اخه این انصافه با این همه تحصیلکرده متناسب با شغل فرمانداری ان هم با جوانان خوش فکر واصلاح طلب یک دامپزشک بشه فرماندار ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
Iran, Islamic Republic of
آقای مدیر مسئول مگه زبان فارسی مرده است که اینهمه از واژه های عربی استفاده می کنید.یک مدیر مسئول باید خیلی اخلاق منشانه تر رفتار کند انگار خیلی بر افروخته ای!یواشتر!
جوکار
Iran, Islamic Republic of
.جان خیلی عصبانی به نظر میرسی؟ چی شده باز یکی بلند شد مخالف شما حرف زد؟
خب راست میگه بنده خدا اگه مقاله شما ..و .افکنی نیست چرا اسم معاون فرماندار رو در متن آوردین و اونو مقابل .قرار دادین؟ اینو که هرکس ببینه و بخونه فورا متوجه میشه هدفتونو
کاظم
United Kingdom
از خانم خسروی تشکر میکنم به خاطر کلام زیبایی که داشتند و در مورد آزادی بیان به حق سخنانی نوشتند، واقعا اینقده تاب و تحمل صدای مخالف براتون سخته؟ شاید از چیزی میترسین یا یه جای کارتون میلنگه، انقلاب نشد که آزادیمون رو ازمون بگیرن.اینی که شما میگین آرمان انقلاب ما نبود.ما نمیخواستیم زیر بار انگلیس و آمریکا باشیم و اینم نمیخواستیم که یه عده به اسم دین و اسلام هر کاری دلشون میخواد بکنن و جلوی آزادی بیانمون رو بگیرن...
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
بدبخت و بیر احمد که فرماندار .... در روز روشن از .... دفاع میکند
کاظم
United Kingdom
براستی که دنیای بدون آزادی بی قید و شرط بیان و نقد، چه دنیای تاریک و ترسناکی است. این ارزشها طی مبارزات سخت و طولانی بدست آمده است. ما باید حق آزادی بی قید و شرط بیان و نقد را با تمام قوا پاسداری کنیم. هیچ چیز برای همه "مقدس" نیست. لذا هر کسی باید مجاز باشد تا هر ایده، شئی و یا اعتقادی را نقد و حتی تمسخر کند. تنها راه ساختن یک دنیای بهتر و انسانی تر حفظ این ارزشهای مقدس است. آزادی بیان و نقد ارزش مقدسی است که باید با تمام قوا حفظ شود.
ناشناس
United Kingdom
براستی که دنیای بدون آزادی بی قید و شرط بیان و نقد، چه دنیای تاریک و ترسناکی است. این ارزشها طی مبارزات سخت و طولانی بدست آمده است. ما باید حق آزادی بی قید و شرط بیان و نقد را با تمام قوا پاسداری کنیم. هیچ چیز برای همه "مقدس" نیست. لذا هر کسی باید مجاز باشد تا هر ایده، شئی و یا اعتقادی را نقد و حتی تمسخر کند. تنها راه ساختن یک دنیای بهتر و انسانی تر حفظ این ارزشهای مقدس است. آزادی بیان و نقد ارزش مقدسی است که باید با تمام قوا حفظ شود.
جوکار
Iran, Islamic Republic of
?... فقط خوب بلده ظ....
ولی ....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عجب آدم ....ه تو اگه ژورنالیست بودی حتما میدونستی آزادی بیان یعنی چی
ژست ...
..........
Iran, Islamic Republic of
نیاز امروز کشور و جامعه مت اتحاد و همدلی بین تمام سلیقه ها و گرایش های سیاسیه. توروخدا اینو بهش اعتقاد قلبی داشته باشید که اتحاد رمز پیروزیه. حالا فرماندار هم نظرشو گفته چه اشکال داره ؟ یه کم دیدمون رو وسعت بدیم خوبه.
باید آستانه تحملمون رو بالا ببریم . اسلام قشنگترین و کاملترین دینه و کاملا با انحصاری فکر کردن مخالفه.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1