تاریخ انتشار
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۰۱
کد مطلب : ۷۰۰۵۸

محرومیت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳ هزار و ۶۷۰ جاذبه طبیعی و گردشگری به عنوان هفتمین استان هدف گردشگری معرفی شده اما متأسفانه از لحاظ امکانات رفاهی در مکان‌های گردشگری و تفریحی با کاستی‌هایی روبه‌رو است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد نام پایتخت طبیعت ایران را با خود همواره یدک می‌کشد، مکان‌های گردشگری و تفریحی آن زبانزد گردشگران و مسافران است و همین مسئله باعث افزایش روز به روز گردشگران در این استان شده است.
در ایام تعطیلات و تابستان همواره شاهد هجوم خیل عظیم گردشگران به استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم. این استان در دامنه‌های زاگرس واقه شده و از استان‌های زیبای ایران بوده که با داشتن جاذبه‌های مختلف طبیعی و تاریخی از داشتن زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری محروم است.
کهگیلویه و بویراحمد ۳ هزار جاذبه گردشگری، ۶۷۰ جاذبه طبیعی و ۲ هزار و ۳۳۰ جاذبه تاریخی دارد و هفتمین استان هدف گردشگری است.
شیوه زندگی عشایر در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از شیوه‌های جذاب سبک زندگی است. تنوع آب و هوایی، رودها، جنگل‌های متراکم، چشمه‌سارها و آبشارهای روان و دیدنی کلکسیونی از جاذبه‌های طبیعی را به نمایش گذاشته است.
اما با این وجود نبود زیرساخت‌های لازم در برخی از این مناطق و اماکن گردشگری، گردشگران و مسافران را با مشکلاتی مواجهه کرده که آنها در گفت‌وگو با رسانه‌ها از نبود این زیرساخت‌ها گلایه کردند.
کمبود سرویس‌های بهداشتی و آب آشامیدنی کافی و نبود پارکینگ برخی از مشکلات مکان‌های تفریحی و گردشگری است.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با کبنا در این باره گفت: کمبود زیرساخت‌های گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد سبب شده که این استان در این بخش به پیشرفت‌های زیادی دست نیابد.
غلام‌محمد زارعی در ادامه اظهارات خود بیان کرد: همکاری مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در توسعه زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی مکان‌های گردشگری نقش شایانی در توسعه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد دارد که امیدوارم مسئولان این سازمان نسبت به این موضوع بی‌توجه نباشند.
سرمایه‌گذاران نگران تأمین اعتبار نباشند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا گفت: ۱۲۰ میلیارد صندوق توسعه ملی به سه بخش کشاورزی، صنایع و گردشگری این استان اختصاص داده است.
موسی خادمی در ادامه اظهار کرد: سرمایه‌گذاران نگران تأمین اعتبار در حوزه گردشگری نباشند، با رایزنی‌های انجام گرفته طرح‌های گردشگری که به صندوق توسعه ملی معرفی می‌شود، اعتبار لازم اختصاص در نظر گرفته می‌شود.
GHARDSHGARI
۲۳۵ میلیارد به حوزه گردشگری استان اختصاص یافت
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا در یاسوج با بیان اینکه ۲۳۵ میلیارد ریال به حوزه گردشگری اختصاص داده شد، اظهار کرد: از این مبلغ ۱۳۵ میلیارد ریال به حوزه گردشگری و ۱۰۰ میلیارد به شهرداری‌ها برای توسعه و ایجاد امکانات رفاهی و بهداشتی در مناطق گردشگری و تفریحی اختصاص داده شد.
پژمان نیک‌اقبالی در ادامه گفت: برای تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز جهت فعالیت سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری ۳۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
وی از آمادگی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری سخن به میان آورد و افزود: سرمایه‌گذارانی که در استان کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری کنند از امتیازات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.
تسهیلات بانکی صندوق توسعه ملی با سود بانکی ۱۲ درصد، کاهش سهم آورده سرمایه‌گذار و دوره بازپرداخت یک سال بیشتر از سایر استان‌های برخوردار از امتیازاتی است که نیک‌اقبالی به آن اشاره کرد.
ghardshghari (8)
نگاه ویژه صندوق توسعه ملی به کهگیلویه و بویراحمد در بحث ارائه تسهیلات
مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا گفت: هشت طرح در این استان در بخش گردشگری شامل کمپینگ پارک جنگلی و تله کابین یاسوج و هتل در حال ساخت که ۳ هزار شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد ‌می‌کنند.
محمود باقری با بیان اینکه گردشگری موتور محرکه اقتصاد است، اظهار کرد: باید زیرساخت‌های لازم را در بخش گردشگری ایجاد شود.
باقری با اشاره به اینکه ساخت و توسعه هتل‌ها از مهمترین اولویت‌های ماست، بیان کرد: صندوق توسعه ملی در ارائه تسهیلات برای اجرای طرح‌های گردشگری به استان کهگیلویه و بویراحمد نگاه ویژه‌ای دارد.
باقری افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز موزه ندارد و پروژه موزه یاسوج به دلیل کمبود منابع مالی با مشکلات روبه‌رو است که در سفر معاون رئیس جمهور در حوزه گردشگری یک‌میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد.
این استان با وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان آن چنان که باید و شاید در زمینه توسعه گردشگری به موفقیت‌های چندانی دست نیافته که لازم است با وجود ۳ هزار و ۶۷۰ جاذبه گردشگری و طبیعی زیرساخت و امکانات رفاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.
ghardshgri
انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

دلدلک
Iran, Islamic Republic of
با این کلاه این آقا چیزی به مردم نمیرسه به دیگران شاید
میراثی
Iran, Islamic Republic of
سلام به چه استنادی می گویید جاذبه های گردشگی استان ۳۶۷۰می باشد تعداد جاذبه های گردشگری شناسایی شده وثبت شده در سایت امار میراث فرهنگی ۲۸۳ جاذبه می باشد لطفا مانند دولتهای قبلی بزرگ نمایی نکنید.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1