تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۷۵۹۳۰

پیاده سازی استراتژی «پوتین-مدودف» به سبک تاجگردون

۷۸
۰
کبنا ؛سید رضا محمدی ده‌بزرگ*

روسیه پس از فروپاشی شوروی و کنار رفتن گورباچف، تحولاتی چند را تجربه کرد. نخست بر آمدن یلتسین و سپس بر سر کار آمدن پوتین. بعد از دوره نخست زمامداری پوتین، شاهد یک دوره واسطه هستیم که در آن مدودف بر سر کار می آید و سپس بار دیگر پوتین است که ریاست جمهوری روسیه را به عهده می گیرد. در مطبوعات ایران و بین سیاسیون معمولا از این دوران اخیر یعنی بر سر کار آمدن مدودف و نخست وزیر شدن پوتین و جابجا شدن آن ها در دوره بعدی به عنوان مدلی تحت عنوان «پوتین-مدودف» یاد می کنند.
هنوز از یادها نرفته است که ۲سال گذشته،  اظهارات محمود احمدی نژاد در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی دستمایه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درخصوص احتمال اجرای مدل روسی پوتین – مدودف در کشور شد. هنگامی که مرتضی حیدری از احمدی نژاد پرسید سال ۸۴ قول دادید اسامی را که در جیبتان دارید اعلام کنید و حالا که یک سال مانده به پایان دولتتان نمی خواهید این افراد را معرفی کنید؟ رئیس جمهور در پاسخ پس از آنکه گفت «من یک سری از اسامی را دادم» سپس با لبخندی معنادار افزود: «از کجا می دانید امسال سال آخر دولت باشد؟ دولت متعلق به ملت است.» موضوعی که البته واکنش‌های متعددی را از سوی چهره‌های سیاسی به دنبال داشت. البته بعد از رد صلاحیت مشایی توسط شورای نگهبان، عملی شدن این مدل در ایران عقیم و ناکام ماند. این مدل و سیستم البته در کشورهایی مانند ترکیه بین رجیب طیب اردوغان نخست وزیر و وعبدالله گل رئیس جمهور ونیز توسط چاوزومادورو در ونزوئلا پیاده شد. در این نوشتار سعی بر ارائه یک الگو و شاهدی بر اجرای این مدل در شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد داریم.البته نویسنده قبول دارد که تفاوت های زیاد و اساسی بین موارد بالا و مورد این نوشته وجود دارد که مهمترین آنها این است که در ۴مثال فوق یعنی انتخابات ریاست جمهوری روسیه، ترکیه، ونزوئلا و احمدی نژاد- مشایی، این اسراتژی بین و توسط دونفر صورت گرفته در حالیکه درمثال این مقاله،تاجگردون به عنوان عنصر بالادستی و اجرا کننده این مدل بین دونفر از حامیانش وارد عمل می شود.
با اینکه بیش از یکسال به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دور بعد زمان باقی است اما کش و قوس های سیاسی، گمانه زنی ها، برگزاری جلسات مختلف و پنهانی به اصطلاح وحدت اصولگرایان و حتی اصلاح طلبان در نقاط مختلف کشور و به خصوص کهگیلویه و بویراحمد همیشه سیاست زده تمامی ندارد وشایعه ها واخبار متفاوتی شنیده و گفته می‌شود.
در شهرستان بویراحمد انتقادات بی‌سابقه و بسیار شدید از زارع از مدتها قبل آغاز و هنوز هم با شدت ادامه دارد. در محافل خصوصی و عمومی به دلیل آنچه که منتقدان آن را باختن بازی و مسابقه به صورت ۱۰۰درصد به تاجگردون می نامند و همچنین عدم وجود نفوذ، قدرت کلام و چانه زنی تاثیر گذار، سردرگمی و نداشتن رویه و بینش سیاسی مشخص و ثابت، گم شدن و ناپدیدی محض در هیاهوی بزرگان دوطیف سیاسی مهم و مطرح در مجلس و پایتخت و…، گزینه هایی مانند سید باقر موسوی، مندنی پور، حتی هدایت خواه مغضوب را بسیار کارامدتر و مناسبتر می دانند و معتقدند که به هیچ عنوان زارع در قامت یک نماینده قوی و موثر عمل نکرده و بنابراین آزموده را آزمودن خطایی است استراتژیک و نابخشودنی.
در چهار شهرستان کهگیلویه بحث تایید صلاحیت احتمالی موحد از مواردی است که ذهن موافقان و مخالفان ایشان و حتی اصولگرایان و اصلاح طلبان را به شدت به خود مشغول ساخته؛ هرچند بزرگواری که این روزها کوچکترین فعالیت خود را رسانه ای و حتی از سفر جیبوتی نیز سعی در فعال و کارامد نشان دادن خود می نماید؛ با فراغ بال و با الفاظ همیشگی خود رد صلاحیت مجدد تایید نشدگان گذشته را از همین حالا به همه اعلام کرده است. به نظر می رسد که مردم این چهار شهرستان از تمام طیف های مختلف و از اقشار گوناگون از بزرگواری که بیشتر وقت و تلاش خود را صرف فتنه و فتنه گران و سفرهای آفریقا و آمریکای لاتین نموده، چنان به تنگ آمده اند که بعید است بار دیگر اجازه حضور وی در بهارستان را بدهند. در این حوزه آنگونه که رسانه ها القا می نمایند گزینه های اصولگرا و اصلاح طلب متعددی مانند حبیبی، سیدمصطفی تقوی،عدل هاشمی ، مژدهی پور، رستاد، کرامت کریمی ،مجید محنائی، باقریان و..جزء گزینه های احتمالی هستند.
