تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : ۷۴۴۸۳

از چاروسا تا باشت در هفته بسیج

۰
کبنا ؛فرمانده ناحیه مقاومت چرام:
بیش از ۵۰ درصد مردم چرام بسیجی هستند
فرمانده ناحیه مقاومت چرام گفت: امروز بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهرستان ما بسیجی هستند و آن درصدی که نتوانستند در بسیج تشکیل پرونده دهند با ما به عنوان بسیج عمومی همکاری می‌کنند.
سیداصغر نورایی‌نسب  در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته با بیان اینکه هفته بسیج یادآور یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، اظهار کرد: هفته بسیج یادآوری فداکاران و غیور مردانی است که در صحنه نبرد با شیاطین دون در عرصه جهاد با نفس، جبهه و جنگ را محراب عبادت خود ساختند.
فرمانده ناحیه مقاومت چرام، اضافه کرد: هفته بسیج، یادآور انسان‌های بزرگ و فرهیخته‌هایی است که کمر به دفاع از ارزش‌های اسلامی بستند.
وی با تاکید بر این مطلب که بسیج گروهی خاص نیست، عنوان داشت: بسیج یک فرهنگ و یک تفکر برگرفته از فرهنگ عاشورا و ارزش‌های الهی است.
این مسئول، اضافه کرد: بسیج، فرهنگی است که مؤلفه‌های آن، ایثار، شهادت، از خودگذشتگی، دلسوزی، ولایت محوری و عرصه جهاد و خدمت است.
نورایی‌نسب با متذکر شدن این مطلب که امروز بسیج در اقشار مختلف در جامعه حضور دارد، از بسیج دانش‌آموزی، بسیج دانشجویی، اصناف، اداره‌ها، بسیج مساجد و محله‌ها و بسیج جامعه زنان نام برد.
وی با متذکر شدن این مطلب که امروز دشمن از تعداد تجهیزات، مردم و نظامیان ما نمی‌ترسد، ابراز کرد: دشمن امروز از روحیه ولایت‌مداری امت و ملت ما می‌ترسد، دشمن روحیه بسیجی ما را ندارد که این روحیه بسیجی برگرفته از ایمان و اعتقاد به خداوند متعال است.
فرمانده ناحیه مقاومت چرام با اشاره به اینکه بسیج در عرصه‌های مختلف در حال انجام فعالیت است، گفت: امروز بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهرستان ما بسیجی هستند و آن درصدی که نتوانستند در بسیج تشکیل پرونده دهند با ما به عنوان بسیج عمومی همکاری می‌کنند.
وی عرصه فعالیت‌های بسیج را عرصه فعالیت‌های فرهنگی ذکر کرد و متذکر شد: یکی از مهمترین عرصه‌های امروز ما در مقابل با جنگ نرم دشمن نظام تربیتی است که در بسیج به نام شجره طیبه صالحین نقش تربیتی را در بین جوانان و نوجوانان ما نشر و گسترش می‌دهد و در حال پرورش نیرو برای آینده اسلام است.
این مسئول بسیجی در چرام از سازندگی به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های بسیج نام برد و خاطرنشان کرد: بسیج امروز در صحنه‌های مختلفی همچون اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم جهت کمک به نیازمندان فعالیت دارد.
نورایی‌نسب فعالیت ۵ گروه جهادی (۸۰۰ نفر) شهرستان چرام را شامل مرمت و بازسازی سرویس بهداشتی‌های مساجد، تامین نیازهای اولیه محرومان، کمک به کشاورزان، اهدای زمین‌های کشاورزی، آفت‌زدایی محصولات و همچنین زیباسازی معابر روستاها و شهر عنوان کرد.
وی در ادامه، تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی با فرهنگ‌سازی که توسط بسیج صورت گرفت، توانستیم بیش از ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار را در اختیار متقاضیان جویای کار در جهت تولید قرار دهیم.
***

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج صورت گرفت
برگزاری همایش میقات صالحین در باشت+ تصاویر
به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج همایش میقات صالحین در باشت برگزار شد.


به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، همایش میقات حلقه‌های صالحین در مصلای نماز جمعه شهرستان باشت برگزار شد.

