تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۷۹۳۳۱

وقتی تیغ صدرنشین کندتر از قعرنشینان است

۱
۰
کبنا ؛
.

لیگ دسته اول فوتبال کشور در حالی در ۲ گروه دیدارهای این فصل خود در هفته دهم را پشت سر می‌گذارد که فقر گلزنی در هر ۲ گروه ۱۲ تیمی این مسابقات به خوبی عیان است.

به دلیل حضور نماینده فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در گروه اول این مسابقات تنها به بیان آماری از این گروه بسنده خواهیم کرد چراکه در گروه دوم این مسابقات استان ما نماینده‌ای در میان ۱۲ تیم ندارد.

در این گروه استقلال اهواز در حالی با ۱۸ امتیاز در رده اول گروه اول مسابقات قرار گرفته که تنها ۱۰ گل وارد دروازه حریفان کرده و میانگین گل برای هر بازی برای این تیم صدرنشین تنها یک گل در هر بازی است که آماری کاملا غیرقابل قبول و ضعف در گلزنی این گروه به شمار می‌رود.

جالب است بدانیم که آمار گلزنی تیم اول این گروه کمتر از تیم هشتم جدول یعنی نفت و گاز گچساران نماینده کهگیلویه و بویراحمد است که اکنون با ۱۱ امتیاز از ۱۰ بازی در جایگاه هشتم قرار دارد.

نکته جالب‌تر اینکه در یک گروه ۱۲ تیمی، تیم صدرنشین تنها چهار گل بیشتر از تیم قعرنشین رده دوازدهمی یعنی تربیت نوین یزد وارد دروازه حریفان کرده است.

در چند روز گذشته انتقاداتی نسبت به عدم گل‌زنی در تیم نفت و گاز گچساران وجود داشت که با رجوع به جدول این گروه خواهیم دانست که مشکل اصلی گلزنی به مانند اپیدمی در سراسر کشور همه‌گیر شده و شاید مهاجم کارآمدی در لیگ دسته اول فوتبال کشور نداشته باشیم.

اگر درصدی از این گل‌ها را مدیون مدافعان و هافبک‌ها بدانیم بی‌شک شاید در تاریخ لیگ دسته اول فوتبال کشور موضوعی جدید باشد که این‌گونه تیغ تیم‌ها در خط حمله کند شده است.

تفاضل گل‌ها از بالاترین آن که عدد پنج بوده تا پایین‌ترین آن با منفی هشت نشان‌دهنده این است که یا تیم‌ها با احتیاط به مصاف یکدیگر می‌روند و یا اینکه مهاجمی شش‌دانگ در میان همه تیم‌های این گروه از لیگ دسته اول فوتبال کشور وجود ندارد.

به هر حال قابل توجه هواداران فهیم فوتبال گچساران است که بدانند سایر رقیبان این تیم وضعیتی بهتر از نفت نداشته و اگر تنها ۲ تیم در جدول با حداکثر گل یعنی ۱۱ گل زده وجود داشته باشد یکی از آن‌ها همین تیم رده هشتمی نفت و گاز گچساران است./فارس

نام شما

آدرس ايميل شما

فوتبالي
Iran, Islamic Republic of
http://mr90.ir/home/nmaYY2uUpq8
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1