تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۷۸۶۷۹

همایش وقف و رسانه برگزار شد

۰
کبنا ؛برگزاری همایش وقف و رسانه برای اولین‌بار در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد همایش وقف و رسانه برای اولین‌بار در یکی از بقاع متبرکه این استان برگزار شد.
با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی‌صالح موسوی‌اعظم مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد و تنی چند از اصحاب رسانه همایش وقف و رسانه برای اولین‌بار در یک از بقاع متبرکه این استان یعنی امامزاده‌ شاه‌فرج‌الله برگزار شد.
رامین چرومی مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برگزاری این همایش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای ششمین سال است که همایش وقف و رسانه در این استان برگزار می‌شود؛ با این تفاوت که در سال‌های گذشته این همایش در مکان‌های دیگر غیر از بقاع متبرک برگزار می‌شد.
وی ادامه داد: امسال تصمیم بر این گرفته شد که این همایش را در یکی از بقاع متبرک موقوفه‌دار برگزار کنیم.
مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امامزاده شاه‌فرج‌الله تنها امامزاده موقوفه‌دار بود که برای برگزاری این همایش برگزیده شد.
وی به برنامه‌های این همایش اشاره کرد و گفت: در این همایش از رسانه‌های فعال در حوزه وقف که برای ترویج فرهنگ وقف تلاش داشتند تجلیل شد.
مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این همایش سه ویژه‌نامه در میان شرکت‌کنندگان توزیع شد که این ویژه‌نامه در خصوص حضرت امام حسن مجتبی(ع) و ارتحال پیامبر (ص) و شهادت امام رضا (ع) بود.
چرومی بیان داشت: این ویژه‌نامه‌ها به تعداد بسیار زیادی در بقاع متبرکه استان توزیع شده است.
این مسئول بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه دارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، از خبرگزاری فارس در این همایش به عنوان رسانه برتر در حوزه وقف تجلیل شد.
***
مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد:
وقف در کهگیلویه و بویراحمد تنها به ساخت مسجد و حسینیه محدود نشود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف در این استان تنها به ساخت مسجد و حسینیه محدود نشود.
حجت‌الاسلام سیدعلی‌صالح موسوی‌اعظم در همایش وقف و رسانه که در جوار حرم امامزاده فرج‌الله(ع) شهر یاسوج برگزار شد، به جایگاه مهم و حیاتی رسانه‌ها در مسائل کشور اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها در مسائل سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، تربیتی و دینی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در استان رسانه‌ها هماهنگی خوبی با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه دارند و درخصوص ترویج فرهنگ وقف و مسائلی که خیرات و مبرات دارد، اطلاع‌رسانی خوبی انجام می‌دهند.
وی به در پیش بودن هفته وقف اشاره کرد و افزود: وقف پیوسته ساری و جاری است و یک مسئله عام‌المنفعه است که در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون هیچ وقف قرآنی انجام نشده است.
این مسئول با بیان اینکه در سایر استان‌ها وقف در تمام ابعاد و زمینه‌ها وجود دارد و برنامه‌های فرهنگی و قرآنی به وسیله همین موقوفات برگزار می‌شود، تصریح کرد: در استان ما وقف درخصوص ساخت مسجد و حسینیه زیاد است که وقف نباید صرفا به این دو مورد محدود شود، بلکه خیرین در خصوص مسائل سلامت و خرید داروهای بیماران نیازمند همت کنند.
موسوی‌اعظم بیان کرد: گاهی مشاهد شده که بچه‌ای استعداد خوب تحصیلی دارد، اما به دلیل فقر از ادامه تحصیل بازمی‌ماند که لازم است در هفته وقف رسانه‌های استان برای ترویج فرهنگ وقف در زمینه‌های تحصیلی، خرید جهیزیه نوعروسان، پرداخت هزینه داروی بیماران خاص اطلاع‌رسانی کنند که وقف علاوه بر کمک مالی باعث رشد و رفاه علمی و پیشرفت اقتصادی می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد مردم و خیرین را به وقف جمعی و مشارکتی دعوت کرد و افزود: بسیاری از مردم استان درآمد کمی دارند، اما چون از آثار و برکات وقف آگاهی دارند از محل درآمد خود مقداری را صرف امور خیریه و کارهای خیرخواهانه می‌کنند.
وی اضافه کرد: اثر قلم ماندگارتر از صحبت‌ها و سخنرانی‌هاست که امیدواریم اصحاب رسانه در این هفته برای شناسایی بیشتر فرهنگ وقف در بین مردم مشارکت بیشتری انجام دهند.
این مسئول ضمن تشکر از همه کسانی که در برگزاری مناسب کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) نقش داشتند، خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره یک رویکرد و رویداد خوب فرهنگی در کشور بود و نتایج خوبی داشت و امروزه عده‌ای از شهر بصره و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس با ما تماس می‌گیرند و خواستار چاپ خروجی این کنگره به زبان عربی هستند.
در ۹ ماه ابتدای سال جاری صورت گرفت
انجام ۱۳ مورد وقف جدید در شهرستان بویراحمد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد گفت: در ۹ ماه ابتدای سال جاری ۱۳ مورد وقف جدید در این شهرستان انجام شد.
سید عبدالهادی حسن‌پور در همایش وقف و رسانه به برنامه‌های هفته وقف در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست‌های صنفی با اصناف مختلف، دیدار با ائمه جمعه، تبلیغات محیطی در سطح شهر و بقاع متبرکه و همچنین تهیه بروشور از جمله برنامه‌های هفته وقف در بویراحمد است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد بیان کرد: برگزاری خوب برنامه‌های فرهنگی مهمترین هدف اداره اوقاف شهرستان در سال ۹۳ است که در همین راستا با برگزاری برنامه‌های آرامش بهاری، یاس نبوی، ضیافت الهی، برنامه‌های دهه کرامت، بزرگداشت امامزاده مختار (ع) و طرح تربیت حافظان قرآن کریم بخشی از این کار مهم انجام شد.
وی عنوان کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۱۳ مورد وقف جدید به متراژ ۱۱ هزار و ۲۵۰ متر مربع در این شهرستان انجام شد، همچنین شش مورد چاپ سند بقاع متبرکه انجام و چندین خانه عالم در آستان امامزادگان این شهرستان ساخته شد.
این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موقوفه منفعتی درآمدزا در سال جاری نداشته‌ایم، یادآور شد: امیدواریم مردم در خصوص وقف قرآنی، وقف برای کمک به ازدواج جوانان، ساخت و ساز بقاع متبرکه و همچنین وقف در خصوص درمان بیماران صعب‌العلاج مشارکت کنند.
حسن‌پور تصریح کرد: ادارات دولتی بخش اعظمی از اعتبارات ساخت موقوفه را در اختیار دارند که بهتر است این اعتبار در جهت ساخت، تکمیل و تجهیز بقاع متبرکه هزینه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1