تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۶۹۹۴۷

حراست ها بستر را برای خدمت انسان های با صلاحیت فراهم کنند

۱
۰
کبنا ؛حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در آیین اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم و مسابقات ورزشی ویژه کارکنان حراست ها که به مناسبت سی امین سال تاسیس وزارت اطلاعات برگزار شد، با اشاره به فعالیت ستاد گرامیداشت سی امین سالگرد تاسیس این وزارتخانه از ۱۰ ماه گذشته، افزود: وقتی دستور تشکیل این ستاد را صادر کردم گفتم باید در این ستاد در عرصه هنر و تولید فیلم و سریال اقداماتی صورت بگیرد چرا که در دنیا ارتباط تنگاتنگی بین دستگاه های اطلاعاتی و دستگاه های هنری است.
دکترعلوی خاطرنشان کرد: یکی از طرف های قرارداد در دستگاه های تبلغاتی غرب، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی است که بسیاری از کارهای خود را در قالب فیلم، سریال و کارهای هنری به مردم آموزش می دهد و ناخودآگاه یک سلسله از مسایل اطلاعاتی و آموزشی از این طریق وارد فرهنگ مردم و جامعه در برابر مشاجرات امنیتی واکسینه می شود.
وزیر اطلاعات ادامه داد: در ۱۰ ماه گذشته تلاش های زیادی صورت گرفت و برنامه های خوبی به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات تدارک دیده شد.
حجت الاسلام والمسلمین علوی اضافه کرد: به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات چندین سرود ساخته شد اما باید سرودهایی دیگری نیز ساخته شود که مردم بدانند حراست ها چه خدمتی به آنان می کنند و حراست ها نیز جایگاه اجتماعی خود را بهتر درک کنند و هوشمندانه مسایل را رصد کنند.
وزیر اطلاعات گفت: همچنین حراست ها از ورود کسانی که صلاحیت تصدی مسوولیتی را ندارند جلوگیری و بستر را برای خدمت انسان های با صلاحیت فراهم کنند.
دکتر علوی با یادآوری اینکه در حال حاضر یک سریال هفت قسمتی از فعالیت های وزارت اطلاعات تهیه شده که پخش آن از شنبه شب آغاز شده است، اظهارداشت: وقتی وزارت نمی تواند حرفش را راحت بزند و چهره افراد آن نمی تواند رسانه ای شود حداقل باید از ظرفیت های رادیو استفاده کرد که ما این اقدام را انجام دادیم و معاونین در برنامه های رادیویی با مردم سخن خواهند گفت.
حجت الاسلام والمسلمین علوی اظهارامیدواری کرد که معرفی خدمات ارایه شده از سوی این وزارتخانه در قالب کارهای هنری ادامه یابد و وارد مقوله هایی همچون تئاتر،ادبیات و شعر نیز شود تا حق طبیعی سربازان گمنام امام زمان(عج) و حراست ها ادا شود و جامعه نیز زحمات آنان را درک کند.
وزیر اطلاعات گفت: ما باید در کنار برنامه ها و اقدامات هنری، برنامه ها و مسابقات قرآنی را نیز دنبال کنیم.
دکتر علوی افزود: خوشبختانه وزارت اطلاعات توجه خوبی به برگزاری مسابقات قرآن کریم داشته و در مسابقات اخیر قرآن در مشهد مقدس نیز رتبه برتر را کسب کرد.
حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان اینکه قرآن راه زندگی انسان را روشن و راه صحیح را به او نشان می دهد، خاطرنشان کرد: قرآن وارد هر کشور و سرزمینی شد آنجا را متحول کرد. بی دلیل نیست که در سرزمین های اسلامی سخت ترین مبارزات با استعمار شده است.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: تاریخ گواهی می دهد انسانی که در جرم فرو رفته است گاهی با یک زمزمه قرآنی متحول شده است.
دکتر علوی همچنین به برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارکنان حراست ها اشاره کرد و اظهارداشت: ورزش در اسلام از جایگاه بالایی برخوردار بوده است و ما پیرو پیامبری هستیم که ورزشکار بودند و ورزش کوهنوردی را دنبال می کردند که ورزش ایشان با عبادت و معنویت گره خورده بود.
حجت الاسلام والمسلمین علوی ادامه داد: در ایران پهلوانان به حضرت علی(ع) تاسی می کنند و در گذشته چنین افرادی باعث ایجاد امنیت برای خانواده و نوامیس می شدند که بسیار زبانزد بود.
وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: ورزش در ایران با عبادت و معنویت گره خورده است که امیدواریم این ویژگی همچنان حفظ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
وزیر محترم اطلاعات بعضی از حراستها زیبنده این پست نیستند صرفا یا به یک تشکیلات سیاسی وصل هستند یا منتخب مدیر دستگاه هستند خلاصه حراست شهرداری یاسوج به ... میخورد
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1