تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : ۸۱۶۳۴

سخنی از جنس اصلاح‌طلبی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد

۲۲
۰
کبنا ؛سید رحمان وفانژاد*

مقدمه: در دولت کارگزاران حضرتعالی در سمت مدیرعامل تعاونی مسکن سازمان جهاد سازندگی استان مشغول به فعالیت بودید. خبرهایی مبنی بر معارفه مهندس عظیمی بعنوان مدیرکل سازمان جهاد سازندگی رسید و نیروهای چپ با تمام قدرت در خصوص این انتصاب مخالفت نمودند.vfanjad وزیر وقت و محدودی نیروی راست تلاش خود را جهت محقق شدن این انتصاب داشتند تا جایی که با اتحاد نیروهای چپ سازمان وهمراهی حضرتعالی در همان زمان موجب درگیری و کتک خوردن مهندس عظیمی گردید. بعد از آن عمده نیروهای چپ مورد بازخواست و بازداشت قرار گرفتند که بواسطه ۳ ماه بلاتکلیفی در نبود مدیرکل سازمان و با حضور وزیر وقت مهندس عظیمی معارفه گردید. هدف از معارفه عظیمی تنها فهماندن قدرت دولت به زیرمجموعه ها بوده تا چنین موضوعی دوباره تکرار نگردد. گرچه عظیمی قریب به یک سال در مدیریت آن سازمان ماند ولی هیچ گاه توسط نیروهای چپ مورد حمایت قرار نگرفت. و... سوم مهرماه سال ۹۲ نقطه امیدی بود بر بی کفایتی ها و ناکارآمدی های هشت ساله مدیران دولت احمدی نژاد. آنگاه که تمام اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد یکصدا و با وجود گزینه های بسیار قوی تر از شما به انتخاب حضرتعالی تن دادند و بواسطه عبور از بحران افراط و ناپختگی ها سعی نمودند حتی در انتصاب مدیران استانداری، ارشد استانی و شهرستانی دخالت نکنند. تمام اختیارات به حضرتعالی معطوف شد و گرچه در همین انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ از نماینده اصلاح طلبان (دکتر روحانی) حمایت نکردید ولی باز هم با سوابق قبلی شما به عنوان اصلاح طلب جایگاه داشتید و بواسطه فشار مضاعف نماینده مردم در مجلس، بعنوان عالی ترین مسئول اجرایی دولت مسئولیت گرفتید و از سویی مدرک معتبر علمی اجرایی حضرتعالی نسبت به استانداران قبلی گواه بر امید در ساختار اداری، سیاسی و اقتصادی استان شده بود. در ۹۹% مطالب جناب بزرگواری (نماینده چهار شهرستان) مخالفم چون از نظر فکری نوع نگاه ایشان به کلیه مسائل استان کهگیلویه و بویراحمد را قبول ندارم و تأسفم بر این است تنها درصد باقی مانده که وجه مشترک بوده موضوع طایفه گرایی و انشقاق حوزه های شهرستانی در استان بوده و بواسطه عملکرد حضرتعالی صورت گرفته است.

جناب استاندار کهگیلویه و بویراحمد مستحضرید در این استان جوانان و بزرگانی در اندیشه اصلاح طلبی هزینه داده اند که در آن زمان شما در تهران مشغول به تحصیل بودید. هیچ زمان جریان اصلاح طلبی بدنبال تک صدایی و تک محوری نبوده اند و این خصلت‌ها در اصولگرایان به وفور یافت می‌شود. اگر تریبونی برگزار گردید از جریان رقیب هم دعوت شد تا حداقل شما و خصوصاً معاون سیاسی از آن نهراسید و بانی لغو آن نشوید و ضمن آنکه چندین تریبون را هم لغو نمودید. تأسف می‌خورم هر فردی در هر مسئولیتی که به استان کهگیلویه و بویراحمد آمد مورد هجوم اندیشه های مردود اجتماعی قرار گرفت و تأسف بارتر از آن عقب نشینی شما، معاونین، مدیران ذی ربط و مشاورین بود. ضمن آنکه اظهارات مخالفان این جلسات مطابق قانون آئین دادرسی کیفری بدلیل عدم اثبات اتهامات وارده به افراد سیاسی پیگرد قضایی داشت. علم فیزیک اثبات نموده در اثر انتقال نیرو (ضربه) از جسم متحرک به جسم ثابت، جسم ثابت احتمال تغییر مسیر و تنش را دارد و به دلیل اصطکاک انجام شده در اثر انتقال نیرو میزان سرعت جسم ثابت کمتر از جسم متحرک خواهد بود. در استان کهگیلویه و بویراحمد ما اگر شدت ضربه نطق‌های واهی جریان رقیب را بعنوان جسم متحرک و با قدرت ۵ در نظر بگیریم و بدنه استانداری با احتساب مدیران را جسم ساکن تلقی نمائیم میزان نیروی موجود در جسم ساکن مجموعه شما حداقل ۱۰ می باشد که کاملاً مغایرت با علم فیریک دارد. کاش تنش‌ها و بارهای سیاسی وارده قابل ثبت در گینس بود و در این صورت این بدنه مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد بعنوان رکورد دار انعطاف غیر منطقی ناشی از ترس در کتاب گینس ثبت می شد.