درحوزه گچساران و باشت به نسبت سایر مناطق بنظر می رسد وضعیت تاحدود بسیار زیادی مشخص و قابل پیش بینی تر باشد؛ زیرا جریان های مختلف اصولگرا مانند سنتی و قدیم و جدید یا پایداری و موتلفه وبقیه به دلایل مختلف انگار قصد و توان ایجاد وحدت رویه نداشته و بنظر می رسد با همین وضعیت فعلی موجود یعنی بیم و اظطراب و بی برنامگی پای در عرصه انتخابات خواهند گذاشت.در اردوگاه اصلاح طلبان تاجگردون با کار رسانه‌ای‌ گسترده و بسیار زیرکانه و بی سابقه، حضور همیشگی و دائمی هم در رسانه ها و تلویزیون و هم در منطقه و حوزه انتخابیه، افکار عمومی را به شکل بسیار هوشمندانه وهنرمندانه به خود جلب نموده و خود را به عنوان تنها ناجی غیر قابل بحث در دو شهرستان باشت و گچساران معرفی کرده است.
از جمله فعالیت های با برنامه، زیرکانه وهدفدار تاجگردون در شهرستان باشت می توان به انتصاب فرهاد محمدی لیسانس فقه و الهیات در سمت معاونت فرمانداری و تلاش برای اجرای مدل روسی پوتین- مدودف در فرمانداری شهرستان باشت در آستانه انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد. محمدی که در انتخابات گذشته ریئس ستاد انتخاباتی تاجگردون در شهرستان باشت بوده و به کاملترین شکل ممکن نهایت خدمت را به ایشان داشته، بعد از پیروزی تاجگردون و راهیابی به مجلس خود را فرماندار قطعی باشت دانسته و حتی به دوستان و نزدیکان گفته بوده که به زودی سکان هدایت آن را در دست خواهد گرفت. وی با روشهای مختلفی از جمله حضور همیشگی در تمام مراسمات و مجالس،اصرار و خواهش و حتی فشار مستقیم به تاجگردون و غیر مستقیم به دوستان و نزدیکان و... نهایت تلاش خویش را بکار بست وهنگامی که وزارت کشور و مجموعه استانداری از فرماندار شدن ایشان ممانعت کردند سیاست سکوت همراه باگلایه های دائمی و روزانه، انتقاد و سیاه نمایی، انزوا و گوشه گیری و مظلوم نمایی پیشه کرد ولی در عمل هیچگاه دست از کوشش برای دستیابی به بزرگترین آرزوی دیرینه خود برنداشت.
هنوز یکماه از معرفی شدن سید موسی حسینی به عنوان فرماندار شهرستان باشت نگذشته بود که دوباره نام فرهاد محمدی به عنوان گزینه این بار برای معاونت فرمانداری مطرح شد. شاید بسیاری بپندارند که با ورود محمدی به مجموعه وزارت کشور، تاجگردون از ریزش بخش قابل توجهی از آرائ دور بعد خود جلوگیری نموده باشد اما اگر واقعا تنها هدف ایشان راضی کردن محمدی، دوستان و طایفه و فامیل بوده باشد چه اصراری بر آمدن یک نیروی تحصیلکرده رشته فقه و معارف، فرهنگی آموزش پرورش و کاملا نا آشنا به سیستم وزارت کشور به مجموعه فرمانداری داشته است. آیا همانند زارع و یاری و گوهرگانی و دیگران نمی توانست در سایر پست ها حتی در مرکز استان از ایشان استفاده نماید. بهر حال تاجگردون براساس سیستم و رویه مهندسی سیاسی منحصر به فردش با دور زدن عقلایی و منطقی قانون فعلا محمدی را به هر شکل ممکن وارد فضا و مجموعه فرمانداری نمود تا بعد از کسب تجارب کافی در یک فرصت احتمالی ممکن با جایگزین ساختن ایشان به جای موسی حسینی به عنوان فرماندار، سیاست پوتین –مددوفی خود را در شهرستان نوپای باشت اجرایی کند.درمورد این مساله تنها باید به انتظار نشست و نظاره گر حوادث و اتفاقات معنادار آینده بود.

*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

بی سواد
Iran, Islamic Republic of
قیاس شما مع الفارق است . گچساران را مقایسه با روسیه می کنی
اهورا
Iran, Islamic Republic of
چقد بی معنی و بی ارتباط!!!
برادر خودتو کشتی تا دو کلام علیه فرهاد محمدی بنویسی
بابا شما چقد از دنیا عقبی
لیستین و پوتین و مشایی و آسمون و زمین به هم ریختی تا بگی فرهاد محمدی معاون فرماندار نباشه؟؟
برادر تاجگردون در دور قبل حتی یک نیرو (جز محمدی تبار/ مسعود و حسینی و نصیب الله رضایی و ... که همه شان هم کارشناسی ساده بودن ) در وزارت کشور نداشت و ۳۵ هزار رای آورد حالا چه نیازی به معاون و و فرماندار و مدیر کل داره ؟؟
تاجگردون در قلب مردم جا دارد.
بی سوادی از پشت کوه
Iran, Islamic Republic of
مطلب شما بسیار نسنجیده است و میشه فهمید حالت شما موقع نوشتن این مطلب طبیعی نبوده.ذکر چند نکته از این متن غیر طبیعی خالی از لطف نیست
۱=اینقدر موضوعات زیادی مطرح شده که درباره تنها چیزی که اسب سخن را نرانده اید قیمت گوجه هست
۲=ظاهرا اینقدر خود شیفته اید که احساس میکنید می توانید درباره همه استان اظهارنظر کنید.
۳=مرکز مظلوم استان جای افراد به قول شما(نیروی تحصیلکرده رشته فقه و معارف، فرهنگی آموزش پرورش و کاملا نا آشنا به سیستم وزارت کشور) نیست.
