تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۷۵۸۱۸

گزارش تصویری از نمایشگاه کتاب یاسوج

۶
۰
کبنا ؛نمایشگاه کتاب یاسوج با ۱۸ میلیون شخصی مدیرکل  و معاونین و برخی از کارکنان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
 فروش بالغ بر یک میلیارد ریال بن کتاب در سه روز اول نمایشگاه کتاب استان
معاون شعب بانک صادرات حوزه بویراحمد از فروش بالغ بر یک میلیارد ریال بن کتاب در سه روز گذشته خبر داد.
جلیل رهنما با اشاره به استقبال خیلی خوب مردم برای خرید بن کتاب از چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان اظهار داشت: در سه روز اول برپایی نمایشگاه کتاب استان بالغ بر یک میلیارد ریال بن کتاب به مشتریان فروخته شد.
وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته دو تعطیلی نیم روز در زمان صبح داشته ایم افزود: این آمار مربوط به دو تایم بعد از ظهر و یک روز کامل نمایشگاه بوده است.
معاون شعب بانک صادرات حوزه بویراحمد تصریح کرد: با توجه به استقبال بازدیدکنندگان و فرا رسیدن روزهای پایانی این نمایشگاه رقم فروش بن ها بسیار بالا خواهد رفت.
***
برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویراحمد برنامه های جنبی چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.
سیدسالار احمدی با بیان این که استان کهگیلویه و بویراحمد امسال میزبان چهاردهمین نمایشگاه کتاب استانی است،گفت: برنامه های جانبی نمایشگاه امسال با هماهنگی وزارت ارشاد، مدیرکل و معاون فرهنگی در حاشیه نمایشگاه در حال برگزاری است.
احمدی با بیان این که مقرر شد ۶ نشست تخصصی و مفید برگزار شود، افزود: یکی از این نشست ها ایستگاه یا غرفه نقاشی کودک و نوجوان است که با همکاری آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صدا و سیما برگزار می شود.
وی با اشاره به این که در این غرفه برنامه هایی با جذابیت خاص مخصوص کودکان برگزار می شود، بیان داشت: بخشی از برنامه های جنبی مربوط به نشست های تخصصی است که پنج نشست برگزار و یکی دیگر از نشست ها در خصوص اقتصاد مقاومتی و نشست بعدی شاهنامه خوانی است که با حضور شاهنامه خوانان برتر استان و انجمن شعر، ادب و اساتید این حوزه برگزار می شود .
این مسئول فرهنگی برگزاری نشست کودک و خانواده را به صورت تخصصی از دیگر برنامه های نمایشگاه بزرگ کتاب استانی دانست و اظهار داشت: این نشست با حضور امجد، معاون بهزیستی استان و کارشناسان حوزه برگزار می شود.
احمدی نشست تغییرات اجتماعی و چالش های پیش روی با حضور دکتر فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار استان و حجت الاسلام میرمحمدی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد  را از دیگر نشست ها عنوان  و خاطرنشان کرد: تغییرات و چالش های پیش رو و آسیب های جامعه آخرین نشست انجمن داستان است که با موضوع نقد داستان و کتاب هایی که در استان نوشته شده برگزار می شود.
وی گفت: با توجه به حضور پرشورمردم در نمایشگاه کتاب، این نشست ها فرصتی برای استفاده مطلوب افراد جامعه به خصوص جوانان با آموزش خانواده و چالش های جامعه را فراهم می کند.
***
 کیفیت کم نظیر برگزاری نمایشگاه کتاب استان در کشور
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: وضعیت برگزاری نمایشگاه کتاب در استان نسبت به استان های کوچک قابل مقایسه نیست و نسبت به استان های بزرگ بر اساس جمعیت و بن کتابی که در اختیار داریم جلوتر هستیم.
امین کمالوندی در حاشیه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان با اشاره به استقبال مردمی از این نمایشگاه اظهار داشت: با توجه به اقدامات صورت گرفته از جمله تعریض راهروها و مدیریت بن ها و همچنین انتظار استقبال مردمی مشکل غافلگیری نداشتیم.
