تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : ۷۹۷۸۰

جای خالی ساماندهی جوانان در ادارات ورزش و جوانان

۲
۰
کبنا ؛سید اسماعیل میری
ساماندهی امور جوانان یکی از مهمترین مولفه های ورزشی است که بعد از ادغام سازمان تربیت بدنی با سازمان ملی جوانان سازمانی متشکل از این دو به نام سازمان ورزش و جوانان شکل گرفت که متاسفانه طی این چند سال به ورزش توجه بیشتری شده است تا ساماندهی امور جوانان.
ساماندهی امور جوانان یکی از مهمترین مولفه های ورزشی است که بعد از ادغام سازمان تربیت بدنی با سازمان ملی جوانان سازمانی متشکل از این دو به نام سازمان ورزش و جوانان شکل گرفت که متاسفانه طی این چند سال به ورزش توجه بیشتری شده است تا ساماندهی امور جوانان.
ساماندهی جوانان با برگزاری چندین مسابقه فوتبال، والیبال، بستکبال و از این قیبل نیست بلکه  باید با ارائه طرح های راهبردی همراه با نظریات کاملاً کارشناسی شده برای غنی سازی اوقات فراغت  و ساماندهی جوانان باتوجه به بیکاری آنان باید به کار بسته شود.
یقیناً برنامه ریزی درست و حسابی برای ساماندهی امورات جوانان در تمام ابعاد فرهنگی، سیاسی، ورزشی و اجتماعی آنان مستلزم عزمی راسخ و مدیریتی جهادی است.
باتوجه به هجوم شبکه های ماهواره ای و ترفند ها و نقشه های شوم دشمنان و رسوخ آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان لازم است مسئولان شهرستان‌ های استان همه و همه دست به دست هم دهند و با دعوت از صاحبنظران و نخبگان دانشگاهی نسبت به برنامه ریزی صحیح و اصولی برای جوانان این مرز وبوم همت گمارند.
باید توجه داشت که متاسفانه هیچ آمار دقیقی از بیکاران و فارغ التحصیلان دانشگاهی در شهرستان لنده تا کنون گرد آوری به صورت جامع و دقیق صورت نگرفته است که نیازمند یک جهش قوی در این حوزه برای رصد میزان دقیق بیکاری در این شهرستان می باشد.
حضور دستگاه ها و نهاد های متولی با ساماندهی امور جوانان در ستاد ساماندهی امور جوانان می باسیت با ارائه طرح های دقیق و راهبردی باشد نه صرفاً برگزاری یک جلسه فرمایشی.
عدم حضور جوانان در مناسبت های مذهبی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، اقتصادی و از این قبیل را باید با برگزاری یک همه پرسی عمومی از بین جوانان به دست آورد تا راهکارهای اساسی برای آن پیش بینی شود.
نگاه برخی از مسئولان به اداره ورزش و جوانان تنها معطوف به ورزش می باشد در حالی که ساماندهی جوانان فقط ورزش نیست شاید خیلی از جوانان برحسب تمایلات روحی چندان علاقه ای به ورزش نداشته باشند باید گفت: تکلیف این عده از جوانان چه خواهدشد، چرا آنان باید از چرخه ورزش و جوانان حذف گردند.
به هرحال برای رهایی از چنگال آسیب های اجتماعی و نظیر بیکاری و اعتیاد و هزاران مشکل دیگر باید اداراتی نظیر اداره ورزش و جوانان، شهرداری، آموزش وپرورش، استانداری، سازمان تبلیغات، کانون های مساجد، نهاد های فرهنگی و هنری و سازمان های مردم نهاد باید خود را موظف و مسئول ساماندهی امور جوانان بدانند و در قبال حل مشکلات  جوانان پاسخگو باشند.
به هرحال انتظار داریم اداره ورزش و جوانان با اختصاص یک یا چند جلسه از شورای اداری با دعوت از نخبگان و اساتید دانشگاهی و چندین نفر از جوانان فارغ التحصیل بیکار به ارائه طرح ها و برنامه های راهبردی برای جوانان بپردازند و با ارائه پیشنهادات هدفمند خود بخشی از مشکلات جوانان شهرستان‌ لنده و سابر نقاط مختلف استان را بتوانند سروسامان ببخشند.


نام شما

آدرس ايميل شما

معطلع
Iran, Islamic Republic of
طبق بخش نامه های وزارت ورزش و جوانان کشور ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها می بایست در هر ماه یک جلسه در خصوص ستاد سامان دهی جوانان در فرمانداری آن شهرستان به ریاست فرماندار محترم ان شهرستان برگزار نمایند و در خصوص مشکلات , نیازها , خواسته های جوانان بررسی و اقدامات لازم را مبذول دارند ولی متاسفانه در شهرستان های استان ما با امدن مدیر کل جدید ورزش و جوانان اقای ایزد پور ستاد سامان دهی جوانان در شهرستان ها تعطیل شد و کسی هم به مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تذکر نمی دهد که ستاد سامان دهی امور جوانان را در شهرستان مانند گذشته فعال و پیگیر امورات جوانان باشند ولی کو گوش شنوا !!
مطلع
Iran, Islamic Republic of
ببخشید ورزش تعطیل شده حلا جوانان که فاتحه و ایردپور هم خواب است
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1