تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۷۶۱۳۰

گلایه‌های معلولان و بی‌توجهی مسئولان کهگیلویه

۵
۰
کبنا ؛مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان با حضور فرماندار، جمعی از مدیران و جامعه معلولان دهدشت و لنده در سالن اجتماعات کانون فرهنگی ارشاد دهدشت برگزار شد.
رئیس بهزیستی کهگیلویهmaalol
۹۵ درصد ادارات کهگیلویه برای معلولان مناسب‌سازی نشده است
رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه گفت: عدم مناسب‌سازی ۹۵ درصد ادارات شهرستان حق قانونی استفاده معلولان از خدمات را سلب کرده است.
سید غضمان گنجیانی در آیین بزرگداشت روز جهانی معلولان از بی‌توجهی ادارات شهرستان در ارائه خدمات به قشر معلول انتقاد کرد.
رئیس بهزیستی کهگیلویه با بیان اینکه از مجموع ادارات و نهادهای شهرستان تنها ۵ درصد نسبت به مناسب‌سازی محیطی اقدام کرده‌آند، افزود: ۹۵ درصد ادارات معلولان را به خود راه نمی‌‌دهند.
گنجیانی استفاده از اماکن عمومی، معابر و محیط شهری را حق قانونی معلولان دانست و گفت: در بررسی وضعیت تردد معلولان توسط کارشناس بهزیستی متأسفانه هیچ نوع همکاری از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان صورت نمی‌گیرد.
وی تعداد خانواده‌های معلول تحت پوشش بهزیستی در سطح شهرستان را هزار و ۵۱۷ مورد برشمرد و گفت: ۵۰۲ معلول جسمی، حرکتی و ۲۵ بیمار ضایعه نخاعی در شهرستان وجود دارد.
این مسئول نبود آسانسور در مراکز علمی و دانشگاه‌های دهدشت را از مشکلات دانشجویان و اساتید معلول برشمرد و خاطرنشان کرد: حتی این مشکل به انصراف از تدریس یا تحصیل معلول منجر شده است. سهمیه سه درصدی استخدامی معلولان تاکنون ترتیب اثر داده نشده است و این در حالی است که آمار معلولان تحصیل کرده با مدارج عالیه و توانمند در سطح علمی شهرستان کم نیستند.
رئیس بهزیستی کهگیلویه ادارات را موظف به صرف بخشی از بودجه به مناسب‌سازی دانست و عدم همکاری مدیران در رفع این مشکل را توجیه‌نشدنی عنوان کرد.
***
فرماندار کهگیلویه:
ابزار لازم برای رسیدن به حقوق انسانی معلولان کهگیلویه فراهم شود
فرماندار کهگیلویه همه مدیران را موظف به رعایت حقوق انسانی معلولان کرد و گفت: میزان‌های برون رفت از نگرانی این قشر را در اسرع وقت پاسخ خواهم داد.
سید کرامت کریمی خواستار فراهم‌شدن ابزار لازم برای رسیدن به حقوق انسانی این قشر شد.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های معلولان شهرستان تصریح کرد: در جلسه شورای اداری نماینده جامعه معلولان به دفاع از این عزیزان خواهد پرداخت. میزان‌‌ها برای برون رفت از نگرانی این قشر را در حد توان پاسخ و مشکلات را مورد بررسی قرار خواهم داد.
این مسئول فرهنگ دینی و عقلانی این مرز و بوم را در برابر دانستن‌ انسان‌‌ها دانست و تأکید کرد: تفاوت و میزان سنجش در تقوای الهی است.
وی استعداد مسلط شده و غنی معلولان را یادآور شد و با بیان اینکه استعداد فطری و ذاتی از ناحیه مکتب خداوند است ادامه داد: انسان در چگونگی شکوفایی این استعداد دخالت دارد و اگر خداوند چنین مسیری را برای این قشر ایجاد کرده است مردم حق ندارند کرامت انسانی را در مسیر رسیدن به خواسته آنان خدشه‌دار کند.
کریمی ابزار رسیدن به کرامت انسانی برای رفتار و منش درست را لازمه زندگی ایده‌آل عنوان و تصریح کرد: همگان موظفیم برای رسیدن به حقوق انسانی معلولان با فراهم کردن ابزار لازم تلاش کنیم.
