تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۶۹۲۸۶

چراغ ورزش کشتی چرام خاموش است

۳۹
۰
کبنا ؛کیوان سروش مقدم
کشتی از ورزش‌های پهلوانی است که در خون و جان مردم کشورمان ریشه داشته و این ورزش اول ایران، از قدیمی ترین رشته های ورزشی است که برآمده از غیرت، جوانمردی و ایثار پارسیان است.
این رشته ورزشی در شهرستان چرام، ورزشکاران، علاقه‌مندان، پیشکسوتان و پهلوانان بسیاری دارد که امروز، کنار گود نشسته و غبار بی مسئولیتی مسئولین را به رخسار گرفته اند.
بنابه رسالتی که هیأت کشتی استان دارد، توسعه زیرساخت ها و تأمین سخت افزارهای ورزشی، علاوه بر ایجاد نشاط و امید در جوانان ورزش دوست، تعدد قهرمانان و ترویج فرهنگ پهلوانی را به مردم هدیه می کند. یکی از اولویت هایی که می بایست در تأمین امکانات و تجهیز فضاهای ورزشی شهرستانها ملحوظ باشد، توجه به توانمندی های بالقوه هر شهرستان در رشته های خاص است. اگر اینگونه طبقه بندی مشکلات صورت گیرد، بدون شک ورزش کشتی شهر چرام، با آن همه سابقه و قدمتی که در ورزش استان دارد، دغدغه مسئولین استانی بوده و مسئولیت پذیری و تعهد مسئولین شهرستان را نیز در تبیین نیازمندیهای این رشته ورزشی دوچندان خواهد نمود. در بین ورزشکاران رشته های قهرمانی مصطلح است که، برای بدست آوردن مدالهای رنگی، باید فعل خواستن را صَرف کرد. به نظر می رسد که برای بهرمندی از مطلوبیت نگری در مدیریت ورزش و رشته های ورزشی، باید خواستن را به درستی صَرف، با اعتماد به توانمندی جوانان برنامه ریزی و در شرایط حاد، با تدبیر و دور اندیشی مدیریت نمود. پس از انتصاب و انتخاب، مدیران استانی و شهرستان چرام و تعیین رؤسای هیئت های ورزشی، آقای علی سلیمانی داور درجه دو بین المللی و رئیس هیئت کشتی استان با اتفاق اعضای هیئت، به شهرستان چرام عزیمت نمودند.
IMG_2320
در جلسه ای که با حضور ایشان و رئیس اداره ورزش وجوانان وهمچنین هیئت کشتی شهرستان چرام برگزار شد، علت تعطیلی این رشته ورزشی(کشتی) را جویا شدند که آقای بخشایی(رئیس اداره ورزش وجوانان چرام) آتش سوزی سالن کشتی توسط افراد ناشناس و از بین رفتن تشک کشتی را دلیل آن دانسته و بیان داشتند که اداره مطبوعش قادر به خریدتشک کشتی نمی باشد. با این حال در دو سال گذشته کما فی السابق کشتی چرام، مسیر انزوا و بی توجهی مسئولین خود را تجربه می کند. در این شرایط، رئیس هیأت کشتی استان در جواب آقای بخشایی گفتند که اگر شما نصف قیمت تمام شده تشک کشتی را در اختیار هیئت کشتی قرار دهید بقیه آن را هیئت متقبل خواهد شد و برای شما تشک خریداری خواهد کرد.
دلسوزان ورزش و قهرمانان دیروز کشتی؛
آنچه از این بازدید قابل تصور بود، به نظر می رسید که کلاً تشک کشتی بوده ولاغیر. چرا که اولاً، رئیس اداره ورزش و جوانان چرام تنها از نبود تشک کشتی سخن گفت و از مشکلات دیگر صحبتی نداشت دوماً، زمانی که اعضای هیئت کشتی درخواست بازدید از سالن را داشتند آقای بخشایی نیز به بهانه اینکه کلید سالن در دسترس نمی باشد، عملاً مانع بازید هیئت اعزامی استان شدند. نهایتاً در این جلسه و بازدید تنها حول محور تشک کشتی صحبت شد و در حالیکه تهیه تشک در هاله ای از ابهام باقی مانده، سفر مرد اول کشتی استان و همراهانش به پایان رسید.
