تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۱۷
کد مطلب : ۷۲۴۴۸

همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر

۰
کبنا ؛همایش بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر با حضور مسئولان شهری در سالن اجتماعات سپاه ناحیه گچساران برگزارشد.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی صبح امروزدر این همایش ضمن تسلیت عشورای حسینی اظهارکرد: عاشورا نه یک حادثه که یک فرهنگ است، فرهنگى برخاسته از متن اسلام ناب که نقش حیاتى را در استحکام ریشه‌ها، رویش شاخه‌ها و رشد بار و برهاى آن ایفا کرده است.
وی افزود: عاشورا هیچ‌گاه در محدوده زمان و جغرافیاى خاصى محصور نمانده است، بلکه همواره الهام بخش تشیع در راستاى حرکت‌ها، جنبش‌ها و قیام هاى راستین شیعه و پل بسیارى از نهضت هاى دیگر در برابر کانون هاى ظلم و کفر و نفاق بوده است.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: قیام عاشورا از سال ۶۱ هجرى تا امروز همچون چشمه‏اى جوشان و خروشان از آب زلال و گواراى خود تشنگان معرفت و حقیقت را سیراب کرده، و الهام‏بخش بسیارى از نهضت‏هاى حق علیه باطل بوده است.
حجازی در ادامه به قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا اشاره کرد و گفت: هدف قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا موضوع مهم احیاء امر به معروف و نهی از منکر بوده است.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بسیار مهم و بزرگ الهی است که با احیای آن‌ها، فرایض عبادی دیگر مورد قبول واقع می‌شودو در واقع این فریضه دروازه ورود به دیگر واجبات و فرایض دینی است.
امام جمعه گچساران بر اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و افزود: تمام مردم نسبت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند و همچنین فلسفه نزول دین احیای این فریضه مهم است.
حجازی با بیان این‌که باید آموزش‌ها و فرهنگ امر به معروف در جامعه فراگیر شود، گفت: با الگوگیری از قیام سرور و سالار شهیدان باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش یابد.
وی درادامه به عوامل وپیامدهای واقعهٔ اسید پاشی اصفهان برای تخریب آمران به معروف وناهیان ازمنکراشاره کرد و افزود: کسانیکه این عمل قبیح را به آمران به معروف وناهیان ازمنکر نسبت می‌دهند در مسیر ترفندهای دشمنان برای اشاعهٔ فساد درجامعه اسلامی حرکت می‌کنند.
در ادامه این همایش حاضرین به سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان، ابا عبدالله الحسین علیه السلام پرداختند و اشک ماتم ریختند.
نمایشگاه ماهواره‌های جمع آوری شده داوطلبانه مردمی از دیگر جلوه‌های این همایش بود.
گفتنی است همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر با حضور مسئولان شهری در سالن اجتماعات سپاه ناحیه گچساران برگزارشد.
تسخیر، تخریب و تباهی انسان از اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای است
فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: هدف شبکه‌های ماهواره‌ای تسخیر، تخریب و تباهی انسان و از بین بردن فرهنگ، آداب و رسوم دینی و ملی انسان‌ها است.
سرهنگ جهانگیر انصاری صبح امروز در حاشیه همایش بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر با اشاره به آسیب‌های شبکه‌های ماهواره‌ای اظهارکرد: هر رسانه‌ای معایبی دارد و محاسنی، معایب ماهواره در ترویج فرهنگ ابتذال و در تبلیغات مسمومی است که توسط آن منتشر می‌شود.
وی افزود: با ابتذال، اخلاق را از بین می‌برند و با تبلیغات مسموم می‌توانند انسان‌ها را مسخ و آن‌ها را نسبت به ارزش‌ها، فرهنگ دینی، ملیت و مذهب خودشان بیگانه کنند.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد: برخی از آسیب‌هایی که امروزه استحکام خانواده ایرانی را هدف قرار داده و ارزش‌های اصیل حاکم بر آن را متزلزل کرده است، ناشی از اندیشه مدرنیته و تجدد و ورود ابزارهای نوین ارتباطی بدون آمادگی لازم و بسترسازی‌های مناسب فرهنگی است.
انصاری درادامه به بیان راهکارهای مقابله با این آسیب‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: ورود ابزارهای نوین ارتباطی و مولفه‌های زندگی مدرن به درون خانواده ایرانی اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: دشمن بهتر از ما متوجه اهمیت خانواده در این زمینه شده است به همین دلیل انواع شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان را با هدف تضعیف خانواده، تخریب فرهنگی، دینی و اجتماعی جامعه ایران راه اندازی کرده است.
این مسئول اظهارکرد: ورود ماهواره به جامعه ایران یکی دیگر از ابزارهای نوین ارتباطی است که خانواده ایرانی را در معرض آسیب قرار داده است.
فرمانده سپاه گچساران به تبعات و آثار مخرب استفاده از ماهواره اشاره کرد و گفت: ترویج خشونت، سست شدن بنیان خانواده، بدحجابی، ترویج هوس خواهی و تنوع طلبی، هجوم فرهنگی دشمنان، ترویج زندگی اشرافی و مد گرایی، مخدوش کردن چهره ملت‌ها اقوام و مذاهب و ترویج مذاهب خرافی از جمله اثار سوء استفاده از شبکه‌های ماهوره‌ای است.
انصاری تصریح کرد: ماهواره در جامعه ما باعث فاصله گرفتن اعضای خانواده از یکدیگر شده است و
در واقع خانواده بزرگ‌ترین قربانی این ابزار نوین ارتباطی است.
وی در ادامه به راهکارهای مقابله با آسیب‌های ماهواره اشاره کردو یادآورشد: تقویت فرهنگی خودی و نشان دادن ارزش‌های توده مردم، دفاع از ارزش‌های دینی و ملی، ارتقاء سطح آگاهی افراد، برنامه ریزی مناسب برای اوقاق فراغت افراد و خانواده‌ها، ترویج زندگی معنوی و ارتقای کمی و کیفی رسانه‌ها و شبکه‌های سالم را از جمله این راهکار‌ها نام برد.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران تاکید کرد: هدف ماهواره تسخیر، تخریب و تباهی انسان و از بین بردن فرهنگ، آداب، رسوم دینی و ملی انسان‌ها است و بایدخانواده‌ها را با مضرات ذهنی و جسمانی کانال‌های وسیع ماهواره‌ای آشنا کنیم.