۴=زمانی مجلس پر بود از همین آموزش و پرورش هایی که شما با تحقیر ازشون یاد میکنید
۵=روسیه و دوگنبدان!لابد آمریکا و باشت؟
باشت
Iran, Islamic Republic of
در مورد انتصاب آقای محمدی به عنوان معاون فرمانداری باشت باید بگم خیلی دقیق نوشتی..
اگرنگاهی کوتاه به همین اخبار سایت کبنا و خامی بیندازی میبینی که در اکثر موارد و مکان ها جهت بازدید محمدی میره نه حسینی.... چون گزاشتن محمدی به عنوان فرماندار به صورت غیرمستقیم سرو صدای زیادی ایجاد می کرد.. پس تاجگردون محمدی رو گزاشت تا در اسرع وقت و یا نزدیک انتخابات کاری رو که حبیبی برای سید قدرت کرد محمدی هم براش انجام بده.....
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
قصدت از این نوشته چیه؟؟ به خیال خودت میخوای اختلاف بندازی بین طرفدارای تاجگردون؟ خدا آخر و عاقبتتو به خیر کنه !
عبداله
Iran, Islamic Republic of
تقریبا هیچ ربطی به سیاست پوتین - مدودف نداشت.
کرمی زاده
Iran, Islamic Republic of
احسنت.منم موافقم.تقریبا هیچ ربطی به سیاست مدودف - پوتین نداشت.
حق
Iran, Islamic Republic of
فقط ترس باعث این نوع کارهاست نه سیاست نه ......
چراغ
Iran, Islamic Republic of
عامو اووی
سيد محسن موسوي
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی،باشتی
جناب کنارکوهی مسئول سایت دکتر تاج گردون
با سلام
یک توصیه دوستان برای شما عزیزان دارم،مطمئن باشید که مردم دیگه از تخریب های هدفمند ومدیریت شده شما به شدت دلزده شده اند،شاید اوایل جذابیت هایی داشت ولی مطمئن باشید که این مباحث دیگر تاثیری ندارد،واگر شما عزیزان به فکر انجام پروژه اتان برای کارفرمای عزیزتان هستید باید یک فکر دیگه داشته باشید. مثلا مستقیما به دو نماینده دیگر شهرستان فحش وناسزا بدهید که
بر اساس تفکر و اندیشه شما هیچ اشکالی ندارد.
وگرنه این سوال برای مردم ما خیلی وقت است که حل شده است که چرا سایت تاج نیوز ببخشید کبنا نیوز حتی یک مطلب انتقادی سبک از تاج گردون بروی خروجی خود نمی گذارد ولی اینچنین با دلیل یا بی دلیل به سایر نمایندگان استان می تازد؟
چرا آروغ و باده شکم فلان مدیر باشتی دارای تحلیل های فضایی و ماورایی است ولی مدیر سایر مناطق استان شق القمر هم بکنند فاقد ارزش است.
مطمئن باشید بازنده جنگ قومیتی کسی جزء شما نخواهد بود؟
ومطمئن باشید بویراحمد حتی اگر از همه اصول خود،تفکر خود،خواسته های خود عدول کند بر یک موضوع مطمئن باشید که تاکید خواهد داشت و آن بویراحمد است.
بویراحمد زنده است و اثبات خواهد کرد که حوزه نفوذ آن خیلی بیشتر از باشت و ده بزرگ و ... خواهد بود.
منتظر باشید .........
بویراحمد ....................باوی
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
نگارنده ی این مطلب نشان داد هیچ گونه شناختی از اقای تاجگردون واقای محمدی نداشته و صرفا این مطالب را از روی بغض وکینه نوشته .لازم به ذکر است که اقای محمدی به اصرار اقای حسینی این مسولیت را پذیرفته وبا توجه به شناختی که از ایشان دارم هدفی جز خدمت به مردم نداشته است وجناب اقای دهبزرگی می تواند با کمی تحقیق متوجه این مطلب بشود در ضمن اقای تاجگردون ومجموعه اصلاحات همیشه قربانی نفوذ وتقلب در انتخابات بوده اند وهرگز به فکر استفاده از فرمانداری در پیروزی انتخابات آتی نخواهند بود واقای محمدی انسانی نیست که اخرت خود را به دنیا بفروشد.
باشت درجواب اهورا
Iran, Islamic Republic of
(۰۰شتر در خواب بیند پنبه دانه گه لپ لپ خورد گه دانه دانه)۹ عزیزمن فکر کنم میزان رای ملت ومردم است هر نماینده را یکبار مردم به مجلس میفرستند وبار دوم عملکرد خودش وسابقه نداشته کسی در باشت وگچساران برای دو دوره کرسی مجلس بگیره به جز اقای موحد که این هم استثنااست ده بار دیگه در هر جای این استان ثبت نام کنند اخر قبول میشن کلام اخر سفارش به اقای اهورا ((( این دغل دوستان که میبینی مگسانند به دور شیرینی))۹
در جواب باشت
Iran, Islamic Republic of
احسنت - گفته هات خیلی جالب بود.از رضا پونصدی هم بپرسی میدونه که فرهاد محمدی رو دارن آماده میکنن برای فرمانداری.حسینی فقط دکوره
باشتی
Iran, Islamic Republic of
احسنت - گفته هات خیلی جالب بود.از رضا پونصدی هم بپرسی میدونه که فرهاد محمدی رو دارن آماده میکنن برای فرمانداری.حسینی فقط دکوره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
احسنت - گفته هات خیلی جالب بود.از رضا پونصدی هم بپرسی میدونه که فرهاد محمدی رو دارن آماده میکنن برای فرمانداری.حسینی فقط دکوره
مخالف نفاق
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سیاست پوتین –مددوفی.... ربطی نداشت .... خوبه خودتان میگویید اقای محمدی لیسانس فقه گذاشت کنار آقای حسینی که کسب تجربه کند پس به مددوف و پوتین یا مثالهای دیگری که زدید چه کره تمتمشان مردان سیاست و با تجربه بودند
در جواب اهورا
Iran, Islamic Republic of
شما فعلا با مسئولیت جدیدتون تو آموزش و پرورش سرگرم باشید.