در ادامه این بازدید، مهدی کشاورز رئیس سابق اداره ورزش و جوانان شهرستان چرام در جواب سئوال کبنااسپورت که چرا با گذشت دو سال از آتش سوزی تشک کشتی ، هیچ اقدامی جهت راه اندازی این رشته ورزشی انجام ندادید،گفت: در سال ۹۱ با حمایت آقای نیکروز فرماندار سابق چرام و همچنین آقای خاضع مدیرکل وقت ورزش استان ، یک تشک کشتی و یک تشک تاتامی به شهرستان چرام اهداء شد که به خاطر حواشی معمول ورزش استان، در مقیاس همان وعده باقی ماند و متأسفانه نتوانستیم رونق کشتی را دوباره به جوانان علاقمند این شهر هدیه کنیم.
مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان؛
شما مستحضرید که یکی از ملاک های انتخاب افراد برای پست های تخصصی بخصوص در ورزش قهرمانی ،همسان سازی تخصص با تجربه است. بی توجهی به این دو اصل، موجب بی انگیزه شدن پیشکسوتان، فاصله گرفتن جوانان از ورزش، از بین رفتن امکانات و یأس و ناامیدی متخصصان و جایگزین شدن آسیب های اجتماعی و تألمات روحی جوانان و خانواده ها خواهد بود.
کارشناسان بر این باورند که مدیریت نوین، آمیخته از اصول علمی و جوهره هنرمندانه ای است که توانمندهای ذاتی و اکتسابی خاصی دارد و مدیر را کمک می کند تا با برنامه ریزی اصولی و تصمیمات قاطعانه، انجام وظیفه نموده و سیستم خود را کارآمد و پویا نگه دارد.
اهالی محترم سیاست و کیاست؛
اینک که یکی از بزرگترین بلایای جامعه و خانواده ها، گسترش مواد مخدر در بین جوانان، بروز انحرافات اخلاقی و ترویج سایر آسیب آجتماعی است که نسل جوان جامعه را هدف قرار داده است، می‌طلبد برای ارتقای جایگاه کشتی در چرام برنامه‌ریزی‌ و با مشارکت پیشکسوتان و صاحب‌نظران ورزشی، تحولی در عرصه این ورزش ایجاد نمود .
جناب فرماندار ورزش دوست شهرستان چرام؛
از جنابعالی که خود ورزشکار بوده و در دوره گذشته جزو نامزدهای هیأت کشتی استان بودید و با ورزش کشتی آشنایی کامل دارید، انتظار می رود، در هفته تربیت بدنی و ورزش و با توجه به ظرفیتها و توانمندیهای جوانان این شهر، فرصت را مغتنم شمرده و یک بار دیگر ورزش کشتی را در این شهر راه اندازی و نشاط و شادابی را برای جامعه کشتی به ارمغان آورید و با گسترش این ورزش، آسیب‌های اجتماعی را برای همیشه ضربه فنی کنید.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

به
Iran, Islamic Republic of
مث اینکه همه کاره و هیچ کاره هیئت ...فتحی هم حضور داره......قربونش برم چقد فعاله این دلسوز کشتی
چرام اصلاحات
Asia/Pacific Region
کشتی مهم نیست ''مهم اینه که علیمرا رئیس سازمان جوانان بی ورزش چرام باشد'''دوستان کبنا متاسفانه شما بر خلاف رسالت خبرگزاری ''یه مدتیه کامنت ها ی انتقادی را چاپ نمیکنید واین اعتبار سایت شما را پایین اورده
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
فضلی جان خیلی مشکلات مهمتر ازین هست !!! چسبیدی به کشتی!!!! ازت بیشتر انتظار میرفت!! بهترین مدیری که تا حالا تو ورزش چرام اومده بخشایی بوده
ازچرام
Iran, Islamic Republic of
آقای فرماندار چرام رسیدگی کنید
حاتم
Iran, Islamic Republic of
مسببان حاشیه ها و خرابکاریها و ...... همه کاره کشتی استان شذه اند .ببینید جه کسانی کشتی استان را به دست گرفته اند .واقعا جای تاسف داره .این بود معنی تحول در کشتی . افسوس..................................................................
