تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۷۹۳۴۰

اظهارات ائمه جمعه در خطبه‌های این هفته

۱
۰
کبنا ؛امام جمعه باشت:
ایران از امن‌ترین کشورها در زمینه امنیت فرودگاه‌هاست
امام جمعه باشت گفت: ایران از جمله امن‌ترین کشورها در زمینه امنیت فرودگاه‌هاست.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: آنچه که انسان را نزد خداوند متعال عزیز و بزرگ می‌دارد، تقوا است و همه تکریم‌ها در سایه رعایت تقوای الهی خواهد بود.
امام جمعه باشت در خطبه نخست با اشاره به فرا رسیدن دهه آخر ماه صفر به مسئله امام و امت پرداخت و با بیان این‌که خداوند متعال برای هدایت بشریت رهبران الهی را در میان مردم فرستاد، گفت: وجود امامان برای امت‌ها یک امر مهم و ضروری است چرا که اگر رهبران الهی نباشند امت‌ها سردر گم خواهند شد و اگر امامان باشند و امت از آنان حمایت نکنند و همکاری نداشته باشند، هدایت بشریت انجام نمی‌گیرد، لذا امت بدون امام و امام بدون امت معنایی ندارد.
وی تصریح کرد: هدایت بشریت وظیفه‌ای است که خداوند بر عهده امامان و پیامبران الهی گذاشته تا مردم را در مسیر سعادت ارشاد و راهنمایی کنند و این مسئله کاری بود که پیامبران و ائمه معصومین در طول تاریخ به بهترین شکل ممکن انجام دادند و بارزترین نمونه آن نبی اکرم(ص) بود.
خطیب جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف امت در برابر رهبران دینی اشاره کرد و افزود: شناخت و معرفت نسبت به امام زمان خویش در راستای عمل به دستورات و پیروی از او اولین وظیفه هر امت در برابر رهبر الهی است، چرا که در طول تاریخ کسانی که امام خود را نشناختند، به انحراف کشیده شدند.
حجت‌الاسلام عبودی اطاعت محض پس از شناخت امام امت را دومین وظیفه در قبال رهبران الهی برشمرد و متذکر شد: اطاعت از امام باید بدون چون و چرا باشد، نه همانند برخی افراد که پیروی از امام را تا زمانی لازم می‌دانند که مخالف منافع مادی آن‌ها نباشد.
امام‌جمعه باشت دامنه خط رهبران الهی از ولایت الهی تا ولایت پیامبر و امام علی به ولایت فقیه می‌رسد که از باورهای دینی ما شیعیان است و در نتیجه ما معتقدیم باید ولایت مطلقه فقیه یعنی اطاعت بدون درنگ و بدون عذر و بهانه باشد.
وی به جا آوردن شکر نعمت وجود رهبران الهی را سومین وظیفه امت در برابر امام دانست و رهبران دینی را بزرگ نعمت‌هایی دانست که اصل وجود عالم هستی به خاطر وجود آنان است.
خطیب جمعه باشت چهارمین وظیفه امت را دوستی با دوستان امام ودشمنی با دشمنان امام اعلام کردو یادآور شد: این مسئله از فروع دین ما محسوب می‌شود، لذا انجام آن وظیفه همه ماست.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این‌ هفته باشت با اشاره به ۲۹ آذر ماه و آغاز هفته وقف افتتاح نمایندگی اوقاف شهرستان را تبریک گفت و اعلام داشت: امیدواریم ثمرات خوب حضور اوقاف در باشت را در آینده نزدیک شاهد باشم.
امام جمعه باشت ضمن تبریک این هفته به زحمتکشان عرصه وقف اظهار کرد: وقف مسئله مهمی در دین اسلام و مورد تأکیدات بسیار است، لذا در این خصوص مسئولان با ساماندهی و برنامه‌ریزی مناسب زمینه نهادینه ساختن وقف در جامعه و پیشرفت در این موضوع را اولویت کار خود قرار دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اشاره کرد و از عموم مردم خواست تا در مراسم عزاداری دهه آخر صفر که به مدت چهار شب در باشت برگزار می‌شود، شرکت کنند.
