تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۷۲۹۵۱

نشست مشورتی معتمدین استان در گچساران

۲
۰
کبنا ؛ 
نشست مشورتی معتمدین استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار برگزار شد.
نشست مشورتی معتمدین محلی سراسر استان در راستای ایجاد صلح و سازش در مختومه کردن پرونده‌های مربوط به قتل، نزاع‌های دسته‌جمعی و... در شهرستان‌ها با حضور معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران و جمعی از معتمدین استانی در محل سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.
عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در این نشست اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست استفاده از توان، عزت و آبروی معتمدین در شهرستان‌ها جهت حل و فصل نزاع‌ها و اختلاف موجود در سراسر استان است.
وی با اشاره به معتمدین انتخاب شده در این نشست، افزود: افراد انتخاب شده توسط مجموعه استانداری بهترین و بانفوذ‌ترین افراد در محلات و شهرستان‎‎های خود بوده که در واقع می‌توان گفت این انتخاب بهترین انتخاب بوده است.
فرماندار گچساران با بیان اینکه امکان اشتباه و خطا برای هر انسانی وجود دارد، بیان کرد: جامعه همانند یک پیکره بوده که اگر ناهنجاری‌هایی در آن به وجود بیاید، ضعف یک پیکره را به دنبال خواهد داشت.
رحیمی با اشاره به اینکه بشر دارای یک سرچشمه بوده که اگراین مجموعه به هم پیوسته دچار مشکل شود به کل جامعه سرایت می‌کند، عنوان کرد: تامین امنیت فقط بر عهده دولت نیست و همه مردم باید در راستای برداشتن این وظیفه سنگین از دوش دولت احساس وظیفه کنند.
وی تشکیل کارگروه معتمدین را امری پسندیده در راستای ایجاد صلح و سازش با استفاده از افراد بی‌غرض و معتمد دانست و گفت: نسبت به تعداد معتمدین شهرستان‌ها اختلافی نیست و معتمدین در هرشهرستان جهت عضویت در کارگروه به فرمانداری مراجعه کرده و یک نفر را به نمایندگی از خودشان جهت ارائه گزارش عملکرد به استان معرفی کنند.
فرماندار گچساران در پاسخ به نکته یکی از معتمدین مبنی ‌بر تداخل کار شورای حل اختلاف و این کارگروه، خاطرنشان کرد: حیطه کاری این کارگروه با شورای حل اختلاف هیچ‌گونه تداخلی ندارد، زیرا شورای حل اختلاف نیز همانند دادگاه به پرونده‌های قضایی رسیگی کرده و کمتر منجر به صلح می‌شود.
رحیمی اذعان کرد: وظیفه همه ماست که اختلافات موجود بین مسلمانان را حل و فصل کنیم و این کار باید سرلوحه‌ای برای مسئولان باشد که با استفاده از توان معتمدین امنیت را در سطح استان و شهرستان‌ها برقرار کنیم.
وی نقش معتمدین محلی را‌‌ همان نقش ریش‌سفیدان در گذشته دانست و خاطرنشان کرد: نقش معتمدین محلی در راستای رفع مشکلات و ایجاد صلح و سازش بین مردم بی‌بدیل و موثر است.
وی با اشاره به حفظ جایگاه معتمدین محلی در استان، تصریح کرد: تامین امنیت و آرامش در جامعه از گذشته تاکنون منوط به حضور معتمدین و ریش‌سفیدان آنجامعه بوده که با تضعیف اینجایگاه نیز امنیت جامعه به خطر می‌افتد.
فرماندار گچساران در پایان اظهار کرد: طی همکاری و هماهنگی‌های انجام شده، مسئولان و مردم در سراسر استان سعی داریم با استفاده از معتمدین محلی در راستای کاهش جرائمی همچون سرقت، قتل، نزاع فردی و دسته جمعی، مفاسد اجتماعی و... فعالیت کنیم.
در این نشست هریک از اعضا با ارائه گزارشی مختصر از عملکردهای خود، در خصوص موضوع جلسه با یکدیگر گفت‌و‌گو و مشورت کردند./فارس
نام شما

آدرس ايميل شما

قدر
Iran, Islamic Republic of
معتمدین یا همان کدخدا یا ریشسفیدن شاه زمان شاه



گرد ع چرا
عباس
Iran, Islamic Republic of
جمع کن خودتون عامل شرید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1