سالار
Iran, Islamic Republic of
یکی ازنقاط ضعف هیات کشتی که خیلی توی ذوق می زند وباعث .حرمت کشتی این استان شده گذاشتن اقای ..به عنوان رییس کمیته داوران استان است .هر کسی که اندک اطلاعی از مناسبات ورزشی داشته باشد می فهمد که برای استانمان که دو داور با تجربه وبین المللی دارد.است که یک داور ملی وبی تجربه مسول کمیته داوران باشد .این پیراهن برای او خیلی خیلی .است وبا..ار حساب دارد اقای سلیمانی ..ود .برو از استانهای دیکه یاد بکیر .
فادر
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب انصافا جواب نداره .اقایان تا دیر نشده این هیات را سر وسامان بدهید .چشمها نون را باز کنید فدری اطرافتون را هم ببینید .این هیات خیلی خیلی ضعیف و متزلزل است .باور کنید این جوری خیلی دوام نمی اورید .
مندنی
Iran, Islamic Republic of
چرام قربانی ضعف فرماندار شده
یاس
Iran, Islamic Republic of
کشتی
یاس
Iran, Islamic Republic of
بخشایی معلم ورزش هست نه مدیرورزش هرکس به اندازه توانش بایدباربرداره
داور
Iran, Islamic Republic of
آقای سلیمانی بازهم کشتی را مثل دوره گذشته ات می خواهی اداره کنی.بازهم کشتی را دادی دست آغا ف و اون کیف درون دستیش.بقول دوستمون آغانصرت هم مسئول برگزاری-سرپرست فنی-هیئت ژوری-گوینده-جدول نویس-داور-نایب رئیس-کمیته داوران-کمیته مربیان-مسئول خوابگاه-مسول رستوران-امورمالی-مسئول اعزام به مسابقات-فیلمبرداری-راننده-رئیس-پزشک مسابقات-نیروی انتظامی-مسول وزن کشی-خبرنگار-زیرآب زن-وخیلی چیزهای دیگرمی باشدو اگه شکمش اجازه بده جای کشتی گیرا هم کشتی میگره اما چون تمرین نداره نمیتونه این کاروانجام بده.آقای سلیمانی با این شرایط می خواهی کشتی استان را دگرگون کنی یا می خواهی کشتی استان را نابودکنی.س هم که همه دیگه میشناسن که هر گروهی که بیاد سرکار س خودشو می چسپونه به اون گروه و چند ساله با این شرایط داره جلو میره.از یکطرف بقول خودش داره همکاری میکنه از یکطرف داره زیر پای هیئتو خالی میکنه.
داور
Iran, Islamic Republic of
بقیه استان مگه کشتی گیر دارن که حالا چرام تعطیله.البته فقط در سالنها بازه که بگن تعطیل نیست.به این علت هم نمی زارن درسالنها بسته بشه که بلکه به این بهونه پولی بابت کشتی دریافت کنن وباهم هپولیش کنن.تا این پولی که اومده باهم فعلا بخورنش بعدش هم خدا کریمه.
kkk
Iran, Islamic Republic of
درود برجورج.درود بر پوش-درود بر پوش-درود بر پوش-درود بر پوش-درود بر پوش-درود بر پوش-درود بر پوش-درود بر پوش-
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
این برمیگرده به بی لیاقتی هئیت کشتی و مربیان یاسوج که میزارن فتحی حق کشتی گیرانشون را پایمال کنه.گچساران هم که هیچ صاحبی توکشتی نداره.بعداز یعقوب حسینی دیگه کشتی گچساران مرد.
kkk
Iran, Islamic Republic of
آقای سلیمانی کشتی نیاز به افراد به روز داره نه افرادی با فکر وایده های قدیمی وکهنه و کینه ای.
بهشت فر چرام
Asia/Pacific Region
این نشانه سهل انگاری فرماندار چرام و ضعف کسانیکه است که مدیران ضعیف وبی تجربه انتخاب می‌کنند''ورزش چرام در مسیر نابودی قرار داره
ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
آقای فرماندار وجناب بخشایی .
چرا با وجود داشتن تشک کشتی وسالن، کشتی چرام تعطیل است.