عبودی در ادامه به سالروز فرمان امام مبنی بر تأمین امنیت فرودگاه‌ها به دست سپاه پرداخت و ضمن تبریک این روز را به عموم سبزپوشان سپاه که فعالیت ارزشمندی در این زمینه داشته‌اند ایران را از جمله امن‌ترین کشورها در زمینه امنیت فرودگاه‌ها دانست.
امام جمعه باشت در پایان به میلاد حضرت عیسی مسیح اشاره کرد و این روز را به عموم جهانیان تبریک گفت و از مسیحیان خواست تا همانگونه که رهبر الهی آن‌ها یعنی حضرت عیسی در ظهور امام زمان عج به ایشان می‌پیوندد، پیروان دینی آن حضرت نیز به تشیع روی آورند.
***
امام جمعه قلعه رئیسی:
قانون اساسی و ولایت فقیه خط قرمز همه گروه‌های سیاسی است
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: قانون اساسی و ولایت فقیه خط قرمز همه گروه‌های سیاسی است.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: از مهمترین مصداق تقوا آبروداری، دوری از ظلم، حفظ زبان، دوری از مال حرام و محاسبه نفس است.
امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه نخست در ادامه تربیت فرزند گفت: یکی از ابزارهای تربیتی زمینه درونی فرزندان است، در واقع دل فرزند در دوران نوجوانی و جوانی مثل سرزمینی حاصلخیز است که هم شرایط رای برای پاشیدن هر بذری دارد.
صلواتی تصریح کرد: در این دوران زمینه تربیت و اثرپذیری فرزند برای مسائل دینی و اخلاقی و تربیتی بسیار فراهم است هم فطرت پاک دارد، هم روح او آلوده به گناه نیست هم آماده پذیرایی فضائل اخلاقی و رفتاری است.
خطیب نماز جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه اگر بذر ایمان، تقوا و عمل صالح در درون فرزند نهادینه شود در آینده والدین صاحب فرزند مومن و متدین خواهند بود، افزود: اگر از این ظرفیت استفاده نشود قطعا تربیت دینی فرزند در آینده با مشکلات و  زحمت‌ها مواجه می‌شود.
صلواتی یادآور شد: اگر به دنبال تربیت دینی فرزند هستیم باید بچه‌ها را با قرآن و اهل بیت آشنا کنیم و بر اساس معیارها قرآن و اهل بیت آنها را تربیت نمائیم.
وی ادامه داد: اگر بچه‌ها مانوس با قرآن شوند از فتنه‌ها، دردها، رنجها، دشواریها نجات پیدا می‌کنند، قرآن شفای دردها روحی، فکری و جسمی است.
امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به اربعین حسینی و گردهمایی ۲۰میلیونی عاشق حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشاره ای نمود و گفت: خیزش جهانی زائران حسین(ع) پس از ۱۳۷۰سال مفهوم و رسالت عظیمی را به نمایش می گذارد درس  های زیادی دارد که اولا همبستگی و وحدت امت اسلام است همه امت اسلام حول محور اباعبدالله جمع شدند و چنین وحدتی را رقم زدند.
وی با بیان اینکه اربعین دارای ظرفیت عظیمی است که روز به روز آشکارتر می‌شود، اضافه کرد: اربعین نوید از جامعه امام زمانی را به رخ جهان می‌کشد که پول در آن معنا ندارد.
صلواتی در پایان تصریح کرد: قانون اساسی و ولایت فقیه خط قرمز همه گروه‌های سیاسی است.
***
امام جمعه گچساران:
وقف‌کنندگان همیشه زنده‌اند
امام جمعه گچساران با بیان این‌که وقف‌کنندگان هیچ‌گاه فراموش نمی‌شوند و زنده‌اند، گفت: وقف ترویج فرهنگ ائمه اطهار(ع) است.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نماگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری و اجتناب از نافرمانی‌های خداوند اظهار کرد: متقیان کسانی هستند که در دنیا و آخرت مورد حمایت و لطف خداوند قرار می‌گیرند.