آخه کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش باشت هم شد پست که اینقدر ادای آدمهای روشن فکرو درمیاری.خوب خودتو برای معاون فرماندار لوس کن.
همه میدونن که تا قبل از گرفتن این پست چقدر منتقد بودی نسبت به کارشناس اسبق .حالا چند وقته خیلی ساکت شدی.
در جواب باشت در جواب اهورا
Iran, Islamic Republic of
مگسان نه مگزان
ادهدشت
Iran, Islamic Republic of
در مورد گزینه های اصلاح طلبان در کهگیلویه باید عرض کنم که به غیر از رستا د بقیه برای ...،کریمی که فرمانداری خیلی از سرش زیاده ،من سیاسی نیستم ولی انصافا رییس یک دبیرستان براش زیاده البته رییس پاسگاه بهتربود براش، ایشان فکر میکنه تنها فرماندار دولت جمهوری اسلامی بعداز انقلاب هست خیلی ضعیف هستند استاندار باید فکری به حال دهدشت بکند
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده مگر طایفه گوهرگان چند رای داشتند حد اکثر ۵۰۰ رای در ضمن ۱- اقای گوهرگانی ۲- دیانت ۳- باقری ۴- محمدی ۵-محمدی ۶- و غیره پست گرفتند.
شهروند...
Iran, Islamic Republic of
سلام بر جناب سید که این همه سواد بالایی دارید و رفتید خوندید که تاج گردون رو با کی مقایسه می کنید این که تاج گردون میهمان همیشگی صدا وسیماست و هفته ای یک بار به حوزه انتخابیه سر میزند اسمشو میزارید زیرکی...برادر من تاج گردون داره انجام وظیفه میکنه. ایا از نظر شما این مشکلی داره؟؟؟ ایا بودجه استان را ۳ برابر کردن از دست کسی دیگه ای بر. می امد؟؟؟ ایا کس دیگری به جز تاج گردون می توانست رئیس کمیسیون به اون مهمی در مجلس شد؟؟؟خدا وکیلی این همه نوشتید میخوای چی رو ثابت کنی...ایا نظر سنجی سایت رو ندیدین که بالای ۷۰% مردم به تاج گردون نمره عالی دادن...برادر البته عادیه چهره ملی بودن شاید انتقادی هم باشه ولی این رای ملت بوده که تایین کننده هست نه قلم و انتقاد شما...تاج گردون چهره ماندگار است....
علوی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقعا بجاواردشده همه میدانندکه حسینی خیلی ضعیف است هم دراجراوهم دربیان محمدی خیلی خلاقمندترازححسینی است محمدی داره تجربه چهارسال دیگه میکنه حسینی هم اراجمع میکنه وخودشوبرامعاونت فرمانداری
محقلی
Iran, Islamic Republic of
ازفرهادمحمدی مظلوم ترپیدانکردی از کی فرهنگیان بیسوادشده اند
کمال الملک
Iran, Islamic Republic of
درود بر کمائی.سلام بر عکاشه. م .ی از یاسوج
معلم گوهرگانی از باشت
Iran, Islamic Republic of
نکته ای که بنده در آقای .سراغ دارم. این است که ایشان آدم بسیار سیاست مداری بوده و هستند اما سیاست نه از نوع خوب.. ایشون کسی بودند که در زمان مدیریت روسای قبلی آموزش و پرورش باشت هیچ وقت با کسی گلاویز نمی شدو فقط از دور رادور جریان منتسب به اصلاحات رو نظاره میکرد.یادمه زمانی که از آقایان و مدیران وقت دولت احمدی نژاد در اموزش و پرورش باشت می پرسیدند چند نیروی مخالف دارند آنها فقط اسم چند ادم خنثی را می بردند. اما پس از پیروزی تاجگردون و روحانی در انتخابات همین اقای محمدی بودند که در جلسات می گفتند که مخالفان باید برکنار بشن..من خودم در بعضی جلسات بودم . ایشون بیشتر ریاست جلسات را بر عهده داشتند. اما تو این دور نه فقط آقای .، بلکه خیلی از افرادی که زیاده روی کردند باید فکر بعد از اتمام دوره روحانی رو بکنند که شاید یکی شبیه احمدی نژاد متولد بشه و اونها رو به زباله دان تاریخ بیندازد. یادمان باشد سیاست پدر و مادر نمیشناسد
بکلو
Iran, Islamic Republic of
در جواب بعضی دوستان باید بگم که تو هر جناحی طبیعیه یه عده ای دم دربیارن و پست بگیرن. این طبیعت خطه.اما وقتی سیاست تو آموزش و پرورش وارد شد دیگه باید فاتحشو خوند. مگه بچه های ما چه گناهی کردند که باید باهاشون اینجور بشه.مثل تعویض مدیران در مدارس باشت. همه میتونن یه نگاهی به سطح شهر باشت بیندازن و ببینن که مدیران جدیدی رو که الان گزاشتن چند ساله سابقه مدیریتی دارن. از چه رشته هایی هستن.حتی بیشترشون کمتر از لیسانس مدرک دارن.یا غیر مرتبط هستند. مثلا رشته تربیت بدنی - حقوق - چه ربطی به مدیریت مدرسه پرجمعیت شهری داره اونم تو شهر باشت؟
