تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۷۵۹۵۶

اوج مظلومیت امامزاده رجب(ع) در سرفاریاب+ تصویر

۳
۰
کبنا ؛حرم مطهر امام زاده رجب (ع) روستای گوشه در سرفاریاب چرام در صورت بازسازی و ایجاد راه ارتباطی مناسب می تواند به یک قطب سیاحتی و زیارتی تبدیل شود.
اوج محرومیت، مهجوریت و مظلومیت حرم امام زاده واجب التعظیم در حدود یک کیلومتری روستای گوشه دل و دیده هر زائر را آزار می دهد.
این در حالی که به لحاظ قرارگرفتن حرم امام زاده رجب (ع) در میان طبیعت بکر، انبوه درختان و جنگل های بلوط و جویبارهای زیبا موقعیت سیاحتی و زیارتی خاصی به این روستا بخشیده است.
محرومیت روستای کوهپایه ای کوچک گوشه در حالی است که فصل بهار چشمه سارها، آبشارها ، تالاب ها و شمیم عطر گلهای بهاری فضایی دل انگیز و بانشاط را برای آسایش و آرامش خاطر رهگذران به ویژه در اطراف این امام زاده به وجود می آورد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه کهگیلویه وبویراحمد در بازدید از حرم امام زاده رجب (ع) گفت: مقدمات لازم برای تخریب و بازسازی این بقعه متبرکه فراهم شده است.
حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم افزود: یکی از مشکلات و دلایل اصلی در به تعویق انداختن مراحل بازسازی این امام زاده نبود جاده دسترسی مناسب است.
وی بیان کرد: چنانچه راه و شهرسازی و مسوولان شهرستان چرام اقدام به ایجاد راه دسترسی یک کیلومتری مسیر امام زاده رجب که هزینه زیادی را نیز در بر نخواهد داشت انجام دهند در اسرع وقت اقدام به تخریب ، تهیه نقشه و بازسازی بقعه خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به بازدید یکی از مسوولان سازمان اوقاف کشور، فرماندار و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان چرام از این امامزاده عزم راسخی برای بازسازی آن وجود دارد.
موسوی اعظم با بیان اینکه تهیه نقشه و گنبد این امام زاده واجب التعظیم باید از مرکز و سازمان اوقاف کشور تهیه شود، افزود: اعتبار لازم برای آغاز عملیات اجرایی آن در سال آینده پیش بینی خواهد شد.
وی ابراز داشت:قرارگرفتن بقعه امام زاده رجب (ع) در میان انبوهی از انواع درختان میوه،جنگل ها و آبشارهای مفرح و جانفزا و موقعیت جغرافیایی و طبیعت مناسب عزم مسوولان و متولیان امر در بازسازی این امام زاده را دوچندان کرده است.
فرماندار شهرستان چرام نیز خواستار همکاری اداره کل راه و شهرسازی برای ایجاد راه دسترسی مناسب به این امام زاده شد.
ابراهیم فتاح پور موقعیت منحصر بفرد و سیاحتی زیارتی این امام زاده را یادآور شد و افزود: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز باید در این راستا وارد عمل شود.
وی بیان کرد: بدون شک با سرمایه گذاری و بازسازی این بقعه متبرکه و وجود جاده دسترسی روستای گوشه به یکی از روستاهای هدف گردشگری تبدیل خواهد شد.
فتاح پور ابراز داشت: در سال های گذشته جمعیت زیادی از روستاهای بخش سرفاریاب به دلیل کمبود امکانات به شهرهای مختلف به ویژه حاشیه های شهر یاسوج مهاجرت کرده اند.
وی بر لزوم توسعه متوازن و فراهم کردن امکانات رفاهی برای روستاییان،گفت: تحقق این مهم تا حد قابل ملاحظه ای مانع از مهاجرت روستاییان و افزایش بروز آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی درحاشیه شهرها خواهد شد.
روستای گوشه با جمعیت ۲۲ خانواری و با داشتن حدود ۲۰ هکتار انواع درختان میوه به ویژه انار، انگور و انجیر در ۲۰ کیلومتری سرفاریاب شهرستان چرام واقع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

آشنا
Iran, Islamic Republic of
کمایی جان ببین همکاری خود اهالی چطوره برای رفع مشکل این امام زاده
لهراس کر عیدی
Iran, Islamic Republic of
تشکر از مدیر محترم سایت بابت گزارش عالی
خاد
Iran, Islamic Republic of
انگار همه مدیران جلوی فرماندار راه میرندیافرماندار ضعیف است یا....
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1