***
در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان عنوان شد
گلایه‌های ویلچرنشینان کهگیلویه از بی‌توجهی مسئولان
رئیس جامعه معلولان کهگیلویه محرومیت ویلچرنشینان در استفاده از اماکن و عدم رسیدگی به وضعیت اشتغال را از عمده‌ترین دغدغه‌های معلولان عنوان کرد.
این مراسم که هر ساله مشکلات و سختی‌های قشر معلول شهرستان را تداعی می‌کند امسال نیز با بازگویی همان مشکلات از زبان ویلچرنشینان همراه بود تا شاید این بار فرماندار جدید، راه چاره‌ای برای پایان بخشیدن به درد دل‌های دردمند این قشر بیابد.
موسویان که به نمایندگی از جامعه معلولان شهرستان سخن می‌گفت در ابتدای جملاتش اظهار کرد: چون بارها دغدغه‌های معلولان در چنین مراسمی بیان شده و بی‌‌حاصل بود این بار از انتقادات صرف‌نظر می‌‌کنم.
موسویان که دل پری از بی‌توجهی مسئولان به جامعه معلولان داشت با لحنی جانسوز تصریح کرد: آیا مناسب‌سازی معابر، خیابان‌ها و اماکن توقع زیادی است که ویلچرنشینان این شهر دارند؟
این معلول با بیان اینکه مگر ویلچرنشینان حق زندگی و استفاده از اماکن تفریحی این شهر را ندارند، بی‌اعتنایی شهرداری در فراهم‌سازی امکان استفاده معلولان از پارک‌ها را بی‌انصافی خواند و گفت: ما مجبوریم دیگر از کسی درخواست مناسب‌سازی نکنیم.
موسویان عدم دسترسی معلولان به مدیرانی که اغلب در طبقه فوقانی ساختمان‌های اداری می‌نشینند را از دیگر دغدغه‌های هم‌نوعان خود خواند و با بیان اینکه حساب مستمری این قشر در بانکی است که پله‌های جلوی آن اجازه ورود به ویلچرنشینان نمی‌دهد تأکید کرد: مگر احداث یک رمپ در جلوی بانک ملت چقدر هزینه دارد که معلولان را در استفاده از باجه‌های بانکی و دسترسی به حساب خود محروم می‌کنند؟
وی استعدادهای خوب ورزشی در بین معلولان از جمله کسب مقام آسیایی توسط یکی از ناشنوایان را متذکر شد و افزود:  متأسفانه امکانات ورزشی و سالنی در اختیار معلولان نیست.
این جوان معلول بی‌توجهی به اشتغال این قشر و لحاظ شدن شرط شرایط جسمانی کامل در استخدامی‌ها را ظلم به تحصیلکرده‌های معلول دانست و گفت: مستمری ماهانه ۵۰ هزار تومانی یک معلول علاج این همه مشکل و جوابگوی وضعیت معیشتی خانواده وی نیست؛ مسئولان به داد معلولان برسید.
موسویان نگاه تحقیرآمیز مردم و نوع نگرش درباره خود و همنوعانش را از دیگر دغدغه‌ها برشمرد و گفت: تا زمانی‌که مسئولان ما این نگرش را تغییر ندهند و به رفع مشکلات معلولان جامه عمل نپوشانند جامعه هم ما را آنطور که حقمان است نمی‌پذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

............
United States
https://www.kebnanews.ir/75857/
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
بازدید خودم از بهزیستی طی دو سال مدیریت جدید تحول را در بهزیستی مشاهده کردم و واقعا دلسوزانه کار شده. بهزیستی با عملکرد خوب مدیرکل و اعتدال در این سازمان و جذب بودجه که در چند سال اخیر بی سابقه بوده ، و همین طور نبودن سیاسیون در این سازمان همه تلاش می کنند که به محرومین برستد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
چرا صحبت های سخنران اصلی مراسم نیامد
محمدی
Iran, Islamic Republic of
حتما سخنران اصلی صحبت مهمی نداشته مگه قراره هر کس تو جلسه ای سخن راند انتشار بشه!!
کارمند
Asia/Pacific Region
هرسال دوازده آذر همین حرفا زده میشه وهیچ کاری نمیشه ومیره تاسال بعد
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
1