تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۷۵۱۷۸

گفته‌های مسئولان کهگیلویه در خصوص تنها لودر

۲
۰
کبنا ؛بارش مداوم و شدید باران در روزهای گذشته در شهرستان کهگیلویه موجب آبگرفتگی شدید معابر و برخی خیابان‌ها گشت به طوریکه موجب نگرانی مسئولان این شهرستان شد و همه را به تلاش عمومی و خدمت رسانی واداشت.
از دو روز گذشته با افزایش ابر در شهرستان کهگیلویه شاهد بارندگی در بسیاری از شهرهای این شهرستان هستیم.
بارش‌ رحمت الهی در اواسط فصل پاییز همراه با نسیم هوای سرد در این شهرستان به شدت ادامه دارد.
اما بارندگی شدیدی که از ۴۸ ساعت گذشته آغاز شده، موجب بروز مشکلاتی برای مردم این شهرستان و به خصوص در روستاها و مناطق عشایری شده است.
تاکنون تلفات جانی در پی بارندگی‌های اخیر گزارش نشده است
سید کرامت اله کریمی، فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه تاکنون هیچ‌گونه تلفات جانی در پی بارندگی های اخیر در این شهرستان گزارش نشده است، گفت: حوزه حوادث فرمانداری، هلال احمر، شهرداری، امور عشایر و اداره راه و شهرسازی در آماده باش کامل قرار دارند.
کریمی با بیان اینکه چهار محله در شهر دهدشت در این بارندگی دچار آبگرفتگی شدند، افزود: این معابر توسط هلال احمر و شهرداری در حال بازگشایی هستند.
فرماندار شهرستان کهگیلویه عمده‌ترین مشکلات ایجاد شده در این شهرستان را آبگرفتگی معابر و خسارت به زمین‌های کشاورزی عنوان و اظهار کرد: ادارات خدمات رسان در حال رفع این مشکلات هستند.
کریمی با اشاره به اینکه تمامی راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان باز هستند، خاطرنشان کرد: تعدادی از راه های عشایری با شروع بارش باران مسدود شدند.
خساراتی به منازل مسکونی، زمینهای کشاورزی و علوفه احشام وارد شد
همچنین سید شرمت اله حسینی پرور، بخشدار مرکزی شهرستان کهگیلویه نیز در این رابطه با بیان اینکه ۱۳۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش مرکزی این شهرستان سکونت دارند، گفت: بارندگی‌های دو روز گذشته که هم اکنون نیز ادامه دارد باعث آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی شده است.
حسینی پرور اضافه کرد: بارندگی شدید و طغیان رودخانه‌های فصلی باعث ایجاد خسارت به خانه‌های روستایی و زمین‌های کشاورزی و علوفه احشام شده است.
بخشدار مرکزی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تلفات جانی به این اداره گزارش نشده است، تاکید کرد: دهیاران و ادارات خدمات رسان در آمادگی کامل به سر می برند.
وی تصریح کرد: بررسی خسارات بعد از پایان بارندگی‌ها انجام می شود.
حسینی پرور اضافه کرد: در این بارندگی‌ها تعدادی کندوی زنبور عسل در حوزه دهدشت غربی بر اثر طغیان رودخانه های فصلی و بروز سیل از بین رفتند.
شهرداری تنها با یک لودر به بازگشایی معابر مشغول است
همچنین جواد تخشا، شهردار شهر دهدشت با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر باعث جمع شدن آب در پارکینگ های منازل و آبگرفتگی منازل شده است، گفت: حوزه نقلیه شهرداری با استفاده از امکانات محدود و تنها با یک لودر به بازگشایی معابر و تخلیه آبگرفتگی‌ها مشغول است.
تخشا با بیان اینکه عمده مشکلات در مناطق ۶۰ دستگاه، خیابان ۲۰ متری جانبازان و دره نزدیک به فرستنده رادیویی صدا و سیما است، تصریح کرد: تلاش می‌شود که آب‌های جمع شده در معابر با استفاده لودر بازگشایی شوند.
شهردار شهر دهدشت به موقعیت جغرافیایی این شهر و واقع شدن آن در دشت و نبود شیب مناسب اشاره داشت و افزود: آب های سطحی در ورودی طولیان به این شهر وارد می شوند که مشکلات فراوانی را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه حجم مشکلات بسیار زیاد است، عنوان کرد: شهر دهدشت جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر دارد و کمبود امکانات باعث شده است که بازگشایی معابر و تخلیه آب‌ها در منازل مسکونی با کندی صورت گیرد.
بارندگی‌ها باعث مسدود شدن برخی از راه‌های روستایی و عشایری شده است
همچنین سید ابولقاسم بازرگان، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه بارندگی‌های دو روز گذشته تلفات جانی در این شهرستان در پی نداشت، گفت: این بارندگی‌ها تنها باعث آبگرفتگی معابر و مسدود شدن برخی از راه‌های روستایی و عشایری شده است.
بازرگان با بیان اینکه این بارندگی‌ها خسارات جزئی به منازل مسکونی در شهر و روستاها وارد کرده است، اظهارکرد: نیروهای امداد و نجات این اداره در حالت آماده باش هستند.
۳۵ درصد راه‌های عشایری شهرستان کهگیلویه مسدود شدند
همچنین سید عمران تقوی، رییس اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه ۳۵ درصد راه‌های عشایری این شهرستان به دلیل خاکی بودن بر اثر بارش باران مسدود شدند، گفت: هیچ‌گونه ارتباط جاده‌ای با این عشایر برای بررسی مشکلات عشایر و رفع آنها از طریق این اداره وجود ندارد.
تقوی با اشاره به اینکه ۱۵ منطقه عشایری در سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده وجود دارد، افزود: با توجه به حجم و شدت بارندگی‌ها و مسدود شدن راه‌ها خدمات رسانی از جمله آبرسانی به سختی صورت می گیرد.
تمامی محورهای ارتباطی شهرستان کهگیلویه باز هستند
همچنین سرگرد شاپور عابدی، رییس پلیس راه شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه تمامی راه‌های حوزه استحفاظی این شهرستان باز است و تردد به راحتی صورت می‌گیرد، گفت: به حمدالله در بارندگی‌های اخیر هیچ‌گونه تصادفی در این محورها رخ نداده است.
سرگرد عابدی افزود: در راه روستای چنگلوا ریزش کوه داشتیم که با همکاری اداره راه و شهرسازی بازگشایی شد.
وی اضافه کرد: پلیس راه در تمامی راه‌های ارتباطی حضور مستمر دارد.
انتهای پیام/رجایی
نام شما

آدرس ايميل شما

مدیر
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان تونل یاسوج بابا میدان هم دیروز قسمتیش ریزش کرده بود اطلاع رسانی کنید
Iran, Islamic Republic of
همان یکی و دو لودر رو هم به رایگان در اختیار دوستان خاصت میزاری جناب شهردار
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1