تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۶۶۵۸۵

کشمکش اعضای شورای شهر یاسوج در حضور فرماندار

۲
۰
کبنا ؛
نکته اول؛ مقام معظم رهبری در بیاناتی فرمودند:«ایجاد اصل شورا‌های اسلامی شهر و روستا، نشان دهنده  نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، انتخابات هیئت رئیسه سال دوم از دوره چهارم پارلمان ۱۱ نفره شهر یاسوج بعد از یک ماه که با حواشی‌های زیادی همراه بود، با حضور نماینده عالی دولت در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
yasuj.shor (10)yasuj.shor (21)
*اصل ماجرا چه بود
yasuj.shor (9)
همه چیز از زمانی شروع شد که شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر یاسوج در روز نهم شهریور سال ۱۳۹۳ اعتراض کرد.
زمانی که انتخابات هیئت رئیسه شورای یاسوج با حضور هوشنگ‌ یاری‌پور نماینده عالی دولت در شهرستان دولت و اعضای شورای این شهر در محل فرمانداری برگزار شد، شیروان وظیفه‌شناس نمی‌دانست که فردای آن روز باید تا یک ماه با حواشی‌های زیادی روبرو شود.
البته همانطوری که گفته شد، معاون اجرائی شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تیزبینی که از خود نشان داد و در اعتراضی کاملاً قانونی هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر یاسوج را غیرقانونی دانست و در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد: انتخاب هیئت رئیسه شورای این شهر وجاهت قانونی و رسمیت ندارد.
این اعتراض قانونی باعث شد، تا یک ماه شورای اسلامی شهر یاسوج هیئت رئیسه نداشته باشد.
بالاخره بعد کش و قوس‌های زیاد، برای دومین بار و برای انتخاب هئیت رئیسه سال دوم شورای شهر یاسوج و به دعوت فرماندار بویراحمد جلسه شورای شهر یاسوج جهت برگزاری این انتخابات در محل دبیرخانه شورای یاسوج برگزار شد.
*فرماندار بویراحمد: مردم احساس ناامیدی نسبت به شورای یاسوج دارند
جلسه انتخابات هئیت رئیسه شورای شهر یاسوج با صحبت‌های فرماندار بویراحمد آغاز شد.
یاری‌پور نماینده ارشد دولت در شهرستان بویراحمد در این آئین با بیان اینکه همدلی و وحدت از ویژگی‌های بارز یک شورای خوب است، اظهار کرد: جأی تأسف است شورای که نمی‌تواند اختلافات بین خود را حل، چگونه می‌خواهند مشکلات مردم را برطرف کنند.
فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: با توجه به وضعیتی که هم ‌اکنون در شورای شهر یاسوج وجود دارد، مردم احساس ناامیدی نسبت به این شورا و رفع مشکلات شهر پیدا کرده‌اند که با همدلی و وحدت همه این مسائل از بین خواهند رفت.
*شورا وحدت را ملاک قرار بدهد
در ادامه این جلسه رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی همدلی را مهمترین مقوله برای رفع مشکلات شوراها دانست و اظهار کرد: انتظار مردم از اعضای شورا هماهنگی و وحدت بیشتر است.ایوب فلسفی‌مهر کار شورا را کاری گروهی دانست  و گفت: تا وحدت در بین اعضای شورا حاکم نشود، نمی‌توانیم در پیشبرد امور راه به جایی ببریم.
فسلفی‌مهر با بیان اینکه اشتباهات یک عضو، کار گروهی شورا را زیر سئوال می‌برد در ادامه اضافه کرد: باید به سمتی برویم که شهرهای زیبایی داشته باشیم.
*وظیفه‌شناس: حیدر خواه را نمی‌شناسم او را معرفی کنید/ حیدرخواه: آشنایی‌ها متأسفانه بر اساس منافع است
yasuj.shor (7)
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: اعضای شورای اسلامی بر وحدت بیشتر تکیه کنند و برای رفع مشکلات شهر یاسوج که متعلق به کل استان است گام‌های اساسی و بهتری بردارند.
