تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۶۹۹۰۹

بیانات استاد نظری در درس خارج فقه و اصول

۱۴
۰
کبنا ؛nazariجناب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ خلیل نظری در پایان درس خارج امروز خود در آستانه ده تبلیغی محرم و عزاداری سید الشهدا علیه السلام خطاب به طلاب و فضلا مطالبی را به شرح زیر بیان نموده است.
شیخ نظری ضمن یادآوری مراتب علمی، اخلاقی و سیاسی حضرت آیت‌الله مهدوی کنی، رحلت جانگداز این عالم فقیه عامل و زحمت کش و انقلابی را به عموم حوزه‌های علمیه و مردم شریف ایران اسلامی خصوصاً مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری تسلیت گفته و از خداوند متعال درخواست علو درجات و مغفرت واسعه و شفاعت اهل البیت علیهم السلام را برای آن عزیز سفر کرده داشته و در ادامه نسبت به امر خطیر تبلیغ و وظیفه روحانیت خطاب به حاضرین بیان داشته که اگر از آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه تا به حال مشغول به فراگیری علوم آل الله علیهم السلام بوده‌ایم، در این ایام تبلیغی شریف و با ارزش وظیفه ارشاد و تبلیغ و ترویج فرهنگ ناب محمدی و مکتب اهل البیت و نشر معارف و اخلاق اسلامی را داریم که باید با آمادگی کامل و مطالعه دقیق وشناخت مطالب ضروری و مورد نیاز مردم، به این مهم بپردازیم و در قول و عمل مبلغ ارزشهای دینی در ابعاد مختلف زندگی اعم از سیاس، اجتماعی، اخلاقی و خانوادگی باشیم.
وی در این خصوص ضمن بیان اهمیت امر تبلیغ و ارزش مبلغین نکاتی را متذکر شده و بیان داشته: ۱- بیان احکام عملی به روش علمی، نو و به زبان ساده و عوامانه و قابل فهم برای همه از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین وظایف طلاب و فضلا مبلغ می‌باشند که باید مبلغ به همراه نیاز سنجی و اولویت بندی وشرایط منطقه تبلیغی مطرح نماید.
این استاد سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اهمیت قرآن کریم، تعلیم قرآن مجید و برگزاری جلسات روخوانی و صحیح خوانی قرآن را گوشزد و بیان داشته جامعه شیعی به عنوان جامعهٔ بر‌تر می‌بایست بر اساس حدیث نورانی ثقلین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم همانطوری که در ایام محرم از اهل بیت علیهم السلام و سیره و روش آن انوار مقدسه می‌گوید، باید از قرآن کریم و ثقل اکبر غافل نشود و به درستی مردم را بر سر سفره این کتاب نورانی و دستور العمل زندگی و تضمین کننده سعادت دین و دنیا، می‌ه‌مان و آشنا نمایند.
۲_ مدرس حوزه علمیه قم ضمن محکومیت شدید بازداشت دو ساله و سپس محاکمه تشریفاتی آیت‌الله نمر باقر النمر روحانی مبارز عربستان، از ضرورت موضعگیری مستمر تا لغو این حکم ظالمانه و آزادی این عالم فرهیخته گفت و گفت: حوزه‌ها ی علمیه نسبت به این مسئله باید به صورت جدی و مستمر همراه با اطلاع رسانی جهانی بپردازند و از طرف مراجع عظام و شورای عالی و مدیریت حوزه و معاونت بین‌الملل حوزه کارگروهی تشکیل و تا حصول نتیجه برنامه ریزی و عمل نماید. با تعامل با مراکز جهانی و بین المللی و به خصوص علمای اهل عامه و صاحب نظران آنان و مراکز رسمی مثل دانشگاه الازهر مصر و جلب نظر آنان فشار بر دولت سعودی بیشتر و بیشتر‌تر نمایند
حجهالاسلام و المسلمین نظری لنده‌ای در ادامه ابراز داشته دولت جمهوری اسلامی ایران نباید به ابراز تاسف تنها بسنده نماید و باید وزارت امور خارجه به صورت فعال وارد قضیه و از تمام ظرفیت دیپلماتیک خود استفاده کنند و تا حصول نتیجه و آزادی این فقیه شیعی عقب ننشیند
حوزه‌های علمیه سراسر کشور ضمن آگاهی دهی عمومی باید روزی را به این موضوع اختصاص و ضمن تعطیلی دروس مردم را به تظاهرات فرا خوانند و حساسیت موضوع و اهمیت آن را به جهانیان و به خصوص دولت سعودی نشان دهند و نباید دست رو دست گذاشت تا این حکم ظالمانه اجرا و سپس افسوس خورد که عقب افتادگان همیشه پشیمانند و پشیمانی سودی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
پیام تسلیت مهندس پناه به مناسبت درگذشت حجت الاسلام محمودیان
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله واناالیه راجعون
درگذشت روحانی جلیل القدروشایسته فاخراستان مرحوم حجه الاسلام سیدنورمحمد محمودیان نماینده اسبق دو دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان های بویراحمد ودنا را به مردم شریف ونجیب استان کهگیلویه وبویراحمدو بخصوص خانواده مکرمش تسلیت عرض می نمایم.
