تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب : ۷۲۶۷۲

کمیته‌امداد استان ۴۰ دانش‌آموز لودابی را آواره می‌کند

۱
۰
کبنا ؛مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:
آموزش و پرورش به تنهایی قادر به رفع مشکل دانش‌آموزان مدارس منحله نیستFamily-and-Community
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این دستگاه به تنهایی قادر به رفع مشکل دانش‌آموزانی که مدارس آنها در طرح تفکیک جنسیتی منحل شده‌اند، نخواهد بود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، هادی زارع‌پور شامگاه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طرح تفکیک جنسیتی یکی از طرح‌های خوب در آموزش و پرورش بود.
وی گفت: اما مشکلی که اکنون در سطح استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، نبود زیرساخت‌ است که دانش‌آموزان و آموزش و پرورش را با مشکل مواجه کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: مردم به دلیل مشکلات مالی در مناطق محروم نمی‌توانند دانش‌آموزان خود را در مدارس شهری ثبت‌نام کنند و اکنون نه تنها در شهرستان لنده بلکه در بسیاری دیگر از نقاط از جمله دیشموک و چاروسا هم این مشکلات را داریم.
زارع‌پور تصریح کرد: برای اینکه برخی دانش‌آموزان مجبور به ترک تحصیل نشوند لازم است تا هم مسئولان استانی از جمله مجموعه استانداری و هم دفتر مناطق محروم وزارت کشور ما را یاری دهند چرا که اعتبار و بودجه لازم را برای ایاب و ذهاب و همچنین سایر هزینه‌های دانش‌آموزان مناطق محروم به دلیل منحل شدن مدارس نداریم.
این مسئول البته گلایه‌ای از اجرای این طرح کرد و گفت: در مدارس روستایی که بیشتر دانش‌آموزان با یکدیگر وابسته و فامیل نزدیک هستند این طرح را با مشکلات عدیده‌ای که هست اجرا می‌کنیم اما در دانشگاه‌ها که باید این طرح اجرا شود اقدام آنچنانی نشده است.
در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
بررسی مشکل ۴۰ دانش‌آموز دختر لودابی در نشست شورای آموزش و پرورش
یکی از دستور کارهای آخرین نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بررسی مشکل ۴۰ دانش‌آموز دختر لودابی بود.
نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد شامگاه شنبه به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار و با حضور اعضا و البته میهمانی از کمیته امداد امام خمینی استان برگزار شد.
در این نشست یکی از دستور کارها مربوط به تعیین تکلیف ساختمانی بود که از سال قبل توسط کمیته امداد امام خمینی در اختیار آموزش و پرورش لوداب قرار گرفته بود تا این دستگاه بتواند دانش‌آموزان دختر مناطق روستایی لوداب را به دلیل انحلال مدارس در طرح تفکیک جنسیتی در خود جای دهد.
اما کمیته امداد امام خمینی اکنون به دنبال این است تا ساختمان خود را در لوداب از آموزش و پرورش پس بگیرد و آموزش و پرورش هم به دلیل مشکلات زیرساختی و اعتباراتی راه و چاره‌ای به جز ماندن دانش‌آموزان و ادامه تحصیل دانش‌آموزان دختر لودابی در این ساختمان ندارد.
قرار بود غلامرضا متقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان با توجه به اختیاراتی که دارد در این نشست برای تعیین تکلیف ساختمان شرکت کند که این گونه نشد و نماینده‌ای از سوی خود به این نشست فرستاد.
نماینده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی که در نشست یاد شده حق تصمیم‌گیری نداشت مرقومه‌ای از مدیرکل کمیته امداد امام خمینی را برای حضار قرائت کرد.
غلامرضا متقی در این مرقومه یادآور شده بود که آموزش و پرورش یا باید در قبال این ساختمان زمینی را در شهر یاسوج به کمیته امداد امام خمینی واگذار کند که طبق کارشناسی انجام گرفته قیمت آن ۴۸۰ میلیون تومان باشد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان راه‌ حل دوم را مربوط به خرید این ساختمان توسط آموزش و پرورش با همان نرخ ۴۸۰ میلیون تومان ذکر کرد و در نهایت اگر آموزش و پرورش توان آن را ندارد بهترین راه اجاره این ساختمان است و در غیر این صورت باید ساختمان یاد شده را تخلیه کند.
در این میان نماینده انجمن اولیا و مربیان در شورای آموزش و پرورش استان ۲ سئوال از مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد داشت نخست اینکه به فرض مثال اگر این ساختمان توسط آموزش و پرورش آن هم در لوداب تخلیه شود کمیته امداد امام خمینی چه کار مثبتی در آن انجام خواهد داد؟
سئوال دوم علی مصلحی عضو شورای آموزش و پرورش این بود که آیا کمیته امداد امام خمینی راضی به ایجاد مشکل برای ۴۰ دانش‌آموز دختر لودابی خواهد شد در حالی که بیشتر همین دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند؟ ...
البته مصلحی از حضور روز گذشته خود در نشست مزایده‌ای املاک بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد هم سخن به میان آورد و گفت: در این جلسه چیزی که جای تعجب داشت و شاید در کل کشور بی‌سابقه باشد این بود که کسی املاک بانک ملی را در بهترین خیابان شهر گچساران با پایین‌ترین نرخ هم خریداری نکرد و در همین شهر یاسوج بهترین املاک در بهترین نقطه شهر را مورد پسند قرار ندادند اما چگونه است که کارشناسی در لوداب بر ساختمانی که ۲۰۰ میلیون تومان بیشتر قیمت ندارد قیمت‌گذاری ۴۸۰ میلیون تومانی می‌کند؟!
کبنا نیوز به زودی گزارشی از عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد انتشار می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با اینکه مطلبم به این ربطی نداره ولی باید یه جایی این رو داد بزنم که:

الله اکبر جانم فدای رهبر

آقاجون دوستتون دارم

ما اهل کوفه نیستیم

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1