در این برنامه که با حضور پرشور بسیجیان برگزار شد حلقه‌های صالحین شهرستان باشت در میعادگاه نمازجمعه به دور هم گرد آمدند تا حضورشان را در صحنه را باری دیگر نمایان سازند.


در این همایش بسیجیان در رده‌های مختلف سنی از کودکان و خردسالان تا جوانان و میان‌سالان در قالب حلقه‌هایی به دور هم جمع شدند و در خصوص مباحث گوناگون رو در رو به بحث و گفت‌و گو پرداختند.

***



به مناسبت هفته بسیج صورت گرفت
گلزار شهدای روستای شوتاور غبارروبی شد + تصاویر
با حضور اعضای شورای اداری چاروسا، گلزار شهدای روستای شوتاور غبارروبی شد.


ظهر امروز با حضور امام جمعه موقت قلعه رئیسی، بخشدار و اعضای شورای اداری چاروسا به مناسبت هفته بسیج گلزار شهدای روستای شوتاور غبارروبی و عطر افشانی شد.

در این مراسم شرکت کنندگان ضمن غبارروبی و عطر افشانی تربت پاک شهیدان با آرمان‌های والای امام راحل و شهیدان تجدید میثاق کردند.

 
یادگار هشت سال دفاع مقدس پیش از خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی:
در کشور به بسیج بیشتر بها داده شود

یادگار هشت سال دفاع مقدس پیش از خطبه‌های نمازجمعه قلعه رئیسی گفت: در کشور به بسیج بیشتر بها داده شود.
مسیح محمودی جانباز و یادگار هشت سال دفاع مقدس ظهر امروز پیش از خطبه‌های نمازجمعه قلعه رئیسی اظهار داشت: بسیج ریشه در صدر اسلام دارد و از زمان پیامبر بسیجی وجود داشت و بیشتر کارهای که در زمان پیامبر و ائمه اطهار صورت می‌گرفت بسیجی وار بود.
یادگار هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: فضای بسیج یک فضای کاملا معنوی است که هنگام ورود به آن مجذوب ولایت‌مداری و میراث‌داری از دستاوردها و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهد شد.
وی با بیان اینکه بسیج بهترین ذخیره ،مدافع ، حمایت‌کننده انقلاب و حافظ دستاوردها و آرمانها انقلاب با اصل معنویت می باشد، تصریح کرد: بسیج تنها کلمه‌ای است که برای دوستان امیدبخش و برای دشمنان بیمناک می‌باشد چراکه وحدت و ولایت‌مداری بسیجیان را در هشت سال دفاع مقدس دیده‌اند.
محمودی ابراز داشت: امام در اول انقلاب دید که اولین نیاز کشور نیاز به امنیت بود و بسیج را برای امنیت کشور تشکیل داد. بسیج خود را در زمان جنگ آنچنان که ما باور نمی‌کردیم، نشان داد و بعد از جنگ هم در عرصه بسیج سازندگی خود را نشان داد.
وی با بیان اینکه در دفاع مقدس بسیج دوران طلایی خود را نشان داد عنوان کرد: بسیج به ارتش، مردم و سپاه نشان داد که ما باید به خودمان را باور کنیم و فرهنگ ما می توانیم را گسترش دهیم.
جانباز و یادگار دفاع مقدس اذعان داشت: بسیج علاوه بر فعال بودن در جنگ امروزه می‌بینیم که در عرصه خانه‌سازی برای محرومان، کمک به سیل‌زدگان، و ساخت واکسن دارد به مردم کمک می‌کند که ما باید به این نهاد مردمی افتخار کنیم.
محمودی خاطرنشان کرد: باید در اقتصاد مقاومتی بسیج را باور کنیم و به آن کار داد تا پیشرفت چشم‌گیری داشته باشیم و راه شهدا را نیمه تمام رها نکنیم. باید مدیریت‌ها به افراد خدا دوست بسیجی‌وار و کاردان سپرده شود و مردم را از انقلاب دور نکنیم و به بسیجیان بیشتر بهاء داده شود.
****
فرمانده سپاه ناحیه باشت:
بسیج پشتوانه محکم مردمی نظام و ملت ایران اسلامی است
فرمانده سپاه ناحیه باشت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه باشت گفت: بسیج پشتوانه محکم مردمی نظام و ملت ایران اسلامی است.
فرهاد کریمی‌نسب در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهرستان باشت ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: بسیج یادگار ارزشمند امام خمینی (ره ) به عنوان پشتوانه محکم مردمی برای نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب بوده و یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب محسوب می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان باشت افزود: بسیج با پیشینه‌ای تاریخی از صدر اسلام تاکنون وجود داشته و تنها با نام و شکلی دیگر نمایان بوده و مسلمانان در قالب گروه‌ها و دسته‌های بسیجی در برابر دشمن ایستادگی می‌کردند.
وی در ادامه به حضور بسیج در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: بسیج در هر عرصه‌ای که لازم باشد حضور خواهد یافت و با اقتدار از ارزش‌ها و هویت انقلاب دفاع خواهد کرد همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس  به عرصه نظامی وارد شد و انقلاب را برای چند دوره بیمه کرد. ما هرگز نباید فراموش کنیم که آسایش و امنیت امروز جامعه ما مدیون دلاوری‌های جوانان دیروز است که حماسه آفرینی کردند.
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان باشت در خصوص فعالیت بسیج در عرصه‌های مختلف گفت: بسیج با پیش‌قدم شدن در اقتصاد مقاومتی و به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفتند.در شهرستان باشت ۷۰ نفر از جوانان و بسیجیان در طی چهار ماه وارد عرصه کار شدند و این موضوع بسیار ارزشمند است.
این فرمانده نظامی نتیجه فعالیت بسیج در حوزه فرهنگ در باشت را تحویل ۶۰ دستگاه ماهواره به صورت داوطلبانه اعلام کرد.
فرمانده سپاه ناحیه دهدشت:
بسیج با اطلاعات خود تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است

فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه گفت: بسیج با اطلاعات خود تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است.
سعید برومندزاده در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته بسیج با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام دشمنان نظام همواره سعی در پیشرفت مسلمانان دارند، اظهار کرد: امروز باید هر جوان به عنوان یک نیروی بسیجی در مقابله هجوم دشمن آمادگی لازم را داشته باشد.
فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه، حفاظت از آرمان‌های امام و رهبری و جلوگیری از هجوم دشمن را از عوامل مهم تشکیل بسیج عنوان کرد و هدف از تشکیل بسیج را دفاع از انقلاب اسلامی توسط نیروهای مردمی دانست و ادامه داد: حرکت امام در نامگذاری پنج آذر ۵۸ به نام بسیج موجب تشکیل ارتش بیست میلیونی شد که همه مردم به فرمان امام خویش لبیک گفتند.
وی به اقدامات فرهنگی بسیج اشاره کرد و متذکر شد: پیشرفت هسته‌ای، تشکیل فضای مجازی مقابله با ناتوی فرهنگی بسیج، برگزاری یادواره‌های ایثار و شهادت، اعزام جوانان به مناطق عملیاتی جنگی از اقدامات فرهنگی بسیج هستند که ما باید قدردان آنها باشیم.
این مسئول، بسیج را یک الگوی محکم برای منطقه و جهان در ابعاد های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، اطلاعاتی دانست و یادآور شد: خنثی کردن نقشه‌های دشمن در پشتیبانی از انقلاب، حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌ها، کمک به مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی جزء کوچکی از کارهای انجام گرفته این نهاد مقدس است.
برومندزاده در خصوص نقش اطلاعاتی بسیج، بیان کرد: بسیج با اشراف اطلاعاتی خود تمام فتنه‌ها و نقشه‌های دشمن را توسط وزارت اطلاعات شناسایی و توطئه‌های دشمن را خنثی کرده است.
وی در پایان چنین توضیح داد: سپاه و بسیج در طرح‌های سازندگی از جمله طرح‌های اقتصادی، سدسازی، طرح‌های بزرگ عمرانی نقش بسزایی در آبادانی کشور ایجاد کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1