تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۷۲۵۰۲

راه‌اندازی سطح دو حوزه علمیه امام رضا(ع) در یاسوج

۰
کبنا ؛ رئیس حوزه علمیه امام رضا(ع) یاسوج از راه‌اندازی سطح دو در این حوزه علمیه خبر داد و گفت: سطح دو حوزه مطابق با پایه ۷ تا پایه ۹ است.

حجت‌الاسلام سید‌علی‌اکبر موسوی‌اطهر، رئیس حوزه علمیه امام رضا(ع) یاسوج در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، از راه‌اندازی سطح دو در این حوزه علمیه در یاسوج خبر داد و اظهار کرد: سطح دو حوزه مطابق با پایه ۷ تا پایه ۹ است.
وی با بیان اینکه ۱۸۰ نفر طلبه مشغول تحصیل در پایه یک این حوزه هستند، افزود: در سال جاری ۲۲ نفر طلبه در حوزه علمیه امام رضا(ع) پذیرش داشتیم، ضمن اینکه تعداد تقاضامندان برای تحصیل در حوزه زیاد است وازآنجائی‌که طی سال‌های اخیر تاکنون دغدغه دولت، ترویج کار فرهنگی است، اما ما به‌دلیل کمبود فضای آموزشی، نمی‌توانیم بیش از این پذیرش داشته باشیم.
رئیس حوزه علمیه امام رضا(ع) یاسوج با بیان اینکه مسئولان چاره‌ای برای فضای آموزشی طلبه‌ها و حوزویان این شهر داشته باشند، ابراز کرد: اگر این مشکل حل شود، تعدادی از جوانان این دیار با حوزه ارتباط آنها بیشتر می‌شود و این به نوبه خود ترویج یک کار فرهنگی است.
حجت‌الاسلام موسوی‌اطهر نبود بودجه فرهنگی و تربیتی را از دیگر مشکلات حوزه علمیه امام رضا(ع) یاسوج برشمرد و عنوان کرد: هیچ هزینه‌ای برای برپایی نمایشگاه‌هایی ویژه محرم و دیگر مناسبت‌ها نداریم و طلبه‌های ما برای ترویج دین و فرهنگ آمادگی کامل دارند تا در مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر نهادها به‌کار گرفته شوند، ضمن اینکه در سال جاری ۵۰ نفر مبلغ ترویجی در سطح شهر یاسوج جهت مناسبت‌های مختلف اعزام کردیم.
وی در بخش دیگری از اظهارات خویش از معمم و ملبس شدن ۲۰ نفر طلبه در عید غدیر سال جاری با دست مبارک آیت‌الله سید‌شرف‌الدین ملک‌حسینی خبر داد و بیان کرد: ۱۰ نفر دیگر نیز در این حوزه قبلاً ملبس شده بودند.

رئیس حوزه علمیه امام رضا(ع) یاسوج در بخش دیگری از اظهارات خویش با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) در روز عاشورا مسیر را تا قیامت مشخص کرده و شعارهای اعتقادی و حماسی آن سرلوحه کار همگان است، اظهار ‌کرد: رمز جاودانگی عاشورا عمیق‌ترین، لطیف‌ترین و ماندگارترین پیام‌ها را در حوزه‌های حماسی و انسانی شعارهای ماندگاری را مطرح کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1