تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۷۹۸۹۲
انتقاد از ادارهکل راه و شهرسازی همچنان وجود دارد
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تخصیص اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت مطلوبی دارد و به همین دلیل هیچ بهانه ای برای کم کاری در اجرای طرح های راهسازی استان پذیرفتنی نیست.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید موسی خادمی صبح امروز در بازدید از جاده ارتباطی یاسوج - بابامیدان - سمیرم افزود: از مجموع پنج کیلومتر و ۲۰۰ متر طول قطعه اول این جاده تاکنون چهار و نیم کیلومتر به بهره برداری رسیده است.
وی بیان کرد: روند ساخت پل این جاده رضایت بخش نیست و باید مسوولان اداره کل راه و شهرسازی هر چه سریعتر تکلیف پیمانکار آن را مشخص کنند.
خادمی اظهار کرد: اجرای این طرح مهم نباید معطل یک پیمانکار شود و در صورت هرگونه کم کاری و سهل انگاری باید با پیمانکار آن برخورد شود.
خادمی ساخت باند دوم جاده ارتباطی یاسوج - بابامیدان - سمیرم را از طرح های ملی حوزه راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد دانست و ابراز داشت: طول این جاده در حوزه استحفاظی استان حدود ۱۵۰ کیلومتر است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: طول جاده یاسوج سمت سمیرم ۹۰ کیلومتر بوده که از این میزان تاکنون ۴۰ کیلومتر با هفت قطعه به مناقصه گذاشته شده است.
خادمی گفت: هم اکنون از مجموع هفت قطعه جاده یاسوج - سمیرم دو قطعه به طول ۱۵ کیلومتر فعال و مابقی نیز به دلیل خلع شدن پیمانکار غیرفعال است.
وی میانگین پیشرفت فیزیکی قطعه اول جاده ارتباطی یاسوج - بابامیدان - سمیرم را ۳۸ درصد دانست و بیان کرد: ۲۵ دهنه پل باید در قطعه های اول و دوم این جاده احداث شود که تاکنون هشت مورد از آن ساخته شده است.
خادمی اظهار کرد: قطعه اول جاده ارتباطی یاسوج - بابامیدان - سمیرم پنج کیلومتر و اعتبار مورد نیاز برای ساخت آن نیز ۵۰ میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه مطالعات حدود ۶۵ کیلومتر از جاده ارتباطی یاسوج - بابامیدان - سمیرم به پایان رسیده، عنوان کرد: عملیات اجرایی پنج قطعه به طول ۴۹ کیلومتر از این جاده آغاز شده است.
خادمی با اشاره به اینکه ۲۰ دهنه تونل به طول هشت کیلومتر در این جاده پیش بینی شده، ابراز داشت: میزان اعتبار مورد نیاز بدون احتساب تونل ها افزون بر ۸۵۰ میلیارد ریال است.
اجرای برنامههای راهسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیبرنامگی همراه است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه راهسازی استان شده گفت: اما شاهد نوعی بیبرنامگی در اجرای برنامههای راهسازی استان هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز به همراه معاونین و برخی مسئولان مرتبط با حوزه راهسازی از پروژههای در دست اجرای این استان در حوزه راه از جمله پروژه یاسوج به سمیرم، یاسوج به دشتروم و بابامیدان و یاسوج به شیراز بازدید به عمل آورد.
سید موسی خادمی با بیان این که مهمترین اولویت عمرانی در استان به حوزه راهها برمیگردد، اظهار کرد: اگر این پروژهها به نتیجه برسند در آینده استان از بنبست خارج میشود کما اینکه اکنون نیز کارهای خوبی شده و استان دیگر به مانند گذشته در بنبست کامل قرار ندارد.
مسئول ارشد استانی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سعی ما بر این است که مشکلات پیمانکاران را برطرف کرده تا بتوانند بهتر و سریعتر کارها را پیش برده و پروژهها ر تکمیل کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص با بیان اینکه در اکثر پروژههای راهسازی استان از نظر مالی دچار مشکل هستیم ابراز امیدواری کرد که در اعتبارات سال آینده و با عزمی که مسئولان و نمایندگان دارند این مشکلات برطرف شده و اعتبارات مورد دلخواه به پروژهها تخصیص یابد.
خادمی با انتقاد از نوعی بیبرنامگی در پروژههای راهسازی استان خاطرنشان کرد: به رغم کارهای بسیار بزرگی که صورت گرفته و اقدامات خوبی که انجام شده اما شاهد نوعی بیبرنامگی در اجرای برنامههای راهسازی هستیم که همین ما را از اهداف خود دور خواهد کرد.
وی با انتقاد تلویحی از این که پیشرفت پروژهها مشخص نیست از مسئولان مرتبط خواست تا با یک برنامهریزی دقیق و تهیه آمار مشخص این نقیصه را نیز برطرف کنند.
استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استانهای کوهستانی کشور در جنوبغربی ایران بوده که راهسازی در آن بسیار سخت و دشوار است و بنا به گفته مسئولان کشوری و استانی، اعتبارات راهسازی برای هر کیلومتر جاده در این استان دهها برابر راهسازی در استانهایی است که مسیرهای همواری از جمله در استانهای کویری و مرکزی دارند.
هم اکنون چندین پروژه بزرگ راهسازی در استان وجود دارد که برخی از آنها از جمله راه پاتاوه به دهدشت از پروژههای ملی کشور به شمار رفته و تکمیل آنها موجب کاهش مسیر جنوب به شمال کشور در آینده خواهد شد و به خصوص این که شهرهای گرمسیری و سردسیری استان از نظر مسافت نزدیکتر خواهند شد.
