تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۷۳۳۷۹

نقدی بر سخنان منتجب‌نیا در یاسوج

۱۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سید علی حسینی

جناب آقای منتجب نیا متشکریم، بیایید با هم جملات زیر را مرور کنیم:

«وقتی تفسیر عده‌ای تفسیر داعشی شد اسید بر روی دختری می‌ریزند و می‌گویند چون زلفش بیرون بود. وقتی معنای منکر را نمی‌فهمیم تمام منکرات را در زلف دختری می‌بینیم.»

«در کشور ما متاسفانه اندیشه‌های افراطی گرایانه‌ای وجود دارد که دارد بچه حزب اللهی‌ها را به فساد می‌کشاند.» «قبل از اینکه امر به معروف و نهی از منکر را آموزش دهیم چماق را به دست جوانان دادیم و گفتیم بزنید.»

«امام حسین (ع) اهل مذاکره بود و با هر کسی که در دسترسش بود مذاکره کرد و یزید در آنجا حضور نداشت ولی با مأموران یزید از جمله ولید و حر مذاکره کرد.» «برخی از نمایندگان مجلس چون نتوانستند رئیس جمهور را مهار کنند در تلاشند تا دولت وی را ساقط نمایند.»

«این عده از ابتدا به دنبال این موضوع بودند و به همین خاطر وزاری عالم و اندیشمند آقای روحانی را استیضاح می‌کنند و رای اعتماد نمی‌دهند.»

«ما در آن زمان به رهبری انقلاب گفتیم انتخابات را بنا به دلایل منطقی و مستند باطل اعلام کنند اما رهبری زیر بار حرف ما نرفت و گفت این کار به معنای تودهنی زدن به مردم است.»» وقتی رهبری آن سخنرانی را کردند ما سکوت کردیم و گفتیم هرچی رهبری بگویند اطاعت می‌کنیم.» و...

به نظر شما جملات بالا از سخنرانی چه کسی استخراج شده‌اند؟ یک ضد انقلاب خارج نشین؟ رسانه‌های بیگانه؟ وزارت امور خارجه اسرائیل یا آمریکا؟؟ متأسفانه جملات بالا توسط آقای منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، با سابقه درخشان در فتنه ۸۸! و در محیطی علمی بیان شده‌اند. جملاتی که نه رنگی از زنده باد مخالف من در آن دیده می‌شود و نه بویی از احترام به دموکراسی و رأی مردم از آن استشمام می‌شود.

و اما سخنی کوتاه با ایشان و همفکران محترمشان: برادر عزیز جناب آقای منتجب نیا این روز‌ها و پس از گذشت بیش از ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی که شما و همفکرانتان خود را از مؤثر‌ترین افراد حاضر در آن می‌دانید تفاسیر جالبی از قیام امام حسین و داستان مذاکره‌اش به گوش می‌رسد. از داستان پذیرش حر و اولویت مذاکره در نزد امام، تا ادعای شما بر امکان مذاکره امام غریب و یزید زمان! شما خود را در خط امام و رهبر می‌دانید اما هنوز و پس از گذشت ۵ سال از فتنه ۸۸ می‌فرمایید: «به رهبری انقلاب گفتیم انتخابات را بنا به دلایل منطقی و مستند باطل اعلام کنند!»

یعنی پس از گذشت این زمان هنوز معتقدید مدارکتان منطقی و مستند بود و رهبری باید به خواست شما عمل می‌نمود! شما آن روز‌ها سکوت کردید چون خود نیز به خوبی می‌دانستید ادعای تقلب راه به جایی نخواهد برد و شاید نیز حاضر نشدید مانند برخی همفکرانتان هزینه بدهید، اما سکوت شما به خاطر فرمایشات رهبر و پیروی از ایشان و یا به قول خودتان اطاعت از رهبری نبود، چرا که اگر اینچنین بود پس از گذشت پنج سال اینچنین عقده گشایی نمی‌کردید.

برادر گرامی آیا مجلس در رأس امور، هر جا به تفکر شما نزدیک شد عصاره فضائل ملت است و هر جا کمی فاصله گرفت و به وظایفش عمل نمود، مجلسی برای ساقط کردن دولت است؟ آیا شاهد رأی بالای مجلس به اعضای کابینه نبوده‌اید؟ آیا حمایت همه جانبه مجلس را از وزرای پرکار و کم حاشیه دولت نمی‌بینید؟ چرا وقتی گزینه‌های عبور کرده از خطوط قرمز نظام به مجلس معرفی و طبیعتاً رأی نمی‌آورند صدای شما و همفکرانتان بلند می‌شود؟