جناب استاندار کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز کدام اصلاح طلب برخورد صریح با اصولگرایان را که همچون برخوردهای خودشان می باشد را از شما مطالبه نموده؟ فکر می کنید این همه سستی در اداره استان کهگیلویه و بویراحمد و باز هم حمایت جریان اصلاحات ناشی از چیست؟ خودتان می دانید اخلاق جزء محدود صفاتی بوده که در طول تاریخ پر خیر و برکت جمهوری اسلامی تنها در اصلاح طلبان وجود دارد و بواسطه همین صفت نفسانی همیشه بدنبال چند صدایی بوده اند. وزنه تعادل جمهوری اسلامی از نظر اینجانب رهبر معظم انقلاب بوده و هر زمان دست به مناجات می شوم آرزو می کنم عمرش پایدار باشد تا جلوی باج خواهی و برادرکشی نامیان انحراف و اندیشه های غلط را بگیرد. وزنه تعادل دوم کشورمان رئیس جمهور می باشد که با وجود چند صدایی وزاری دولت آنها را در یک ساختار نیمه منسجم و متعادل نگه داشته است. براستی شما و مدیرانتان از کدام وزنه الگو می گیرید؟ گرچه این نوع تحرک انجام شده خارج از هر دو الگو می باشد. به نام اصلاح طلبی خفقان بر استان کهگیلویه و بویراحمد نزنید. مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد شما عمدتاً ناکارآمد هستند و مشاورانتان همگی بدنبال نیروی خاص شما در انتخابات مجلس حوزه کهگیلویه  هستند. عزل و نصب‌هایی که عمدتاً منجر به معارفه نیروهای ناکارآمدتر از قبل منجر شده ناشی از مشاوره آقایانی هست که بدنبال دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله ای و تأمین منافع خویش هستند. شما نماینده عالی دولت هستید و قانون اساسی در بحث عزل و نصب‌ها شما را از مجلس مجزا نموده و حتی این موضوع یکی از مفاد سوگند نمایندگان در روز اول حضورشان در مجلس است. چرا برای آب خوردن از آقای ... باید مشاوره گرفت. تعامل را قبول دارم اما ترس از فشار نماینده هیچ تناسبی با تعامل ندارد و اقدامات انجام شده باعث از دست دادن فرصت‌های زیادی گردیده که در انتخابات مجلس آینده کاملاً مشهود خواهد بود. انتظار زیادی از این مجموعه حاکم نیست ولی شما را به جد بزرگوارت قسم می دهم با یک نطق انقلابی از اندیشه و نام اصلاح طلبی اعلام برائت کنید تا ظلم مضاعف به اصلاح طلبان وارد نگردد و از هزینه سنگین وارده بر جناح اصلاح طلبان کاسته شود. از سویی هر اصلاح طلبی در این استان کهگیلویه و بویراحمد بداند اندیشه دکتر روحانی در استان کهگیلویه و بویراحمد ما فاقد جایگاه و ساختار اجرایی در مدیران استان می باشد.

