تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۷۴۰۶۸

ز داغت من نیستان را به آتش می کشانم

۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛شیرعلی خرامین*

خبر بسیار ناگوار و دلخراش بود. باورم نمی‌شد که تابلوی همه ارزش‌های به جا مانده از شهدا  قصد جدایی نموده است. یک جمله سرهنگ پاسدار مهدی خرسندیان در یک سانحه تصادف رانندگی در جاده دشتروم به دیار باقی شتافت. باورم نمی شد که می توان بدون از سرفه‌های او می‌شود، ماند.marg
هر وقت خوابمان می‌برد و می‌رفتیم تا ارزش‌ها را فراموش کنیم با سرفه‌های او بیدار می‌شدم. او به ما یاد داده بود که صبر را چگونه باید تفسیر کرد.

او یاد داده بود می‌توان جسم مطهر سه برادر بر دست خود حمل کرد و با کمر راست مقابل دشمن ایستاد. او به من آموخته بود که می توان دنیایی از ترکش و آهن در پیکر داشت و آهنین پا بر جا ایستاد. او به من آموخت می‌توان در سینه و پیکر دنیایی تاول داشت و ناله نکرد.
هر وقت به چهره او  می نگریستم تصویر ۱۴۰۰ سال رنج و درد و سکوت را می دیدم. در میان همه الگوهایی که آموخته بودم چهره مهدی عزیزم مرا بیاد سید ساجدین می‌انداخت که برادر بر دست تشیع کرده بود، پیکر پدر را پاره پاره دیده بود و صبر می‌کرد. دردهای پیکر نحیفش ولی هیبت روحی عظیمش مرا تا صحرای کربلا و کاروان باز ماندهای داغ دیده  و جمعیت صبورش می‌برد.
همیشه به او می گفتم تو و برادرانت مصداق این آیه قرآن‌ هستید که مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا  (سوره احزاب)؛ برادرانت به عهد خود وفا نمودند و رفتند و معامله خود و خدایشان را تکمیل کردن و تو با دردهایت به انتظار عمل به قولت ایستادی  و حقیقتا هم همین شد ماند تا رسالت شهیدان بر زمین نماند. مانده بود تا نشان شهدا باشد. مانده بود تا فراموش نکنیم.

مانده بود تا می‌گفت سینه خواهم شرحه شرحه از فراق. نمی دانستم که بیت دوم شعرش را هم تکمیل می‌کند درد اشتیاق او را کم تحمل می‌کند و تاب ماندن را از او می‌گیرد.
به من بگو تو روی که بماند. که با سرفه های جانسوزش به ما بیدار باش می‌دهد. کی به ترکش‌های آهنین پیکرش برایمان زنگ انشا می‌زند. کی به ما می گوید که بر شهدا چه گذشت. کی به ما می گویید که می‌شود، صبور بود، ای نشان مولایمان سجاد (ع) در روزهای رحلت امام و مقتدایت تحملت تمام شد؟
در این دنیای غریب هر وقت خسته می‌شدیم تورا می دیدیم و روحیه می‌گرفیم خودت بگو با این تنهایی چگونه سر کنیم برادرم. باور کن برادر تنهایی سخت است. تو که داغ تنهایی را دیده بودی. تو که داغ فراق یاران را دیده بودی، تو که می دانستی تنهایی چقدر سخت است. فقط می‌گویم حاجی قرارمون این نبود.  سلام ما را به شهدا برسان. باور کن دلمان برایت تنگ شده حداقل در خواب برایمان سرفه کن شاید بیدار شدیم.

به گزارش کبنا نیوز، سرهنگ پاسدار مهدی خرسندیان بر اثر سانحه تصادف رانندگی در جاده دشتروم روز گذشته به دیار باقی شتافت.

حاج مهدی خرسندیان، از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، برادر سه شهید و از پیشکسوتان سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد بر اثر این سانحه رانندگی به همراه همسر خود جان باختند.

*عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام نور
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر شما .چه زیبا قلم زدی . واقعا کارکردن با شما لذت داشت . هنوز در قلبمان جای داری . کاش می شد که برگردی.
بهرام پارسا
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد ویادش گرامی باد
فرزند شهید
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت اقای دکتر خرامین

دست مریزاد استاد بسیجی . حقا که خود یادگار هشت سال حماسه و غیرتی . قلمت تان بسیار تاثیر گزار است . راستش به خودمان می بالیم که شما هستید . تو که بازمانده خیل یاران سفر کرده و به خدا پیوسته ای.
حاج مهدی خرسندیان از میان ما رفت و در جوار برادران شهیدش برای همیشه ارام گرفت .

هرکه او بیدار تر پر دردتر / هرکه او اگاه تر رخ زردتر
پس بدان این اصل را ای اصلجو / هر که را درد است او برده است بو
Iran, Islamic Republic of
کاش دوباره سکان دار دانشگاه پیام نور شوی که واقعا لیاقتشو دارید
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
1