وی تقوا مانعی غیر قابل نفوذ در برابر گناهان دانست و افزود: تقوا مهم‌ترین مانع و سد در برابر سیل گناهان و نافرمانی‌های خداوند بوده و انسان‌های باتقوا بهترین بندگان خداوند هستند.
حجازی با اشاره به فرارسیدن ایام حزن و اندوه شهادت امام‌ رضا(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و رحلت پیامبر(ص) و تسلیت این ایام به مسلمانان افزود: هر کس در مسیر پیامبر(ص) و خاندان وی قرار گرفت رستگار و سرافراز می‌شود و کسانی که در غیر این مسیر گام بردارند منحرف شده و سقوط می‌کنند.
امام جمعه گچساران در ادامه با تأکید بر اهمیت و جایگاه انسان‌ساز پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) گفت: سعی کنید در انتخاب اسامی برای فرزندان خود از اسم پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) استفاده کنید.
حجازی با اشاره به اثرات مثبت و منفی نامگذاری در شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها تصریح کرد: انتخاب اسامی پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) سبب لطف و مرحمت خداوند در آن دنیا می‌شود.
وی یادآور شد: برای دختران و پسران خود از اسامی مذهبی استفاده کنید.
حجازی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته گچساران اربعین امسال را شکستی بزرگ برای دشمنان شیعه عنوان کرد و گفت: اربعین امسال با وجود تهدیدات داعش با نظم و شکوه تاریخی بزرگی برگزار شد و این حضور مردم شکستی بزرگ برای دشمنان اسلام به ویژه شیعه بود.
امام جمعه گچساران با اشاره به اذعان رسانه‌های خارجی در خصوص شکوه و عظمت مراسم اربعین حسینی و گریزی به نقل قول‌ها و اعترافات این رسانه‌ها مبنی بر برگزاری مراسم میلیونی اربعین حسینی بدون کمترین حمله یا مشکلی نشان‌دهنده اعتقادات قوی مسلمانان به ائمه(ع) و آمادگی آنها برای حفظ جان در راه نهضت عاشورا دانست.
حجازی با بیان این‌که بسیاری از مردم عراق و دیگر کشورها با گذشتن از مال و دارای خود به دنبال افتخار میزبانی و پذیرایی از زائران حسنی بودند، عنوان کرد: اندیشمندان و دانشمندان را به تفکر و اندیشه در خصوص چرایی عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) و گذشتن از زندگی خود در راه آن امام شهید دعوت می‌کنم.
حجازی تأکید کرد: تحقیق و تفحص در این خصوص بسیار ارزشمند بوده و نتیجه بسیار مطلوبی در پی خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی هفته وقف، وقف را ترویج فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت و عصمت و طهارت(ع) برشمرد و افزود: کسانی که توانایی وقف مال، اموال و اماکن خود را برای کمک به دیگران دارند با وقف آن هیچ‌گاه فراموش نمی‌شوند و صاحب اجر اخروی نیز می‌شوند.
***
امام جمعه دهدشت تشریح کرد
ترفند دوستی آمریکا برای ساقط کردن انقلاب کوبا
امام جمعه دهدشت گفت: آمریکا وقتی دید از راه تحریم نمی‌تواند انقلاب کوبا را ساقط کند با حیله و از راه ترفند دوستی سعی در رسیدن به هدف شوم خود را دارد.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت به تبیین جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت پرداخت و اظهار کرد: طبق حدیث شریف کساء خداوند عالم را به ابروی پنج تن آل عبا خلق کرده است و نه تنها عالم مادی بلکه سایر عالمها نشأت گرفته از نور انبیا و اهل بیت است.
امام جمعه دهدشت با بیان این‌که اگر اهل بیت نباشند عالم متلاشی می‌شود بارش رحمت الهی را به واسطه وجود نورانی پیامبر اسلام دانست و تصریح کرد: در حدیثی آمده است اگر حجت پیامبر نباشد زمنی استقرار خود را از دست می‌دهد.