با تقدیم احترام



*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حتما منتظری از شما هم استفاده کنه؟ چقد این هم استانیهای ما خودبزرگ بین هستند
اهورا
Iran, Islamic Republic of
شما دیگه کجا بودید ، من شناسنامه اصلاح طلبی استان ام ، بله اهورا ام از رضاتوفیقی بپرس که کی ام
برادر فقط یک بار شنیدم برنامه ریز علیمراد جعفری در گچساران بودی
تازه گیا میشنوم دوستان مظلوم اصلاح طلب را فریب داده ای و فکر میکنی کسی هستی
تو هیچ حقی نداری از موضوع اصلاحات حرف بزنی از موضع موتلفه گچساران سخن بگو که از آنجا ریشه داری
ضمن اینکه من بیشتر از همه شما به خادمی انتقاد دارم و اتفاقا انتقاد من اینه که چرا از تاجگردون مشاوره نمی گیره نه برعکسش
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
با بخش زیادی از مطالب ایشون از این حیث موافقم که اندیشه اصلاح طلبی در استان چندان مدافعی ندارد ولی آیا استاندار باید مدافع باشد یا مدعیان لیدری اصلاح طلبان؟
در گچساران که جو بیشتر فرصت طلبی هست تا اصلاح طلبی و اظهر من الشمس هست. متاسفان اکثر مدعیان اصلاح طلب کهگیلوبه به بحث های خاله خرزویی مشغولند و توان فکری برای عرض اندام ندارند . در بویراحمد هم متفرق شده اند و ترجیح داده اند به منافع و مشاغل بیرون از استان دلخوش کنند و خودشونو در خفا برای فردای انتخابات آماده کنند و فعلا دارند دوپینگ می کنند.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
جناب اهورا اون کسی که شما میگوید برادرشون هست و هنوز هم موتلفه که نه ولی جبهه پایداری هست
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
ک اصلاحات مرد /چی رو هی اصلاحات اصلاحات می کنید و می گردید/اصلاحات همونایی هستن که یا فتنه گر از آب در اومدن یا اون ور آب تشریف داردن و پناهنده سگ و سوتک وابینه
اهورای اصل؟؟
Iran, Islamic Republic of
فقط میخوام مطمئن بشم که اهورا جان که فقط .توفیق میشناسنشون حالش خوبه سلامته
چه میکنی برادر
حالت خشه
شله ت و تشه
کم وکسری نداری
کاری باری
تعرفنکن عزیزم
حتی اگر یزدی هم این مطلب رانوشته باشد عالی ات پس از شعار دادن و حرف بی اساس زدن بپرهیز
بزرگوار
Iran, Islamic Republic of
در اینکه .......و به مسائل قومی قبیله ای ......
گوشی سهو
Iran, Islamic Republic of
تا کی خودزنی
نکنه انتظار دارید استاتدار هم با شما بره تو نخ سیاسی بازی
جانباز ياسوج
Iran, Islamic Republic of
درود بر این قلم شیوا
ali
Iran, Islamic Republic of
دولت که اصلاح طلب نیست اینقدر دور برداشته ای اگر اصلاحاتی بود چه میکردی همه هرا به نام اصلاحات پوسیده ثبت نکنید
Iran, Islamic Republic of
سلام رحمان جونی
تو کجا سیاست کجا بابا ..
م عزیزی
Iran, Islamic Republic of
اهورای عزیز ضربه ای که .با انتخاب ...استاندار و قاطبه ..استانی انجام داده خود بزرگترین ضربه به اصلاحات استانه
هرگز ..به دلیل .که از نمایندگان .در کار خود موفق نخواهد بود. ..از نمایندگان در حدی ست که به راحتی به خود جرات میدهند سخن از طوفان جابه جایی مدیران استانی در شبکه دنا بدهند و مجموعه استانداری تنها سکوت اختیار کنند
جبهة الثمود
Iran, Islamic Republic of
عزیزانم در کلیه رده های اصلاح طلبی در سراسر ایران مقدس ... همچنان به افتضاح بازی های اقتصادی ، عزت فروشی در مذاکرات ، انتشار پرونده های همدیگر ، و تهمت های زنی ، و ژشست های دموکراسی گرایانه ادامه بدید و گم شدن هواپیمای مالزیایی و نابودی دایناسور ها و حذف بایرن تو نیمه نهایی سال ۲۰۱۴ و .... به احئمی نژاد نسبت بدید .... تا سال ۹۶ چنان سیلی از نوع ۲۴ میلیونی بهتون بزنیم که ۱۳ میلیون رای خنثی از کله تون بپره ....
خواهشا بنا به احترام به دموکراسی نظرم رو منتشر کنید ..

ظمنا جبهه الثمود ... معنی عربی جبهه پایداریه
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
مدیران دوره احمدی نزاد خیلی هم با کفایت بودند .شما بی کفایت هستی که روز روشن دروغ می نویسی ؟!