آن مرحوم انسانی وزین ،استوار ،سخت کوش ومردمی بود.وخدمات شایانی رابه مردم این دیار ارزانی داشت،یادش ماندگاروخاطرات نیک اش همیشگی خواهد بود ،از خداوند بزرگ برای آن مرحوم غفران الهی وبرای بازماندگان صبر واجر مسئلت دارم
غلامرضا پناه معاون اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر وعضوشورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران
هادی محمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر آیت‌الله نظری که بجا وبه موقع موضعگیری نموده است
و درود بر کبنا که پوشش داد
پا منبری
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض تسلیت ب مناسبت فرا رسیدن ماه محرم......درود بر شیخ که طعم شیرین تبلیغ را در سایه علم وعمل چشیده و مصداق بارز آیه نفر هست....... التماس دعا
علی
Iran, Islamic Republic of
بزرگواران ایشان محترمند ولی آیت الله نیستند
چرااین القاب رابه ایشان می دهید
هم استاني مقيم تهران
Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت الله نظری مایه افتخاری برای استان در حوزه علمیه قم هستند .باور کنید که یه هم استانی که اسمش در بین مراجع تقلید قم به عنوان استاد درس خارج باشه باعث افتخاره درود بر شیخ . جون خت اگر ایخونیشون مه سی انتخابات ایای؟ خدا کنه که بیای.
شهریار
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه این مطالب کجاش درس خارج واصول بود.انتخاباتی بود ایدفه حتما ختتتتتتتتتی
خسرو ج
Iran, Islamic Republic of
مشک آن است که ببوید نه آن است که عطار بگویید حال حکایت تبلیغ شما جهت این بزرگوار هست.................................؟
واقعگرا
Iran, Islamic Republic of
نظری آیت الله نیست.دقیقا سه شاگرد داره.
م د
Iran, Islamic Republic of
...بخدا یه شاگرد داره .پسوند لنده .با این چیزا ادم بزرگ نمیشه.کی این متن را تنظیم کرد..
شاگرد
Iran, Islamic Republic of
سلام بر بندگان خوب خدا
نظری اگر چه خودش هیچ ادعایی ندارد و بسیار خاکی و متواضع میباشد اما حق این است و طلبه ها ی غیر حسود میدانند با سابقه بیش از ۱۳ سال تدریس سطح عالی حوزه علمیه قم و امسال درس خارج، قطعاً آیت‌الله هستند و احتیاجی هم به این القاب ندارند.
ثانیا من که یک روز درس خارج ایشان رفتم آن روز حداقل ۱۲ نفر درس شرکت کرده بودند
وووحرام است البته برا کسانی که اعتقاد به قیامت دارند
طلبه کاشان
Iran, Islamic Republic of
آیت‌الله نظری از حیث علمی از اساتید عالی حوزه علمیه قم است و این را من از آقای احتشام امام جمعه موقت کاشان که خودش از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم است شنیدم
مطالب به روز ایشان که در پایان درس خارج خودش مطرح نموده است بسیار جای تقدیر دارد
از شاگردان
Iran, Islamic Republic of
از اکثر مناطق استان طلاب خوب و درس خارج خون که به رشد همشهری خود نه تنها حسادت ندارند بلکه تقویت هم میکنند وجود دارد
از لنده جناب آقای خرمی
از چاروسا آقای دولت خواه
از طلیون آقای افروغی
از تامرادی ها آقای سلیمی
از یاسوج آقای مهدوی،
از گچساران آقای دستاران، حرمت کیش
از دهدشت آقای اسلامی
از سادات نوردینی آقای موسوی حسب
و......
ای برادر خودتان از طلاب مناطق جویا شوید
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
بابونه چرا در درس خارج شرکت نمی کند؟البته بابونه خودش را استاد میبیند'ما به وجود نظری و حسین زاده افتخار میکنیم...
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
بابونه چرا در درس خارج شرکت نمی کند؟البته بابونه خودش را استاد میبیند'ما به وجود نظری و حسین زاده افتخار میکنیم..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1