حسینی در تحلیل عقلی ضرورت وجود پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: بنا به نظریه دانشمندان و نبوغ فکری عقلی که درون انسان است برای درک همه مسایل کافی نیست.
خطیب جمعه دهدشت دریافت وحی، ابلاغ وحی به مردم، تفسیر وحی و اجرای دستورات و فرامین الهی را از وظایف پیامبر عنوان کرد.
حسینی با تسلیت فرا رسیدن رحلت جانسوز رسول اکرم و شهادت امام حسن(ع) خواستار برگزاری باشکوه مراسم عزاداری در سطح شهرستان شد.
امام جمعه دهدشت با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، هجرت پیامبر از مکه به مدینه را مبدأ تاریخ هجری قمری جهان اسلام دانست و گفت: اسلام به واسطه این هجرت توسعه یافت و نجات پیدا کرد.
این مسئول، ولادت عیسی مسیح در دومین روز از ربیع‌الاول را یادآور شد و تصریح کرد: آن حضرت از پیامبران اولوالعزم بود و رفتار و اخلاقش زبانزد بود.
حسینی با بیان اینکه کشورهایی که ادعای مسیحیت دارند امروز حاکمیتی بر خلاف حضرت مسیح دارند و همه قتل و غارت‌ها و جنایات از ناحیه آن‌ها صورت می‌گیرد ادامه داد: زورگویان باید از حضرت مسیح درس بگیرند و دست از جنایات بردارند.
وی اضافه کرد: امروز آمریکا که منادی دموکراسی است تحریم‌های همه جانبه‌ای علیه کشورها اعمال می‌کند و از راه زور کشورهای آزادیخواه که دنبال منافع ملی هستند  را مبغوض می‌داند و با آن‌ها مبارزه می‌کند.
این مسئول با اشاره به اعمال تحریم‌‌های ۵۰ ساله آمریکا بر کشور کوبا این تحریم‌ها را بی‌اثر خواند و گفت: استکبار وقتی دید تحریم‌ها نتوانست مؤثر شود با حیله و مکر دنبال راه‌های دیگری برای رسیدن به هدف شوم خود است.
حسینی ادامه داد: آمریکا وقتی نتواند از راه دشمنی انقلابی را ساقط کند با حیله و از راه دوستی می‌خواهد نقشه را عملی کند.
***
امام جمعه یاسوج:
مردم کهگیلویه و بویراحمد در ایجاد موقوفات همت بیشتری نشان دهند
امام جمعه یاسوج گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد در ایجاد موقوفات همت بیشتری نشان دهند.
خطبه‌های نماز عبادی ـ‌ سیاسی این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به امامت آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی برگزار شد.
امام جمعه مرکز استان با بیان عظمت و شکوه اجتماع ۲۰ میلیونی مسلمانان در اربعین آن را تداعی وحدت امت اسلامی برای مقابله با استکبار جهانی و تروریست‌های تکفیری دانست.
وی در ادامه با تسلیت رحلت پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) به لیله‌المبیت اشاره کرد و گفت: این اقدام یکی از بزرگترین کارهای عبرت‌آموز در کارنامه اسلام است که حضرت علی(ع) شجاعانه آن را انجام داد.
امام جمعه یاسوج در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته وقف با بیان اهمیت آن در جهان اسلام و اهمیتی که برای از بین رفتن فقر دارد، از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا در راستای گسترش موقوفات بیشتر همکاری کنند.
آیت‌الله حسینی گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص فرهنگ وقف هم باید در استان بیشتر و بهتر شود تا مردم با این سنت حسنه بیش از پیش آشنایی پیدا کنند.
امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع امروز  بین‌الملل که همان موضوع مذاکرات هسته‌ای است اشاره کرد و افزود: اگر طرف مقابل بخواهد زیاده‌خواهی و باج‌خواهی کند بی‌شک با شکست مواجه می‌شود.
حسینی خاطرنشان کرد: تجربه انقلاب اسلامی به استکبار جهانی نشان داده که ایران زیر بار ظلم و زیاده‌خواهی قدرت‌ها نخواهد رفت و اگر طرف مقابل عاقلانه پشت میز مذاکره بنشیند نتیجه بهتری خواهد گرفت.
