تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۰۱
کد مطلب : ۶۷۲۶۹

اداره‌ای که از یاد همه رفته است

۹
۰
کبنا ؛علی‌فتح روزبهان

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.hosini
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۹ سال است که بر مسند مدیرکلی نشسته است و انگار هم قرار نیست از جایش جم بخورد. هر چند دستگاه تحت امر ایشان دستگاه معروفی نیست ولی در عوض قدمت بالایی دارد و حالا مدیر محترم آن در کهگیلویه و بویراحمد در نشست با جمعی از خبرنگاران مدعی شده است که اداره متبوعش بیش از ۱۸ هزار نفر را تحت پوشش خود دارد.
به نظر می رسد در کشور ما آمار ساختن و آمار دادن بر هیچ اصل علمی متکی نباشد و برخی از مدیران محترم فی‌البداهه آمارسازی می‌کنند.
چه آمارهای افسانه‌ای و خیالی که در دوران احمدی نژاد ساخته شد و با اتکا به همان آمارها صحبت از مدیریت جهان گردید. حالا هم آمارهای مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد حکایت اینچنینی دارد و معلوم نیست منظور ایشان از ۱۸ هزار نفر تحت پوشش این دستگاه چه می‌باشد؟
آیا منظور ایشان آمار کل سال‌های بعد از انقلاب می‌باشد و یا منظور عابرانی است که سالانه به صورت گذری از کنار این نهاد عبور می‌کنند.
در همین نشست آقای مدیرکل خبر از اجرای ۴۰ برنامه متنوع در هفته ی ملی کودک می دهد، برنامه هایی که نه خلاقیتی در آن دیده می‌شود و نه تولیدی و صرفاً به دیدار با مسئولان استانی بسنده شده است. رویه‌ای که پیشتر آقای حسینی در ردای دیگری بارها برگزار کرده است تا شاید بدین طریق چند صباحی بیشتر در اتاق ریاست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان راهنمایی یاسوج یا همان «کهتر» بماند.
در زمانه‌ای که این همه بر مقوله فرهنگ و توجه به نسل‌های جدید جامعه تاکید می‌گردد و خطر تهاجم فرهنگی و بویژه ماهواره جامعه را تهدید می کند نیاز است دستگاه هایی همچون کانون توجه و اهتمام بیشتری به مسئولیت های خود داشته باشند. در حالی که سال هاست رکود و تعطیلی و بی‌انگیزگی بر کانون حاکم شده است و علی رغم پایان دوران خدمت آقای مدیر همچنان برای ماندن ایشان اصرار وجود دارد.
در طول سالیان حضور مدیر محترم در راس این نهاد مهم هیچ دست آورد در خوری نداشته است و تنها نتیجه‌ی آن حضور جمع کثیری نیرو از یک اقلیم و یک فکر در این مجموعه می‌باشد. کودکان به تنوع علاقه دارند و از سیاست چیزی نمی‌دانند اما در کانون تکرار پشت تکرار و خبری از تنوع و بداعت نیست اما در عوض انگار سیاسیون از این نهاد مرتبط با کودکان هم به سادگی نمی‌گذرند و نمی‌خواهند این جایگاه را که حتما آنرا سنگر برای خود فرض کرده‌اند از دست بدهند.

حال سوال این است آیا کانون برای مقامات ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد اهمیت چندانی ندارد؟ و یا اینکه اقای مدیرکل بسیار توانا هستند و یا هم لابی قوی دارند که هیچ کس دور و بر کانون نمی‌چرخد؟
کانون پرورش فکری از جمله نهادهای با قدمت در کشور می‌باشد و شاعران و نویسندگان بسیاری از دل این نهاد رشد و نمو یافته‌اند اما در کهگیلویه و بویراحمد جز یک سیستم بروکراتیک کسل کننده و بی‌برنامگی چیز دیگری دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد اراده ای خارج از اصول مدیریت و سازوکارهای آن در ماندن زیاد از حد آقای مدیر نقش داشته است همان اراده ای که به ماندن مدیران دستگاه هایی همچون هلال احمر، بهزیستی و ... نیز کمک می‌کند و در عوض به خواست مردم بی‌توجهی می‌نماید و این وسط تا کی مردم باید چوب این سیاست بازی‌ها و تعارفات را بخورند خدا می‌داند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این استان تنها استان کشور است که مجتمع فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان ندارد، حدود یک دهه مدیرکلی آیا فرصت آن نبود که کلنگ یک مجتمع فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان زده شود. اداره کلی که به قول مدیرش 18 هزار کودک را تحت پوشش خود قرار داده است.

این مدیرکل گفته است، ۱۰ سالن سینمایی کودک و نوجوان در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، که در حال حاضر این سالن ها به لحاظ تجهیزات برای نمایش فیلم کودک مناسب نیستند.