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون با توجه به اینکه تمامی نیروهای بویراحمد گرمسیر را عزل نموده دیگه محبوبیتی در گرمسیر نداره و رای نمیاره
سجادی
Iran, Islamic Republic of
فرهاد محمدی از نیروهای توانمند وبا برنامه های خوب وپی گیر در میان فرهنگیان میباشد امیدوارم دوستی که این مطلب را نوشته مغرضانه قضاوت نکنه ومطلب ننویسه چرا که خود را رسوا خواهد کرد ادمای بزرگ با این گونه تحلیل ها نه تنها کوچک نخواهد شد بلکه محبوب و بزرگتر خواهد شد .فرهاد محمدیحقش بالاتر از فرمانداری بوده ایشان به دلیل دغدغه خدمت به همشهریان خود به ....آمده وگرنه فرهنگی بودن وماندن از تمام شغلها برتر و والاتر میباشد
سجادی
Iran, Islamic Republic of
من هم جرات وهم شجاعتشو دارم که بهنام خودم کامن بذارم دوست عزیز معلومه عقده ای هستی ..اهورا اون کسی فکر کردی نبوده دلم میخاد اهورا هم جرات داشته باشه خودشو معرفی کنه تا شما از خجالت اب بشه ؟
سجادی
Iran, Islamic Republic of
بنام .......کامنت .ببخشید
اهورا
Iran, Islamic Republic of
برادر باشتی
مطمئن باش تاجگردون را عملکرد خودش دوباره با ۵۰ هزار رای میفرسته مجلس
حلا چند نفر آدم مشکل اشتغال یا خواسته شخصی دارن و از برخی مدیران دلخور اند نگران نباش همین ها پاش بیفته جون میدن برای تاجگردون
ضمنا گچساران و باشت برای هر کاندیدای غیره بومی و ناکارامد و شریک اختلاس های مشایی (موحد) جز باتلاق نخواهد بود، اون وقتا که موحد رای می آورد ، تاجگردون رد صلاحیت می شد و ۹۰ درصد آراش تو کهگیلویه بود .الان موحد تو کهگیلویه ۱۵ درصد رای نداره چه به رسه به گچساران
اهورا
Iran, Islamic Republic of
برادر باشتی
مطمئن باش تاجگردون را عملکرد خودپش دوباره با ۵۰ هزار رای میفرسته مجلس
حلا چند نفر آدم مشکل اشتغال یا خواسته شخصی دارن و از برخی مدیران دلخور اند نگران نباش همین ها پاش بیفته جون میدن برای تاجگردون
ضمنا گچساران و باشت برای هر کاندیدای غیره بومی و ناکارامد و شریک اختلاس های مشایی (موحد) جز باتلاق نخواهد بود، اون وقتا که موحد رای می آورد ، تاجگردون رد صلاحیت می شد و ۹۰ درصد آراش تو کهگیلویه بود .الان موحد تو کهگیلویه ۱۵ درصد رای نداره چه به رسه به گچساران
Iran, Islamic Republic of
بعضی ادمها چه زود بزرگ می شوند مگر محمدی کی بود اگر امروزه کسی بگوید ۱۰۰ رای دارم اشتباه می گوید.
افسوس
Iran, Islamic Republic of
دلم می سوزه که .. با پارتی کارمندای باشتی مثل عسکری و ... نمره آورد و هنوز مدرک لیسانش هم دستش نیست.. .کسیه که یادش بخیر سرجلسه امتحان چقد بش .اونوقت به قول باشتیا .سرجلسه .و ...هه هه. ..چطور میتونه با وجود این همه جوان .باشتی؟... فقط بخاطراینکه رئیس ستاد انتخابیش بوده... این هیچ اون خانم ..که گذاشته تو دانشگاه چی میدونه .. دلم برا مردم باشت می‌سوزه که مثل کبک سرشون گذاشتن زیر برف. گچساران که دیگه جای گفتن نداره....
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
نقد منصفانه کنید و حقیقت را بگویید حتی اگر به ضررتان باشد. انصافا مطلب بسیار دقیق و خوب و کاملا تحلیلی را کاملا اگاهانه نوشتی.اهورا و علیرضا و عبدالله و دیگرانی که نویسنده را بیسواد یا قیاس را مع الفافارق خوانده اید بدون هیچ استدلال منطقی و فقط از سر جهالت و تعصب منفی و وابستگی به محمدی و حسینی و تاجگردون تلاش کردین از تاجگردون و انتصاب های وحشتناک و ضعیفش دفاع کنید مگه غیر از اینه خداییش.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون ادم باسواد،کاردان و اندیشمندیه اما در باشت و گچساران ضعیف ترین نیروها و کم سوادترین ادم هایی که حتی در خواب های وارونه خود تصور داشتن و..روهم نداشتند به نون و نوایی رساند و بر مسند قدرت نشاند و بعضیا هم متاسفانه میگن خدمت به مردم تورو خدا منطق و عدالت و شرافت و خدا را فراموش نکنید اخه؟؟؟!!!
.ادارات جهاد و منابع طبیعی، دامپزشکس و فرهنگ و ارشاد، فنی حرفه ای، میراث فرهنگی و بخشداری و در راس همه فرمانداران بسیار ناتوان و ناکارامد که در ابتدایی ترین امور هم به شدت با مشکل مواجهند چگونه ممکن است بتوانند باشت و گچساران را به توسعه و پیشرفت برسانند.