وی با بیان اینکه به دلیل استقبال مردم ار نمایشگاه های کتاب در استان کهگیلویه و بویراحمد از همه استان ها بهتر هستیم اذعان داشت: وضعیت برگزاری نمایشگاه کتاب در استان نسبت به استان های کوچک قابل مقایسه نیست و نسبت به استان های بزرگ بر اساس جمعیت و بن کتابی که در اختیار داریم جلوتر هستیم.
وی درخصوص کاهش فضای فیزیکی نمایشگاه نسبت به سال گذشته گفت: دفتر مصلی فضایی که در اختیار ما قرار دادند پارسال ۲۵۰۰ متر داشتیم ولی امسال کمتر از ۲۳۰۰ متر فضا برای برگزاری این نمایشگاه در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه کاری که برای برگزاری نمایشگاه کتاب صورت می گیرد برای هزار تا ده هزار متر هیچ فرقی نمی کند افزود: پولی که هزینه می شود هیچ تفاوتی وجود ندارد و اگر فضای بیشتری در اختیار ما قرار می گرفت می توانستیم از حضور ناشران بیشتری در این نمایشگاه بهره ببریم.
شادی و نشاط در حاشیه نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد
حضور هنرمند نقش قلقلی در تلویزیون یا همان شهرام لاسمی خانواده‌ های زیادی را به پای اجرای این هنرمند دوست داشتنی تلویزیون کشاند و شادی و نشاطی مضاعف در فضای نمایشگاه کتاب استان ایجاد کرد.
در چهارمین روز برپایی نمایشگاه جمعیت زیادی با حضور در کنار غرفه‌ ها به صورت خانوادگی به خرید کتاب‌ های مورد دلخواه خود پرداختند که در این میان خرید بن به صورت گسترده توسط علاقه‌ مندان به چشم می‌ خورد.
جوانان و نوجوانان بیشترین قشر مراجعه کننده به غرفه‌ ها بودند که در این میان حضور گروهی از دانش‌ آموزان مدارس به همراه مربیان و معلمان چشمگیر بود.
در حاشیه این نمایشگاه کارگاه تربیت کودک با حضور کارشناسان امور کودک و نوجوان برگزار شد و سخنرانان به تبیین نوع برخورد با کودک پرداختند.
اما جذاب‌ ترین قسمت مربوط به حضور هنرمند نقش قلقلی در تلویزیون یا همان شهرام لاسمی بود که خانواده‌ های زیادی را به پای اجرای این هنرمند دوست داشتنی تلویزیون کشاند.
برگزاری مسابقه برای سه گروه کودکان، مامانها و باباها از جمله برنامه‌ های شهرام لاسمی و تیم همراه وی بود که برای مدتی شادی و نشاط را در محل نمایشگاه برای کودکان و نوجوانان به ارمغان آورد و بسیاری از پدرها و مادرها خاطرات گذشته خود را با تلویزیون مرور کردند.
***
فروش یک میلیارد ریالی نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: علیرغم کمبود بن های اختصاصی به نمایشگاه تاکنون حدود یک میلیارد ریال کتاب به فروش رفته است.
امین کمالوندی به برگزاری نمایشگاه کتاب در یاسوج همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت: حضور مردم و خرید کتاب نسبت به سال گذشته بی‌ نظیر بوده است.
کمالوندی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه طبق آمار ارائه شده در دو روز گذشته بیشترین استقبال کننده را از نمایشگاه کتاب داشته است.
وی بیان داشت: هر چند که نمایشگاه از روز پنجم آذر آغاز به کار کرد؛ اما به دلیل همزمانی آن با روز بسیج و برنامه‌ ای که در محل مصلی برگزار شد و همچنین دیروز که نماز جمعه را داشتیم برای ساعاتی کار نمایشگاه تعطیل شد.
این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که این استان و استان کرمانشاه به عنوان استان های پیشتاز حضور مردمی در نمایشگاه کتاب هستند، افزود: علیرغم کمبود بن های اختصاصی به نمایشگاه تاکنون حدود یک میلیارد ریال کتاب به فروش رفته که رقمی بی‌ نظیر نسبت به سال‌ های گذشته محسوب می‌ شود.
وی با بیان این که راهروهای نمایشگاه نسبت به سال های گذشته گذشته یک متر عریض‌ تر شده، خاطرنشان کرد: با وجود خدمات بهتر نسبت به سال گذشته انتظار بازدید و خرید بیشتری را خواهیم داشت.