در نهایت مشخص نیست در این حدود یک دهه چه کارهای برای پرورش فکری کودکان صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
۹سال برای یک مدیر خیلی زیاد است خودشان بروند بهتر است
فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا باآمدن آقای حسینی درکانون استان هم کانون درسطح استان بیشترشناخته شدوهم درسطح کشورچون ازآمدن ایشان درکانون طی این چندسال تعداد۸مرکزبه مراکزکانون دراستان اضافه گردیدرست است تنوع خوب است ولی مدیری که واقعاسختکوش کارمی کندچرانبایدبه دوران مدیریتش اضافه گردد.چه خوب است خبرنگاران ورسانه هااطلاعات کافی وتخصصی ازکانون داشته باشندتاپی به ارقام وآمارهای اعضاآن ببر ند.
كانوني .ن
Iran, Islamic Republic of
مدیری که برای مجموعه خودارزش قائل است وخوب کارمی کندچرانبایدبیشتربماندشما فقط آقای حسینی رادیده ایدکه ۹سال یا۱۰سال سابقه مدیریت رازیادمیدانید.اگرمدیرکانون خوزستان که ۲۴سال مدیریت آنجاراداردیامدیرکانون فارس راکه ۱۶سال مدیریت میکندراببینید چه می گویید.نه آقای محترم درکانون لابی بازی وسیاسی کاری وجودنداردبستگی به انسانیت مدیرداردوکارش که خداراشکر ماکانونی های استان اکثریت باوجودمبارک جناب آقای حسینی مشکلی که نداریم هیچ بلکه خیلی هم ازبودن ایشان درسالهای آینده هم راضی هستیم
ليسانس هنرجوياي كار.بويراحمدي
Iran, Islamic Republic of
این آقای سیدکه مدیرکل کانون شدهمه مجموعه اداره کل رااز ولایتش آوردواین همه نیروباچه مجوزی وباچه آزمونی خدامی داند وباچه اطلاع رسانی جذب نیروبازم خدامی داند.واینکه چطورهمه ازیک روستابنام ده برآفتاب جذب شدنداین خودنشان ازمحبت بالای آقای مدیراست که به فامیلگرایی علاقه زیادی دارند.ماکه بخیل نیستیم ای کاش ماهم چنین فامیلی داشتیم که دراین اوضاع سخت استخدام که مثل یک رویای کابوس دارشده است ماراهم ازاین سداستخدام به همین راحتی وبدون هیچ زحمتی عبورمیدادآن هم مثل یک کارت دعوت عروسی.ازآن مهمترایشان مثل خودشان مسئولانی درکانون هاگمارده که بلاتغییرندو بعضا هم هیچ سوادوسابقه وتجربه کافی هم ندارندوازفرهنگ وهنرو حتی ادبیات تهی هستنددرحالی که مسئول مرکزفرهنگی هنری هستند.چگونه بااین اوضاع احوال بایدامیدواربه خلاقیت وپرورش فکرکودکان وآینده سازان این استان بود.بازم خدامیداندو
تشکرازکبنانیوزکه موردمهمی راکه مدتهادرسایه سیاسیون پناه گرفته بودراتلنگرزد.!دراین دهه بایدتابلوی اداره کل کانون استان را
به کانون حسینی ده برآفتاب ها تغییرمیدادندکه خیلی باواقعیت همراه میشدوبرازنده آن ساختمان چون پست های کلیدی ومهم دردست همین نیروهاست که قانونابایدیک نیروی باسابقه بالااین پست هاراداشته باشد...سالی که نکوست ازبهارش پیداست..
بزک نمیربهارمیاد...........کمبزه با................
.
Iran, Islamic Republic of
Iran, Islamic Republic of
..تا کجاشو دیدید.
کانونیم
Iran, Islamic Republic of
شما چرا تهمت میزنی؟چرا همه از مدیرانی که دسته دسته نیرو با روش های پنهانی به ادارات برده اند نام نمیبرند؟ مگر در استان ما غیر این هم بوده؟ حتما اتفاقاتی در این اداره از قبل و از ناحیه برخی کارمندان بوده که ایشان ناچار به استفاده از این افراد شده، برخی افراد شاغل در این سازمان مدام و به صورت روزانه به دنبال اذیت و آزار دیگران و سنگ اندازی در امورات و فرار از کارند و تشنه پست و مقام به هر قیمتی! حال ۹ سال نبوده ! از زمان حضور ایشان مراکز فرهنگی لنده ، لیکک، مارگون، شماره ۲ گچساران، شماره ۲ یاسوج اضافه شده که بخش اصلی بودجه آنها از دوران استانداری حاج مسعود حسینی برای ساخت آنها اختصاص داده شد که بعدها با سنگ اندازی و عدم همکاری استانداری نوذری ، برخی طرح های پیشنهادی مانند مرکز سرآب تاوه و چندتای دیگر روی کاغذ مانند. تمام این مراکز فرهنگی تاکنون تاثیر حضور خود را نشان داده که البته باز جای کار بیشتر توسط ایشان یا مدیران دیگر را دارد، در مورد این پست های کلیدی که شما نام بردید بهتر است خود شما با چشم و گوش باز به اداره مراجعه و مشاهده نمایید.
وبگرد
Iran, Islamic Republic of
ایشان از مدیرانی هستند که برای فامیل سیاسی خود احترام زیادی قایلند و در خصوص مراکز اضافه شده پیگیری شود کلنگ زدن و شروع بکار آن از چه زمانی شروع شده و چه زمان به پایان رسیده و برنامه های اجرا شده در این چند سال چه مقدارش خلاقیت ایشان و چه مقدار مربوط به مرکز میباشد ۰
منم كانونيم
Iran, Islamic Republic of
درجواب همکار:که نمیدانم آقای محترم بگم یاخانم محترمه که خودرا
(کانونیم) معرفی کرده اولاتشکرمیکنم دوم اینکه به جهت تکمیل شدن گزارش مراکز وکتابخانه های سیارگچساران-دهدشت-و سیسخت رااشاره نکرده اندکه دردوران این مدیرراه اندازی شده است.قابل توجه مدیران ارشدترازمدیران کل مثل استاندارونمایندگان محترم مجلس ماکه راضییم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1