تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۶۹۴۲۴

با کاغذبازی، قطره‌ای آب هم مجوز نمی‌گیریم

۰
کبنا ؛ 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کاغذبازی، قطره‌ای آب هم مجوز نمی‌گیریم.
جعفر گوهرگانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از پنج رودخانه پر آب بوده و به لحاظ منابع آبی، حدود ۱۰ درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد که در این شرایط قابل پذیرش نیست که یک متر زمین هم در این استان، مجوز برداشت از این منابع آبی را نداشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: موضوع گرفتن مجوز برداشت از منابع آبی و تخصیص آب در این استان به یک بت تبدیل شده در حالی که به مدیریت جهادی به راحتی می‌توان این منابع آبی و خاکی را در مسیر تولید و اشتغال قرار دهیم.
وی استفاده از این منابع آبی را حق مردم دانست و تأکید کرد: دغدغه اصلی مقام معظم رهبری، تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در تأمین مواد غذایی است که اگر می‌خواهیم این مهم تحقق یابد راهی نداریم جز اینکه تأمین آب اراضی زراعی و باغی و همچنین امکان تبدیل اراضی دیم به آبی را تسهیل و بدون دردسر کنیم.
گوهرگانی انتظار جامعه کشاورزی از شرکت امور آب منطقه‌ای را انتظاری بجا و منطقی خواند و بیان کرد:‌ در بسیاری از نقاط این استان مردم اهل کار و فعالیت هستند و اگر مجوز برداشت آب از رودخانه‌ها و چشمه‌ها را در یک چارچوب قانونی به آن‌ها بدهیم، شاهد رونق تولید و بهبود وضعیت معیشت مردم خواهیم بود.
با کاغذبازی، قطره‌ای آب هم مجوز نمی‌گیریم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: برای انجام امورات کشاورزان نباید درگیر کاغذ و کاغذبازی شویم بلکه باید به صورت جهادی، تخصیص میزان نیاز اراضی این استان به آب، از سوی وزارت نیرو، امور آب و مسئولان ارشد این استان، تأیید و امضا کنیم.
وی بخش عمده مشکلات تأمین آب اراضی زراعی این استان را از سوی مسئولان امور آب همین استان قابل برطرف شدن دانست و از مدیرعامل شرکت امور آب خواست تا تخصیص آب لازم برای سیراب شدن اراضی تشنه کشاورزان این استان را امضا کند.
این مسئول، تحقق این رویکرد جهادی را موجب ترغیب مردم به امر کشت و زرع دانست و ابراز داشت:‌ راه اصلی توسعه و امنیت از مسیر کشاورزی و خودکفایی در مواد غذایی می‌گذرد که در این زمینه لازم است تا هر اقدامی را برای حمایت از کشاورزان و تسهیل کشاورزی انجام دهیم.
گوهرگانی در پایان با بیان اینکه اگر به دنبال کاغذ باشیم، حتی مجوز برداشت یک قطره آب را هم نمی‌گیریم، از آقای لطفی مدیرعامل شرکت امور آب منطقه‌ای خواست تا با جهاد کشاورزی، همکاری جهادی داشته باشد.
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1