کمالوندی از برگزاری نشست‌ های تخصصی در حاشیه نمایشگاه خبر داد و گفت: چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کهگیلویه وم بویراحمد تا ۱۱ آذرماه جاری پذیرای علاقمندان است.
***
 بازدید معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نمایشگاه کتاب

بازدید معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نمایشگاه کتاب
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری از نمایشگاه کتاب در یاسوج بازدید کردند.
چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.
در چهارمین از برگزاری نمایشگاه، دکتر فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندارری و حجت الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی از نمایشگاه بازدید کردند.
مدیر سیاسی و انتخابات استانداری هم در این بازدید دکتر محمدی را همراهی کردند.
چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد از پنجم آذر افتتاح و تا ۱۱ آذر ماه جاری در محل مصلی امام خمینی (ره) یاسوج پذیرای علاقمندان به فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی است.
***
مطالعه باید یک دغدغه باشد

شهردار سابق یاسوج گفت: نمایشگاه کتاب و گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی یکی از ضرورتهای اصلی هر جامعه ای است و باید دغدغه اصلی زندگی همه ما نیز باشد.
محمد بهرامی در بازدید از نمایشگاه کتاب یاسوج افزود: بحث اصلی دولتهای مختلف تکیه بر علم و دانش و دانایی است و امروز کشوری که دارای جمعیت زیاد است الزاماً کشور قدرتمندی نیست و هر کس دانش و تکنولوژی آگاهی بالاتری داشته باشد دارای نفوذ و قدرت بالایی است.
وی به ضرورت برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد و بیان داشت: این گونه نگاههایی که تکیه بر فرهنگ و بالابردن آگاهی دارد باید تقویت شده و از آن استقبال کرد و یکی از نیازهای اصلی هر جامعه ای می تواند همین نگاه فرهنگی باشد.
این فعال سیاسی در خصوص نقش مردم در قبال این حرکت های فرهنگی گفت: استقبال مردم و صنف های مختلف و در شرایط سنی مختلف بخصوص جوانان و نوجوانان که آینده سازان هستند در کارهای فرهنگی بسیار مهم است و باید بیش از پیش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه و آگاهی در بین آنها رواج پیدا کند.
بهرامی در خصوص کیفیت برگزاری نمایشگاه گفت: ناشران خوبی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و با توجه به بازدیدی که از نمایشگاه داشتم می توان گفت از سطح مطلوبی برخوردار است و از همه دست اندرکاران نیز به نوبه خود تشکر می‌کنم.
***
 بازدید نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه کتاب استان

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس عصر روز جمعه از نمایشگاه کتاب استان که در مصلی امام خمینی یاسوج دایر است بازدید کرد.
غلام‌محمد زارعی در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: تجارب گذشته نشان داده که نمایشگاه کتاب استان با استقبال خوبی همراه بوده است و به گفته برخی از ناشران این استقبال حتی از شهر شیراز نیز بیشتر بوده است.
وی ادامه داد: گرچه فضا کوچک است ولی همین حضور خوب و پرشور مردم و خرید کتاب از سوی مردم قابل توجه است و نشان از آن دارد که خرید کتاب را نه به عنوان هزینه اضافی بلکه آن را یک نیاز برای خود می دانند.
زارعی در خصوص نبود فضای نمایشگاهی در استان گفت: مقدمات احداث نمایشگاه بین المللی در استان فراهم شده و مشکلات زمین مورد نیاز رفع شده و امیدواریم با تامین اعتبار این نمایشگاه هر چه سریع تر راه اندازی شود که بتوان دیگر نمایشگاههای تجاری و بازرگانی را در آن برگزار کرد.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس در ادامه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان، از غرفه انتشارات انقلاب اسلامی، کتاب مجموعه بیانات حضرت آیت الله خامنه ای درباره مهارت‌ها و فنون تحلیل سیاسی با عنوان اصلی روش تحلیل سیاسی را خریداری کرد.