مهدی حیدرخواه افزود: بطور مثال خیلی از خیابان‌های شهر یاسوج نامگذاری نشده است که این برای شهری که پایتخت طبیعت نامیده شده است زیبنده نیست.
قبل از صحبت‌های حیدرخواه آقای وظیفه‌شناس با کنایه خطاب به فرماندار بویراحمد و رئیس شورای اسلامی استان، اظهار کرد: ایشان را معرفی کنید تا دوستان را بهتر بشناسیم.
که حیدر خواه در پاسخ به این حرف وظیفه‌شناس گفت: آقای وظیفه‌شناس چند جلسه همدیگر را دیدم، ولی متأسفانه در استان ما آشنایی‌ها بر اساس منافع است، که وظیفه‌شناس در ادامه گفت: اینطور نیست شناخت دوستان سخت است.
*ممانعت فرماندار بویراحمد و اعتراض فروغ فرد
yasuj.shor (28)
قبل از شروع برگزاری انتخاب هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر یاسوج برخی از اعضای شورا که در گروه اقلیت حضور داشتند، خواستار بیان نقطه نظرات خود شدند که فرماندار بویراحمد مانع این کار شد و بیان کرد: اول انتخابات هئیت رئیسه برگزار شود و بعد از آن هر کسی که تمایل دارد، صحبت کند.
این حرف به مزاج مرتضی فروغ‌فرد، سرافراز اردشیری، علی اکبری‌تبار و سعید پایدار خوش نیامد، در این بین فروغ‌فرد عضو شورای اسلامی شهر یاسوج خطاب به فرماندار بویراحمد، گفت: آقای فرماندار ما صحبت داریم و باید قبل از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مطالب خودمان را مطرح کنیم.
اعتراض‌های فروغ‌فرد در این زمینه به نتیجه نرسید، همچنین موضوع طرح برنامه از سوی کاندیداهای رئیسی شورای شهر مطرح شد که وظیفه‌شناس از دادن برنامه انصراف داد و تنها اردشیری برنامه‌های خود را ارائه داد.
*در هیئت رئیسه قبلی کارهای صورت گرفت که ما از آن اطلاع نداشتیم
yasuj.shor (14)
اردشیری عضو شورای شهر یاسوج در ادامه در تشریح برنامه‌های خود با تاکید بر اینکه سال دوم شورا سال قانون و پایبندی به قانون است، اظهار کرد: در شورای اسلامی شهر یاسوج امسال با سال گذشته در اجرای قانون و عمل به آن تفاوت دارد.
عضو شورای شهر یاسوج گفت: شورای اسلامی شهر یاسوج باید با همدلی و یکپارچگی از تخلفات جلوگیری کنیم.
وی نظارت بر صنوف و بازار را از وظایف شوراهای اسلامی دانست و افزود: شورا ۳۴ وظیفه دارد که یکی از آن انتخاب شهردار است.
اردشیری با بیان اینکه قوانین در دوره یکساله اول شورا نادیده گرفته شد، تاکید کرد: نظارت و رعایت قوانین به طور جد در دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج است.
وی یادآور شد: امسال تصمیم بر آن است که قانون رعایت و بر آن نظارت شود.
کاندیدای رئیسی شورای شهر یاسوج با اشاره به بیانات آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ایشان فرمودند که اختلافات نباید کش پیدا کند، حرف ایشان برای ما حجت است.
وی با بیان اینکه ما به کسی دشمنی نداریم، اظهار کرد: تنها حرف ما این است که قانون باید به درستی رعایت شود.
اردشیری ادامه داد: در گذشته افرادی از اعضای شورای شهر یاسوج مأموریت رفته‌اند و یا پرداخت‌های صورت گرفته که ما اطلاع نداشتیم، قانون باید رعایت شود.
وی افزود: نامه‌های در شورا رد و بدل می‌شود که سایر اعضای شورای شهر یاسوج از آن اطلاعی ندارند.
اردشیری شورا کارآمد را همدل دانست و افزود: شورای شهر باید برای پیشرفت شهر همدل و همگرا باشند.
