تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۷۷۰۷۶

سرنوشت ۱۰۵ هزار نفر با چراغ نفتی گره خورده + تصاویر

۱
۰
کبنا ؛
دو بخش قلعه‌رئیسی و دیشموک با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و در ۷۰ کیلومتری شهر دهدشت قرار دارند که متأسفانه هنوز این دو بخش با انبوهی از روستاها گاز ندارند.

گاز طبیعی یکی از زیرساخت‌های توسعه در هر منطقه است، اما بخش چاروسا با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر و ۱۲۰ روستا و ۲۴ دهیاری در فاصله ۷۰ کیلومتری دهدشت همچنان از نعمت گاز طبیعی محروم است.

نبود گاز موجب شده هر سال بیش از چندین درخت تنومند و چندین صد ساله بلوط قطع شود که این درختان به زغال تبدیل می‌شوند و فضای سبز و طبیعی بسیار زیبای این منطقه در حال نابودی است.

نبود گاز در این دو بخش موجب شده مردم آن از بخاری‌های نفتی استفاده کنند که این بخاری‌های نفتی مشکلات زیادی را برای آنها به وجود می آورد که گازگرفتگی و مشکلات ریوی از مهم‌ترین زیان‌های استفاده از بخاری‌های نفتی است.

استاندار و نمایندگان استان بجای اینکه هر روز در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برای رودخانه بشار تصمیم می گیرند برای محرومیت این مردم، مادران و فرزندانی که دارند در محرومیت به سر می برند تصمیم بگیرند و نگذارند این قدر زجر و زحمت بکشند و نسبت به حل مشکل گاز رسانی به این دو بخش توجه ویژه داشته باشند.


تصاویر که شما مشاهده کردید، گوشه‌ای از مشکلات نبود گاز در دو بخش قلعه رئیسی و دیشموک بود.
مسئولان محترم! این تأسف‌بار است که شما دلیل عدم گازرسانی به این دو بخش را عدم اعتبارات بدانید.

گزارش: حسن آرمند

نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
واقعا خیلی ناراحت کننده است .مگر این مردم ایرانی نیستند مگه امام سفارش نکرد که به مشکلات محرومین رسیدگی کنید .اخه مگر قیامتی نیست مگه به معاد اعتقاد نداریم به چه گناهی این مردم واین بچه های کوچک وبزرگ در معرض این بیماری ها قرار میگیرند .مگر بردن گاز به این منطقه از بردن گاز به کوهای صعب العبور در اردبیل وآذربایجان وراه های سخت ودشوار در جاده های پر باران شمال کشور سخت تر است .تا کی این مردم باید وعده بی عمل بشنوند .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1