۲۲۳-(۱) ۲۲۳-(۲) ۲۲۳-(۵) ۲۲۳-(۶) ۲۲۳-(۷) ۲۲۳-(۸) ۲۲۳-(۹) ۲۲۳-(۱۰) ۲۲۳-(۱۱) ۲۲۳-(۱۲) ۲۲۳-(۱۳) ۲۲۳-(۱۷) ۲۲۳-(۱۸) ۲۲۳-(۲۳) ۲۲۳-(۲۴)
نام شما

آدرس ايميل شما

ستار3628
Iran, Islamic Republic of
اگرحرفا عملی بشه خیلی خوبه شعار نباشه فقط
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
فقط همایش تشکیل می دهید ولی عملاً هیچ کاری صورت نمی گیرد.اگر اقدام عملی وتذکر لسانی صورت گیرد وضع بازار وشهر خوب می شد.یا علی شروع کنید به کار عملی همایش وسخنرانی وقتی اثر بخش است که کار عملی نیز صورت گیرد.
123
Iran, Islamic Republic of
همین جمعیت را بسیج کنید واز لحاظ مالی هم تامینشان کنیدتا در خیابانهای گچساران به زنان بدحجاب تذکر دهند همایش تنها فایده ای ندارد.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
ترسیدی کامنت من رو حذف کردی
رضا
Iran, Islamic Republic of
اقای دشتی مسئول دفتر تاجگردون توسپاه چیکار میکنه واقعا جای تاسفه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
در عرصه فرهنگی باید فرهنگی کار کرد تا بازخور مثبت گرفت. اینکه بخواهیم با امر و نهی مردم را وادار به تمکین کنیم نسخه ای است قدیمی و ناکارآمدیش بارها ثابت شده است.ماهواره یک واقعیت موجود در جامعه است و وجود آنرا چه بخواهیم و چه نخواهیم نمیتوان انکار کرد.با گذشت بیش از چند دهه از پیدایش آن امروزه در همه زوایای اکثر خانه ها اعم از شهری و روستا یی امواج ماهواره خود نمایی میکند.بنابراین پاک کردن صورت مسئله بجای حل مسئله راه بجایی نمی برد.پس بیایید بجای هزینه روی پاک کردن صورت مسئله بدنبال ارائه راه حل اصولی برای غنای فکری این نسل و نسل های بعدی باشیم .چرا که آدمی همواره در چراغ حیاتش نفت غفلت می ریزید و بعبارتی آدم بودن آدمیان است که راهی برای شیطان فراهم می کند نه ماهواره و یا چیزی شبیه ماهواره.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ستاد احیا شده جولانگاه اصلاح طلبا
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1