تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۶۸۸۶۶

پایتخت هنر در قلمرویی کوچک

۰
کبنا ؛نرگس احمدپور*
این روزها شهرستان گچساران اتفاقات خوشایند هنری خاصی را تجربه کرد. این تجربه ی مهارت از ماهها قبل به وقوع پیوست. زمانی که نویسندگان برجسته در حیطه ی نمایشنامه نویسی دست به کار شده وبا ارائه ی متن های برجسته ای در کنار گروه های مشخص شده ی هنری شهرستان فعالیت نوینی را آغاز کردند.
صابرمحمدی -کرم اله سلیمانی-امیرنوروزی- اورنگ ومسلم نارکی-از چهره های برجسته واهل قلم انجمن های هنری ونمایشی گچساران هستند.
صابرمحمدی با آثار برجسته وشناخته شده ای نه تنها در گچساران که در کنار فیلمساز جوان هم استانی هادی مقدم نیز کارهایی در دست اجرا دارد.وی در جشنواره ی بوشهر نیز کسب افتخار کردوهمزمان با برگزاری بیست وششمین جشنواره ی تئاتر منطقه ای فجر در شهرمان آوازه ی حضورش در جشنواره ی بوشهر اخبار شهرهای جنوبی کشور بود.
این نویسنده ی چیره دست با نوشتن متن نمایشنامه ی «کسی دست به عصا توی شکمم راه می رود» ودر کنار گروه هنری«رها» به کارگردانی جوانترین کارگردان گچسارانی علی شفیعی وبا حضور هنرمندان برجسته ی گروه مانند مهرداد علیپور -اعظم فرزین-محبوبه خادمی-فرید کیامرثی ودیگر عزیزان دست به خلق اثری زدند که افتخار حضور در جشنواره ی منطقه ای تئاتر فجر کشور در بوشهر-گناوه را کسب نمود.
کرم سلیمانی دیگر نویسنده ی گچسارانی نیز در کنار نوشتن متن«سکسکه ی ماه پشت ابر» وهمکاری با گروه داوود پارسا با حضور در رقابتی نمایشی گروههای شرکت کننده ی استانی توانست  رتبه ی سوم را کسب کند.
شهرستان گچساران بعد از این اتفاق که اولین اتفاق هنری نبود بلکه در کنار چندمین کار هنری که امیر نوروزی و گروه رها در کارنامه ی کاری اش داشت ویا حضور گروه اساطیر و اورنگ ومسلم نارکی در کار مرغ تخم خودش را خورد موفق به دریافت میزبانی بیست وششمین جشنواره ی منطقه ای فجر کشور شد .منطقه ی یک-و این اقدام تنها در کنار هنر وهنرمندی عزیزان میسر نبود و حضور و وجود مسئولان فرهنگدوست شهری هم مزید بر علت شد وهماهنگی شرایط وطلوب در شهری که کمترین امکانات هنری را در محرومترین مناطق جنوب را داشت تنها با مدیریت و درایت فرماندار شهرستان گچساران در کنار عزیزان مسئول هنر شهری به انجام رسید.برگی مثبت در کارنامه ی فرهنگی «عبدالرحیم رحیمی» فرماندار گچساران.
سه روز پر هیجان وشلوغ هنری در گچساران با استقبال هنردوستان ومردم فرهنگ دوست مواجه شد واین همزمان بود با تعدد جلسات کاری فرماندار شهرستان و درست روز افتتاحیه و ساعاتی که هنرمندان اولین نمایش را به اجرا گذاشتند این فرد فرهنگدوست به دلیل فشار کاری وکثرت جلساتی که روزهای قبل وبا حضور نماینده ی محترم شهرستان گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی دکتر تاجگردون واستاندار محترم مهندس موسی خادمی و مدیر کل های استانی به میزبانی ایشان برگزارشده بود دچار کسالت شده ودر بیمارستان به مدت سه ساعت بستری بودند و این اولین افتتاحیه بدون حضور وی بود .اما جبران آن پس از اتمام جلسات و در آخرین شب نمایش در کنار هنرمندان حضور یافت و قوت قلبی برای گروه های میهمان و فرزندان هنر ومیزبان شهرستان شد.وی در روز اختتامیه با حضور پر رنگ خود باعث شد برگی سبز بر دفتر پر رونق فرهنگی اش افزوده شود.
DSCF5749
حال دغدغه ی این فرماندار فعال وپر تلاش این روزها برگزاری کنگره ی ملی بی بی حکیمه در گچساران است و  رایزنی ها با حجت الاسلام ملک حسینی جهت برگزاری و هماهنگی مشارکتی استان و باز هم رد پای هنر وهنرمند در این محفل نور وانس با ائمه به چشم می خورد.
IMG_3922
خوشنویس صاحب سبک گچسارانی در یک اقدام بی نظیر قصد حضور در این کنگره و برگزاری نمایشگاه خط را دارد واین بار هم فرماندار بود که پیشدستی نمود و رنگ هنر ورد پای هنرمند را در کارنامه ی کاریش محکمتر کرد.
این توجه به هنر وهنرمند این مرد بزرگ از اولین روزهای کاریش همواره وجود داشت وشاید ذهن هنرجوی این فرماندار است که وی را از دیگر فرمانداران قبل و یا در حال حاضر استان
متمایزمی کند.مردی که می رود تا حضور ۵۰۰ میهمان وهیئت های پایه بلند پایه  کشوری را با یک میزبانی در کنار دیگر مسیولین استانی نه تنها در قالب کنگره که در شناساندن قدرت فرهنگ وهنر گچساران به همه ی ایرانیان هموطن اعلام کند.
IMG_3948
و رسالتش را در یک جمله تکمیل کند:
اینجا گچساران است پایتخت هنر در قلمرویی کوچک
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1