هیسس
United States
آقای فرهاد محمدی انسانی شایسته و فرهنگی ارزشمند میباشد
و خواهشا به مسایل انتخابات و ای چیزا ربطش ندین
آخه آقای دهبزرگی! دکتر تاجگردون تو اون شرایطی که امثال فرماندار و معاون وقتش حتی نزاشتن توی یه مسجد سخنرانی کنه و تمام ادارات و نهادها و همه و همه رو بر علیه اش بسیج کرده بودند و خیلی چیزای دیگه که شرمم میاد بگم و مطمینم جلو روی شهیدان شرمنده خواهند شد با قاطعیت تمام ۳۵۰۰۰ رای آورد حالا شما سیاست پوتینو نسبت دادی به دکتر که ای کارو کرده و......؟ این چه تفسیریه که شما میکنید؟
آیا دکتر تاجگردون تو این مدت بیشتر از همه نمایندگان برا این دو شهرستان خدمت نکرد؟
مرتضی قاسمی
Iran, Islamic Republic of
از هر کر و کوری توی شهر باشت و گچساران بپرسید میگن متن خیلی خیلی عالی و ۰نویسنده ۱۰۰ درصد درست پیش بینی و دقیق واقعا عین حقیقت رو گفته و اشاره کرده.از ادمی کارکشته و باتجربه و البته با ادعایی همچون تاجگردون بسیار عجیب و بعیده که مدیریت درسازمانها را مانند گوشت نذری و قربانی و با رویکرد قومی قبیله ای و تعصب و پارتی بازی پخش کردن.سیاست تاجگردون هرگز براساس تجربه و توانمندی و شایسته سالاری نبوده و هدف اول و اخر رای اوردن در دور بعد و راضی کردن اقوام و طوایف و کسانی است که براش رای اوردن حتی به قیمت .گچساران و باشت باوی.اینهمه ادم جوان و اگاه و باتجربه و توانمند و با مدارک فوق لیسانس و دکترا بعد باید .و .و .و .و .و ادمهای بالای۷۰ سال که مدرک دیپلم ندارند برا همه تعیین تکلیف کنند اینه روشنفکری و اصلاحات واقعا؟؟؟
در جواب هییس
Iran, Islamic Republic of
قبول دارم غلام ادم بزرگیه و تو تهران بین غولها ابروداری کرده اما واقعا قبول نداری حق همه اصلاح طلبان و جوانان شایسته و افراد اگاه و تحصیلکرده را نابود و پایمال کرده جناب دکتر.شما به من بگو کدوم مدیرش سواد یا تجربه داره یا حتی توان نوشتن یک نامه درست رو داره.من حرفم اینه مدیرانش واقعا بسیار ناتوان و ناکارامدن و از بین ۳۵۰۰۰ نفر طرفدارش اومده ضعیف ترین هارو انتخاب کرده درحالیکه ادم های خیلی عاقل و باسواد دورش بودن.تو چرا الکی و براساس تعصب میگی محمدی شایسته و توانمنده اخه.فرهاد محمدی نهایت توانش معلم پرورشی مدرسه شهید بهشتیه نه فرماندار شدن.تعصب و فامیل بودن رو بذار کنار حقیقت رو فدای قومیت و اشناو دوست و فامیل بودن نکن لطفا.
افسوس
Iran, Islamic Republic of
.ادعا میکنه کار شخصی نمیکنم اما میخاین ده ها نفر براتون لیست کنم از همین باشت و .. و .و ..تا .و یاسوج و تهران بردن سرکار.اگه اصلاح طلبان یا افراد فقیر و مشکل دار بودن بازم زور نداشت.بیمارستان برادر زاده .،دانشگاه و ..باد.اقای .دانشگاه فرهنگیان،بچه های .و... بازهم بگم.کسانی که همیشه با .و .حتی .بودن حالا در اولویتن اخه چرا واقعا..
مردم باشت و گچساران بایستی به حالتان گریست چون مظلومید و ساده لوح وامصیبتاها
فرمانداری هم که دیگه گل سرسبد و نوبره والا.دانشگاه ازاد و نفت و... بماند که اگه بگم سکته رو میزنید.
باوی
Iran, Islamic Republic of
اخ سی باشت و باوی با عظمت که شکوه و عزت و جاه و جلالش را به دست ادم هایی فوق بیسواد و بی تخصص سپردیم.تاجگردون ناامیدمون کردی خیلی بیشتر ازاینها ازت انتظار میرفت
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون مسائل قبیله ای و فامیلی براش خیلی مهمه نمونه اش را می توانید در محیط زیست استان ببینید
کارمند نیروگاه گازی بوشهر
Iran, Islamic Republic of
سید رضا محمدی ده‌بزرگ حرفات واقعا حرف مفته مفت مفت...
گرمسیری ساکن بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
سید رضا محمدی ده‌بزرگ سعی کن اندازه ی .قدم برداری... ههههههههههه
بچه های گچ
Iran, Islamic Republic of
سید رضا محمدی ده‌بزرگ سعی کن موقع نظریه پردازی یه خرده از مختم استفاده کنی...
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
تقلبی شرمت الله بالایی
رضا محمدی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون در تهرانابروداری کرد و باعث شد سرمان را به نشانه افتخار بالا بگیریم اما در سطح خرد و در شهرستانهای باشت و گچساران حتی از جعفری و حسینی بحرینی هم بسیار ضعیف تر عمل کرده.مدیران ضعیف،بیسواد و پرادعا ولی بی محتوا.هرگونه تغییر و تحولی هم باشه از قدرت و نفوذ شخصی خودش در تهرانه نه لیاقت مسولان محلی.
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون در تهرانابروداری کرد و باعث شد سرمان را به نشانه افتخار بالا بگیریم اما در سطح خرد و در شهرستانهای باشت و گچساران حتی از جعفری و حسینی بحرینی هم بسیار ضعیف تر عمل کرده.مدیران ضعیف،بیسواد و پرادعا ولی بی محتوا.هرگونه تغییر و تحولی هم باشه از قدرت و نفوذ شخصی خودش در تهرانه نه لیاقت مسولان محلی.
حسینی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود متن خیلی ساده اما حقیقت بوده و تیز بینی چاشنی مطلب شده.احسنت نویسنده محترم.