***
در چهارمین روز از برپایی نمایشگاه کتاب انجام شد
برگزاری نشست‌های تخصصی و برنامه‌های شاد در حاشیه نمایشگاه کتاب یاسوج
در چهارمین روز از برپایی نمایشگاه کتاب، نشست‌های تخصصی و برنامه‌های شاد در حاشیه نمایشگاه کتاب یاسوج برگزار شد.
چهارمین روز نمایشگاه کتاب یاسوج امروز نیز با حضور گسترده مردمی از همه اقشار رونق خاصی داشت.
به گزارش فارس، عصر امروز و در چهارمین روز برپایی نمایشگاه جمعیت زیادی با حضور در کنار غرفه‌ها به صورت خانوادگی به خرید کتاب‌های مورد دلخواه خود پرداختند که در این میان خرید بن به صورت گسترده توسط علاقه‌مندان به چشم می‌خورد.
جوانان و نوجوانان بیشترین قشر مراجعه کننده به غرفه‌ها بودند که در این میان حضور گروهی دانش‌آموزان مدارس به همراه مربیان و معلمان چشمگیر بود.
در حاشیه این نمایشگاه کارگاه تربیت کودک با حضور کارشناسان امور کودک و نوجوان برگزار شد و سخنرانان به تبیین نوع برخورد با کودک پرداختند.
اما جذاب‌ترین قسمت مربوط به حضور هنرمند نقش قلقلی در تلویزیون یا همان شهرام لاسمی بود که خانواده‌های زیادی را به پای اجرای این هنرمند دوست داشتنی تلویزیون کشاند.
برگزاری مسابقه برای سه گروه کودکان، مامان‌ها و باباها از جمله برنامه‌های شهرام لاسمی و تیم همراه وی بود که برای مدتی شادی و نشاط را در محل نمایشگاه برای کودکان و نوجوانان به ارمغان آورد و بسیاری از پدرها و مادرها خاطرات گذشته خود را با تلویزیون مرور کردند.
***
 حضور اولین نشریه تخصصی شعر کشور در نمایشگاه کتاب استان
شاعر و ناشر تهرانی از برپایی غرفه اولین نشریه تخصصی شعر کشور در نمایشگاه کتاب استان خبر داد.
امید صبری اظهارکرد: غرفه کتاب های شعر اولین نشریه تخصصی شعر در ایران می باشد.
وی در ارتباط با تعداد نسخه های کتاب در این غرفه خاطر نشان کرد: قریب صد وده عنوان کتاب در این غرفه به چشم میخورد که امیدواریم همه این آثار در این استان به یادگار بماند.
صبری در پاسخ به سوالی مبنی بر فروش تعداد کتابها در این غرفه عنوان کرد:  با توجه به اینکه امروز دومین روز برگزاری نمایشگاه بود شاید قضاوت درمورد استقبال مردمی عجولانه باشد اما به طور کلی از فروش خود در این زمان اندک رضایت دارم.
وی تخفیف کتابها در این غرفه را سی درصد اعلام کرد و اذعان داشت: شاعران این غرفه چون از مطرحترین شاعران کشور هستند مخاطب به راحتی کتاب مورد علاقه اش را پیدا میکند.
این شاعر  در پایان افزود: امیدوارم از شهر یاسوج کوله باری از خاطرات خوش با خود به پایتخت ببریم.
***
بهترین ابزار مطالعه کتاب است
یک مدرس دانشگاه گفت: ضمن اینک بهترین ابزار منبع مطالعه کتاب است و بهترین و سهل ترین راه دسترسی به کتاب نمایشگاه است که جا دارد از دست اندرکاران تقدیرو تشکر گردد.
مظفر جمالی نژاد در حاشیه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان گفت: قطعا اهمیت ونقش مطالعه کتاب بر هیچ کس پوشیده نیست ودر تمامی ادوار تاریخ چنین بوده است چون علم ریشه الهی  و معنوی و فطری دارد و همزاد با بشر بوده است.
وی تصریح کرد: تمامی منابع دینی ما بر ااهمیت  موضوع صحه گذاشتند از قرآن کریم تا سنت وبزرگان وعقل همه بر فراگیری  علم ومطالعه تاکید و  فراخوان عمومی دادند.