چه کارهای خوبی که در دوران احمدی نژاد انجام شد و تو نمی دانی و خودت را به آن راه می زندی ؟!
جاده سازی
ورزشگاهها در هر شهرستان ببین چند سالن ساخته شده است
مسکن محرومین
پالایشگاههای بنزین
سفر به فضا
انرژی هسته ای
روز قیامت بدهکار هستی که دروغ می نویسی
و...................
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
من تعجب میکنم چرا استاندار و مجموعه اش از دولت و کارهای دولت حمایت نمی کنند. و چرا از اصلاح طلبان واقعی جهت پیشبرد امور کمک نمیگیرن؟ آیا خود را وامدار دولت نمیدانند؟ آیا فقط خود را وامدار نماینده ها میدانند؟ چرا باید عملکرد این مجموعه به پای اصلاحات نوشته شود؟
استاندار سابقه اصلاح طلبی دارد. نباید میدان به افرادی داده شود که نه تنها تفکر وی را قبول ندارند بلکه به دنبال حذف تفکر وی هستند. مثلا مشاور فرهنگی و اجتماعی وی جنان سخنانی بر زبان می آورد که حتی موتلفه ای ها و پایداری چی ها نیز نمیزنن.
طبیعی هم هست چون جناب مشاور خود را وامدار زارعی می داند و در بقیه موارد هم وضع به همین صورت است. مدیران کلی که از استاندار حرف شنویی ندارند و فقط به نماینده ها که براشون لابی کردند تا مدیر بشن جواب پس می دهند.
استاندار بارها گفته توسعه استان برای من مهم است اما باید بداند استانداری مرکز سیاسی یک استان است مگر می توان سیاسی نبود در قلب یک مرکز سیاسی.
احمدی نژاد حداقل این حسن را داشت هر کس که با وی همراه نبود حتی اگر از جاههای قوی تری سفارش شده بودن را نیز برکنار میکرد. فکر میکنم قاطعیت استاندار و قدرت نه گفتن به برخی ها و روی آوردن به نیروهای اصیل اصلاح طلب میتواند وی را از این مخمصه نجات دهد.
آقای استاندار تا دیر نشده و کار از کار نگذشته در سیاست های مدیریتی خود تجدید نظر فرمایید.
نرگس
Iran, Islamic Republic of
جناب وفا مطلب منطقی وزیبای شما را خواندم
جدا که حقایقی درآن نهفته است که اگر گوش شنوایی وجود داشته باشدمیتواند رهگشای استان باشد
باور گنید وقتی چهره های اصلی اصلاح طلبان درقدرت نباشنداین نیروهای نصفه نیمه هرگز توان رویارویی با جناح مقابل راندارند
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار این یک زنگ خطر است تندرو و سوخته در قاموس اصلاح طلبی نیست تا دیر نشده کاری بکن
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
چرا کامنت ها را نمی زاری کبنا از چه واز کی می ترسی
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
شما بهتر اول ادب داشته باشید به همه توهین نکنید این با کفایتی اصلاح طلبان کجا بوده نکنه شایستگیشون تو بر پا کردن فتنه رو میگی اگه اینطوره واقعا راست میگی چون سران اصلاحات فتنه گر هستن اصلاح طلب خوب هم پیدا میشه ،تا کور بشه چشم افساد طلبان که نمیتونند هر غلطی دوست دارند بکنند
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
اونایی که شعاراعتدال میدهندوانتظاررفتارمشارکتی وحمایت ازفتنه گران راطلب میکنند .خدایا به حال خادمی رحمی بکن!بیچاره دست چه افرادی گیرافتاده ؟
بیکار
Iran, Islamic Republic of
کاش جناب خادمی شفاف ذرباره محدودییییتهتایشان در عدم استفاده ازاصلاح طلبان صحبت میکردند؟؟؟؟؟؟؟یاخودشان باور اصلاح طلبانه ندارندیاتحت فشارند.به هرحال نویسنده مقاله مطالب به حقی نوشتندوتشکرمیشود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوستان کاسه داغ تر از آش نشوید.شما هزینه دادید؟شما دنبال چی بودید؟اگر اصلاح طلبید دنبال منفعت جناحی و حزبی نباشید.بیچارگی ما از همینه که به دنبال سیستم جناحی هستیم.یک روز۲خرداد،یک روز کارگزاران ویک روز هم احمدی نژاد.خودزنی نکنیم.کی ما ازنخبگان خودمون حمایت کردیم که الان دم میزنیم.آقای و...دوست خوبم و فامیلم شما هزینه دادی؟کدوم اصلاح طلب استان به غیر از سیدباقر و گرجی زاده هزینه داد؟مااصلاح طلب نداشتیم.هروقت پای منافعمون شد شدیم اصول گرا هروقت ضد منافعمون بود دنبال اصلاح طلبی بودیم.نمونهش آقای زارع هم طایفه ای من.نمونش دوستان همشهری خودم در شهرستان های دیگر.هیچوقت یادم نمیره یکی از این آقایون مدعی سال ۸۸مسدول ستاد اصلاح طلب ها بود.شب انتخابات توستاد احمدی نژاد بود و توی جشن آقایون وبعدش هم بورسیه شد اما الان دم از اصلاحات میزنه.اگر اصلاح طلبی باید تعصب قومی و طایفه ای رو کناربزاری.به خدا اینایی که سنگشون رو به سینه میزنی اصلاح طلب نیستن.
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1