***
امام جمعه چرام:
حماسه پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده قدرت نرم مسلمانان بود
امام جمعه چرام گفت: حماسه پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده قدرت نرم مسلمانان بود.
حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز وقف، وقف را یکی از الطاف و هدیه‌های الهی به بندگان دانست و اظهار کرد: وقف هدیه‌ای تا با رفتن انسان از این دنیا، پرونده اعمال او همچنان باز باشد و بتواند خیرات را همچنان با موقوفات وارد نامه اعمال خود کند.
*حماسه پیاده‌روی اربعین، نشان دهنده قدرت نرم مسلمانان بود
امام جمعه چرام در ادامه صحبت‌های خود از پیاده‌روی روز اربعین سخن گفت و با بیان اینکه حماسه پیاده‌روی اربعین، نشان دهنده قدرت نرم مسلمانان بود، گفت: پیاده‌روی امسال اربعین که بیش از ۲۰ میلیون در آن شرکت کردند، حامل پیام مهم بود.
وی اولین پیام را قدرت نرم مسلمانان ذکر کرد و افزود: مسلمانان در این راهپیمایی که بیش از ۶ کشور در آن شرکت داشتند، قدرت خود را به رخ جهانیان کشیدند.
طزری اضافه کرد: این حرکت به افکار عمومی جهان این پیام را مخابره کرد که مکتب حسین با ظلم و ظلم ستیزی بیگانه است و هرگز ظلم را نخواهد پذیرفت.
خطیب جمعه چرام، تصریح کرد: نکته دیگر اینکه مردم و دولت عراق بدون نیروهای خارجی توانمندی ایجاد امنیت را دارند و حضور بیگانگان در این کشور به بهانه تامین امنیت یک بهانه برای اشغال عراق و چپاول منافع آن است.
وی، افزود: این پیاده‌روی پیامی بود برای گروهک تروریستی داعش و حامیان غربی و عربی آن که با خشونت و ترور نمی‌توان مردم را از صحنه دور کرد، بلکه این قدرت عظیم مردمی می‌تواند آنان را نابود کند.
*نیاز مبرم جامعه اسلامی امروز، وحدت و تمسک به قرآن است
این مسئول در پایان یکی از توطئه‌های مهم دشمنان اسلام را ایجاد تفرقه و اختلاف بین مذاهب مختلف اسلامی عنوان کرد و متذکر شد: متأسفانه عده‌ای از روی جهالت و نادانی به این موضوع چنگ می‌زنند و حال آنکه مسلمانان دارای نقاط مشترک بسیاری هستند که با تمسک به آنان می‌توانند از ظرفیت بسیار بالایی برای از بین بردن دشمن مشترک استفاده کنند.
امام جمعه بهمئی انتقاد کرد
رتبه نخست بیکاری جوانان بهمئی در کهگیلویه و بویراحمد/شهرستانی که یک واحد تولیدی هم ندارد
امام جمعه بهمئی از رتبه نخست بیکاری جوانان این شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد.
حجت‌الاسلام سید‌رحمت‌الله سیادت ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته بهمئی ضمن دعوت خود و همه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا بهترین توشه آخرت است.
امام جمعه بهمئی در خطبه نخست به بحث جوانان، کار و اشتغال از نظر دین مبین اسلام پرداخت و عنوان کرد: قرآن به این موضوعات توجه ویژه‌ای دارد و ما مسئولان نیز باید به این مهم نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
وی ادامه داد: جامعه شناسان نیز اساس و زیربنای استقلال هر کشوری منابع زیرزمینی و جوانان آن کشور می‌دانند لذا با این وجود یکی از ذخایر غنی هر کشوری جوانان آن مملکت هستند.
سیادت اضافه کرد: منابع زیر زمینی به تنهایی نمی‌توانند استقلال یک کشور را به دست آورند، بنابراین مهم‌ترین سرمایه هر کشور جوانان آن کشور هستند، البته جوانان اهل کار، غیور، متدین و تحصیل کرده باشند برای جامعه و خود مفید خواهند بود.