این مدرس دانشگاه افزود: پیامبر فرمودند علم را فرا بگیرید ولو در چین باشد امروزه هم محصول علم ومطالعه زندگی مارا تسخیر نموده است و پیشرفت بشر در حوزه های مختلف مدیون مطالعه کتاب است واگر کشوری امروز توفیق بیشتری دارند یا اثرگذاری بهتری در جهان امروز دارند قطعا متاثر ومنبعث از کتاب و کتاب خوانی است.
جمالی نژاد ادامه داد: امروز برپایی نمایشگاه کتاب در شهر یاسوج  باتوجه به محرومیت استان وعدم دستیابی راحت و سریع به منابع علمی کتاب های مورد نیاز  یک ظرفیت  استثنایی برای علاقه مندان می باشد.
وی گفت: این نمایشگاه در یک حداقل زمان وبه راحتی دسترسی مردم را به کتابهای  متنوع و متعدد وارزان فراهم آورده  ضمن اینکه مردم وجامعه علمی استان با آثار علمی محققین وپژوهشگران زحمتکش کشور عزیز مان آشنا می شوند؛ بنابراین اساتید و دانشجویان و آحاد مردم می توانند ازاین فرصت استفاده کنند و با خرید کتاب به رشد و نمو علمی کشور کمک کنند تا اینکه زمینه تحقق شعار سال و اهداف سند علمی کشور فراهم گردد.
این مدرس دانشگاه افزود: ذکر این نکته ضروری است که امروزه سرانه مطالعات ما نسبت به میانگین جهاتی خیلی کم است ودر استان ما باز این فاصله بیشتر است که توجه جامعه دانشگاهی می تواند موثر باشد ودر آخر به عنوان یک عضو کوچک از این جامعه باید بگویم بهترین راه با سواد شدن مطالعه کتاب به صورت مستمر و مداوم در کنج خانه ها همراه با خانواده است.
جمالی نژاد در پایان تصریح کرد: ضمن اینکه بهترین ابزار منبع مطالعه کتاب است و بهترین و سهل ترین راه دسترسی به کتاب نمایشگاه است که جا دارد  از دست اندرکاران  تقدیرو تشکر گردد.
***
ارائه کتاب های تخصصی مقطع دکترا در نمایشگاه کتاب استان
مسئول غرفه کتاب های کارشناسی ارشد و دکترا اظهار کرد: در نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد قریب ۴۰۰ عنوان کتاب ارائه شده است.
ابوذر زمانی در ارتباط با میزان فروش عنوان کرد: میزان فروش به طور کلی مشخص نیست چون روزهای اول نمایشگاه می باشد ولی به طور کلی استقبال خوب و در خور شان مردم استان است .
وی افزود:چون کتابهای این غرفه مختص قشر خاصی از افراد جامعه است فروش همه کتاب ها در این غرفه دور از انتظار است.
زمانی در پایان خاطر نشان کرد: تخفیف در این غرفه حدود ده تا بیست درصد می باشد که امیدواریم با تبلیغات سالم و سازنده استقبال بی نظیری را شاهد باشیم.

***


نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند نیروگاه گازی بوشهر
Iran, Islamic Republic of
آقا جون من این آقای محمد بهرامی چکاره است که شما عکسشو گذاشتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسين
Iran, Islamic Republic of
نمایشگاه عکسه یا بخور بخوره
امید
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهرامی
بي نام
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برا آدمایی که فقط به دنبال معروف شدن هستن .خدا وکیلی آدم خجالت میکشه اخبا ر استان رو رصد کنه .یه خبر رو خلاصه مینویسن و بعدش انبوه عکس از آدمایی که فقط عشق ژست گرفتن و جلو دوربین رفتن هستن رو میزارن . هر آدمی که یه پست مهم داره صد نفر پشت سرشن . بی فرهنگی مگه چیه ...............................
از دهدشت
Iran, Islamic Republic of
من به این نمایشگاه کتاب رفتم ولی زیاد به دلم نچسپید معتقدم می توانستند با کتابهای بیشتر وپربارتری این نمایشگاه را برپا کنند من به متولیان این نمایشگاه نمره ۱۰ می دهم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقایانی را به تصویر کشیدی که کتاب ... تصویر جلد کتاب با سیگار فارغ از محتوا در این تصاویر یه جوری چندش آوره
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1