دارا
Iran, Islamic Republic of
یکی از دسته گل اب دادنهای این که خیلی خنده دار ومسخره است و مرغ پخته را هم به خنده وا می دار د گذاشتن نصرت اله فتحی به عنوان رییس کمیته داوران استان است. او اگر جیزی بودش در ازمون بی المللی کشتی درجه سه یکسره مردود نمی شد .واقعا کشتی این استان کارش انقدر خراب خراب شده که که یک داور ملی مردودی رییس کمیته داورانش شود .در حالیکه ما دو داور بین المللی داریم . جامه کمیته داوران با ده کیلو سریش هم به تن فتحی نمی چسبد. اقای سلیمانی دستت درد نکنه با این ندانم کاریات .اقای رحیمی با انهمه سابقه درخشانی که در زمینه داوری و مسابقات بین المللی وکشوری دارد باید در هیات تو در حاشیه باشد .او واقعا در زمان کرمی عملکرد خوبی داشت و کمیته داوران استان در کشور مطرح شد .سهم صادق حسینی ها که دهها شاگرد کشوری تربیت کرده و سالها خاک تشک خورده وگمایی ها و پوش ها و پیلقوش ها ودهها پیسکسوت زحمتکش در هیات کشتی سلیمانی چیست .واقعا جز این است که اینها ارزان ومفت خودشان را نمی فروشنند .ااقایان بدانید این کارها عاقبتی ندارد و دوام شما را زود از بین می برد .تا دیر نشده دست وپای خودتتان را جمع کنید و سر وسامانی به ههاتتان بدهید .
زریر
Iran, Islamic Republic of
کشتی کجای استان وجود داره وزنده است که جرام تعطیله .برو بابا خدا خیرت بده . نکنه فکر کردی اینجا مازندرانه .در توهم واوهامات بسر میبری و خواب ناخوش دیده ای که رفته ای سراغ کشتی چرام .کجای این ورزش درسته که کشتی چرام درست باشه /کجای دنیا دیده ای که با زور و کلک رییس هیات انتخاب کنند .در اعضای مجمع دستکاری کنند .یک نفر را که نور چشمی وفدایی است همه کاره هیات بکنند وهمه جیزها از تدارکات گرفته تا کمیته داوران ومربیان و جدول نویس ومسول بلند گو و................به او ختم شود .کجا دیده ای که ادمها مانند اینجا مثل افتاب پرست و بوقلمون صفت باشند.در این هیات واقعا به همه مخصوصا بجه های یاسوج بی اعتنایی شده .و اهمیتی به انها داده نشده .با مطلبی که در بالا نوشته شده تقریبا موافقم وتایید میکنم که این هیات کامل نیست وجای خیلی ادمهای کار کشته خالی است .با این کارها ی نادرست این هیات قبر خودش را اماده می کند . دوران این اقایان هم زود به سر می اید.غصه نخورید
ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
تقوی وبخشایی هم نمی توانند کاری بکنند ورزش دردوشهرستان داره نابود میشه
ک ب
Iran, Islamic Republic of
مشکل چرام حل شدنی است مگه .توی چرام نیست درستش میکنه ولی مشکل بقیه راچه کنیم ماورزشکاران قدیمی نیاز به حامی داریم هرکس که ریس میشه دوست خودش رامیارکنارش ودیگرانی که گوشی شکستن دراین سالها کنار گود نشستن ما مسول می خواهیم نه ریس
کبوتر
Iran, Islamic Republic of
اخلاق درورزش حرف اول را میزنه خداخیرت بده بااین انتخابت اقای دبیقی دیگه نبودبخشایی وای چه شود
چشم
Iran, Islamic Republic of
چرام قدمت خوبی داره دوستان باانتخاب خودسرانه خرابش نکنید دلسوز ورزش زیاد داریم ...بودنندبزرگانی چون اقای غریبی کاظمپور قبادی باقریان کاوش اصل پوش سجادی وغیره برای هدایت اداره ورزش وجوانان چرام دقت بیشتری لازم داریم
یاس
Iran, Islamic Republic of
چرام شیون کن نداره .چرام فنی حرفه ای است هرکس که هیچ کاری بلد نیست می زارن ریس ادارت چرام اخ سی مردل زیتر
داوران
Iran, Islamic Republic of
.. خواهشن حد و حدود خودت را بشناس و فقط چیزی که به خودت مربوط می شود در آن دخالت کن نه اینکه بخواهی در همه کارها دخالت بکنی.یکی از علتهایی که هیچ گونه محبوبیتی که بین کشتی گیران- ورزشکاران و حتی ورزش دوستان نداری همینه که می خواهی در همه کارها دخالت کنی اما اگه بچسبی به داوری خودت بهتره .تازگیها هم مثل اینکه مربی شده ای و داری کار مربیگری میکنی.چطور می خواهی هم مربیگری کنی هم کمیته داوران را اداره کنی.چطور وقتی اگه کسی دیگه مربیگری می کرد نمیتونست داوری کنه اما حالا خودت میتونی هم مربیگری کنی هم داوری کنی.چیزی را که برای خودت می پسندی برای دیگران هم بپسند.مسابقات آینده مشخص میشه که دیگه چه حق خوریهایی میکنی وتیم شهر خودتونه معلوم میشه که چطور وزن کشی میکنی و چطور براشون داوری میکنی. خودت که قبلا همین طوری حق خوری می کردی حالا که دیگه مربی شده ای ببینیم که چه حق خوریهایی میکنی.... تکلیف مسئول کمیته داورانت را مشخص کن یا مربیگری کنه یا داوری و در ضمن بهش گوشزد کن که فقط در کارهایی که به خودش مربوط میشه دخالت کنه نه اینکه با این کارهش باعث بشه که هیئت از چشم دوست داران ورزش بیفته.واقعا باید فکری به حال این محضل کرد.