وی در بحث اهمیت دانستن نیروی جوان در کشور گفت: پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید افرادی که در بحث اسلام و مسائل اقتصادی، سیاسی مرا یاری می‌کردند جوانان بودند، این اهمیت آن را برای ما می‌رساند که قدر جوانان خود را بدانیم و آنها را دریابیم.
سیادت همچنین ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرماید کار و تلاش شعار مومن است، لذا جوانان  مومن اهل بیکاری، تنبلی و سستی نیستند، بنابراین اگر می‌خواهید به اهداف خود برسید باید اهل علم و تلاش باشید تا انسان موفقی برای خود و جامعه باشید.
خطیب جمعه بهمئی با اشاره به بحث اشتغال در شهرستان خطاب به جوانان این منطقه، تصریح کرد: کار فقط این نیست که باید پشت میز باشد و یا در اداره‌ای شاغل باشید، به کار کشاورزی و صنعتی و شغل آزاد بپردازید، چرا که درآمد کار آزاد نیز بیشتر است.
وی با بیان اینکه بیکاری مداوم فسادآور است، موادمخدر و فسادهای اجتماعی، اخلاقی، معنوی و سیاسی را ناشی از بیکاری دانست.
سیادت، همچنین زیبایی‌های کار و شغل را از دیدگاه دین و قرآن توکل برخدا، پیگیری، دوری از سستی، اعتدال و طلب حلال بیان کرد.
وی تشریح کرد: مشکل بیکاری در سراسر دنیا و همچنین کشور ما نیز وجود دارد اما در استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه در شهرستان بهمئی بیکاری بیشتر است و آن نیز به دلیل آن است که در این شهرستان کارخانه‌ای نیست و کار تولیدی صورت نمی‌گیرد، لذا از خیرین می‌خواهیم که به دنبال کار تولیدی و ایجاد اشتغال در این منطقه باشند.
سیادت همچنن از بانک‌ها و نهادهای مانند کمیته امداد و بهزیستی که وام اشتغالزایی به مردم اهداء می‌کنند تشکر کرد، و از آنها خواست بر وام‌های که به مردم داده می‌شود نظارت کنند و وام در جای خود صرف شود تا باعث ایجاد اشتغال در شهرستان شوند.
امام جمعه بهمئی ضمن گرامیداشت هفته وقف، به اهمیت آن پرداخت و یادآور شد: وقف از نظر قرآن جایگاه ویژه‌ای دارد و اسلام نیز تأکید فراوان بر وقف و صدقه دارد، اما این سنت حسنه هنوز به درستی در بهمئی جا نیفتاد است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی مطلوبی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه وقف ذخیره‌ای برای قیامت است، اظهار داشت: برای اینکه توشه‌ای برای قیامت و آخرت خود داشته باشیم بهتر است اگر مالی داریم آن را برای رضای خدا صرف کارهای خیر کنیم.
سیادت ضمن تسلیت ۲۸ صفر سالروز شهادت پیامبر اسلام (ص) و امام حسن‌ مجتبی (ع) عنوان داشت: مبلغان زیادی برای دهه آخر صفر وارد این شهرستان شدند و فعالیت‌های فرنگی و مذهبی خوبی انجام دادند، بنابراین از دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی می‌خواهیم که با استفاده از این مبلغان مجالس باشکوهی برگزار کنند و فضایل و کرامت پیامبر اعظم (ص) و امام حسن (ع) را به نحو مطلبی برای مردم بازگو کنند.
وی در پایان شهادت حضرت امام رضا (ع) تسلیت گفت و افزود: پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: کسی که دوست دارد خندان و با روی گشاده خداوند را ملاقات کند، باید از محبت و ولایت امام رضا (ع) بهره‌مند باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرزند بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
خدا راشکر به دولت حمله ای نشده است ، ظاهرا حملات هفته گذشته سنگین بوده دستور اتش بس صادر گردیده است
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
1