تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۷۹۵۰۶

رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای استان انتخاب شد

۲
۰
کبنا ؛با رأی حداکثری اعضای مجمع
رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد
با رأی حداکثری اعضای مجمع، محمود سعیدی رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای کهگیلویه و بویراحمد شد.
با حضور رئیس فدراسیون بیماری‌های خاص و مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، نخستین مجمع انتخابات هیئت ورزشی بیماری‌های خاص و پیوند اعضا برگزار شد.
در این نشست پس از بحث در خصوص جایگاه این رشته ورزشی در کشور و در استان‌ها، رأی‌گیری با ورقه انجام شد و در نهایت از مجموع ۱۹ رأی مأخوذه محمود سعیدی با کسب ۱۵ رأی به عنوان رئیس این هیئت در استان کهگیلویه و بویراحمد به مدت ۴ سال انتخاب شد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد
خروج ۹۰ درصد هیئت‌های ورزشی از بلاتکلیفی
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشتر هیئت‌های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد از بلاتکلیفی خارج شدند.
جهانبخش ایزدپور در مجمع هیئت ورزشی بیماری‌های خاص استان کهگیلویه و بویراحمد و برای تعیین رئیس این هیئت که با حضور سید باقر فاطمی‌نسب رئیس فدراسیون برگزار شد از این مجمع به عنوان سی‌امین مجمع برگزار شده در دوران تصدی مسئولیت خود در اداره ورزش و جوانان استان یاد کرد.
وی گفت: امروز تعداد ۳۰ مجمع برگزار شده و رؤسای ۳۰ هیئت را مشخص کرده‌ایم کاری که در گذشته انجام نمی‌شد و هیئت‌ها به صورت غیر قانونی و با سرپرست اداره می‌شدند.
این مسئول افزود: رشته‌های ورزشی اگر بدون مسئول باشند هیچ پیشرفتی نخواهند داشت لذا سعی ما از ابتدا بر این بود که به وضعیت هیئت‌های ورزشی سامان بخشیده شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: اینکه در عرض ۱۰ ماه توانستیم به همراه همکاران خود و همکاری خوب مسئولان و دبیران فدراسیون‌های مختلف این تعداد مجمع را برگزار کنیم کاری بزرگ در عرصه ورزش استان بود.
ایزدپور از هیئت ورزشی بیماران خاص به عنوان هیئتی ویژه و خاص یاد کرد و افزود: با قشری سر و کار داریم که نیاز به کمک و مساعدت بیشتری دارند و این اقدام موجب اجر اخروی برای هر فرد و یا مسئولی خواهد بود.
وی اعتبارات ورزش و جوانان را برای کمک به رشته‌های ورزشی ناچیز دانست و افزود: باید رؤسای هیئت‌ها کمر همت برای جذب اعتباراتی غیر از بودجه‌های دولتی بسته و از این راه به توسعه ورزش در استان کمک کند.
ایزدپور ادامه داد: هر چند از نظر اعتبارات با مشکل مواجه هستیم اما تعامل با دستگاه‌ها و ادارات را برای کمک به این قشر از ورزشکاران در دستور کار قرار خواهیم داد.
رئیس فدراسیون ورزشی بیماری‌های خاص:
دولت گذشته با یک ادغام غیرکارشناسی به ورزش بیماران خاص لطمه زد
رئیس فدراسیون ورزشی بیماری‌های خاص گفت: دولت گذشته با ادغام غیر کارشناسی این فدراسیون با فدراسیون ناشنوایان به ورزش بیماران خاص لطمه زد.
خبرگزاری فارس: دولت گذشته با یک ادغام غیرکارشناسی به ورزش بیماران خاص لطمه زد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید باقر فاطمی‌نسب ظهر امروز در نخستین مجمع انتخابات هیئت ورزش‌ بیماران خاص و پیوند اعضای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در کل کشور ۵ میلیون نفر بیمار خاص و پیوند اعضا داریم، اظهار کرد: بخشی از مشکلات این جامعه که شامل تالاسمی‌ها، دیابتی‌ها و پیوند اعضا به خصوص پیوند کلیه‌ها هستند با دارو و درمان و بخشی دیگر با ورزش قابل درمان و حداقل تسکین است.
رئیس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در ادامه افزود: به همین خاطر وزارت ورزش و سایر دستگاه‌های دیگر باید بیش از پیش به فکر این جامعه ۵ میلیونی رنج‌ کشیده باشند و در امر ورزش همه خود را دارای رسالت و وظیفه بدانند.
فاطمی‌نسب با بیان اینکه فدراسیونی تازه تأسیس در کشور هستیم و باید به همین دلیل در استان‌ها و در مرکز بیش از پیش فعالیت داشته و با دستگاه‌های مختلف تعامل و تفاهم داشته باشیم، از رؤسای هیئت‌های ورزش بیماران خاص در کشور خواست تا در اخذ اعتبارات متکی به ادارات ورزش و جوانان نباشند.
وی اعتبارات ورزش کشور را جوابگوی همه فدراسیون‌ها ندانست و گفت: به فرض مثال در هر استان تعداد ۴۰۰ تا ۵۰۰ هیئت ورزشی استانی و شهرستانی در رشته‌های مختلف وجود دارد که وزارت ورزش هیچ‌گاه جوابگوی این همه هیئت و این تعداد بسیار زیاد ورزشکار نخواهد بود.
رئیس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا تصریح کرد: رؤسای هیئت‌های شهرستانی باید به دنبال حامیان مالی و خیرین و سازمان‌ها و ارگان‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد رفته و از آن‌ها یاری بطلبند.
وی خدمت به بیماران خاص را خدمتی بزرگ برای هر شخص و یا دستگاه و نهادی دانست و گفت: فدراسیون ما بیمه حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) است که باید همه در این امر خیر بیماران خاص را یاری دهند.
ان مسئول با درخواست از سازمان و ادارات استانی برای کمک به رشد و توسعه ورزش بیماران خاص تصریح کرد: دستگاه‌ها اگر برای حضور در کار خیر پیشقدم هستند باید اماکن و تأسیسات ورزشی خود از جمله استخرها را در اختیار بیماران خاص علاقه‌مند به ورزش قرار دهند.
فاطمی‌نسب جایگاه ایران را در فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا که مقر آن در وینچستر انگلستان است خوب ارزیابی کرد و گفت: ما در سال ۲۰۱۱ مقام پنجم جهان را داشته‌ایم و در میان کشورهای اروپایی و آمریکایی و قدرت‌های برتر جهانی جایگاه بسیار خوبی داریم.
رئیس فدراسیون ورزش بیماران خاص با انتقاد از ادغامی که در دولت گذشته صورت گرفت و دو فدراسیون ناشنوایان و بیماری‌های خاص با یکدیگر ادغام شدند، تصریح کرد: در سال ۹۰ در برابر این ادغام غیر کارشناسی مقاومت کردم که ما را برکنار کردند اما مدت ۵ ماه است که با درایت وزیر ورزش دوباره فدراسیون ورزش‌ بیماران خاص احیا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

هم استانی
Iran, Islamic Republic of
تبریک به سید محمود سعیدی کسی که شایستگی و لیاقتش بیش از این مسئولیت هاست.با آرزوی توفیف و سربلندی برای ایشان.
باردل
Iran, Islamic Republic of
تبریک اما جایگاهش فراتر از استانداری ایت.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1