تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۶۸۴۲۵

بلای مشاوران و جاذبه‌های بی‌هویت یاسوج

۲
۰
کبنا ؛عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: هر چه مشکل در شهر یاسوج داریم به خاطر بلاهایی است که مشاوران بر سر این شهر آورده‌اند.
هدایت اکبری  با بیان اینکه در گذشته‌ها هیچ گاه تجربه خوبی از عملکرد مشاوران در طرح‌های شهر یاسوج نداشته‌ایم، اظهار کرد: بر اساس آزمون و خطا این طرح‌ها را ارائه می‌کردند و اگر امروز در شهر یاسوج این همه مشکل است به دلیل آزمون و خطاهایی بوده که همواره در انتخاب مشاوران داشته‌ایم.
این عضو شورای اسلامی یاسوج ادامه داد: بوده‌اند مشاورانی که بر سر طرح‌ها حضور نداشته‌اند و خود بچه‌های بومی طرحی را برای مشاور آماده کرده‌اند و آن‌ها تنها زحمت مهر زدن طرح را کشیده‌اند و امروزه مشکلات ما به دلیل همان طرح‌هاست.
وی با تأکید بر اینکه پارک جنگلی یاسوج در طرح جدید با عنوان شهرک توریستی و گردشگری نباید سرنوشت و سرگذشت طرح‌های گذشته را پیدا کند، افزود: نباید طرح فانتزی برای پارک جنگلی یاسوج از سوی مشاور طراحی شود بلکه همه چیز را باید بر اساس واقعیت ببینند.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه اظهارات خود در خصوص پارک آبشار و آینده آن تصریح کرد: سال‌های سال است که باغداران آبشار یاسوج در بلاتکلیفی به سر می‌برند و نمی‌دانند که آینده باغ‌های آن‌ها چه خواهد شد و چه سرانجامی دارد.
اکبری عنوان داشت: باید در طرح جامع این باغات به عنوان اماکن گردشگری دیده شوند با حفظ درختان و مردم هم بدانند که چه سرانجامی در انتظار باغ‌های آنان است.
وی، فضای آبشار یاسوج را محدود دانست و گفت: می‌خواهیم بخش خصوصی به کمک شهرداری بیاید و باغات آن‌ها تبدیل به اماکن گردشگری شود تا در آینده با کمبود فضا و به دنبال آن فرافکنی‌های حال حاضر مواجه نباشیم.
***
جاذبه‌های طبیعی یاسوج بی‌هویت شده‌اند
سعید پایدار با بیان اینکه شهرداری یاسوج قصد دارد در محل پارک جنگلی این شهر، شهرک توریستی و گردشگری ایجاد کند، اظهار کرد: باید به دنبال شیوه‌ها و تکنیک‌های خاص برای جاذبه‌دار کردن اماکن گردشگری خود در شهر یاسوج به خصوص پارک جنگلی باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج ادامه داد: هویت اصلی شهر یاسوج بر اساس داشته‌های طبیعی این شهر است که تاکنون تنها شعار آن را داده‌ و در عمل کاری برای آن انجام نداده‌ایم.
پایدار تصریح کرد: هویت داشته‌ها و جاذبه‌های طبیعی خود را در محل‌هایی همچون آبشار یاسوج، چشمه نباتی، دره لبنی و بسیاری جاهای دیگر از دست داده‌ایم که اکنون از نظر هویتی اوضاعی ندارند.
این کارشناس ارشد مدیریت شهری و معماری به پارک جنگلی اشاره کرد و با تأکید بر این که نباید اجازه دهیم این پارک هم سرنوشت اماکن دیگر را پیدا کند و بی‌هویت شود، تصریح کرد: نباید داشته‌های گذشته خود را در پارک جنگلی با مشاوره غلط از بین ببریم و به همین خاطر برای انجام هر کاری در این پارک لازم است به طبیعت و رسوم خود احترام بگذاریم.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به مستحدثات خوب در پارک جنگلی از جمله خدمات آب و برق و همچنین مشرف بودن آن به شهر یاسوج و ارتباط سریع و آسان با شهر یاد کرد و گفت: همه این‌ها به ما کمک می‌کند تا با یک طرح جامع و هویت‌نگر مکان خوب گردشگری برای شهر یاسوج ایجاد کنیم.
پایدار در پایان با بیان اینکه هنوز در خصوص نام بعدی پارک جنگلی توافقی انجام نشده، خاطرنشان کرد: این مکان باید به فضایی تبدیل شود که در پایان دوره شورا در دو سال آینده در معرض انتقاد مردم و گردشگران قرار نگیریم.
انتهای پیام/بهنیازاده
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
.. باغداران فقط خودتی و .سرنوشتش هم که معلومست .چون تو فقط دنبال زد و بندی و بس
(۵+۱) که یادت هست .
لات
Iran, Islamic Republic of
اقای مهندس اکبری اول نذار . خشک بشه بعد برا باغ های گردشگری مردم فکری بکن
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1