تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۷۲۸۸۱

اختلافات در رابطه با ورزشگاه ۱۵هزار نفری یاسوج همچنان ادامه دارد

۲
۰
کبنا ؛mohsenain.

سرپرست فرودگاه یاسوج با اشاره به مشکلات و موانع طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج از جمله زندان مرکزی و دکل های روشنایی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ، گفت: خبر بهره برداری این ورزشگاه آن هم با شرایط موجود ، خبر چندان خوشایندی برای وضعیت ایمنی فرودگاه نیست.

علی محسنیان افزود: زندان مرکزی یاسوج ، تپه های اطراف آن و دکل های روشنایی ورزشگاه ۱۵هزارنفری یاسوج دردو طرف انتهای باند این فرودگاه از مهمترین موانع موجود برای اجرای طرح تطویل باند فرودگاه است که باید با هماهنگی، برنامه ریزی صحیح و کارعلمی و تخصصی این موانع مرتفع شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه یاسوج به دلیل وجود این موانع به ویژه دکل های روشنایی ورزشگاه ۱۵هزار نفری یاسوج واقع درمنطقه دولت آباد تنها از یک مسیر و باند(۱۳) فرودگاه انجام می شود در حالی که این کار تا حدود زیادی وضعیت و شرایط ایمنی هواپیما را با چالش جدی مواجه خواهد ساخت.
محسنیان اظهار کرد: رفع و یا اصلاح دکل های روشنایی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج به گونه ای که مانعی هنگام فرود هواپیما به باند را نداشته باشد یکی از الزامات اساسی برای افزایش ایمنی و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل ایمنی و انجام فرودهای اضطراری محسوب می شود.
وی اجرای طرح تطویل باند را یکی از نیازهای اساسی برای رسیدن به حداقل استانداردهای موجود در فرودگاه یاسوج دانست و یادآورشد: طول باند فرودگاه یاسوج هم اکنون حدود دوهزارو ۴۰۰ متر است که با افزایش ۶۰۰ متر جدید طول باند به رقم قابل قبولی خواهد رسید.
محسنیان تاکید کرد: با اجرای این طرح نشست و برخاست هواپیماهای با بدنه متوسط همچون ایرباس ۳۲۰ و فوکر ۱۰۰ در این فرودگاه امکان پذیر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه شرکت فرودگاه های کشور آمادگی کامل برای همکاری با مسوولان استانی جهت تامین اعتبار مورد نیاز طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج را دارد، افزود: بر اساس توافق های اولیه قراراست ۵۰ درصد میزان اعتبار از طریق استانی و ۵۰ درصد دیگر نیز ازسوی شرکت فرودگاه های کشور تامین شود.
وی از افزایش تعداد پروازهای رفت و برگشت فرودگاه یاسوج به شش روز در هفته خبر داد و گفت: این اقدام مثبت نتیجه تلاش ها و رایزنی های مسوولان و مقامات اجرایی استان به ویژه استاندار و نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و نیز همکاری و تعامل مثبت شرکت فرودگاه های کشور است.
محسنیان اظهار کرد: بدون شک تا زمانی که موانع موجود برای تطویل باند فرودگاه یاسوج مرتفع نشود حلاوت افزایش تعداد پروازها به کام مردم و شهرندان این شهر نیز چندان دوامی نخواهد داشت و این مهم همچنان یکی از دغدغه های جدی در ساماندهی و بهبود شرایط پروازها در این فرودگاه خواهد بود.
ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج هم اکنون با بیش از ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی قرار است که در صورت تامین اعتبار ۲۵ آذر امسال با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شود.
وی از نصب دستگاه کمک ناوبری (DVOR/DME) در فرودگاه یاسوج خبر داد و افزود: نصب این دستگاه علاوه بر بالا بردن اعتماد خلبانان برای فرود در باند فرودگاه در شرایط جوی نامساعد، موجب افزایش ضریب ایمنی پروازها و برقراری پرواز در ساعات مختلف شبانه روز می شود.
سرپرست فرودگاه یاسوج میزان اعتبار هزینه شده برای نصب دستگاه کمک ناوبری فرودگاه یاسوج را افزون بر ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار استانی و مابقی نیز از طریق شرکت فرودگاه های کشور تامین شد.
وی با تاکید بر اینکه زمان بهره برداری این دستگاه منوط به حضور گروه چکاب برای بررسی نهایی و رفع آخرین ایرادهای فنی آن است، گفت: حضور این گروه فنی خود دارای فرایند خاص و منظمی است و از آنجا که این گروه از سایر کشورها برای چک فنی دستگاه های کمک ناوبری به ایران می آیند باید همچنان منتظر ماند.
محسنیان افزود: با توجه به رایزنی ها و پیش بینی های انجام شده به نظر می رسد تا پایان سال جاری شاهد چک نهایی و بهره برداری از این دستگاه کمک ناوبری در فرودگاه یاسوج خواهیم بود/ایرنا


نام شما

آدرس ايميل شما

:)))
Iran, Islamic Republic of
الان هواپیما سر ورزشگاه ایرومبه
دانا
Iran, Islamic Republic of
مگه پرواز درشب صورت میگیره که روشنایی ورزشگاه خطر داره درضمن مگه قبل ازساخت ورزشگاه کارشناس ومهندسین این طرح رابررسی نکردند
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1