انتهای پیام/راوند
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید موسی خادمی صبح امروز در بازدید از جاده ارتباطی یاسوج - بابامیدان - سمیرم افزود: از مجموع پنج کیلومتر و ۲۰۰ متر طول قطعه اول این جاده تاکنون چهار و نیم کیلومتر به بهره برداری رسیده است.
وی بیان کرد: روند ساخت پل این جاده رضایت بخش نیست و باید مسوولان اداره کل راه و شهرسازی هر چه سریعتر تکلیف پیمانکار آن را مشخص کنند.
خادمی اظهار کرد: اجرای این طرح مهم نباید معطل یک پیمانکار شود و در صورت هرگونه کم کاری و سهل انگاری باید با پیمانکار آن برخورد شود.
خادمی ساخت باند دوم جاده ارتباطی یاسوج - بابامیدان - سمیرم را از طرح های ملی حوزه راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد دانست و ابراز داشت: طول این جاده در حوزه استحفاظی استان حدود ۱۵۰ کیلومتر است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: طول جاده یاسوج سمت سمیرم ۹۰ کیلومتر بوده که از این میزان تاکنون ۴۰ کیلومتر با هفت قطعه به مناقصه گذاشته شده است.
خادمی گفت: هم اکنون از مجموع هفت قطعه جاده یاسوج - سمیرم دو قطعه به طول ۱۵ کیلومتر فعال و مابقی نیز به دلیل خلع شدن پیمانکار غیرفعال است.
وی میانگین پیشرفت فیزیکی قطعه اول جاده ارتباطی یاسوج - بابامیدان - سمیرم را ۳۸ درصد دانست و بیان کرد: ۲۵ دهنه پل باید در قطعه های اول و دوم این جاده احداث شود که تاکنون هشت مورد از آن ساخته شده است.
خادمی اظهار کرد: قطعه اول جاده ارتباطی یاسوج - بابامیدان - سمیرم پنج کیلومتر و اعتبار مورد نیاز برای ساخت آن نیز ۵۰ میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه مطالعات حدود ۶۵ کیلومتر از جاده ارتباطی یاسوج - بابامیدان - سمیرم به پایان رسیده، عنوان کرد: عملیات اجرایی پنج قطعه به طول ۴۹ کیلومتر از این جاده آغاز شده است.
خادمی با اشاره به اینکه ۲۰ دهنه تونل به طول هشت کیلومتر در این جاده پیش بینی شده، ابراز داشت: میزان اعتبار مورد نیاز بدون احتساب تونل ها افزون بر ۸۵۰ میلیارد ریال است.
اجرای برنامههای راهسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیبرنامگی همراه است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه راهسازی استان شده گفت: اما شاهد نوعی بیبرنامگی در اجرای برنامههای راهسازی استان هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز به همراه معاونین و برخی مسئولان مرتبط با حوزه راهسازی از پروژههای در دست اجرای این استان در حوزه راه از جمله پروژه یاسوج به سمیرم، یاسوج به دشتروم و بابامیدان و یاسوج به شیراز بازدید به عمل آورد.
سید موسی خادمی با بیان این که مهمترین اولویت عمرانی در استان به حوزه راهها برمیگردد، اظهار کرد: اگر این پروژهها به نتیجه برسند در آینده استان از بنبست خارج میشود کما اینکه اکنون نیز کارهای خوبی شده و استان دیگر به مانند گذشته در بنبست کامل قرار ندارد.
مسئول ارشد استانی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سعی ما بر این است که مشکلات پیمانکاران را برطرف کرده تا بتوانند بهتر و سریعتر کارها را پیش برده و پروژهها ر تکمیل کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص با بیان اینکه در اکثر پروژههای راهسازی استان از نظر مالی دچار مشکل هستیم ابراز امیدواری کرد که در اعتبارات سال آینده و با عزمی که مسئولان و نمایندگان دارند این مشکلات برطرف شده و اعتبارات مورد دلخواه به پروژهها تخصیص یابد.
خادمی با انتقاد از نوعی بیبرنامگی در پروژههای راهسازی استان خاطرنشان کرد: به رغم کارهای بسیار بزرگی که صورت گرفته و اقدامات خوبی که انجام شده اما شاهد نوعی بیبرنامگی در اجرای برنامههای راهسازی هستیم که همین ما را از اهداف خود دور خواهد کرد.
وی با انتقاد تلویحی از این که پیشرفت پروژهها مشخص نیست از مسئولان مرتبط خواست تا با یک برنامهریزی دقیق و تهیه آمار مشخص این نقیصه را نیز برطرف کنند.
استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استانهای کوهستانی کشور در جنوبغربی ایران بوده که راهسازی در آن بسیار سخت و دشوار است و بنا به گفته مسئولان کشوری و استانی، اعتبارات راهسازی برای هر کیلومتر جاده در این استان دهها برابر راهسازی در استانهایی است که مسیرهای همواری از جمله در استانهای کویری و مرکزی دارند.
هم اکنون چندین پروژه بزرگ راهسازی در استان وجود دارد که برخی از آنها از جمله راه پاتاوه به دهدشت از پروژههای ملی کشور به شمار رفته و تکمیل آنها موجب کاهش مسیر جنوب به شمال کشور در آینده خواهد شد و به خصوص این که شهرهای گرمسیری و سردسیری استان از نظر مسافت نزدیکتر خواهند شد.
انتهای پیام/راوند