راه کور
Iran, Islamic Republic of
من بلافاصله قلمتو شناختم حاجی. واسه خودت پپسی وا میکنی. این منم که تورو مثل کف دست میشناسم.خودتم میدونی پاشنه آشیل واقعیت کیه وکجاس؟ لا اقل چنتا مدیر قوی بزار ضرر نمیکنی.حالا بهنام آی پی تو چک میکنه وشایدم قبلا اینکارو کرده. توکه خیلی زرنگی با پراکسی هلند وکانادا بیا بالا.چهره ملی عزیز.جواب همشهری
راه کور
Iran, Islamic Republic of
ببخشید بنام شهروند کامنت گذاشتیند من جواب دادم
درجواب سجادی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما با این هوش و ذکاوت خارق العاده تان.تبارک اله.
برات علی
Iran, Islamic Republic of
حسینی خودش باید معاونشو مشخص میکرد کاملا معلومه که هیچ نظری از ایشان نخواستن اگه هم خواستن نظرشو اعمال نکردند از نظر اکثر مردم باشت حسینی فقط اسم فرمانداری باشت را یدک میکشه وگرنه اختیاراتی از خودش نداره ی گروه از بیرون + محمدی شهرو مثلا مدیریت میکنن
ظفری از فرمانداری باشت
Iran, Islamic Republic of
با سلام وخسته نباشی خدمت برادر عزیزم اقای محمدی
از اینکه به فکر شهرستان باشت هستید ممنون و نهایت تشکر را دارم .اما برادر بزرگوارم در علم سیاست نظر من دخالت نکنی خیلی بهتره.این نوع از نوشتن و کوبیدن دوفرد بومی به عنوان فرماندار و معاون فرماندار کار شایسته ای نبوده و نیست و شما خدمت این دو عزیز را اگر مشاهده کنید میفهمین که فقط به فکر شهرستان بوده و هستند ولاغیر .در مساله کاری بر هیچ کس حتی طیف اصولگرایان سنتی پوشیده نیست که جز حاج غلامرضا تاجگردون کسی به توانایی عملرد ایشان نبوده و نیست.شما را توصیه میکنم به خرد جمعی نه تعصب فردی.
نگاه به بحث قومیتی یک نگاه ناروا و غیر قابل تحسین است .
موفق و موید باشید
درجواب برات علی
Iran, Islamic Republic of
منم با براتعلی موافقم.همه مردم باشت میدونن حسینی دکوره و محمدی در واقع فرماندار باشته
گوهرگان
Iran, Islamic Republic of
واقعا توصف این مقاله از شرح حال فرهاد محمدی عین واقعیت است.چیزی که همه عزیزان از آن آگاه هستند.
علی
Iran, Islamic Republic of
انصافا معلومه چه نوشتی ....تیترت با متنت هیچ ربطی تداشت.. نگفتی با کی یا چه مشکل داری جهت اطلاع رشته فقه و حقوق به سیاست خیلی نزدیکتره تا بعضی رشته ها و در ثانی حتی یک تحصیل کرده هنر هم میتواند رییس جمهور باشه و امروزه سیاست و نفوذ سیاسی ربطی به نوع مدرک نداره ...خواستی مطلبی بنویس اول خوب مطالعه کن ...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
زمانی میشه گفت که استراتژی پوتین-مدودف که رئیس و معاون در چند دوره جای هم بنشینند
اعتدال،
Iran, Islamic Republic of
خواهشا نفاق بین طرفدارهای دکتر تاجگردون نیندازین
ظفری
Iran, Islamic Republic of
قصد نفاق و ایجاد شکاف و دشمنی دیگه چه صیغه ایه اخه خدا؟.چرا اینقدر از گفتن یک حقیقت محض براشفته شده اید .اتفاقا بهترین تشبیه و توصیف و متنی است که این ۵ ساله اخیر توی سایتهای مختلف دیدم چون نهایت شفافیت و صداقت و راستگویی را باخودش دارد.وقتی که محمدی فرماندار شد همه میفهمید و میبینید تاجگردون چرا فرهاد رو کنار موسی گذاشته...
خلیفه
Iran, Islamic Republic of
آقای مهدی عزیز که گفتی زمانی میشه گفت که استراتژی پوتین-مدودف که رئیس و معاون در چند دوره جای هم بنشینند.اگه اینطوری باشه که دیگه میشد روسیه و پوتین.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
کسانی که نمیتونن بفهمن که استراتژی و سبک و سیاست یعنی چه دارن میگن متن اشتباه و غلط و بی ربطه درحالیکه تماما هم ادم های محمدی و جیره خوارش هستند.برید و از دوستان و اطرافیانش بپرسین که چطوری قبل از اومدن به فرمانداری ضجه می زده و صبح تا شب کارش شده بوده سیاه نمایی و گلایه و گریه و انزوای محض.منم با علی و براتعلی موافقم همانگونه که همه مردم باشت میدونن حسینی دکوره و محمدی در واقع فرماندار باشته نه بخاطر اینکه سواد یا فکر و برنامه ای داره اصلا ابدا.فقط بخاطر اینکه اسم تاجگردون که بیاد بدنش طوری میفته به لرزه که انگار بردیش روی ویبره به خدا قسم.
امینی
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا ،عالی و درست پیش بینی کردی.باید نشست به نظاره که چطر دم انتخابا موسی میره گچساران و محمدی و دارو دستش انتخابات رو مدیریت میکنن.یادتون که هست چطور انتخابات شوراها را فرهاد به فاجعه کامل کشاند و تاچند ماه به دلیل مخدوش بودن نتایج نمیشد برندگان را معرفی کرد.اخ که تاجگردون فقط بیسواد و ضعیف و التماس کن میخواهد و نه فکر
رمضانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰۰درصد حقیقت محض رو گفته.واقعا کلمه به کلمات این متن با صداقت کامل نگاشته شده است..تاجگردون اصلاح طلبان واقعی را نیز واقعا مورد ظلم قرار داد تا کسانی که شناسنامه سیاسی ندارند و فقط توان دست به سینه بودن خوبی دارند و در همه شرایط از نظر اطاعت در صدر هستند زمام امور رو به دست گیرند.مردم روزی بالاخره ماهیت همه را میفهمند.