هوشنگ یاری پور در ادامه سخنان اردشیری، اظهار کرد: اعضای شورای شهر یاسوج از اختلافات پرهیز و نقاط مشترک همدیگر را تقویت کنند.
فرماندار بویراحمد گفت: باید همدیگر را تقویت کنیم و دامن زدن به اختلافات زیبنده اعضای شورا نیست.
وی افزود: همه باید بر رعایت قانون و قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران صحه بگذارند.
*ترکیب هیئت رئیسه مشخص شد
yasuj.shor (28)
انتخابات با فرمان هوشنگ یاری‌پور نماینده عالی دولت برگزار شد.
شیروان وظیفه‌شناس از گروه شش نفره با سرافراز اردشیری از گروه پنج نفره برای سمت رئیسی شورا با هم به رقابت پرداختند، شیروان وظیفه‌شناس با کسب ۶ رأی عنوان رئیسی شورای شهر یاسوج را کسب کرد.
همچنین هدایت اکبری در رقابت با علی علیپور از گروه پنج نفره نیز با کسب ۶ رأی از مجموع ۱۱ رأی اعضای شورای شهر یاسوج، نائب رئیس این شورا شد.
محسن مفتح و زهرا زمانی نیز به ترتیب منشی اول و دوم شورای اسلامی شهر یاسوج شدند.
رأی گیری به پایان رسید.
*مردم معیار انتخاب هئیت رئیسه شورای شهر یاسوج را می‌دانند
ترکیب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر یاسوج برای سال دوم مشخص شد.
مرتضی فروغ‌فرد بعد از اتمام برگزاری انتخابات هئیت رئیسه در انتقاد شدیدالحنی از کسانی که از نام آیت‌الله ملک حسینی و نقل‌ قول‌های ایشان سوء استفاده می‌کنند، اظهار کرد: آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه و نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری است نباید جایگاه و منزلت ایشان را با برخی نقل و قول‌های اشتباهی تنزل دهیم.
این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: از امروز در شورای شهر قانون را ملاک قرار می‌دهیم و تذکرات قانونی اعضای شورا را برخی به منزله اختلافات محسوب نکنند.
فروغ فرد با بیان اینکه مردم شهر یاسوج باهوش و با بصیرت هستند، بیان کرد: مردم که به ترکیب هیئت رئیسه نگاه می‌کنند، معیار انتخاب هئیت رئیسه شورای شهر یاسوج را خواهند فهمید، چرا که آنها بسیار باشعور و با ذکاوت هستند.
*معتقدین به دموکراسی به آن تن دهند
yasuj.shor (24)
هدایت اکبری نائب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه گفت: هر کس که دموکراسی را قبول دارد، قطعاً به رأی اکثریت تن خواهد داد و لو اینکه باب میل او نباشد.
اکبری در واکنش به سخنان فروغ‌فرد عضو شورای اسلامی شهر یاسوج، اضافه کرد: بیت آیت الله ملک حسینی مربوط به عموم مردم است و ایشان پدر معنوی استان کهگیلویه و بویراحمد است.
* قول می‌دهم قانون را رعایت کنم/ شاهنامه‌خوانی نکنید
yasuj.shor (6)
شیروان وظیفه شناس نیز در این جلسه که به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج سخن می‎گفت، اظهار کرد: فرصت‌ها همیشه به سراغ افراد و مسئولان نمی‌آید، امروز اگر فرصت حضور در شورای اسلامی شهر یاسوج را پیدا کردیم، بدانید برای همیشه نیست، پس باید نهایت استفاده از آن را برای خدمت به مردم ببریم.
رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه دست از تعصب‌ها برداریم و شاهنامه خوانی نکنیم، افزود: آنچه در توان داریم باید در خدمت به مردم به کار بگیریم.
وظیفه‌شناس گفت: قول می‌دهم که هر چه قانون می‌گوید آن را انجام بدهم، رئیسی هم موروثی نیست و دنبال حاشیه‌ها نباشیم که به ته دره سقوط خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه نمی‌دانم چرا این حاشیه‌ها و مسائل بوجود آمد، اظهار کرد: هر چه بود گذشت، آنها را از ذهن‌ها خارج کنیم و به دنبال انجام وظیفه برویم.