پیشکسوت
Iran, Islamic Republic of
آقای پوش کجایی که واقعا یدونه ای.و کسی هستی که به درد کشتی می خوری و مثل دوستان بدنبال منافع شخصی نیستی و هر کاری از دستت بر میادبرای کشتی گیران میکنی و همیشه راهت مشخصه نه مثل دوست جونیت ..و هرجا که براش بهتره به همون طرف می چسبه همین دوستت تا .
ههههههههههه
Iran, Islamic Republic of
ضرب المثل: هر چه ..... ایگه و داغ دل ایگه بیشتر بگیت
Iran, Islamic Republic of
ای داد وبیداد .اقای خبر نگار یادته .در سالهای گذشته جطوری با .بی احترامی از هیات کشتی شهرستان بیرونت کرد .و همین اقای همه کاره را گذاشت سر جای تو .وتو هر جه گرد وخاک و دادو بیداد کردی دستت به جایی نرسید .خیلی زود فراموشکار شدی .بذار جای ان زخمها و گوروها خوب شوند انوقت ..............................ای دادو بیداد
پیشکسوت
Iran, Islamic Republic of
کشتی استان با وجود افرادی مثل شما که دنبال حاشیه هستن ازش بیشتر از این نباید انتظار داشت ضمنا مشکلات شخصی خودتونو با هیات کشتی
ربط ندید ..
پیشکسوت
Iran, Islamic Republic of
دککککککککک
پیشکسوت
Iran, Islamic Republic of
ااا
نتااللاتن
Iran, Islamic Republic of
برای ورزش استان متاسفم این آقا ورزش را نابود کرد دوباره پیداش شد
نتااللاتن
Iran, Islamic Republic of
برای ورزش استان متاسفم این آقا ورزش را نابود کرد دوباره پیداش شدووووووووووووووووو
Iran, Islamic Republic of
چفدر بده ادم خودش رو مفت و ارزون بفروشه ........خیلی بده .خیلی ......................................................................
احمد
Iran, Islamic Republic of
راستی بیست میلیون را جکار کردین.
سالک
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت دوستان.
بنده کشتیگیر نیستم و این اسامی رو هم خیلی کم میشناسم اما در این حد میدونم که دلسوز کشتی هستند.
اما واقعا متاسف شدم که این کامنتا رو خوندم.عزیزان دل من مگه کشتی چی داره که اینقدر همدیگر رو تخریب میکنید.مملکت داره از بی پولی نابود میشه ،شما میگین آقایون پول کشتی رو بالا کشیدن.برید روبروی هم بشینید و مشکلاتتون رو حل کنید.نه اینکه با اسامی جعلی بخواین خودتون رو ثابت کنید.
صدام حسین
Iran, Islamic Republic of
بیست میلیونو ۶ میلیونشو دادن یا مسول میکروفن و داور اضافه وزن دارمون فتحییییییییییییییییییییییییییییییییی
میرغنجی
Iran, Islamic Republic of
خدامن پیلی گندتوکشوروبالاچوله ایشاویچه حقی یکه گرتیته
تارا
United States
سی خت متاسف بو که وجدان نداری و پولا رو هاپولی ایکنی آقی سالک
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1