تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۷۷۰۷۴

روز دانشجو در بهمئی چگونه گذشت

۰
کبنا ؛به مناسبت روز دانشجو همایش بزرگی در دانشگاه پیام‌نور واحد بهمئی برگزار شد.
ظهر امروز به مناسبت روز دانشجو همایش باشکوهی با حضور دانشجویان و مدیران شهرستانی در دانشگاه پیام‌نور واحد بهمئی برگزار شد.
رحمان اکبری در این همایش ضمن گرامی‌داشت روز دانشجو اظهار کرد: علم‌آموزی، آگاهی و دانستن نه تنها در دین مبین اسلام بلکه در دیگر ادیان الهی نیز مورد تأکید بوده است.
رئیس پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رویان بهمئی ادامه داد: در قرآن و احادیث نیز به ارزش علم و فرا گرفتن علوم اشاره و سفارش فراوانی شده است، لذا این اهمیت فرا گرفتن علم و دانش را برای ما دوچندان می‌کند.
اکبری در این خصوص اضافه کرد: در اهمیت علم و دانش همین بس که خداوند متعال در قرآن کریم قسم به قلم یاد می‌کند.
اکبری همچنین گفت:حضرت‌ امام‌ علی(ع) با آنکه جایگاه مهمی داشت اما می‌گفت هر کس به من کلمه یا جمله‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده است، لذا شما دانشجویان قدردان معلمان و اساتید خود باشید.
وی با بیان اینکه در عصری قرار داریم که از آن به عصر انفجار اطلاعات نام برده شده است، گفت: علم تکنولوژی روز به روز دارای تحول عظیم است، لذا باید برای فرا گرفتن علم و دانش در همه ابعاد مختلف گام‌های محکمی برداشته شود.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امروزه علم به سرعت پیش می‌رود، گفت: کشور ما در برخی از علوم از جمله علوم تحقیقات جزو هشت کشور برتر دنیا هست، اما در برخی علوم از جمله علوم انسانی نیاز به پیشرفت بیشتری داریم و باید به علوم انسانی  بیشتر بهاء داده شود.
رئیس پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رویان بهمئی در این زمینه اظهار داشت: اگر به صورت عمیق به داشته‌های علوم انسانی از جمله علوم اجتماعی و معارف دینی در سطح کشور و به تبع آن در بهمئی بهاء دهیم امروز شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی و موضوعاتی از این قبیل خواهیم بود.
اکبری یادآور شد: نشر ترویج علوم دینی و علوم انسانی با تفکر دینی کار استاد و دانشجو است.
وی با بیان اینکه دانشگاه جز یکی از بخش‌های آموزشی کشور است و به همین خاطر به آن آموزش عالی می‌گویند، افزود: آموزش و یادگیری ما باید در دانشگاه نسبت به مدارس متفاوت باشد و به خاطر همین اهمیت و جایگاه است که یک روز از تاریخ کشور ما را به روز دانشجو اختصاص دادند.
این مسئول با بیان اینکه دانشگاه به عنوان یک عضو اصلی جامعه به حساب می‌آید، اظهار داشت: دانشجو به عنوان موتور محرکه جامعه است و اگر این نیروی محرکه را از جامعه بگیریم به تبع آن پتانسیل‌های موجود در جامعه را از دست خواهیم  داد.
وی گفت: دانشجویان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا کردند که سند مشخصه آن حضور آنها در هشت سال دفاع مقدس است، باید دانشجویان امروزی کشور نیز از آنها در همه زمینه‌ها الگو بگیرند.
اکبری همچنین جایگاه علم و دانش در جامعه را از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد و گفت: حضرت امام (ره) می‌فرماید: اگر ملتی و یا حکومتی بخواهد به سعادت برسد، کلید سعادت آن در دست معلم و دانشجو است، همچنین رهبری نیز در این زمینه می‌فرماید: علم‌آموزی، جدیت و پشتکاری در ترویج فرهنگ اسلامی خود یک جهاد است.
وی خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که دانشجوی پویا وجود دارد آن جامعه نباید مشکل اشتغال و یا از آسیب اجتماعی رنج ببرد، لذا دانشجویان باید تلاش خود را برای رسیدن به یک جامعه پویا دو چندان کنند.
اکبری تصریح کرد: دانشگاه بهترین جایگاه برای فرا گرفتن مهارت‌های صحیح زندگی است که دانشجو با فرا گرفتن این مهارت می‌تواند راه‌های درست را در جامعه ترویج دهد.
در پایان این همایش از سوی دانشگاه پیام‌نور واحد بهمئی به دانشجویان فعال فرهنگی و نفرات برتر علمی لوح سپاس اهداء شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1