تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۸۱۰۴۸

۹ دی امتداد عاشورای حسینی و انقلاب اسلامی

۰
کبنا ؛سید احمدرضا اسدی*
روز نهم دی ماه، به واسطه حرکت عظیم و فوق العاده ملت ایران در تاریخ ماندگار شد. حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)
فتنه پس از انتخابات ۸۸ و اعتراض به نتایج انتخابات بهانه بسیار کوچکی بود که فتنه گران تنها از این بهانه استفاده کردند و از این مقطع سیاسی بهره بردند که بروز و ظهور پیدا کنند.
شاید اگر روزهای ابتدایی فتنه ۸۸ گفته می شد که این جریان به روزی خواهد رسید که به خیمه اباعبدالله الحسین(ع) تعرض کند،کسی باورش نمی شد.چه آرام آرام مورچه سیاه فتنه در دل شب،روی سنگ سیاه حرکت کرد و این سران فتنه بودند که دلهاشان رنگ شب و مورچه و سنگ را گرفت و هتاکین به اباعبدالله الحسین(ع) و روز عاشورا را «مردم خداجوی» نامیدند.
هتک حرمت عاشورای ۸۸ ، توهین به ولایت فقیه، آتش گرفتن پرچم های عزاداری، حمله به مساجد و...آتش غیرت مردم مسلمان ایران اسلامی را شعله ور ساخت و آنها را به نشانه ی اعتراض به خیابان ها کشاندو حماسه ماندگار و عظیم ۹ دی را رقم زدند. غافلانی که صرف حضور و بروز برخی بدحجابی ها و ناهنجاری ها در جامعه فاتحه ی ارزش ها و مقدِِِسات را خوانده بودند،اینها به زعم خود می خواستند در عاشورا کار نظام را یکسره کنند و با بلاهت تمام،تصور می کردند،مردم ولایتمدار ایران اسلامی هم راضی به اهانت به امام غریبشان هستند! منافقان و مغرضانی که به ولایت فقیه جسارت ها روا داشتند و مذبوحانه به عمود خیمه انقلاب اسلامی با شعارهای شان توهین می کردند،ولی با مشاهده تلاطم عشق عمیق مردمی به مقدسات و ارزش ها و وجود نازنین اباعبدالله الحسین(ع) و ولایت فقیه به عمق اشتباه استراتژیک خود پی بردند.
تحلیل دقیق و عمیق مردمی در جریان حماسه ۹ دی یکی از ابعاد درخشان و عبرت آموز این حماسه ماندگار است.مردم بدون هرگونه هراس و بدون هرگونه مسامحه بر مرکز اصلی فتنه دست گذاشتند و با صدای هماهنگ و رسا حقایق را فریاد زدند.این فریاد نمایانگر بصیرت نابی بود که بسیاری از خواص بی بصیرت و کم بصیرت و ساکتین و ماکتین در طول فتنه ۸۸ از آن بی بهره بودند.
۹ دی ماه نشان داد که مردم اصل «انقلاب اسلامی» را با اصل«ولایت مطلقه فقیه» ممزوج می دانند و توهین به نظام اسلامی و اصل ولایت مطلقه فقیه و نمادهای عاشورایی را هرگز نمی پذیرند.همین بیداری و بصیرت انقلابی مردم بود که حضرت امام خامنه ای،رهبر فرزانه انقلاب فرمودند:دشمن حقیقی آنها،ایمان و بصیرت ملت ایران است،دشمن حقیقی آنها همین غیرت دینی جوانهاست که می جوشد.
حضور عظیم و خروشان مردمی در حماسه ۹ دی۸۸،تجلی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب،یعنی روح دیانت حاکم بر دل های مردم بود.این حماسه،حادثه کوچکی نبوده و نیست،بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی،شبیه حرکت بزرگ ملت ایران در روزهای اول انقلاب بود و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه،حرف اصلی ملت ایران،حرکت در سایه دین و ولایت فقیه و تحقق وعهده ای الهی تبیین شود.
در پایان ۲ توصیه مهم در بزرگداشت ۹ دی از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) متذکر می شوم،ایشان فرمودند:اولاً در بزرگداشت نهم دی، جنبه های شعاری غلبه پیدا نکند و ثانیاً به عمق شعارها که حرف اصلی ملت ایران بود،توجه شود.

*دانش آموخته رشته علوم سیاسی
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1