جلسه تمام شد.
*شورا محل قانون گریزی نیست
yasuj.shor (23)
در آخر علی علیپور عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: شورای اسلامی شهر یاسوج مرجع قانون‌گذاری و نظارت بر قوانین است نه قانون گریزی.
* سکوت معنادار زهرا زمانی و محسن مفتح از ابتدا تا آخر جلسه کامل مشهود بود.
yasuj.shor (2)
yasuj.shor (3)
*بررسی کوتاه؛ اول) متأسفانه به دلیل عدم آشنایی کامل و وافی اعضای شوراهای اسلامی به قوانین، آئین‌نامه اجرائی و وظایف شوراهای اسلامی، این نهاد مردمی را در استان کهگیلویه و بویراحمد با مشکلاتی روبرو کرده است، شوراهای اسلامی باید بدانند مصوبات آنها زمانی تائید و قابل اجرا است که شورای اسلامی استان به عنوان شورای فرادست، کمیته انطباق و یا فرمانداری آن مصوبات را تائید و یا قانونی اعلام کرده باشند و تا قبل از اعلام این مراجع قانونی نمی‌توانند مصوبات را اجرا کنند.
دوم) اختلافات و پافشاری بر روی آن موجبات خسران افراد را فراهم می‌کند و بدون شک در یک مکانی همانند شورای اسلامی شهر یاسوج که محل تصمیم‌گیری و ارائه طرح و برنامه از سوی اعضای آن برای رفع مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف است، اگر اختلافاتی باشد، علاوه بر تلف کردن وقت مردم عامل عقب‌ماندگی و کند شدن سرعت پیشرفت و توسعه شهر می‌شود.
سوم و نکته پایانی؛ در نگاه رهبر معظم انقلاب شهر اسلامی محیطی معتدل بر پایه عدالت اسلامی است که در آن آرامش روحی و روانی مردم توام با حفظ سلامت جسمی و رفاه مادی شهروندان است. در واقع شهر سالم، شهری است که در آن مردم از هر لحاظ احساس امنیت می کنند و تلاش مسولان شهری در آن معطوف به تقلیل آلام مردم و رفع دغدغه‌های ایشان است. لازمه رسیدن به شهر اسلامی، رعایت صحیح تمام شرایطی است که اسلام برای زندگی مومنانه توام با رفاه و آسایش مردم در نظر گرفته است.
اجرای این اصول اسلامی نیازمند مدیریت صحیح و هوشمندانه و به دور از هرگونه افراط و تفریط است. رهبر معظم انقلاب مسولان را به طراحی شهر آرمانی اسلامی و تلاش در جهت تحقق کامل آن را فرا می خوانند. بنای شهر آرمانی اسلامی بعنوان مقدمه‌ای برای ایجاد جامعه آرمانی و مدینه فاضله اسلامی ضرورتی انکار ناپذیر است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر آن تاکید کرده‌اند.
yasuj.shor (29)
yasuj.shor (1)
انتهای پیام/ نوروزکمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

دلتا
Iran, Islamic Republic of
همشون عکس شیک وانتخاباتی گرفته اند خدا رحم کند به این مردم فقیر وتهی دست .که روزانه شهرداری و نظام مهندسی جیب انها را خالی می کنند وهیچ کس خیالی و دلسوزی ندارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
از گفته های خانم زمانی : وقتی که بعنوان یک زن ۱۱ هزار رأی کسب کردم و بعنوان نفر اول از سوی مردم انتخاب شدم پس مطمئنا مردم توقع و انتظار بیشتری از من دارند و من هم این انتظارات را برآورده خواهم کرد.
سرکار خانم زمانی تعداد رای که شما کسب کردید .نه شناخت مردم از عملکرد و سابقه و تا کنون گام مثبتی برای استان از طرف شما برداشته نشده که به نتیجه برسد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1