مگر برای وزارت علوم چه در ذهن پرورانده‌اید؟ روحانی عزیز! تحلیل شما در رابطه با اسید پاشی منشأ مشترک با تحلیل رسانه‌های بیگانه دارد. باید دید چه جریانی از این اتفاق تلخ رخ داده بیشترین بهره برداری سیاسی را همسو با رسانه‌های بیگانه نمود. مگر طرح مسأله امر به معروف و نهی از منکر در مجلس آتش به چه انباری زده بود که شما و همفکرانتان اینگونه فوران نمودید؟ و چه جالب که اسید پاشی‌ها همزمان شد با این ماجرا و یار شما برای کوبیدن مجلس و امت حزب الله…
حرف آخر: آن یزیدی که شما مشتاق مذاکره با او هستید هر روز بد‌تر از دیروز تحقیرتان می‌کند و شما فقط از دیپلماسی، لبخند بر لب را به یاد دارید و البته فراموش نکنید: سری به نیزه بلند است تا نشان بدهد، که درس کرب و بلا بی‌گمان مذاکره نیست…. صحبت‌هایی از این دست و طلب کاری فتنه گران نشان می‌دهد آنهایی که شما و همفکرانتان منتظر بازگشتشان به خیمه انقلاب -حتی بدون توبه- و پذیرفتنشان از سوی اما زمانه هستید حر نیستند، بلکه از شمر و حرمله بدترند و جز به ریختن خون امام رضایت نخواهند داد.

چطور و با چه استدلالی حر را که توبه نمود و خود را فدای امام زمانش نمود با برخی افراد معلوم الحال که کوچک‌ترین تغییری در رفتار و گفتارشان مشاهده نمی‌شود، می‌توان مقایسه نمود؟ جناب آقای منتجب نیا صمیمانه از شما متشکریم. چرا که به خوبی و شفاف نشان دادید گفتمان شما، سران فتنه و طراحی‌هایتان برای مراحل بعد چیست و حتی پس از تبعیت ظاهری از فرمایشات رهبر و یا توبه صوری چه اهدافی را دنبال می‌کنید.

گویی هنوز از پنجه کشیدن به چهره نظام اسلامی و تلاش برای ایجاد بی‌اعتمادی نسبت به ارکان انقلاب در بین مردم سیر نشده‌اید. از شما و همه آنهایی که سران فتنه را به روز محاکمه نزدیک‌تر می‌کنند سپاسگزاریم. والبته دوستانه به مسئولین برگزار کننده، حمایت کنندگان و کسانی که می‌توانستند از اجرای این برنامه پر از تهمت و تخریب و یک طرفه جلوگیری نمایند اما اقدامی ننمودند، متذکر می‌شویم که حافظه مردم متدین و خداباور خیانت‌ها و کم کاری‌ها را فراموش نخواهد نمود. انتخابات مجلس نزدیک است، چه بسا برخی آرزوهای بزرگ در سر داشته باشند که با بازی کودکانه نقش بر آب شود…

*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
..چرت و پرت و گفتار مکرر دیگران بود و بس.
چماقی
Iran, Islamic Republic of
سید علی حسینی .برو کوبانی بجنگ اینجا .
پیام
Iran, Islamic Republic of
برادر گرامی وقتی فیلم سخنان برادر .منتشر شده وایشان میفرماید انتخابات را به دلایلی مهندسی کردیم سما حرف حسابتان چیست؟
دددددددددددد
Iran, Islamic Republic of
افرین
یوسفب
Iran, Islamic Republic of
عالی بود.....جزاک الله
یوسفی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود.....جزاک الله
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سپاس سید...خداییش حال کردم..
رضا
Iran, Islamic Republic of
این ها همین افرادی هستند که ادعای دموکراسی دارند حالا دیگر مجلس در رأس امر نیست
خرداد
Iran, Islamic Republic of
یزید ومعاویه هم امام حسین را فتنه گر می دانستند.قاضی بغداد هم حکم بر خروج امام از دین صادرکرد..همیشه حاکمان مخالفان را فتنه گر مینامند.....
سهراب
Iran, Islamic Republic of
واقعا" برای آقای منتجب نیا متأسفم که اینچنین صحبت کرده ،واقعا" در مورد ایشون طور دیگری فکر میکردم که الان نظرم عوض شده
فرزند بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
این تحلیل نیست بیانه ایاست برای خوشامد قدرت مندان ، در واقع یک چاپلوس نامه است ، میخوانند قدرتمداران و پاداش خوبی به علی حسینی میدهند ، موضوع ساده است اسید پاش را والبته همراه با عقبه قدرتمنش دستگیر و محاکمه علنی کنید تا همه چیز روشن شود
دلیران سادات
Iran, Islamic Republic of
ااتلادکد
خط امامی
Iran, Islamic Republic of
درود بر منتجب نیا که هنوز همون یار وفادار امام است.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1