Iran, Islamic Republic of
اقا فرهاد محمدی میخام یک نصیحت برادرانه بهت بکنم:
یادت هست چقدر به نجاتی و امیرسین ظفری وکرمی و....شیون و التماس میکردی که منچه گناهی کردم چرا به حقم نرسم و مگه من چمه!!!تو باید بو همون مدرسه دینی عربی رو درس بدی چون سیستم و اخلاق و افکار مسمومت به درد مدیریت و سیاست نمیخوره.برگرد و به خودت و زندگیت برس چون اینکاره نیستی و هنر و توانش رو نداری و بنابراین بیشتر از این خودت رو خراب نکن.
Iran, Islamic Republic of
فرهاد محمدی مردی با صداقت است و بهترین سیاست صداقت است
باوی
Iran, Islamic Republic of
محمدی اخرت خود را با این مسایل پوچ نمیفروشد برادر من
چنار
Iran, Islamic Republic of
همشهریان عزیز چرا همیشه نیمه خالی لیوان رو میبینید ،الان در کشور ما هستن افرادی که با توجه به رشته تحصیلی خود فعالیت نمیکنن اما در کار و جایگاهی که هستن به نحو احسن عمل میکنند . فرهاد محمدی انسانی معتمد و با تمام طوایف این شهر ارتباط حسنه دارد این نقطه قوت این اقاست و مطمینم رشد میکنه
همشهری
Iran, Islamic Republic of
من مطمینم شخصی که این مطلب را نوشته ،باعقده های درونی خود مبارزه میکنه و مهره موردنظرش هیچ پستی را نگرفته والا اینهمه غرض ورزی معنا نداشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اسدپور
Iran, Islamic Republic of
امام علی گفته به گوینده کاری نداشته باشید به حرفش توجه کنید.کسانی که صداقت و شرافت و مردانگی حالیشونه خوب میدونن که چقدر این مطلب در نهایت دقت و صحت نگاشته شده است.... دیگه انتظار این بود .متوجه بشه اما متاسفانه اینقدر ادم ذلیل و ضعیف دور ورشون هستن که نمیذارن خودش باشه و اخرش هم میشه اینکه فرهاد بشه معاون و نجاتی ریئس و موسی فرماندار.ای خدا بالای بختت های ییییییییییییییییییییییییییییییی
دهراب
Iran, Islamic Republic of
موسی و فرهاد دوتاشون روهم با بخشداراشون و کل دهیار و تمام اصلاح طلباشون یک دونه رضایی فرماندار قبل یا حتی نصف رضاپور نمیشن.اخ تا قیامت که شهر و میدان خالی شده همه هفت تیر کش شدن.
omid
Iran, Islamic Republic of
نوشته ای سراسر حقیقت و با بیان عالی.کاش کسانی که محمدی را ادم شایسته فرض می کنند فقط یک ساعات باهاش ارتباط کاری و فامیلی داشتند تا میفهمیدند باچه اعجوبه ناتوانی و پرادعای توخالی طرف هستند.البته تمامی کامنهای حمایت از ایشان تماما از ادم ها و اجیر شدگانش هستند خدا میدونه
فرزاد محمدی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خیلی هم درست گفته و بدون کوچکترین تعصب و جانبداری فقط حقایق تلخی رو اشاره کرده اند.نمیشه که ضعفها و ایرادات نابودگر رو نبینیم و یا نادیده بگیریم چون دل کسی ممکنه بشکنه.اخه بیسوادی و ناتوانی مسولان ادارات در گچساران و باشت و کل استان واقعا نگران کننده و بیدادها می کنه.
جواب ناشناس بی خرد
Iran, Islamic Republic of
از حرفات معلومه که حاج فرهاد رو هنوز نشناختی-از زمانی که رویه کار امده اند باشت را دگرگون کرده اند-تجربهای که ایشان در مدیریت دارند ناب است-احسنت به حاج غلام که ایشون رو برگزیدند
احمدی
Iran, Islamic Republic of
ضجه و التماس های شبانه روزی پیش سفتر کرمی، گوهرگانی جهاد کشاورزی،نجاتی(ریاست شورای شهر باشت)،ظفری (ریاست دفتر تاجگردون در شهر باشت) زارع و اردشیر یاری درآموزش پرورش بالاخره چواب داد ولی محمدی و رحیمی و موسی و الباقی مدیران تاجگردون واقعا نابغه باسوادی و دنیای علم به اینها مینازد
Iran, Islamic Republic of
از زمانی که رویه کار امده اند باشت را دگرگون کرده اند-تجربهای که ایشان در مدیریت دارند ناب است.خداوکیلی روت شد چنین حرف خنده دار مضحکی بزنی.منظورتون از مدیریت ، مدیریت ۷ هکتار گندم و ذرت و اراضی خانوادگیشون می شه یا معاون مدرسه تلخاب بیدک و شهید بهشتی و کاردانش!!!!!!!!گفتی که باشت رو نجات داد واقعا که نوبر و شاهکار بود این حرفت چطوری روت شد چنین حرفی رو بزنی اخه.انتخابات شورا با انواع ,,,ا.. به ارا مردم روبه رو شد که تمام۲۰ هزار باشتی قبول دارن مقصر اول و اخرش اقا .بو.ده.تو یا خود فرهادی یا از ادمهاش و بنابراین برا بار هزارم بگم مردم نه تنها خر نیستن که خیلی هم فهمیده هستن.
مرادی
Iran, Islamic Republic of
حالا برو ببین چطور با مدیریت ایشون باشت گلستان شده...شما حتماا حاج فرهاد جلو خلافت گرفته که داری دروغ میبافی
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1